Alles over GPS Antenne bv locatie , defect

Gebruikersavatar
Volvo40 ray
Engine off
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 20:10
14
Locatie: Zwanenburg

Alles over GPS Antenne bv locatie , defect

Bericht door Volvo40 ray »

Ik heb sinds een aantal weken een HU 1205 overgenomen van v40black,bevalt me goed
hen net een GPS antenne besteld uit Polen voor 12 euro maar wat ik weet niet wat de standaard plek is voor die GPS antenne :-D en is er nog een mogelijkheid om een extern apperaat aan te sluiten of kan ik beter iets als dit nemen http://www.dealextreme.com/products.dx/category.710 is ook leuk :-D vind ik en zijn er nog mensen die voor mij nog een navi cdtje hebben 2007 of later en hier een kopietje van willen trekken :tumbup heb er zelf 1 uit 2003 maar ben er achter dat niet alles meer up to date is
Volvo V40 2.0 16v 2002 Phase (3) Elegance 170.000km
Jaapiooo...
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 581
Lid geworden op: di 09 jun 2009, 07:56
14
Model: V70
Locatie: Zuid-Holland

Re: Plaats GPS Antenne en nog wat vraagjes

Bericht door Jaapiooo... »

Beste plek voor de GPS-antenne is volgens mij onder je dashboard, boven je dashboardkastje. Zit ie bij mij ook en werkt prima.

Op de 1205 kan je een Volvo cd-wisselaar aansluiten. Ook kan je d.m.v. een iMIV een MP3-speler aansluiten; wel een duur apparaat dacht ik.

Die FM-transmitters schijnen niet geweldig te zijn.

Ik heb niet de meest recente nav.cd. Geloof dat René je daar aan kan helpen. FF een PB sturen...

gr. Jaap
Gebruikersavatar
Crazy Cavan
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 11:12
14
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004
Locatie: Westfriesland

Re: Plaats GPS Antenne en nog wat vraagjes

Bericht door Crazy Cavan »

Jaapiooo... schreef:Beste plek voor de GPS-antenne is volgens mij onder je dashboard, boven je dashboardkastje. Zit ie bij mij ook en werkt prima.

Op de 1205 kan je een Volvo cd-wisselaar aansluiten. Ook kan je d.m.v. een iMIV een MP3-speler aansluiten; wel een duur apparaat dacht ik.

Die FM-transmitters schijnen niet geweldig te zijn.
Ik heb niet de meest recente nav.cd. Geloof dat René je daar aan kan helpen. FF een PB sturen...

gr. Jaap
Bagger is het. Bovendien heb ik recent ergens gelezen dat die dingen eigenlijk verboden zijn in Nederland.
Huawei Ascend P2 i.c.m. een AKG K450.
Discoverer
Engine off
Berichten: 12
Lid geworden op: di 09 jun 2009, 18:16
14
Locatie: Velserbroek

Re: Plaats GPS Antenne en nog wat vraagjes

Bericht door Discoverer »

Als je het heel precies bekijkt zouden ze verboden zijn, het is namelijk officieel verboden in de FM band uit te zenden(mag alleen met licentie).
Maar omdat die FM zendertjes heel laag van vermogen zijn (daarom doen ze t vaak ook zo beroert :-D ) worden ze gedoogt/niet verboden.
Maar kabel of iets in die richting is kwalitatief altijd beter, het is alleen niet altijd mogelijk.....
boris83
Engine off
Berichten: 10
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 17:25
14

Re: Plaats GPS Antenne en nog wat vraagjes

Bericht door boris83 »

Ik ben van plan om een Hu1205 aan te schaffen maar heb je nog verloop stekkers nodig om de radio aan te sluiten en hoe kun de gps antenne het makkelijkst onder het dashboard aanbrengen?
Gebruikersavatar
Crazy Cavan
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 11:12
14
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004
Locatie: Westfriesland

Re: Plaats GPS Antenne en nog wat vraagjes

Bericht door Crazy Cavan »

boris83 schreef:Ik ben van plan om een Hu1205 aan te schaffen maar heb je nog verloop stekkers nodig om de radio aan te sluiten en hoe kun de gps antenne het makkelijkst onder het dashboard aanbrengen?
Wat voor soort stekkers zitten er in je auto?

Als je je even voorstelt in de Wie is Wie topic, inclusief foto's, dan vertel ik welke stekker je nodig hebt voor de HU-1205 (die ik, om maar even te spammen, wegdoe) :tumbup
Huawei Ascend P2 i.c.m. een AKG K450.
V3lv3T
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1670
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
14
Model: Andere
Bouwjaar: 2018
Roepnaam: Jeroen
Locatie: Schoten, Antwerpen, BE

Re: Plaats GPS Antenne en nog wat vraagjes

Bericht door V3lv3T »

Aangezien het een volvo radio en volvo auto met volvo stekkers is lijken mij er geen verlopen nodig, misschien het iso verloop er af halen...?

Maar die FM transmitters kunnen best goed werken hoor, in de TomTom Go... 930 geloof ik... zit ook een FM tansmitter, werkt perfect :D
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Gebruikersavatar
ChrisV40
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 13:56
14
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Harkstede

Re: Plaats GPS Antenne en nog wat vraagjes

Bericht door ChrisV40 »

De HU1205 past niet op de standaard V40 kabels. Dus daar moet dan een verloopje op voor ik meen een V50 of V70, maar dat weet de dealer wel.

Tenzij je wagen standaard al een 1205 aan boord had natuurlijk.
V40 europa Prestige Navigator 2.0T 2004 Landi Lsi G3
Voorsteltopic en Webdagboek
Jaapiooo...
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 581
Lid geworden op: di 09 jun 2009, 07:56
14
Model: V70
Locatie: Zuid-Holland

Re: Plaats GPS Antenne en nog wat vraagjes

Bericht door Jaapiooo... »

boris83 schreef:Ik ben van plan om een Hu1205 aan te schaffen maar heb je nog verloop stekkers nodig om de radio aan te sluiten en hoe kun de gps antenne het makkelijkst onder het dashboard aanbrengen?
Even je dashboardkastje eruit halen. Daarboven zit een metalen stang waar je de antenne op kunt bevestigen. Meestal zijn ze magnetisch; ben je snel klaar :-D )
boris83
Engine off
Berichten: 10
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 17:25
14

Re: Plaats GPS Antenne en nog wat vraagjes

Bericht door boris83 »

Ik heb mijn huidige radio er al even uit gehad.
Daar zitten verloopstekkers aan voor mijn HUIDIGE radio.
Als ik het goed bekeken heb hoef ik alleen maar de verloopstekkers eraf te halen.
Ik heb een Volvo S40 1.8 Phase 2 uit 2001 (ik zal mij straks ff voorstellen)
Volgens mij zitten ze meestal bij de klokkenwinkel die gps antenne maar bij het dashboardkastje lijkt mij makkelijker:)

Groetjes
Gebruikersavatar
Crazy Cavan
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 11:12
14
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004
Locatie: Westfriesland

Re: Plaats GPS Antenne en nog wat vraagjes

Bericht door Crazy Cavan »

@boris:

Wat heb je nu voor radio in je auto zitten? Enkel DIN, dubbel DIN??? Plaats ook even een foto van de radio en ook van de stekkers die er nu inzitten. Wellicht kan ik je dan vertellen wat je nodig hebt.

*edit. Ik heb het al gezien bij de foto's in de Wie is Wie topic. Er zit een ISO stekker in je auto. Voor een HU-1205 heb je een verloopstekker nodig, en ook een verloopstekker voor de antenne. Heb je al een HU-1205?
Huawei Ascend P2 i.c.m. een AKG K450.
boris83
Engine off
Berichten: 10
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 17:25
14

Re: Plaats GPS Antenne en nog wat vraagjes

Bericht door boris83 »

ik heb 1 din maar heb wat foto's gemaakt komen eraan:)
boris83
Engine off
Berichten: 10
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 17:25
14

Re: Plaats GPS Antenne en nog wat vraagjes

Bericht door boris83 »

Hier de foto's:

Met verloopstekkers
Afbeelding

Zonder verloopstekkers
Afbeelding
boris83
Engine off
Berichten: 10
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 17:25
14

Re: Plaats GPS Antenne en nog wat vraagjes

Bericht door boris83 »

*edit. Ik heb het al gezien bij de foto's in de Wie is Wie topic. Er zit een ISO stekker in je auto. Voor een HU-1205 heb je een verloopstekker nodig, en ook een verloopstekker voor de antenne. Heb je al een HU-1205?
Dus als ik het goed begrijp de huidige verloop eraf halen en de verloop voor de hu-1205 erop zetten.
Nee ik heb nog niet een hu 1205 als het goed ik komende weekend, radio benelux cd, code, antenne dus moet alleen die verloopjes dan nog ff ergens weg zien te halen:)
Doe jij hem ook weg met antenne trouwens?
Gebruikersavatar
Crazy Cavan
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 11:12
14
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004
Locatie: Westfriesland

Re: Plaats GPS Antenne en nog wat vraagjes

Bericht door Crazy Cavan »

boris83 schreef:Hier de foto:

Zonder verloopstekkers
Afbeelding
Deze moet je dus hebben!
Die witte is voor de radio antenne en past in de HU-1205 en die andere twee steek je rechtstreeks in de HU-1205. T'is gewoon Plug-and-Play, als het ware.
Huawei Ascend P2 i.c.m. een AKG K450.
Gebruikersavatar
Crazy Cavan
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 11:12
14
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004
Locatie: Westfriesland

Re: Plaats GPS Antenne en nog wat vraagjes

Bericht door Crazy Cavan »

Now for something completely different:

Heeft iemand weleens de originele gps antenne verwijderd? Heb wel een schetsje uit Vadis, maar die laat alleen de plaats zien waar die zit, niet hoe en wat ik moet weghalen. Misschien iemand nog ergens een How To?
Huawei Ascend P2 i.c.m. een AKG K450.
djOnAz
Idle
Idle
Berichten: 91
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 10:18
14
Locatie: Brugge

Re: Plaats GPS Antenne en nog wat vraagjes

Bericht door djOnAz »

Ik ben momenteel wat in twijfel of ik me een HU-1205 zou aanschaffen. Momenteel zit er een HU-555 in de auto.
Ik heb echter nog twee vraagjes:
- Is de GPS van Volvo betrouwbaar?
- Moet je extra kabels kopen?
Och ja, ik rijd met een V40 (BWJ 05/2004) waarvan de vorige eigenaar me vertelde dat de HU-555 er niet standaard in zat. Misschien weet iemand welke radio er dan wel standaard inzat? (Extra vraagje ter informatie uiteraard! :-D )
boris83
Engine off
Berichten: 10
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 17:25
14

Re: Plaats GPS Antenne en nog wat vraagjes

Bericht door boris83 »

Crazy Cavan schreef:
boris83 schreef:Hier de foto:

Zonder verloopstekkers
Afbeelding
Deze moet je dus hebben!
Die witte is voor de radio antenne en past in de HU-1205 en die andere twee steek je rechtstreeks in de HU-1205. T'is gewoon Plug-and-Play, als het ware.
Nou de antenne stekker is goed maar het blijkt dat die 2 zwarte stekkers ook nog een verloop is dus die moeten er ook af en dan is het pas plug and play:) (ben ff bij de dealer geweest)
Gebruikersavatar
Crazy Cavan
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 11:12
14
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004
Locatie: Westfriesland

Re: Plaats GPS Antenne en nog wat vraagjes

Bericht door Crazy Cavan »

Dus die 2 zwarte stekkers zijn ook een verloop? Als je die eraf haalt, wat hou je dan voor stekkers over?
Huawei Ascend P2 i.c.m. een AKG K450.
Gebruikersavatar
Crazy Cavan
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 11:12
14
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004
Locatie: Westfriesland

Re: Plaats GPS Antenne en nog wat vraagjes

Bericht door Crazy Cavan »

djOnAz schreef:Ik ben momenteel wat in twijfel of ik me een HU-1205 zou aanschaffen. Momenteel zit er een HU-555 in de auto.
Ik heb echter nog twee vraagjes:
- Is de GPS van Volvo betrouwbaar?
- Moet je extra kabels kopen?
Och ja, ik rijd met een V40 (BWJ 05/2004) waarvan de vorige eigenaar me vertelde dat de HU-555 er niet standaard in zat. Misschien weet iemand welke radio er dan wel standaard inzat? (Extra vraagje ter informatie uiteraard! :-D )
- Ik vind de HU-1205 betrouwbaar. Het systeem mag dan niet up-to-date zijn, maar hij zet je netjes voor de deur af. Hij geeft ruim van tevoren aan dat je op de plaats van bestemming bent, dus je hebt tijd genoeg om wat langzamer te rijden en bij het juiste adres te stoppen. Ook handig: zodra je een adres hebt ingevoerd en alle satellieten zijn gevonden, kan je de navigatie cd-rom eruit halen en je eigen muziek draaien tijdens het navigeren. Het enigste nadeel vind ik, is de stem: zo'n irritante Chriet Titulaer-achtige stem die je, helaas, niet kan veranderen.

- Als er standaard in je auto een grijze en een groene stekker zit (ze hebben alltwee hetzelfde formaat), dan hoef je geen extra kabels aan te schaffen, slechts in de HU-1205 te steken en voilá.
Huawei Ascend P2 i.c.m. een AKG K450.
Plaats reactie