2002 V40 T4 te koop!

Forumregels
De verkoopregels:

- Richtprijs
- Beschrijving
- Zet er zichtbare foto's bij
- Minstens 30 berichten buiten het advertentie-forum (nuttige posts)
- Stel je voor in wie is wie
Indien je niet aan bovenstaande regels voldoet, wordt de inhoud van de advertentie verwijderd en het topic gesloten.
Gesloten
Caesar
1st Gear member
1st Gear member
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 2002

2002 V40 T4 te koop!

Bericht door Caesar » di 13 nov 2018, 19:24

Introductie en achtergrond:
Te koop mijn trouwe 2002 V40 T4 2.0 (motorcode B4204T5 dus) met op dit moment 312K op de teller (N.b. zie opmerking over vervangen motorblok)

Ik heb deze V40 sinds juni 2015 en het is altijd mijn tweede droom auto geweest. Na lang zoeken voor een goede 2002+ T4, heb ik deze destijds gevonden, met destijds 282k km.

Echter is voor mij de tijd gekomen om mijn eens te gaan kijken voor mijn echte droom, mijn eindbaas, een V70R.

Hoewel ik nog geen nieuwe auto heb, zet ik deze eerst te koop!

De auto heeft nagenoeg volledige onderhoudshistorie (sinds nov 2004) na 2e koper (eerste koper heeft niets bewaard), maar 2e koper heeft alle rekeningen + aankoopfactuur gearchiveerd en zitten bij mij hier in de klapper. APK keurings rapporten van afgelopen 4 jaar zitten er bij om indicatie te geven dat er geen achterstallig onderhoud is of was.

Ik heb zelf in de afgelopen 2.5 jaar veel oude dag kwaaltjes en regulier onderhoud gedaan, maar uit de onderhoudshistorie een paar highlights te selecteren die onderstrepen waard zijn:

Motorblok is bij 190k km vervangen door Volvo dealer (nieuw motorblok + koppelingsplaten). Daar zijn bonnen en foto’s van. M.a.w. huidig motorblok heeft slechts 110K km gelopen.

De bekende dashboard ventilatie lekkage is gerepareerd op een van de dashboard meetings via dit forum.

Het warmte gedeelte van het turbohuis was gescheurd en zorgde voor drukverlies en hissend geluid bij belasting. Na uitbouwen bleek ook de turbine beschadigd te zijn. Ik heb daarom de gehele turbo vervangen. Daarnaast heb ik na lang zoeken een nieuw slakkenhuis voor de turbine zijde gekocht. Deze krijg je erbij, want ik heb nagenoeg alle turbo revisie bedrijven gebeld en die kunnen niet alleen aan het slakkenhuis komen.

Belangrijkste onderhoudsoverzicht

Sinds ik hem heb, heb ik de volgende dingen gedaan:

-Brandstof Druk Regelaar is vervangen, bekende start problemen direct na aankoop (was ik van op de hoogte, verkoper niet)
-nieuwe remschijven en blokken voorzijde na aankoop (bij 295k km dus)
-Dashboard warmte circulatie gerepareerd (ontwasseming werkte niet); gedaan op een van de dashboard meetings via dit forum
-olieretour leiding turbo lekte: ringetje vervangen
-olie + filter vervangen bij ongeveer 295k km (magnatec 10W40)
-bougies vervangen bij ongeveer 295k km (orginele volvo T4 bougies)
-koelvloeistof is vervangen bij vervangen turbo (300k km)
-brandstof filter is vervangen bij ongeveer 305K km
-nieuwe turbo druk sensor (in intercooler gedeelte)
-turbo zoals gezegd vervangen voor goed exemplaar (geen speling op as, turbine huis niet gescheurd, veel foto’s van beschikbaar) bij ongeveer 295k km
-meeste vacuum slangen + eenrichtings kleppen vervangen na vervangen turbo
-nieuwe leren achterbank geplaatst (oude was helemaal versleten door hond van vorige eigenaar)
-nieuwe schokdempers achter ((schroefset); ongeveer 291k km. Voor nog niet vervangen want die zijn door vorige eigenaar in 2014 vervangen (Sachs, bon aanwezig).
-verscheidene stabilisator stangetjes
-richtingaanwijzer/hendels weer vast gezet/speling op/aan stuurkolom gehaald
-stuurhuis hoezen
-nieuwe radiator slang
-remslangen voor (juni 2017)
-carter ventilatie gecontroleerd en schoon (inlaatspruitstuk is eraf geweest om carter ventilatie potje te controleren). Had aanvankelijk nieuwe besteld, maar deze was zo goed als nieuw dus weer terug gezet.
-nieuwe koelvloeistof temp sensor
-Alpine headunit (radio) met bluetooth, handsfree en USB MP3 ondersteuning. Originele premium speakers in dashboard, achterzijde (D-pilaar) en met actieve subwoofer, maar daarnaast Audio System speakers in voorportieren en hoedenplank gevoed door actieve versterker bij het reserve wiel.

Opmerkingen per onderwerp/onderdeel:

Aandrijflijn en remmen;

Versnellingsbak schakelt soepel en goed. Toen destijds blok is vervangen ook de koppelingsplaten dus die kunnen nog wel even mee.
Geen trillingen in aandrijf assen.
Remschijven + blokken voor vervangen (Brembo)

Motor:

Cilinderwanden niet gescheurd (geen overmatige druk in koelvloeistof) en olie verbruik is laag (kwart liter per 17K km). Vermogen is goed en turbo is zoals beschreven vervangen, met nieuw turbine huis als reserve mocht het ooit zover komen dat ook deze door leeftijd scheurt.

Vermogen lijkt volledig aanwezig te zijn. Geen aarzelingen en start goed warm en koud. Accu, dynamo zijn vorig jaar vervangen, maar slecht laden bleek destijds door slechte plus kabel te zijn, waardoor accu niet meer dan 12.5V laadspanning kreeg. Kabel is vervangen en alles weer in orde.

Ophanging:

Voorzijde schokdempers door vorige eigenaar vervangen in 2014 (Sachs)
Voorzijde veerpootschotel/rubber/lager links vorig jaar vervangen (orgineel volvo), rechts heb ik in middels besteld en zal ik deze week er nog op zetten (waren beide versleten)
Achter schokdempers vervangen door schroefset in 2016 na advies APK in juni 2016. Schroefset voor ligt als reserve op de plank, krijg je erbij.
Aantal stabilisator stangen en uitlijn bouten vervangen in afgelopen 2 jaar

Interieur en opties:

-Bestuurdersstoel heeft zo zijn plekjes, maar niet gescheurd, geen losse stiksels, nog niet echt doorgezeten en ziet er voor leeftijd naar mijn mening keurig uit. Achterbank vervangen voor nieuwe door hevige slijtage van hond vorige eigenaar. Er is een kleine kras in het leer op de achterleuning, maar ik heb nog een compleet nieuwe achterleuning liggen mocht je die willen overzetten.

-Cyborg panelen zijn goed, helaas wat slijtage op de pookknop.

-Airco pomp heb ik bij de koppeling onderhoud gepleegd zodat hij weer netjes aankoppelt. Airco werkt dus 100%. Ergens eind 2016 ook nieuwe vulling gehad, geen lekkages in het systeem

-Dashboard ontwasseming is gerepareerd op een van de dashboard meetings.

-Stilvallen/onregelmatig lopen van de aanjager in de auto is gerepareerd. In de climate control unit zijn de potmeters vervangen voor nieuwe en alles werkt weer naar behoren. Auto stand werkt nu dus ook weer.

-Deze week verwacht ik 3 lampjes binnen te krijgen voor de climate control unit zodat deze weer netjes verlicht is snachts.

Exterieur:

-Geen noemenswaardige roest, heeft natuurlijk wel gebruikersplekken na 16 jaar, wat deukjes en 1 plekje vogelpoep. Maar geen excessieve deuken, krassen etc.

-Heeft fabrieksaf (zelfstellende) Xenon, koplamp ruitenwissers, spoiler en witte sidemarkers.

Extra’s:

-Komt met 3 sets gaspra velgen:

1. 1 set met met winter, ik meen 5-6mm
2. 1 set met zomer, ik meen 4-5mm
3. 1 set ongebruikte gereviseerde, zonder enige schade, opnieuw professioneel gespoten.

-Bello-rek: Orgineel volvo honden-rek: armaturen in de auto om hem vast te klikken al aanwezig, heb hem zelf nooit gebruikt.
-Roofrails met dakdragers; orginele Volvo dakdragers krijg je erbij.
-7 pins trekhaak
-Extra hoedenplank: als je de ovale speakers niet kunt luchten, kun je de originele, goede staat hoedenplank + rolhoes weer terug leggen
-Mocht je terug willen naar normale originele radio, dan heb ik die er ook nog bij (plus code): ik dacht de HU555
-Reserve nieuwe turbine slakkenhuis voor turbo + oude turbo voor onderdelen (slakkenhuis compressor gedeelte) (geen enkel turbo revisie bedrijf in NL kon de turbine slakkenhuis los leveren of zelf bestellen voor turbo revisie; zeker bewaren waard voor de toekomst)
-Nieuwe draagarmen voor (links + rechts) mocht je die ooit nodig hebben of rubbers versleten zijn (zijn op dit moment geen tekenen van)
-orginele achterveren, overblijfsel na vervangen door schroefset, mocht je terug willen naar normale ophanging.
-de bekende T4 motorafdekkappen plus beugels, geen tijd gehad om ze te monteren, maar je krijgt ze erbij!
-extra reserve balast voor Xenon verlichting
-mocht je van sleutelen houden en graag wat reserve onderdelen op voorraad willen, dan heb ik nog een reserve 2.0 T4 blok liggen zonder aanbouw delen, plus M56 bak. Motor had volgens verkoper kapotte krukaslagers, maar cylinders zouden niet gescheurd moeten zijn. Bij verkoop van deze auto heb ik daar toch niets aan.

Bekende defecten/opmerkingen:

-een van de koplamp ruitenwissers doet het niet geloof ik. Verder geen APK afkeurpunt en zelf nooit de behoefte gehad om het te repareren.
-elektrisch achterraam rechts werkt knop verkeerd om (omhoog = omlaag en vice versa)
-Climate Control dashboard lampjes, maar die worden deze week vervangen
-2e afstandsbediening is in slechte staat, nieuwe behuizing komt hopelijk deze week binnen.
-rechts voor, rubber veerlager is gescheurd. Onderdeel (orgineel volvo) verwacht ik deze week binnen en zal ik nog voor verkoop vervangen zodat ophanging weer helemaal goed is.
-antenne zelf is beetje vergaan (rubber basis brokkelt) en het rubber ringetje om de voet is opnieuw vergaan (had ik zelf destijds voor nieuwe vervangen).

Vraagprijs voor dit alles bij elkaar 3750 euro (zonder reserve motorblok). Dat is aan de hoge kant van het spectrum, maar ik ben van mening dat deze auto dat waard is: fase 2 T4, veel opties, nagenoeg alles werkt, alle irritante/typische V40 kwalen zijn aangepakt en daarnaast heeft het blok zelf nog geen 110K km gelopen. Met uiteraard als ondersteuning de volledige onderhoudshistorie/klapper vol met bonnen.

Als je serieus geintersseerd bent stuur me een berichtje of PB en dan kan ik al je vragen of opmerkingen beantwoorden (ik heb nog veel meer foto's van onderhoud van turbo, motorblok vervanging en desgewenst meer detail foto's). Uiteraard kunnen we alle tijd nemen om onderhoudshistorie door te nemen en te snuffelen aan de auto zelf met een kop koffie. Testrit snelweg, hobbelweg, achterweg is uiteraard (bij serieus geïnteresseerden) geen probleem na overleg van je rijbewijs. Ik gebruik de auto nog dagelijks dus KM loopt langzaam op (ik rij niet veel). Auto staat in de buurt van Oirschot.

Zie bijgevoegde foto's die vandaag gemaakt zijn (ondanks vandaag uitvoerig gewassen toch wat modder op de zijkant om hem in zijn natuurlijke habitat neer te zetten voor de foto shoot:) ):

AfbeeldingP1059897_lzn by Verkoop1
AfbeeldingP1059899-1 by Verkoop1
AfbeeldingP1059913-1 by Verkoop1
AfbeeldingP1059911-1 by Verkoop1
AfbeeldingP1059910-1 by Verkoop1
AfbeeldingP1059909-1 by Verkoop1
AfbeeldingP1059900-1 by Verkoop1
AfbeeldingP1059902-1 by Verkoop1
AfbeeldingP1059905-1 by Verkoop1
AfbeeldingP1059907-1 by Verkoop1
AfbeeldingP1059908-1 by Verkoop1

AfbeeldingP1059922-1 by Verkoop1
AfbeeldingP1059919-1 by Verkoop1
AfbeeldingP1059914-1 by Verkoop1

AfbeeldingDSC00116 by Verkoop1
AfbeeldingDSC00095 by Verkoop1
AfbeeldingP1059927-1 by Verkoop1

AfbeeldingP1060002 by Verkoop1
AfbeeldingP1060004 by Verkoop1
AfbeeldingP1060005 by Verkoop1
AfbeeldingP1060007 by Verkoop1
AfbeeldingP1060008 by Verkoop1

rejaatje
40forum team
40forum team
Type: 2.0T

Re: 2002 V40 T4 te koop!

Bericht door rejaatje » di 13 nov 2018, 20:28

Meer dan keurig verkooptopic :tumbup Succes met de verkoop!

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk

v40fan
Supporting Member
Supporting Member

Bericht door v40fan » di 13 nov 2018, 21:05

Je hebt PB.

ronker
2nd Gear member
2nd Gear member
Model: S40
Bouwjaar: 1997

Bericht door ronker » wo 14 nov 2018, 11:31

Wat een plaatje zeg, erg mooi :$

Even beetje aasgier spelen, stel je verkoopt de auto en de nieuwe eigenaar heeft geen belang bij de schroefset, wat zou je daar dan voor willen hebben als je die los verkoopt? :whistle
Truus = V40 T4 is opgevolgd door;
Suus = S70 2.5 TDI AT is opgevolgd door;
Guus (iets kleiner als Truus en Suus en Groen) =S40 T4
Enneh, met een aanloopje lukt alles.........

Thomas
Supporting Member
Supporting Member
Type: 2.0T

Bericht door Thomas » di 20 nov 2018, 19:54

Hier voorzichtige interesse in de gaspra winterset, of gaan die niet los weg?

Caesar
1st Gear member
1st Gear member

Bericht door Caesar » vr 30 nov 2018, 16:24

Ze is verkocht, maar blijft op het forum :tumbup , draadje mag op slot! Bedankt voor de interesse!

Gesloten