Pagina 2 van 6

Re: carterventilatie

Geplaatst: za 14 jul 2012, 21:47
door dindja
Ik zie het wel mocht het lukken scheelt het toch weer 100 euro (H)

Re: carterventilatie

Geplaatst: za 14 jul 2012, 21:58
door jdeleur
Maar hoe ziet die slang eruit?
100 euro lijkt me bizar veel geld.

En schoon krijgen doe ik het haha....

Re: carterventilatie

Geplaatst: za 14 jul 2012, 22:13
door myalexx
Het is niet alleen die slang het zijn er meerdere aan elkaar maar die dunne is voor de olie.
Ventilatie krijgt ook koeling dus die andere is van je KVS naar dat tankje

Re: carterventilatie

Geplaatst: za 14 jul 2012, 22:16
door dindja
Ik zal ook heel de injectierail moeten verwijderen. Hoop dat dat een beetje mee zit.

Re: carterventilatie

Geplaatst: zo 15 jul 2012, 17:20
door dindja
zo vandaag weer even een uurtje aan het hobbyen geweest.

Ik ga de carterventilatie van de week doen hopelijk is dit het probleem dat er olie in het gasklep huis komt en niet weer me turbo ook al is deze net gereviseerd ik zag ook wat olie bij de slang vanaf de turbo naar intercooler, als ik me hand er door haalde zat hier best wat olie aan en de slang van de intercooler gaat ook naar het gasklep huis dus vrees het ergste:swear .

Wat me nog meer op viel, ik heb even de injectie rail er afgenomen om te kijken naar de brandstofdruk regelaar wat me op viel is als ik de slang er af trek (zeg maar waar het harde slangetje inzit) komt er benzine uit. dit zal waarschijnlijk niet goed zijn en ook met het probleem te maken hebben dat hij niet lekker door trek.

Ook heb ik even een compressie test gedaan, de eerste 2 cilinders zitten op 11.5 en de andere 2 op 12. Weet iemand hoeveel dit moet zijn en of dit goed is

Re: carterventilatie

Geplaatst: zo 22 jul 2012, 18:17
door dindja
inmiddels heb ik de benzinedrukregelaar vervangen en hij start elke keer perfect en loop een stuk beter, hij reed eindelijk goed. Nu nog carterventilatie, heb de onderdelen wel al liggen. Helaas toen ik van m'n garage box naar huis reed en ff lekker ging testen reed hij perfect trok elke versnelling lekker door tot dat ik opeens geen turbo druk meer had, hij kwam tot 0.7 met gas geven en zakte af tot 0.5 0.4 nu hoorde ik ook sissen, dus thuis keek ik en jawel hoeveel pech kun je hebben. De slang van de intercooler zit een scheur in.

Ik heb meteen met Volvo gebeld en wat bleek zij hadden deze slang nog nooit hoeven vervangen en heel veel andere filialen volgens hem ook niet. kost de onderste slang me gewoon 230 euro :swear :wtf :wall :vertag :vertag :vertag

carterdruk te hoog

Geplaatst: di 20 nov 2012, 10:22
door dindja
Is het mogelijk dat door een verstopte katalysator je carterdruk te hoog wordt, ik had dit van iemand gehoord maar lijk me sterk dat dit kan.

Ik heb namelijk het probleem dat me oliepijl stok omhoog komt.

Het olie verbruik is niet extreem.

Re: carterdruk te hoog

Geplaatst: di 20 nov 2012, 10:54
door volvoS40
Staat hier je antwoord miss tussen ?
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... Carterdruk

[ Geplaatst met iPod ] Afbeelding

Re: carterdruk te hoog

Geplaatst: di 20 nov 2012, 11:21
door dindja
Carterventilatie is al vervangen.
de compressie is goed tussn de 11,5 en 12 bar
als het dan de kat niet kan zijn ben ik bang dat het onderblok niet goed is wordt dan toch een revisie waarschijnlijk.

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Re: carterdruk te hoog

Geplaatst: di 20 nov 2012, 13:22
door dindja
Misschien eerste eens een motorflush proberen, iemand hier ervaring mee? krijg dit vast zittende zuigerveren los? dan kan ik dit probleem uitstuiten, alleen rest dan de vraag nog kan een verstopte katalysator dit veroorzaken, Van de week wou de auto niet boven de 180 uitkomen en gingen er twee lampjes op het dashboard branden ook schokte de auto en hield in. nu vond ik hem toch al niet snel in zijn 4 en 5.
Ik neem aan dat de katalysator ook niet schoon te maken is?

Re: carterdruk te hoog

Geplaatst: di 20 nov 2012, 15:33
door wicky
als je automotor niet optimaal verbrand kan je oliepijl stijgen doordat onverbrande benzine langs je zuigerveren loopt.
ik heb dit zelf ook bij de hand gehad.

gr WICKY

Re: carterdruk te hoog

Geplaatst: di 20 nov 2012, 16:17
door volvoS40
En wat heb je daar aan gedaan of laten doen ?

Re: carterdruk te hoog

Geplaatst: di 20 nov 2012, 21:47
door wicky
ik had vuile benzine getankt waardoor de motor niet lekker liep.
ik heb de filters vervangen en olie ververst.
heb er nu geen last meer van.
ik heb ook wel eens gezien dat een injector bleef hangen en zo benzine in de cilinder bleef spuiten.

gr WICKY

Re: carterdruk te hoog

Geplaatst: di 20 nov 2012, 21:53
door dindja
Alles wat je beschrijf is reeds vervangen

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Carter druk te hoog

Geplaatst: di 12 mar 2013, 16:50
door dindja
Nu ik dacht eindelijk na veel geld en geduld me t4 helemaal in orde te hebben kom ik er vandaag achter dat me carterdruk echt te hoog is.

Eerder had ik al het vermoeden omdat de olie pijlstok omhoog kwam, maar het rubber om de pijlstok was dan ook niet goed en daar een nieuwe omgezet. ik heb vervolgens de carterventilatie vervangen de oude zat helemaal vol troep.

Nu vandaag net wakker uit me nachtdienst denk zal me olie is pijlen en zie dat deze wel heel hard is gegaan, nog een keer in checke voor de zekerheid ben tenslotte net wakker dus misschien niet goed gekeken. nu keek ik wat verder en zie dat hij olie zweet( flink zweet) bij de slang van de turbo naar het luchtfilter huis. dat was de geur die ik dus laatst rook een olie geur.

Nu ik eigenlijk zeker ben dat me carterdruk dus veel tehoog is wil ik dit opgaan lossen, ik heb compressie gemeten en dat is op de eerste twee cilinders nog steeds 11.5 bar en op de andere twee 12 bar dit zou goed moeten zijn.

Is het ook verstandig om een lektest te doen? ook al is de compressie goed?

begin nu hard te twijfelen of een ander blok of de nodige dingen reviseren van dit blok.

Re: Carter druk te hoog

Geplaatst: di 12 mar 2013, 19:02
door sdirkx
Ik zou meteen een engine flush doen. Je hebt nog steeds een te hoge carterdruk nu zei, toch? Wat heb je allemaal vervangen? Er kunnen ook nog slangen dicht zitten, dus die moet je eigenlijk ook meenemen dan.
Op wat voor km-stand zit je nu?

Re: Carter druk te hoog

Geplaatst: di 12 mar 2013, 19:11
door dindja
Ik heb alle slangen nog niet zo lang geleden nagekeken deze zaten niet dicht, ik heb het potje van de carterventilatie vervangen. deze zat vol zooi, ook zat er laatst veel sludge bij de pijlstok.

de motor heeft 261000 gedraaid

Re: Carter druk te hoog

Geplaatst: do 14 mar 2013, 21:13
door rolfg40
verlies je veel olie???
zo ja kun je zien waar het vandaan komt.
kan ook zijn dat je nokkenas kering lek is die gaan nog wel eens kapot.
die aan de achterkant.
heb de mijne ook vervangen.
paar slangen aan de kant
2 boutjes los dan kapje eraf.
dan nog een boutje aan de binnenkant er af en dan zie je hem maar dan is het al duidelijk of ie stuk is.
ff goed kijken aan de achterkant van je blok of er olie zit en dan boven de turbo aan het blok.
ik ruikte de olie ook dus daarom gevonden was slecht te zien.

of merk je echt dat je carterdruk hebt als je de dop er af haald.

Re: Carter druk te hoog

Geplaatst: vr 15 mar 2013, 16:44
door dindja
Olie perst hij via de turbo eruit.

En dat is redelijk wat :)

Eerst ging de oliepijlstok omhoog tot ik er een nieuwe o ring om heb gedaan :)

Iemand al een keer het carter los gehad?

Ik ga van de week sowieso even een motorflush doen misschien dat er een olieschraapveer vast zit ofzo.

Zit er toevallig een zeefje in het carter ofzo wat verstopt kan zitten of is het niet mogelijk dat hij hier carterdruk opbouwt?

Re: Carter druk te hoog

Geplaatst: zo 17 mar 2013, 01:06
door Paulusje
Ja ik heb van de week bij me 2e v40 t4 het Carter eronderuit gehad. Zit een aanzuigbuis voor de olie met een zeefje erin. Als die verstopt zit dan loopt je blok gewoon in de soep. Verder geen apparte dingen gezien van onder en binnen.