Sigaretten aansteker 12V (zekering, geen stroom enz

Alles over aansluitingen, Schema's, Dashboard teller unit, Sensoren, alarm, CC enz (Geen ICE en verlichting)
tt20
Engine off
Berichten: 12
Lid geworden op: za 14 nov 2009, 15:40
14

Sigaretten aansteker 12V (zekering, geen stroom enz

Bericht door tt20 »

Bij het plaatsen van de GPS-plug in de sigarenaansteker is deze laatste door de middenkonsole gedrukt, is er iemand die dat probleemke ook gehad heeft?, en weet iemand hoe dat kan hersteld worden?, wat ik mij ook afvraag is of de sigarenaansteker verlicht is bij fase II.
Ach ja, voor mij zijn sigarenaansteker en 12volt-aftakpunt hetzelfde.
Justin_V40
Idle
Idle
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 12:46
14
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2003
Locatie: Papendrecht

Re: Sigarenaansteker

Bericht door Justin_V40 »

Heb dit toevallig laatst opengemaakt omdat de mijne ook geen licht geeft. Dat hoort dus wel maar het lampje was stuk.

Openmaken gaat als volgt:
- Het matje voor je versnellingspook wegnemen
- versnellingspookhoes lostrekken
- de rand die overblijft kun je nu losmaken door de clips aan de voorkant in te drukken. Wijst zich vanzelf.
- Nu kun je bij de bevestiging van de aansteker.

Als je geluk hebt kun je 'm terugklikken, maar misschien is er iets afgebroken.

Succes.
V40 2.0 Europa 2003 LPi, 210.763 km, stopped counting...
tt20
Engine off
Berichten: 12
Lid geworden op: za 14 nov 2009, 15:40
14

Re: Sigarenaansteker

Bericht door tt20 »

Dank u wel voor de informatie, als de weergoden toelating geven ga ik morgen aan de slag, want het is vervelend om de aansluiting niet te kunnen gebruiken.
tt20
Engine off
Berichten: 12
Lid geworden op: za 14 nov 2009, 15:40
14

Re: Sigarenaansteker

Bericht door tt20 »

De info die ik gekregen had over de demontage van de onderdelen is correct en de voorspelling van een mogelijke breuk ook.
Na demontage van de middenkonsole zag ik dat de pvc-steunen waarmee de sigarenaansteker vastgemaakt is in de middenkonsole afgebroken waren.
Ik koos er voor om te herstellen zonder het vervangen van de middenkonsole, door het verbinden van het bergvak en het muntenbakje onderaan de konsole met een metalen lat en deze vast te zetten met schroeven, in deze lat heb ik een gat geboord en daar een parkerschroef door gedraaid die de onderzijde van de sigarenaansteker vast aandrukt in zijn montageplaats.
Het lampje heb ik ook vervangen, raar, het muntenbakje is niet verlicht, maar door een gat te maken in de zijkant vh bakje kan dat wel, enkel het witte lampje vervangen door een blauw en het is klaar.
tt20
Engine off
Berichten: 12
Lid geworden op: za 14 nov 2009, 15:40
14

Re: Sigarenaansteker

Bericht door tt20 »

Het was mij opgevallen dat het muntenbakje en de sig.aansteker/aftakpunt met gemonterde plug niet verlicht waren.
Om die toch te verlichten, heb ik in het muntenbakje (voor diegenen die geen centen hebben, weet ik niet hoe het noemt....) onderaan twee gaten van 6 mm. geboord en achteraan het bakje over die gaten een stukje groen plastic geplakt, in de plug door de aanduiding 12 volt een gat van 8 mm en in de holle ruimte een rondsel gemaakt van dezelfde groene plastic.
Het resultaat vind ik goed, het vakje is nu zachtjes verlicht en de plug is nu ook verlicht.
Gebruikersavatar
meeus
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1252
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 21:39
14
Model: S60
Type: 2.0
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Yo
Locatie: Hasselt BE

sigaretten aansteker (zekering, uitzetten, geen stroom enz

Bericht door meeus »

hey,

Ik zou iets van duidelijk plan of overzicht of uitleg meote hebben.
Ik zit met het probleem dat men aansteker in de wagen geen elektriciteit doorgeeft.
Ik heb al een andere aansteker geprobeerd die wel werkt maar geen effect.
tevens heb ik de oplader van de gps al in men vrouw haar auto geprobeerd en daar laad hij wel op.

heeft iemand een idee welke zekeringen dat ding op aangesloten is?

grtz,

Jo
Mr Blue ~ The Blue Pearl - 175.000KM | 2001 | 19 Yrs | 1Yr on LPG
Afbeelding

RIP O.J ~ My Little Tank - 326.000KM | 2001 | 18 Yrs on LPG | Compression 98%
Afbeelding
Wouter
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1737
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
14
Model: V70
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Wouter

Re: sigaretten aansteker probleem

Bericht door Wouter »

Het zou 11B/13 15A moeten zijn (Onderste rij tweede van rechts 15A blauw van kleur).

Zie volgende topic nadere uitleg van de zekering kast :

http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=39&t=3235

Groetjes Wouter
Volvo knuppel
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1214
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 14:05
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Evert
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: sigaretten aansteker probleem

Bericht door Volvo knuppel »

Ik heb ooit eens een auto gehad waarbij ik ook op zoek ging naar de zekering.
Bleek heel dat ding niet aangesloten te zijn hahaha.
In het boekje staat het aangegeven en in de kap van de zekering kast ook.
Succes
Volvo knuppels dagboek Leef nu, morgen bestaat niet.
Gebruikersavatar
meeus
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1252
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 21:39
14
Model: S60
Type: 2.0
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Yo
Locatie: Hasselt BE

Re: sigaretten aansteker probleem

Bericht door meeus »

idd wouter het klopt!

Zekering vervangen en ineens gingen men standlichten vooraan ook terug. Blijkbaar op hetzelfde circuit aangesloten.

Thnx mede forummers!

Grtz,

Jo
Mr Blue ~ The Blue Pearl - 175.000KM | 2001 | 19 Yrs | 1Yr on LPG
Afbeelding

RIP O.J ~ My Little Tank - 326.000KM | 2001 | 18 Yrs on LPG | Compression 98%
Afbeelding
DrTalos
Idle
Idle
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 18 jul 2010, 15:08
13

Sigaret aansteker niet uit

Bericht door DrTalos »

Afgelopen zaterdag mijn V40 2.0 2001 opgehaald bij de dealer en hij loopt als een zonnetje, het interieur is als nieuw en de audio installatie klinkt superrrrrr (dochter van 3 roept steeds dat het harder moet :tumbup ).

Een probleem waar ik wel tegenaan ben gelopen is dat de sigaretten aansteker in het middenconsole aan blijft als het contact is uitgedraaid, in mijn vorige auto had ik hier altijd mijn oplader voor mijn iphone in zitten en die bleef er inzitten. Dat wil ik nu in de V40 ook zo doen, maar nu blijft er dus stroom op staan en zal de accu dus leeglopen als ik de oplader er in laat zitten.

Is dit iets wat zelf eenvoudig is om te zetten of kan ik hiervoor beter even contact opnemen met de dealer?

Thx
Wouter
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1737
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
14
Model: V70
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Wouter

Re: Sigaret aansteker niet uit

Bericht door Wouter »

Lees deze topic even door :

http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... 0&start=20

Groetjes Wouter
rkeyers
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 254
Lid geworden op: za 03 jul 2010, 09:44
13
Locatie: Weert

Re: Sigaret aansteker niet uit

Bericht door rkeyers »

Ik zou inderdaad een relais tussen de sigarettenaansteker zetten.
Het schakelcontact van het relais sluit je vervolgens aan op de contactspanning (bij de radio).

Op deze manier schakelt het relais in zodra je de auto op contact zet.
Heb je evengoed het volledige afgezekerde amperage zonder de contactspanning bij je radio te overbelasten.
Afbeelding
Volvo V40 1.9D '99 Brilliant Black - Half leder - Xenon
bva1
Engine off
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 09 jan 2012, 10:47
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001

sigarettenaansteker

Bericht door bva1 »

Weet niet of dit de juiste plaats is voor mijn vraag. Heb me vandaag al wel voorgesteld. Ik zit met het volgende; Sigarettenaansteker(aansluiting) voor in auto (gebruik ik voor tomtom) werkt niet. Er zit achter in de kofferruimte een aansluiting die het wel doet. Het lukt me niet, ondanks eerdere posts (o.a http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=39&t=3235) doorgelezen te hebben, om de zekering van de aansteker te vinden. Ik vraag me ook af of de zekering het probleem is (aanstekeraansluiting kofferruimte werkt wel)
Iemand een tip?
grt Bart v40 1.8 automaat 2001 (phase 2)
Wouter
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1737
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
14
Model: V70
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Wouter

Re: sigarettenaansteker

Bericht door Wouter »

Check 20A zekering op 11B/2 (zekeringskast onder het stuur, linkerzijde)

Image

Veel succes Wouter
pentabase
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 21:45
11
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: Henk
Locatie: Amsterdam

sigaret aansteker kapot

Bericht door pentabase »

Hey Allemaal,

Misschien een beetje domme vraag, maar ik kom er niet helemaal zelf uit zo 1 2 3. Maar het volgende is het probleem. Enige tijd geleden haalde mijn vriendin de USB-sigaretaansteker plug uit de houder. Daar is iets mis gegaan, aangezien een van de lipjes van de usb plug los ligt. Nu doet de sigaretaansteker het niet meer. Althans, ik heb meerdere usb pluggen erin gedaan en geen een die werkt.

Ik heb met een voltmeter de stekker doorgemeten die onder aan de sigaret aansteker zit, maar daar krijg ik geen stroom binnen.

Nu heb ik een phase 3 v40 (van wat ik begrepen heb) en de zekeringenkastje onder de motor kap heb ik al gevonden, maar daar zie ik geen kapotte zekeringen. nu zag ik een plaatje van Dinant met de locatie onder het stuur. Maar als ik de kap weghaal, dan kom ik een kastje met 4 stekkers erin. een stuureenheid ergens voor. daarachter zit weer zo'n kastje, maar ik zie geen zekeringen zo snel.

Zitten de zekeringen enorm goed verstopt? of kijk ik weer eens met mijn neus (zal niet de eerste keer zijn)

Henk

ps. als mijn omschrijvingen een beetje vaag zijn kan ik wel foto's maken van alles, alleen hoost het nu buiten dus ik ga even niet met mijn bouwvakkers decolete op de dorpel van de auto liggen
testkees
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 348
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 10:34
10
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 2003
Locatie: Heemskerk

Re: sigaret aansteker kapot

Bericht door testkees »

Henk onder het stuur zekering 2, 20 amp.
staat in het instructie boekje!

suc6
joostvg
Idle
Idle
Berichten: 77
Lid geworden op: do 11 apr 2013, 15:25
10
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2000
Locatie: Deventer

Re: sigaret aansteker kapot

Bericht door joostvg »

Hallo Henk,

In mijn phase 2 hoef je de kap niet weg te halen (al staat dit wel in het instructieboekje). Het kastje zit gewoon vrij goed verstopt, ter hoogte van waar je je linkervoet plaatst.
joostvg
Idle
Idle
Berichten: 77
Lid geworden op: do 11 apr 2013, 15:25
10
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2000
Locatie: Deventer

Re: sigaret aansteker kapot

Bericht door joostvg »

pentabase
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 21:45
11
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: Henk
Locatie: Amsterdam

Re: sigaret aansteker kapot

Bericht door pentabase »

mijn g*d, wat een locatie. hahah. en met die lompe handen van mij was het ook nog niet makkelijk op de nieuwe zekering er weer in te krijgen, met kramp als gevolg.

Maar goed, hij doet het weer. dus bedankt voor pointing out the obvious.

Nog even een vraag in het verlengde. Het leek of ik een heleboel zekeringen op het lijstje onder het stuur zag staan die ik ook onder de motorkap was tegengekomen. of zit ik daar nu naast?
Gebruikersavatar
subarrator
Idle
Idle
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 13 mar 2013, 18:27
11
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1996
Locatie: Oss
Contacteer:

12 volt sigarettenaansteker geschakeld maken.

Bericht door subarrator »

Wat ik irritant vind aan de Volvo is dat de 12 volt aansluiting bij de asbak niet over het contact geschakeld is. Als ik bijvoorbeeld de oplader van de telefoon erin laat zitten blijft het lampje in de oplader branden. Hetzelfde geld voor de TomTom of andere apparatuur.

Bij een Citroën Xantia is het bijvoorbeeld mogelijk om een zekering in het zekeringskastje om te zetten waardoor de 12 volt aansluiting constant of geschakeld over het contactslot wordt.

Is zoiets ook mogelijk bij de V40? Of zijn er andere manieren om ergens 12 volt geschakeld vanaf te halen?
Plaats reactie