Pagina 1 van 1

Alles over de Dieselpomp / brandstofpomp

Geplaatst: do 12 mei 2011, 19:00
door maurice.
Weet iemand of het mogelijk is om een dieselpomp te laten reviseren en wat kost zoiets. Bij de garage begon men over 1000 euro voor een nieuwe pomp te praten en dit terwijl er iets lekt.

Re: Dieselpomp lekt

Geplaatst: za 14 mei 2011, 15:14
door martijnv40
ik weet dat je een dieselpomp kunt laten reviseren!

Re: Dieselpomp lekt

Geplaatst: za 14 mei 2011, 15:40
door V3lv3T
Vermoed dat die €1000 meer te maken heeft met het werk dat er in gaat zitten dan met de pomp zelf, kan me niet voorstellen dat een dieselpomp zo achterlijk duur is.

Re: Dieselpomp lekt

Geplaatst: za 14 mei 2011, 17:28
door Wouter
Diesel pompen zijn duur :

Voorbeeld 1
http://eshop.original-teile.de/index.ph ... am=8251087

Voorbeeld 2
http://eshop.original-teile.de/index.ph ... am=8251577

2e hands rond de 400 euro.

De vraag is waar het lekt en hoeft niet de hele pomp vervangen/gereviseerd te worden.

Image

Afslaan tijdens rijden

Geplaatst: do 14 jul 2011, 13:57
door jelanivw
Beste Volvo vrienden,

Ik zit hier met een probleem met mijn v40 1.9d uit 2003.
Tijdens het rijden slaat de motor te pas en te onpas af.
Veelal bij een toerental boven de 2500 rpm.
Laten uitlezen bij de dealer, diagnose: brandstofdruk te laag.
Klep op de brandstofpomp laten vervangen maar dit was niet het probleem.
Iemand nog een idee? De oplossingen die ik hier lees werken helaas niet bij mij....

Re: Afslaan tijdens rijden

Geplaatst: do 14 jul 2011, 16:05
door jelanivw
Het is verholpen!
De Volvo dealer heeft een mooie flater geslagen.
De stekker op de pomp was niet meer 100% dit hebben ze niet gezien tijdens de controle van de pomp.
Gelukkig heeft een andere garage dit wel gezien en ben ik nu weer het mannetje!

Alles bij elkaar 200 euro, met dank aan de hoge diagnose kosten van Volvo vos uit Zaltbommel!

Slotje....

solenoid op de brandstof pomp

Geplaatst: di 06 mar 2012, 18:45
door erikjan
Mijn V40 loopt beroerd stationair (gebeurt wel vaker) dus eerst de egr afgesloten maar geen resultaat, vacuumleidingen vervangen mocht ook niet baten. De gloeibougies zitten er pas in, brandstoffilter vervangen maar blijft irritant stationair. Ik ben maar wat gaan proberen en wanneer ik de stekken van de slolenoid op de dieselpomp loshaal is het over, natuurlijk klinkt de motor voor geen meter. Ikzelf heb dus het idee dat die weleens de boosdoener zou kunnen zijn. Echter waar vind ik zo'n solenoid (= de vervroeger?).

Erik-Jan

Re: solenoid op de brandstof pomp

Geplaatst: di 06 mar 2012, 19:00
door michel9362
bij de dealer, Heb er diverse vervangen toen ik daar werkte, Anders dieselspecialist of revisie bedrijven.

Re: solenoid op de brandstof pomp

Geplaatst: zo 11 mar 2012, 20:42
door erikjan
Ik denk zomaar dat het een v40 met een boschpomp is of anders commonrail

Re: solenoid op de brandstof pomp

Geplaatst: ma 12 mar 2012, 23:03
door erikjan
Zo gelukt. Hier in Hoorn is een grote autosloperij waar je "gewoon" kan rondstruinen (ze kennen me inmiddels), uiteindelijk uit een renault megane het bewuste onderdeel gehaald. Niet helemaal hetzelfde nr maar ach dit kost een tientje en in het ergste geval werkt het niet toch? Nou het werkt prima, meer vermogen in lage toeren en verder ook. Teven direct de carterontluchting gedaan (was erg nodig bleek). direct alle buizen maar losgehaald en schoongemaakt. Olie direct maar gedaan, en aangezien ik toch op de sloop was maar direct een ander dashboard meegenomen. Nu alleen de buitentemp. sensor nog. En heel belangrijk een armsteun maar die zijn bijna niet uit sloopauto's te halen.

ej

Re: Alles over de Dieselpomp / brandstofpomp

Geplaatst: wo 26 dec 2012, 01:03
door V40 Prestige
Even een oud topic opgedoken, maar ik zou graag willen weten waar ik de dieselpomp vind.....
En of ik kan niet zoeken, of het staat niet op het forum, maar een plaatje van zo'n pomp is opzich ook handig met zoeken :tumbup

Alvast bedankt.

Re: Alles over de Dieselpomp / brandstofpomp

Geplaatst: ma 30 mar 2015, 15:50
door Teake
dit is een diesel pomp bij de oudere generatie diesel's.
en zogenaamde rotor pomp

zit op de voorkant van de motor, tussen blok en radiateur
Afbeelding

bij de nieuwe generatie diesel's met Commonrail wordt een hoge druk pomp gebruikt, deze zit bijna altijd aande voorkant van de motor en is in vergelijking met de oude dieselpomp aardig klein

Afbeelding