Dit zal ook gelden voor de getunede 2.0T's (200+ pk).Bij onze T4:
(Ervaringen alternatief) Octaan Euro 98 95 voor turbo benz
Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 222
- Lid geworden op: vr 07 aug 2009, 01:12
- 14
- Locatie: Zoetermeer
Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?
Mijn wagen loopt erg slecht stationair en als ik hem vol op ziin staart trap begint ie op moment
van de turbo gewoon te hakkelen. Kan dit een reden zijn van de 95 bezine. of zou dit eerder een bougie probleem zijn?
van de turbo gewoon te hakkelen. Kan dit een reden zijn van de 95 bezine. of zou dit eerder een bougie probleem zijn?
Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?
Zou het gewoon 's met EURO/RON98 proberen eerst. Omdat dit steeds slechter verkrijgbaar is, kun je BP Ultimate (wel octaan 98) of evt. Shell V-Power (in NL octaan 97) tanken. Andere varianten zijn verrijkte 95-varianten (Energy Supreme, Euro XL, Excellium, ed.).
Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?
Er wordt door meerdere personen gesproken over het 'niet mooi lopen' van een T4 op EURO95. Ik zou graag weten waar die zoal aan te merken is? Ik interpreteer dat als onregelmatig lopen van de ontsteking/motor.
Het zgn. pingelen wordt echter over het algemeen voorkomen door de pingelsensor. Zijn er ook mensen die hebben gemerkt dat de motor wel soepel loopt op EURO95, maar dat het engine managementsysteem wel in de storing schiet (lampje)? In zo'n situatie zal dan waarschijnlijk de motor het pingelen corrigeren door de ontsteking aan te passen.
Het zgn. pingelen wordt echter over het algemeen voorkomen door de pingelsensor. Zijn er ook mensen die hebben gemerkt dat de motor wel soepel loopt op EURO95, maar dat het engine managementsysteem wel in de storing schiet (lampje)? In zo'n situatie zal dan waarschijnlijk de motor het pingelen corrigeren door de ontsteking aan te passen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 222
- Lid geworden op: vr 07 aug 2009, 01:12
- 14
- Locatie: Zoetermeer
Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?
Dat heb ik wel regelmatig gehad. maar na een tijdje ging dit lampje weer uit.
Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?
Zou zo-ie-zo in de gaten houden of de motor soepel blijft lopen. Hoe is dat nu met EURO98? Of heb je het nog niet kunnen proberen?
-
- Supporting Member
- Berichten: 4746
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?
Ik heb sindskort een T4, 'n ik vind dat hij in de lagere toerentallen in zijn 1 echt niet vooruit de krijgen is, als je bijv op de snelweg rijd dan is hij wel fel.
Kan er een systeem het tegen houden of is het echt het Ron '95 probleem ?
Kan er een systeem het tegen houden of is het echt het Ron '95 probleem ?
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
- Martijn_B
- 2nd Gear member
- Berichten: 270
- Lid geworden op: wo 24 mar 2010, 12:08
- 14
- Locatie: delft
Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?
Op lage toerentallen doet je turbo sowieso niets, dus dan is het logisch dat je minder vermogen hebt. Vanaf ongeveer 3.000 rpm zal hij moeten beginnen met trekken!
2002 Volvo S40 1.8 Europa Sports Exclusive Navigator in Sapphire Black Metallic
www.wax-on.nl voor al je poetsspullen!
ClearKote , Dodo Juice, Mothers Wax, DAP 500/900, Collinite, EuroW, Monello
www.wax-on.nl voor al je poetsspullen!
ClearKote , Dodo Juice, Mothers Wax, DAP 500/900, Collinite, EuroW, Monello
-
- Supporting Member
- Berichten: 4746
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?
ja maar het is te zot voor woorden dat mijn oude auto ( een honda 1.5 ) feller was vanaf 0 dan mijn T4 ??Martijn_B schreef:Op lage toerentallen doet je turbo sowieso niets, dus dan is het logisch dat je minder vermogen hebt. Vanaf ongeveer 3.000 rpm zal hij moeten beginnen met trekken!
scheelt ruim 100 pk ..
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?
Volgens mij begint ie bij mij bij 2000rpm al. Maar is niet meer standaard (remap).
-
- Supporting Member
- Berichten: 4746
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?
ik open wel een topic, want dit loopt te veel uit zo,
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- Veteraan
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
- 15
- Model: S60
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Berkant
- Locatie: Salland
- Contacteer:
Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?
Jij hebt ook een andere turbo als een T4sdirkx schreef:Volgens mij begint ie bij mij bij 2000rpm al. Maar is niet meer standaard (remap).
- BOULLIET4
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 16:04
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Zundert
Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?
mijn t4 is standaard en daar is 10000km geleden een nieuwe originele turbo opgezet en hij trekt al vanaf 1800toeren dan gaat hij al mee werken de auto is niet gechiptsdirkx schreef:Volgens mij begint ie bij mij bij 2000rpm al. Maar is niet meer standaard (remap).
Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?
Oh, dan zou dat toch best kunnen, omgeacht de andere turbo. Maar we zijn wel een beetje off-topic bezig...
-
- Supporting Member
- Berichten: 4746
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?
Ja dus,
is de meer prijs van Euro '98 het waard vergeleken met wat je ervoor terug krijgt qua verbruik of is het te verwaarlozen ?
is de meer prijs van Euro '98 het waard vergeleken met wat je ervoor terug krijgt qua verbruik of is het te verwaarlozen ?
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- Veteraan
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
- 15
- Model: S60
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Berkant
- Locatie: Salland
- Contacteer:
Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?
Hm heb jij er dan wel de juiste turbo in gekregen, een T4 turbo kan niet zo laag beginnen te werkenen zeker niet als die niet gechipt isBOULLIET4 schreef:mijn t4 is standaard en daar is 10000km geleden een nieuwe originele turbo opgezet en hij trekt al vanaf 1800toeren dan gaat hij al mee werken de auto is niet gechiptsdirkx schreef:Volgens mij begint ie bij mij bij 2000rpm al. Maar is niet meer standaard (remap).
- BOULLIET4
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 16:04
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Zundert
Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?
naar mijn weten zit er de zelfde turbo op als dat ze er af gehaald hebben die kapot wasThe Real Master schreef:Hm heb jij er dan wel de juiste turbo in gekregen, een T4 turbo kan niet zo laag beginnen te werkenen zeker niet als die niet gechipt isBOULLIET4 schreef: mijn t4 is standaard en daar is 10000km geleden een nieuwe originele turbo opgezet en hij trekt al vanaf 1800toeren dan gaat hij al mee werken de auto is niet gechipt
- R.O.B
- Veteraan
- Berichten: 9675
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
- 15
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?
Dat is een goeie, vraag ik me ook af.myalexx schreef:is de meer prijs van Euro '98 het waard vergeleken met wat je ervoor terug krijgt qua verbruik of is het te verwaarlozen ?
- BOULLIET4
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 16:04
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Zundert
Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?
mijn t4 is standaard en daar is 10000km geleden een nieuwe originele turbo opgezet en hij trekt al vanaf 1800toeren dan gaat hij al mee werken de auto is niet gechipt[/quote]
Hm heb jij er dan wel de juiste turbo in gekregen, een T4 turbo kan niet zo laag beginnen te werkenen zeker niet als die niet gechipt is [/quote]
naar mijn weten zit er de zelfde turbo op als dat ze er af gehaald hebben die kapot was[/quote]
correctie het is 1900toeren
Hm heb jij er dan wel de juiste turbo in gekregen, een T4 turbo kan niet zo laag beginnen te werkenen zeker niet als die niet gechipt is [/quote]
naar mijn weten zit er de zelfde turbo op als dat ze er af gehaald hebben die kapot was[/quote]
correctie het is 1900toeren
-
- Idle
- Berichten: 29
- Lid geworden op: ma 22 jun 2009, 19:01
- 14
Tanken in Frankrijk t4
Binnenkort ga ik naar Frankrijk met de t4 en vraag me af of daar euro 98 te verkrijgen is
en onder welke naam. Of is er een andere brandstof welke ook een hoog octaangehalte bevat?
Boy,
en onder welke naam. Of is er een andere brandstof welke ook een hoog octaangehalte bevat?
Boy,