René schreef:Dat ligt er inderdaad aan wat je vereisten zijn.
Sommigen zweren bij 1 merk, anderen kijken alleen naar de prijs.
Ik wil iets betere performance dan origineel, oftewel meer hitteweerstand/betere afvoer van remgassen e.d.
Prijs moet niet achterlijk hoog worden natuurlijk, maar €300 voor 4 schijven rondom wil ik best uitgeven.
Ik was enkele maanden geleden ook op zoek naar nieuwe schijven en bijbehorende remblokken. De mijne bleken bij de keuring nog goed te zijn, maar dat terzijde...
Ik had contact met iemand van ATD International. Hij stuurde mij deze bijlage over het verschil tussen Zimmermann en Brembo:
"ATD International is Importeur van Brembo en fabrikant van diverse remsystemen zoals bijv. Formel.
Wij produceren voor 8 automobielfabrikanten voor de eerste montage de geperforeerde, hittebehandelde remschijven in onze fabriek in Belgie. In onze andere vestiging produceren wij voor de importeur in automaterialen, grossiers in automaterialen, tuning centers en verdere after-market. De racerij niet te vergeten.
Naast Brembo importeren wij ook Zimmermann schijven, welke op dit moment beter van kwaliteit zijn en beter afgewerkt dan een Brembo remschijf. Wij zijn hier uiteraard niet blij mee, maar moeten dit constateren.
Brembo heeft in 2007 een aantal remschijffabrikanten overgenomen, die met hun eigen receptuur zijn doorgegaan, wat niet ten goede komt. Wanneer wij bestellen bij Brembo in Italie, is het goed mogelijk dat de remschijven uit Engeland, Spanje, Polen of een ander Europees land komen. Zelfs uit China komen de schijven . Je kan dit zien als een licentie overeenkomst. Het wil niet zeggen dat de remschijven slecht zijn.
Uiteraard is Brembo een begrip, maar ook hier is de kwaliteit momenteel achterhaald door derden, waarvan Zimmermann remschijven een duidelijke plus zijn.
Kijk eens naar andere begrippen zoals, Koni schokdempers en Miele wasmachines, ook hier zijn er duidelijk evenaringen qua produkt, zoniet beter.
Echter de klant is en blijft koning en kan bij ons kiezen uit Brembo/Formel of Zimmermann/Formel remschijven.
Formel is ons eigen brand-label, maar in feite een Brembo of Zimmermann schijf die na bewerking de naam Formel mee krijgt.
Ferodo Sportremblokken serie DS 2500 is een sportremblokset, welke zeer geschikt is voor optimaal straatgebruik met een hoog warmte coefficient, die de warmte goed aankan, ook na meerdere keren goed remmen, waar bij anderen fading ontstaat.
OE remblokken zijn standaard remblokken, welke veelal door de automobielfabrikanten als eerste montage worden gemonteerd. Aanmerkelijk goedkoper dan een Ferodo DS 2500 remblokset.
Hopende u hier een inzicht te hebben gegeven over de huidige situatie inzake remmen."
Mijn remschijven bleken nog goed te zijn, maar als ze aan vervanging toe zijn komen er inderdaad geperforeerde Zimmermann schijven op.
Bij ATD International betaal je voor een voorremschijf €59, 50 ex btw. (dus per stuk) Behoorlijk goedkoper dan de schijven van EBS shop. Echter deze hebben geen groeven, ze zijn alleen geperforeerd.
Achterremschijf kost € 52,50.
Ferodo sportremblokset DS 2500-1093 netto per set € 122.00 (voorkant)
of
Formel ceramisch sportremblokset FOR41139CER netto per set € 114.00 (voorkant)
Das eigenlijk ook typisch, dat de ceramische set goedkoper is...
Wat zijn eigenlijk de ervaringen van mensen hier, met Ferodo?
Ik ken het wel qua naam, maar hoe is het in vergelijk met de EBC redstuff blokken?
Geld bovenstaande overigens voor de normale schijven, of de sport schijven?
Kan me voorstellen dat Brembo hun sportschijven niet ergens anders onderbrengt, met receptuur van de andere fabrikant...?
Nadeel van de Zimmermann en EBC sportschijven vind ik, tegenover Brembo of ATE, dat ze geboord zijn in plaats van gegroefd, en daardoor een hogere kans op haarscheurtjes en later grotere scheuren hebben...
Tenminste, dat heb ik altijd begrepen...
Ik heb zojuist via ebay.de een complete set remschijven+blokken van het merk Zimmermann besteld voor en achter voor 175 euro incl verzending. De voorste schijven die er nu opzitten zijn nog splinternieuw maar als ik iets harder moet remmen trilt de auto aan de voorkant. Tevens zijn de remschijven achterkant volledig ingelopen, of er ooit een keer tot op het ijzer is doorgeremd of zo??
Ik verwacht de set over ongeveer een weekje op de deurmat te hebben.
Misschien als ik zin, en tijd heb plaats ik wel een kleine Howto op het moment dat de nieuwe spullen gemonteerd worden door mij.
Fijne avond
3500 toeren, en dan .........[b]Vrooeeeeemmm!![/b]
Ik heb het vermoeden dat ik binnenkort toe ben aan nieuwe remmen rondom (schijven en blokken), en nu heb ik even rond zitten neuzen qua prijzen.
Voor de duidelijkheid, ik rijd een 1.8 liter, ik rij vrij rustig en zo nu en dan met een aanhanger (maar dan wel een geremde). Ik heb geen behoefte aan geperforeerde of gegroefde remmen, en zelfs Volvo origineel is niet noodzakelijk (als het spul maar genoeg is voor de veiligheid).
Nu kom ik de volgende totaal prijzen tegen (ex verzendkosten):
* Scandcar.nl - €195
* Nordicar.nl - €268
* Autopartsonline.nl - €226
* Skandix.de - €176
Mijn vraag aan jullie is, iemand hier met ervaring met de remmerij van deze partijen?
Iemand nog andere adresjes?
Voor mij is en blijft origineel Volvo het beste. Goed remmen en gaat lang mee. Onlangs erg voordelig geslaagd bij www.parts4swedes.nl. Zitten er nu twee maanden onder en er is nog steeds geen trilling. Ze hebben ook enkele tips voor doehetzelvers, zie de FAQ op hun site.
Hoe werkt het overigens als je bijvoorbeeld iets grotere schijven (281mm) pakt, passen dan de remklauwen er nog steeds op?
Als je logisch nadenkt, dan kom je vanzelf tot de conclusie dat je dan minimaal ook andere klauwen nodig hebt. Misschien zelfs andere naven. Ik zie velen die er speciale sportschijven en blokken op zetten en denken dat ze dan eerder tot stilstand komen. Als dat al zo is (met die gaten in de schijven is er minder wrijving dus minder remkracht, maar wel slijten je blokken sneller), dan kan het toch niet anders dan dat de ABS eerder ingrijpt? En wat is het effect op de electronische stabilisatie? Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Intussen houd ik het maar bij origineel. Volvo zoekt de optimale balans tussen veiligheid en duurzaamheid. Daar staan ze om bekend.
Dat had ik ook bedacht idd, echter als ik op ebay ga zoeken voor Zimmermann schijven, hebben veel schijven een diameter van 280 mm (vooras). En deze zouden je gewoon op de x40 moeten kunnen monteren.
Jimipepsie schreef:Mijn remschijven bleken nog goed te zijn, maar als ze aan vervanging toe zijn komen er inderdaad geperforeerde Zimmermann schijven op.
Bij ATD International betaal je voor een voorremschijf €59, 50 ex btw. (dus per stuk) Behoorlijk goedkoper dan de schijven van EBS shop. Echter deze hebben geen groeven, ze zijn alleen geperforeerd.
Achterremschijf kost € 52,50.
Ferodo sportremblokset DS 2500-1093 netto per set € 122.00 (voorkant)
of
Formel ceramisch sportremblokset FOR41139CER netto per set € 114.00 (voorkant)
Nadeel van geperforeerd is dat als ze geboord zijn, de kans erg groot is dat de remmen gaan scheuren. Wat dat betreft is met groeven iets 'veiliger'. Maar eigenlijk kun je met gewoon straatgebruik voldoende af met gewone blanke schijven. Oem met Ferodo DS2500 is wat dat betreft een erg goeie combo.
Robzor schreef:Dat had ik ook bedacht idd, echter als ik op ebay ga zoeken voor Zimmermann schijven, hebben veel schijven een diameter van 280 mm (vooras). En deze zouden je gewoon op de x40 moeten kunnen monteren.
Op de voorwielen van de eerste x40's (96-97) zitten kleinere remschijven dan op die van latere (98-05). De blokken zijn ook anders, dus de klauwen ook. Ik denk niet dat ze uit te wisselen zijn. Waarom zou je dat trouwens willen? Op de stie van http://www.skandix.de/ kun je de verschillen goed zien. Daar hebben ze trouwens ook Zimmermann. Hier zijn die Zimmermanns dan wel weer duurder dan de origineel Volvo schijven van parts4swedes.nl.
Het is raar maar waar...
Ben toe aan een setje nieuwe schijven voor, voor mijn S40 2.0 uit '97.
Kom schijven tegen van Zimmermann.
Wie heeft er ervaring met deze schijven of kan andere goede aan bevelen.
MIjn remschijven zijn ook krom. Ik heb remschijven/blokken besteld bij partsforswedes, zouden gewoon originele moeten zijn. Ze hebben in ieder geval zeer goede prijzen.
Ik lees trouwens wel vaak dat de remschijven krom zijn van De V40, is dit een probleem waar meer mensen tegen aan lopen of ligt het aan mij. Van alle auto's die ik gereden heb, heb ik nog nooit last gehad van kromme schijven. Als je schijven krom zijn dan moet je daar wel heel hard je best voor doen. Normaal gesproken gebeurd het niet zo snel. Je remmen moet wel pisheet worden om ze enigzins krom te krijgen.
Begin het vermoeden te krijgen dat er iets mis is met de standaard schijven. Mijn oude schijven hebben nog voldoende dikte, maar toch krom.
Nou als je kijkt naar Ford daar zijn de blokken te hard voor de schijven, en daar gaan ze ook snel krom. Bij oem Volvo (Ate) heb je dit probleem niet zover ik weet, maar iedere oem vervanging juist wel. Ook het de rem erop houden bij een stoplicht zorgt al snel voor kromme schijven omdat kennelijk de warmte slechter weg kan. Ik heb nu ook kromme schijven en dat zonder de rem erop te houden, voor zijn ze niet eens dun maar ik rem wel altijd vrij laat.
Daarom ook voor mij de keuze om voor Ate Powerdiscs te gaan met Hawk HPS Performance remblokken, die kunnen meer warmte aan en zouden niet moeten gaan piepen. Ik ben dus heel benieuwd!
JohanH schreef:Nou als je kijkt naar Ford daar zijn de blokken te hard voor de schijven, en daar gaan ze ook snel krom. Bij oem Volvo (Ate) heb je dit probleem niet zover ik weet, maar iedere oem vervanging juist wel. Ook het de rem erop houden bij een stoplicht zorgt al snel voor kromme schijven omdat kennelijk de warmte slechter weg kan. Ik heb nu ook kromme schijven en dat zonder de rem erop te houden, voor zijn ze niet eens dun maar ik rem wel altijd vrij laat.
Daarom ook voor mij de keuze om voor Ate Powerdiscs te gaan met Hawk HPS Performance remblokken, die kunnen meer warmte aan en zouden niet moeten gaan piepen. Ik ben dus heel benieuwd!
[ Geplaatst met Windows Smartphone ] [ Afbeelding ]
IK heb vandaag mijn nieuwe remmenset binnen gekregen. Van het weekend eens goed inspecteren en monteren. Wat wel een oorzaak kan zijn is dat de wielbouten met een luchttol worden vast geknalt met de kans dat je ze scheef trekt en hierdoor te veel spanning/stress op de schijf krijgt. Ook een te hoog aanhaal moment kan voor teveel stress zorgen in de schijf. Ik trek de bouten altijd op spanning in 3 stappen met een momentsleutel. Zo trek je alles gelijkmatig aan. Originele schijven moeten gewoon voldoende zijn voor normaal dagelijks gebruik, ga ik even vanuit.
Ik denk dat dat allemaal wel mee valt.
Wat wel zeer belangrijk is, is dat je de naven zeer goed roestvrij en schoon maakt, zodat de schijven goed vlak aanliggen.
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004Webdagboek Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012Webdagboek Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959Webdagboek