Zelfde met de klauwen, goed roestvrije maken en invetten met kopervet voordat je de blokken erin steekt, achterkant van de blokken dun laagje koppervet, etc. Scheelt veel qua slijtage en herrie.
myalexx schreef:JohanH schreef:Dan heb je een beetje hetzelfde eisen pakket als ik. Lekker oem schijven of die ate's nemen die ik heb gekozen met goeie blokken (Ferodo DS2500 of Hawk HPS), EBC remblokken links laten liggen. Remvloeistof tast je systeem niet aan, zou wel gek zijn, maar je hebt van ATE blauwe DOT 4+ vloeistof en die zorgt ervoor dat je hele systeem gekleurd word... Dat moet je niet hebben dus. Maar DOT 5 trekt ook sneller vocht aan en zou je jaarlijks moeten controleren (of preventief vervangen). Vandaar dat ik voor 'gewone' DOT 4 ga.
Jaarlijks vervangen zou mij een rotzorg zijn, als het echt veel beter werkt heb ik dat er wel voor over..
alleen je moet je gehele remmerij gaan reinigen omdat je het slecht kan mixen ofzo ??
Wat is het verschil tussen originele schijven en die ATE's van jou ??
qua blokken, wat is er anders met die andere types ?
edit, hoeveel % rem je achter ? moet dit ook veranderd worden ?
heb zgan Bosch blokken ( bij aanschaf snel meteen gedaan ) en de schijven zijn op, merk onbekend.
Die redshit hoef ik idd niet, hoor meer slecht dan goed nieuws erover..
Uiteraard moet je bij nieuwe vloeistof de boel goed doorspoelen voordat je het systeem afvult. Dot 5 en 4 gaan idd niet samen en het eventuele vocht wat in de leidingen gaat zitten wil je ook het liefst eruit hebben.
Die ATE Powerdiscs kunnen beter en meer warmte afvoeren, zeker als je ze goed heet remt is die wel belangrijk want als je remmen te heet worden en kort erna moet je weer remmen dan gaan je blokken of erger... Mocht dit gebeuren moet je ook aan extra remkoeling denken en die trucen, zal wel niet nodig zijn.
Die EBC blokken stuiven ook heel erg, dus zonde van je velgen, en sowieso is het het allemaal net niet.
Hoeveel procent voor en achter is 70% en 30% achter, ongeveer, precieze getal weet ik zo 1,2,3 ook niet maar is geregeld in je hoofdremcilinder, die afstelling zorgt ervoor dat je auto stabiel blijft bij hard remmen (achterkant remt mee om recht te blijven). Dit kun je niet instellen, mocht je voor te krachtige remmen hebben voel je de neus duiken en heen en weer schuiven. Dat kun je niet goed oplossen, wel door achter sterkere remmen te zetten, maar dan kan het zijn dat je kont voorbij wilt bij hard remmen. Dan moet je voor de achterremen een remkrachtbegrenzer of een verdeler plaatsen. Maar goed dat gaat wat ver, dat is met dit soort blokken en schijven nog niet echt nodig. :)
Bij Fineline Imports hebben ze op dit moment 20% korting op de remblokken, ik heb nog 10% korting extra voor de Goodridge remslangen gehad, schijven heb ik via NL Power geregeld met wat korting omdat ik daar vaste klant ben.
Even de prijzen voor je opgezocht:
ATE Powerdisc Volvo V40 (00-04) Front € 131,29 (2 stuks)
ATE Brakedisc Volvo V40 (00-04) Rear € 78,77 (2 stuks)
HB500F.645 Hawk - HPS € 58.31
HB516F.626 Hawk - HPS € 52.09
GoodR XVO-6712-B4 € 64.26
Dat is die vloeistof met die kleurspoeling erdoor, zou ik persoonlijk niet doen. :)
Ik zal even opzoeken hoe die andere van ATE heet, die kun je beter nemen.
Edit: ATE TYP 200