Hallo beste Volvo-ers,
Na wat aanvankelijk een fantastische aankoop leek (zie mijn dagboek) heb ik intussen toch al wel wat nare dingen aan de auto gehad. Het begon met een versleten druklager net zoals in het draadje hier: Schurend geluid in de koppeling. Rekening 2200 euro inclusief een grote beurt.
Motorkering is direct vervangen omdat de boel toch al open lag.
Vervolgens heb ik nog geen anderhalf jaar later een versnellingsbak die 'giert'. Het geluid klinkt net als een elektromotortje die op hoge toeren draait.
De toonhoogte van het geluid is afhankelijk van de rijsnelheid, niet van het motor toerental. Maar je kan hem ook horen als je stil staat, de koppeling niet indrukt en zachtjes met de pook tegen een versnelling aan duwt zonder hem erin te drukken (uiteraard).
Verder verandert de toonhoogte met de versnelling, dus het geluid lijkt vast te zitten aan het toerental van de bak.
De olie van de bak is inmiddels met de vorige beurt al geheel vervangen om te kijken of het iets hielp. Geen verandering.
Twee verschillende bedrijven gooien het nu (los van elkaar) op een lager in de bak en die zal dan vervangen moeten worden.
Klopt dit verhaal een beetje volgens jullie?
Zo ja, dan komt natuurlijk de vraag; zouden jullie kiezen voor een revisiebak of een 'nieuwe' (die voor zover ik snap ook niet nieuw is, maar in ieder geval door Volvo is gereviseerd)?
Zouden jullie kiezen bij zo'n grote reparatie voor een Dealer of is daar niets voor te zeggen qua zekerheid/kwaliteit.
Serva Nijkerk komt met een offerte voor een 'nieuwe' bak incl. en plus arbeid op zo'n 2800,-
Nol Nijkerk komt voor een revisiebak incl. en plus arbeid op zo'n 1900,-
Mochten er veel stemmen opgaan voor een revisiebak, hebben jullie dan tips m.b.t. een betrouwbaar bedrijf die bijvoorbeeld is gespecialiseerd in revisiebakken? Ik woon in de omgeving Amersfoort.
Ik dacht dat er in Soesterberg iets zat, maar ik kan er zo niets over vinden...
Dan tot slot; ik rij er inmiddels al een paar maanden mee. IN hoeverre loop ik risico dat ik serieuze schade rij (intern) door hiermee door te rijden?
We hebben een kleine op komst en het plan is eigenlijk dat de auto nog zeker 5 - 6 jaar mee gaat, maar hij moet wel goed zijn.
Bedankt!!
Versnellingsbak moet vervangen, graag wat tips
-
- 1st Gear member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 11:58
- 15
- Model: V60
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Robin
Versnellingsbak moet vervangen, graag wat tips
Yskonyn -
Volvo V40 LSE 1.9D 116pk (140pk/340nm nu!), Black Sapphire Metallic, 17" Arcadia's (155.000km t/m 426.500km)
Volvo V60 T3 2.0T Polar+ Dynamic (2018), Onyx Black Metallic, 17" Rodinia velgen. (66.000 t/m heden)
Webdagboek!
Volvo V40 LSE 1.9D 116pk (140pk/340nm nu!), Black Sapphire Metallic, 17" Arcadia's (155.000km t/m 426.500km)
Volvo V60 T3 2.0T Polar+ Dynamic (2018), Onyx Black Metallic, 17" Rodinia velgen. (66.000 t/m heden)
Webdagboek!
- Kuip
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 22:06
- 13
- Model: V70
- Type: T4
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Feiko
- Locatie: Uithoorn
Re: Versnellingsbak moet vervangen, graag wat tips
Klopt; http://www.carrec-technocenter.nl/carre ... ellingsbakYskonyn schreef:Ik dacht dat er in Soesterberg iets zat, maar ik kan er zo niets over vinden...
Het antwoord op je laatste vraag staat ook op hun site....
Succes en hou ons op de hoogte!
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1027
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:11
- 15
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2002
- Roepnaam: Tijs
- Locatie: Ede (gld)
Re: Versnellingsbak moet vervangen, graag wat tips
Raadpleeg eerst eens een transmissie deskundige/ bedrijf. Weet niet waar je woont, maar bijvoorbeeld Autrans in Lunteren. Staat goed bekend, zelf goede ervaring daar met m'n automaat.
Is allicht goedkoper dan direct naar een dealer te gaan.
Gr Tijs
Is allicht goedkoper dan direct naar een dealer te gaan.
Gr Tijs
-
- Engine off
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 20:51
- 11
- Model: S40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Amsterdam
Re: Versnellingsbak moet vervangen, graag wat tips
Hoi Yskonyn,
Ik ben vandaag bij de versnellingsbakspecialist.nl geweest aangezien mijn garage zei dat er mogelijk iets met mijn versnellingsbak was. Na een testrit zeiden ze dat er niets mis mee was. Het vervangen van het priceaslager en preventief nog wat andere lagers inclusief uit en in bouwen van de bak zou bij hun zo`n 1000 euro ex kosten, wat gelukkig dus niet nodig is :-)
Het zit in Wormerveer niet echt bij jouw in de buurt maar het lijkt me wel een betrouwbaar bedrijf en en prijs die ze noemden vind ik ook heel schappelijk.
Gr. Maurice
Ik ben vandaag bij de versnellingsbakspecialist.nl geweest aangezien mijn garage zei dat er mogelijk iets met mijn versnellingsbak was. Na een testrit zeiden ze dat er niets mis mee was. Het vervangen van het priceaslager en preventief nog wat andere lagers inclusief uit en in bouwen van de bak zou bij hun zo`n 1000 euro ex kosten, wat gelukkig dus niet nodig is :-)
Het zit in Wormerveer niet echt bij jouw in de buurt maar het lijkt me wel een betrouwbaar bedrijf en en prijs die ze noemden vind ik ook heel schappelijk.
Gr. Maurice
-
- 1st Gear member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 11:58
- 15
- Model: V60
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Robin
Re: Versnellingsbak moet vervangen, graag wat tips
Bedankt voor de info!
Het is inmiddels oud nieuws, maar de versnellingsbak heb ik laten vervangen bij Carrec dichtbij mij in Soesterberg.
Die mannen hebben heel net werk geleverd en eerst een offerte gemaakt voor een revisie, waarbij ik heb bedongen dat er geen extra kosten gemaakt zouden worden indien een revisie niet kon en er een andere bak in moest; wat het geval was omdat ze de Volvo bak niet konden reviseren, enkel de Renault variant.
Uiteindelijk is de totaal factuur onder de prijs van de offerte gekomen.
Wel veel geld uiteraard, want de totaal prijs incl arbeid kwam op 2700,- euro. Dit was inclusief bak, drukgroep en koppelingsplaten.
Vriendelijk geholpen en de mannen aldaar hebben veel kennis. Prima bedrijf.
De auto moet nog een tijd mee, dus ik heb maar weer moeten bukken 'and take it like a man' zoals ze in Amerika zeggen.
Hij rijdt compleet anders nu in ieder geval.
Het is inmiddels oud nieuws, maar de versnellingsbak heb ik laten vervangen bij Carrec dichtbij mij in Soesterberg.
Die mannen hebben heel net werk geleverd en eerst een offerte gemaakt voor een revisie, waarbij ik heb bedongen dat er geen extra kosten gemaakt zouden worden indien een revisie niet kon en er een andere bak in moest; wat het geval was omdat ze de Volvo bak niet konden reviseren, enkel de Renault variant.
Uiteindelijk is de totaal factuur onder de prijs van de offerte gekomen.
Wel veel geld uiteraard, want de totaal prijs incl arbeid kwam op 2700,- euro. Dit was inclusief bak, drukgroep en koppelingsplaten.
Vriendelijk geholpen en de mannen aldaar hebben veel kennis. Prima bedrijf.
De auto moet nog een tijd mee, dus ik heb maar weer moeten bukken 'and take it like a man' zoals ze in Amerika zeggen.
Hij rijdt compleet anders nu in ieder geval.
Yskonyn -
Volvo V40 LSE 1.9D 116pk (140pk/340nm nu!), Black Sapphire Metallic, 17" Arcadia's (155.000km t/m 426.500km)
Volvo V60 T3 2.0T Polar+ Dynamic (2018), Onyx Black Metallic, 17" Rodinia velgen. (66.000 t/m heden)
Webdagboek!
Volvo V40 LSE 1.9D 116pk (140pk/340nm nu!), Black Sapphire Metallic, 17" Arcadia's (155.000km t/m 426.500km)
Volvo V60 T3 2.0T Polar+ Dynamic (2018), Onyx Black Metallic, 17" Rodinia velgen. (66.000 t/m heden)
Webdagboek!