Motor loopt op <4 cilinders ; 3 of 2 = waarschijnlijk bobine
- Ronald Rijnbout
- 4th Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:15
- 15
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Breda
Re: De motor loopt op minder dan 4 cilinders dus op 3 of 2 e
De auto zit weer tegen een beurt aan 15.000 km (of iets er overheen ) Op de kabels staat nog Volvo dus het zullen de originele nog wel zijn.
Ik heb vrijdag de bougies schoongemaakt en tot gisteren nergens geen last van gehad.
Ik heb vrijdag de bougies schoongemaakt en tot gisteren nergens geen last van gehad.
V40 1.8 uit '98. 3.5cm verlaagd Apex en 17 inch AEZ Xylo's met Bridgestone potenza's
http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=7
http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=7
- KoenT4
- Engine off
- Berichten: 15
- Lid geworden op: ma 08 feb 2010, 19:42
- 14
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Spijkenisse
Re: De motor loopt op minder dan 4 cilinders dus op 3 of 2 e
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn ph1 t4 uit 98. Na de bobine, bougie kabels en bougies te hebben vervangen had ik nog hetzelfde probleem. Toen de brandstof drukregelaar incl slangetjes vervangen en de massa kabel van mijn accu vervangen + een extra aarde op mijn blok aangelegd en het probleem was opgelost. Hoop dat je wat aan hebt.
[ Geplaatst met Android ]
[ Geplaatst met Android ]
Volvo S40 T4 '98
- Ronald Rijnbout
- 4th Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:15
- 15
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Breda
Re: De motor loopt op minder dan 4 cilinders dus op 3 of 2 e
Dank je , ik neem alle info mee naar de garage morgenavond.
Het MOET gerepareerd worden, ik heb net een nieuwe baan en daar heb ik de V voor nodig ( wil/kan ook
geen andere auto kopen )
Het MOET gerepareerd worden, ik heb net een nieuwe baan en daar heb ik de V voor nodig ( wil/kan ook
geen andere auto kopen )
V40 1.8 uit '98. 3.5cm verlaagd Apex en 17 inch AEZ Xylo's met Bridgestone potenza's
http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=7
http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=7
- Ronald Rijnbout
- 4th Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:15
- 15
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Breda
Re: De motor loopt op minder dan 4 cilinders dus op 3 of 2 e
Oorzaak gevonden , bobine van cilinder 2 en 3 is overleden.
Het laatste stukje naar de garage gereden en nu is mijn kat heet geworden.Dit is gelukkig geen probleem voor de kat alleen zijn nu mijn schakelbussen gesmolten .
dus nu kan ik er nog niet mee rijden, helaas met de bus (kangoo) morgen
Het laatste stukje naar de garage gereden en nu is mijn kat heet geworden.Dit is gelukkig geen probleem voor de kat alleen zijn nu mijn schakelbussen gesmolten .
dus nu kan ik er nog niet mee rijden, helaas met de bus (kangoo) morgen
Laatst gewijzigd door Ronald Rijnbout op wo 05 jun 2013, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 1.8 uit '98. 3.5cm verlaagd Apex en 17 inch AEZ Xylo's met Bridgestone potenza's
http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=7
http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=7
-
- 5th Gear member
- Berichten: 671
- Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 20:53
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: ooltgensplaat of all places
welke bobine T4
Vanochtend startte de motor van onze V40 T4 uit '97 goed, maar liep slecht. Liep op 3 cilinders. Mijn vriend durfde er niet mee te gaan rijden, dus heeft de ANWB gebeld> deze man heeft, na uitsluiting, geconstateerd dat 1 van de bobines niet meer goed is. Ben dus op zoek naar een andere bobine(s).
Maar de vraag is : kunnen er ook bobines van andere motoren (bv. 2.0t) of is deze bobine echt specifiek voor de T4? Wil namelijk zo snel mogelijk ( en niet te duur) een andere hebben, want ga (eigenlijk) vrijdag met deze auto lang weekend naar Limburg. wil dus een sloopbedrijf bellen voor bobine. Dealer kan ik altijd nog vragen
Graag jullie antwoord.
Maar de vraag is : kunnen er ook bobines van andere motoren (bv. 2.0t) of is deze bobine echt specifiek voor de T4? Wil namelijk zo snel mogelijk ( en niet te duur) een andere hebben, want ga (eigenlijk) vrijdag met deze auto lang weekend naar Limburg. wil dus een sloopbedrijf bellen voor bobine. Dealer kan ik altijd nog vragen
Graag jullie antwoord.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 409
- Lid geworden op: di 02 apr 2013, 11:37
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Locatie: Eindhoven
Re: welke bobine T4
Ik heb er nog eentje liggen Marike... ik had die vervangen ivm ontstekingsprobleem, maar dat was de veroorzaker niet want het waren de bougies.
Renault Laguna 3.0 V6 24v handgeschakeld
Volvo V40 T4
Volvo V40 T4
-
- Idle
- Berichten: 68
- Lid geworden op: za 03 mar 2012, 13:01
- 12
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Den haag
Re: Motor loopt op <4 cilinders ; 3 of 2 = waarschijnlijk bo
Ook ik heb last van (denk ik) een probleem met een van de ontstekingsonderdelen.
De klachten:
Af en toe zomaar lopen op twee cilinders, trekt ook vaak vanzelf weer weg. Heb een 1.8 met twee bobines en vier kabels 1&4 en 2&3
Gedaan:
Bij afhalen van de bougie doppen: geen vonk op 2 & 3, nog slechter lopen wanneer 1 of 4 eraf ging
4 vonkte normaal. Maar nu komt t gekke: bij afhalen van dop 1 merkte ik dat ik schokjes kreeg. Hield m gewoon bovenaan vast. Kabel stuk? Bij plantenspuittest geen gekkigheden gezien
Zodra dop 1 een paar keer naar het blok gevonkt had bij het afhalen --> probleem voorbij, motor liep direct op 3 en bij terugplaatsen dop 1 weer op 4 pitten. Hierna probleemloos 150km gereden
Paar keer getest en was consequent hetzelfde euvel met dezelfde "oplossing"
Mijn gedachtegang was eerst: bobine stuk bestuurderskant, is de bougiekabel van 1 stuk en krijg ik daarom een schok?
Enige wat is vreemd vind is dat het probleem op te lossen valt door pot 1 naar het blok te laten vuren ( werkt niet bij 4)
Bougie's 6 mnd/8000 km geleden vervangen door originele
Hoe te werk te gaan in jullie ogen? Eerst kabels vervangen en als probleem blijft bobines? Of is die bobine ook zeker naar z'n grootje en kan ik beter alles in een keer doen?
Waarbij ik moet aangeven dat qua centjes alles preventief maar vervangen er niet inzit, dus alleen als het echt noodzakelijk is koop ik ze meteen mee
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen
De klachten:
Af en toe zomaar lopen op twee cilinders, trekt ook vaak vanzelf weer weg. Heb een 1.8 met twee bobines en vier kabels 1&4 en 2&3
Gedaan:
Bij afhalen van de bougie doppen: geen vonk op 2 & 3, nog slechter lopen wanneer 1 of 4 eraf ging
4 vonkte normaal. Maar nu komt t gekke: bij afhalen van dop 1 merkte ik dat ik schokjes kreeg. Hield m gewoon bovenaan vast. Kabel stuk? Bij plantenspuittest geen gekkigheden gezien
Zodra dop 1 een paar keer naar het blok gevonkt had bij het afhalen --> probleem voorbij, motor liep direct op 3 en bij terugplaatsen dop 1 weer op 4 pitten. Hierna probleemloos 150km gereden
Paar keer getest en was consequent hetzelfde euvel met dezelfde "oplossing"
Mijn gedachtegang was eerst: bobine stuk bestuurderskant, is de bougiekabel van 1 stuk en krijg ik daarom een schok?
Enige wat is vreemd vind is dat het probleem op te lossen valt door pot 1 naar het blok te laten vuren ( werkt niet bij 4)
Bougie's 6 mnd/8000 km geleden vervangen door originele
Hoe te werk te gaan in jullie ogen? Eerst kabels vervangen en als probleem blijft bobines? Of is die bobine ook zeker naar z'n grootje en kan ik beter alles in een keer doen?
Waarbij ik moet aangeven dat qua centjes alles preventief maar vervangen er niet inzit, dus alleen als het echt noodzakelijk is koop ik ze meteen mee
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9435
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 13
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Motor loopt op <4 cilinders ; 3 of 2 = waarschijnlijk bo
Kabels eerst vervangen.
En heb ook nog wel 2 goede bobines liggen.
En heb ook nog wel 2 goede bobines liggen.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- Idle
- Berichten: 68
- Lid geworden op: za 03 mar 2012, 13:01
- 12
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Den haag
Re: Motor loopt op <4 cilinders ; 3 of 2 = waarschijnlijk bo
Dank voor je vlugge reactie!
Zal dan eerst onze vrienden van parts4swedes eens benaderen voor n setje kabels (origineel Volvo €53)
Leek me wel nette prijs
Mocht hiermee het probleem nog niet voldoende zijn opgelost zou ik graag eens de bobines uit willen ruilen / proberen Ivar!
Gr Pieter
[ Geplaatst met iPhone ]
Zal dan eerst onze vrienden van parts4swedes eens benaderen voor n setje kabels (origineel Volvo €53)
Leek me wel nette prijs
Mocht hiermee het probleem nog niet voldoende zijn opgelost zou ik graag eens de bobines uit willen ruilen / proberen Ivar!
Gr Pieter
[ Geplaatst met iPhone ]
-
- Idle
- Berichten: 68
- Lid geworden op: za 03 mar 2012, 13:01
- 12
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Den haag
Re: Motor loopt op <4 cilinders ; 3 of 2 = waarschijnlijk bo
Nou kabels besteld en vervangen, startte nu goed. Morgen maar eens zien of het probleem definitief verholpen is!
Gr. Pieter
[UPDATE] Helaas pindakaas.. zojuist weer slecht lopen :-( nu de bobines proberen.
Blijft nog steeds geen vonk op 2+3. Krijg geen schokken meer, dus kabels waren wel aan vervanging toe.
[UPDATE #2] nieuwe ouwe, maar wel geteste bobine opgehaald bij VolvoS40, dr in geschroefd en bij eerste testritje geen klachten meer..
Hopelijk probleem nu definitief gefixt
Gr. Pieter
[UPDATE] Helaas pindakaas.. zojuist weer slecht lopen :-( nu de bobines proberen.
Blijft nog steeds geen vonk op 2+3. Krijg geen schokken meer, dus kabels waren wel aan vervanging toe.
[UPDATE #2] nieuwe ouwe, maar wel geteste bobine opgehaald bij VolvoS40, dr in geschroefd en bij eerste testritje geen klachten meer..
Hopelijk probleem nu definitief gefixt
- tukkertje
- Idle
- Berichten: 34
- Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 21:18
- 13
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Enschede
2 cilinders / ontsteking probleem?
Hoi V40 liefhebbers.
Mijn V40 1998 heeft een probleem war ik niet meer uitkom en heb jullie hulp/raad nodig:
Het begon met af en toe inhouden en op het laatst rijden op 3 poten ( 2 cilinders ).
Het werd weer eens tijd voor een kleine beurd dus heb ik preventief de benzine filter / oliefilter + olie / luchtfilter / bougies + bougiekabels / en de 2 bobines vervangen.
Nu zit het probleem er nog steeds in:
Vandaag koud starten ging goed, ik reed +/- 5km zonder problemen, even koffie drinken bij mijn broer en toen ik weer naar huis ging starte en liep hij zeer onregelmatig net als je één of 2 cilinders mist, met zeer weinig vermogen en als een oma Duck auto naar huis gereden. Auto stonk naar benzine en weet ik wat nog meer.
Thuis aangekomen auto afgezet en na een uur weer starten nog het zelfde probleem, ik denk dat als ik hem morgenvroeg weer start er niets aan de hand is.
Is dit een wazig probleem of niet, ik weet het even niet meer.
Wie weet meer?
Mijn V40 1998 heeft een probleem war ik niet meer uitkom en heb jullie hulp/raad nodig:
Het begon met af en toe inhouden en op het laatst rijden op 3 poten ( 2 cilinders ).
Het werd weer eens tijd voor een kleine beurd dus heb ik preventief de benzine filter / oliefilter + olie / luchtfilter / bougies + bougiekabels / en de 2 bobines vervangen.
Nu zit het probleem er nog steeds in:
Vandaag koud starten ging goed, ik reed +/- 5km zonder problemen, even koffie drinken bij mijn broer en toen ik weer naar huis ging starte en liep hij zeer onregelmatig net als je één of 2 cilinders mist, met zeer weinig vermogen en als een oma Duck auto naar huis gereden. Auto stonk naar benzine en weet ik wat nog meer.
Thuis aangekomen auto afgezet en na een uur weer starten nog het zelfde probleem, ik denk dat als ik hem morgenvroeg weer start er niets aan de hand is.
Is dit een wazig probleem of niet, ik weet het even niet meer.
Wie weet meer?
V40 1.8 Comfort, bj:1998, grijs metallic, 192.000km, Oberon velgen
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9435
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 13
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: 2 cilinders / ontsteking probleem?
Stekkers die aan de bobine zitten nakijken, slecht contact.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
- tukkertje
- Idle
- Berichten: 34
- Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 21:18
- 13
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Enschede
Re: 2 cilinders / ontsteking probleem?
Hoezo slecht contact, ik heb nieuwe Bougicord kabels en deze kunnen toch niet verder op de bobine tot dat het vast klikt ?
Moet ik ze demonteren, iets aanknijpen met een tangetje en aandrukken tot ze niet meer verder kunnen?
Heb jij dit trouwens ooit eens gehad dan?
Moet ik ze demonteren, iets aanknijpen met een tangetje en aandrukken tot ze niet meer verder kunnen?
Heb jij dit trouwens ooit eens gehad dan?
V40 1.8 Comfort, bj:1998, grijs metallic, 192.000km, Oberon velgen
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9435
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 13
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Motor loopt op <4 cilinders ; 3 of 2 = waarschijnlijk bobine
De stekkers, die op je bobine zitten geklikt van de kabelboom.
Dus niet de kabels die van bobine naar de bougies lopen
Dus niet de kabels die van bobine naar de bougies lopen
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.