Alles over de luchtpomp hulpluchtsysteempomp koude motor
- Kuip
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 22:06
- 13
- Model: V70
- Type: T4
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Feiko
- Locatie: Uithoorn
Re: [1.8 16v 1997] koude start stofzuigergeluid sinds repara
Zou wel eens de luchtpomp kunnen zijn.
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 348
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 10:34
- 10
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Heemskerk
Re: [1.8 16v 1997] koude start stofzuigergeluid sinds repara
Lekker dan! : luchtpomje is vermoedelijk niet helemaal goed gemonteerd, of klem gezeten, ik zou even de zekering/relais
even trekken kijken of het weg is.
Van en met mei 1997 hebben de gepulste secundaire luchtinjectie systeem (PAIR) voor B4184S en B4204S is ingetrokken.
De gepulste secundaire luchtinjectie systeem (PAIR) functie is om koolwaterstof en kooldioxide-uitstoot te verminderen bij een koude start met een warming up van de drie-weg katalysator (TWC) sneller. Door de aanvoer van verse lucht in de uitlaatpoorten bij een koude start, begint de gepulste secundaire luchtinjectie systeem (PAIR) reburning de koolwaterstoffen. Dit maakt het mogelijk om de ontsteking te verminderen, verhogen de uitlaatgassen en de drie-weg katalysator (TWC) sneller te activeren.
Het systeem bestaat uit:
-Motor Regelmodule (ECM) (1) waarin zowel het relais en de magneetklep (3.5) regelt.
-Pulsed Secundaire lucht injectie systeem (PAIR) pomp (2), geactiveerd door de gepulste secundaire luchtinjectie systeem (PAIR) pomp relais (3). Een filter voorkomt dat vuil en water worden getrokken aan de gepulste secundaire luchtinjectie systeem (PAIR) pomp. Een 120 A zekering in de geïntegreerde relais / zekeringkast in de motorruimte beschermt de pomp en relais. Een vervangbare zekering bimetaal in de pomp beschermt tegen oververhitting, die anders kunnen voordoen bij herhaalde koude start.
Hou je mond-off ventiel (4), die de luchttoevoer naar de uitlaatpoorten regelt.
-A Solenoïde (5) die de afsluiter met de onderdruk in het inlaatspruitstuk regelt.
-Bekijk Klep (6) die uitlaatgassen ontsnappen wanneer het systeem niet in werking voorkomt.
De motor (ECM) controleert de relais voor de gepulste secundaire luchtinjectie systeem (PAIR) pomp en het magneetventiel die de gepulste secundaire luchtinjectie systeem (PAIR) pomp start en opent de afsluiter wanneer het systeem begint te werken . Lucht uit de pomp wordt omgeleid van de pomp via de afsluiter en terugslagklep de uitlaatpoorten.
Als de koelvloeistoftemperatuur (ECT) is tussen 11 ° C en +35 ° C, wordt de gepulste secundaire luchtinjectie systeem (PAIR) direct geactiveerd nadat de motor is gestart. Zodra het systeem is geactiveerd, werkt voor 136 seconden.
Als de pomp in bedrijf is, wordt het signaal van de verwarmde zuurstofsensor (HO2S) niet gebruikt.
even trekken kijken of het weg is.
Van en met mei 1997 hebben de gepulste secundaire luchtinjectie systeem (PAIR) voor B4184S en B4204S is ingetrokken.
De gepulste secundaire luchtinjectie systeem (PAIR) functie is om koolwaterstof en kooldioxide-uitstoot te verminderen bij een koude start met een warming up van de drie-weg katalysator (TWC) sneller. Door de aanvoer van verse lucht in de uitlaatpoorten bij een koude start, begint de gepulste secundaire luchtinjectie systeem (PAIR) reburning de koolwaterstoffen. Dit maakt het mogelijk om de ontsteking te verminderen, verhogen de uitlaatgassen en de drie-weg katalysator (TWC) sneller te activeren.
Het systeem bestaat uit:
-Motor Regelmodule (ECM) (1) waarin zowel het relais en de magneetklep (3.5) regelt.
-Pulsed Secundaire lucht injectie systeem (PAIR) pomp (2), geactiveerd door de gepulste secundaire luchtinjectie systeem (PAIR) pomp relais (3). Een filter voorkomt dat vuil en water worden getrokken aan de gepulste secundaire luchtinjectie systeem (PAIR) pomp. Een 120 A zekering in de geïntegreerde relais / zekeringkast in de motorruimte beschermt de pomp en relais. Een vervangbare zekering bimetaal in de pomp beschermt tegen oververhitting, die anders kunnen voordoen bij herhaalde koude start.
Hou je mond-off ventiel (4), die de luchttoevoer naar de uitlaatpoorten regelt.
-A Solenoïde (5) die de afsluiter met de onderdruk in het inlaatspruitstuk regelt.
-Bekijk Klep (6) die uitlaatgassen ontsnappen wanneer het systeem niet in werking voorkomt.
De motor (ECM) controleert de relais voor de gepulste secundaire luchtinjectie systeem (PAIR) pomp en het magneetventiel die de gepulste secundaire luchtinjectie systeem (PAIR) pomp start en opent de afsluiter wanneer het systeem begint te werken . Lucht uit de pomp wordt omgeleid van de pomp via de afsluiter en terugslagklep de uitlaatpoorten.
Als de koelvloeistoftemperatuur (ECT) is tussen 11 ° C en +35 ° C, wordt de gepulste secundaire luchtinjectie systeem (PAIR) direct geactiveerd nadat de motor is gestart. Zodra het systeem is geactiveerd, werkt voor 136 seconden.
Als de pomp in bedrijf is, wordt het signaal van de verwarmde zuurstofsensor (HO2S) niet gebruikt.
-
- Idle
- Berichten: 25
- Lid geworden op: do 21 apr 2011, 08:58
- 13
- Model: S40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 1997
Re: Alles over de luchtpomp hulpluchtsysteempomp koude motor
Jep, bedankt voor het verplaatsen naar het juiste draadje, het is inderdaad die luchtpomp
Morgen ga ik aan de auto sleutelen, bedankt !
Morgen ga ik aan de auto sleutelen, bedankt !