De ANWB geeft een samenvattend verhaal die voor iedereen te begrijpen is.Mickos schreef: ↑za 06 okt 2018, 07:49Alsof er binnen enkele weken verandering komt, als we al jaren achter lopen met bio-ethnaol zie ik dat echt niet zien verandering de komende tijd.
Leuk die test van de anwb, maar ik mis info, staat van de auto? Materialen van het blok, kwaliteit pakkingen en materiaal, vitton of rubber? Eigenlijk wordt er half info gegeven.
Daar is de ANWB voor. Om op details in te gaan als Viton of NBR roept alleen maar vragen op.
De ANWB E-10 test is duidelijk genoeg. Ze waren ook verrast dat er na 27.000 km zomaar een gat viel in de brandstofpomp, terwijl er bij een inspectie na 7.000 km nog niets te zien was.
Hoe oud de auto is weet ik niet en daar hadden ze wel duidelijker in mogen zijn. Die auto ken ik helemaal niet en weet dan ook niet in wat voor referentie kader ik die moet plakken.
Opel heeft vroeger ook nog lang zachte klepzittingen toegepast. Mogelijk lopen of liepen ze achter op andere merken, met nieuwe ontwikkelingen.
Ik veronderstel dat de meeste mensen met echte oldtimers ook bij clubs en forums aangesloten zijn.
Die mensen krijgen toch wel alle informatie mee of weten waar ze vragen kunnen stellen.
De overheid heeft de grote groep jaren 80 en 90 auto's liefst zo snel mogelijk van de weg.
Dat sommige auto door overheids millieu maatregelen een kortere levensduur krijgen houden ze geen rekening mee.
Het publiek wordt slecht geinformeerd en niet iedereen gaat zelf op zoek naar informatie.
Enne verandering de komende tijd..
De NL minister zei eerder dat E-10 ingevoerd zou worden voor 2020. We hebben dus nog even.