Alles over draagarmen en fuseekogel (-rubber, vervangen enz
- jbruijs
- Beheerder
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
- 8
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Jelle
- Locatie: Druten (GLD)
- Contacteer:
Re: Vervangen draagarmbout achter
Ja dat is echt een hel!
Heb die bij mij er ook tussenuit geslepen. Was een feest zo naast de benzine tank hahahahah
Je zou het overigens kunnen proberen met van die krimp kruipolie (https://www.lasaulec.nl/motip-090305-kruipolie/a399026). Die wordt zo koud dat het ervoor zorgt dat het materiaal een klein beetje inkrimpt. Misschien bij jou net genoeg om hem los te krijgen....maar leg de slijptol er maar vast naast.
Heb die bij mij er ook tussenuit geslepen. Was een feest zo naast de benzine tank hahahahah
Je zou het overigens kunnen proberen met van die krimp kruipolie (https://www.lasaulec.nl/motip-090305-kruipolie/a399026). Die wordt zo koud dat het ervoor zorgt dat het materiaal een klein beetje inkrimpt. Misschien bij jou net genoeg om hem los te krijgen....maar leg de slijptol er maar vast naast.
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
-
- 1st Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: za 11 okt 2014, 13:00
- 9
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2003
Re: Alles over draagarmen en fuseekogel (-rubber, vervangen enz
Jeetje. Ik ga het eens goed bekijken idd. Flink in de kruipolie voor een aantal dagen. Ik laat weten wat het geworden is tzt.
- volvonick
- 5th Gear member
- Berichten: 667
- Lid geworden op: di 09 jun 2015, 20:49
- 8
- Model: V70
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Leiden
Re: Alles over draagarmen en fuseekogel (-rubber, vervangen enz
Bij mij brak die gelukkig af, nieuw boutje en klaar.
2003 V70R / 255 Titanium Grey / Gobi interior / 6-speed manual / > 400.000 km
-
- 1st Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: za 11 okt 2014, 13:00
- 9
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2003
Alles over draagarmen en fuseekogel (-rubber, vervangen enz
Maar stel ik krijg hem los, kan ik hem dan er gewoon uittrekken als ik het wiel verwijderd heb en de auto elders heb opgekrikt en ondersteund? Of zit er veel spanning op dat scharnierpunt waardoor zaken als schokbreker moeten worden gedemonteerd?
- MarcO
- Beheerder
- Berichten: 10716
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
- 15
- Model: V60
- Type: D5
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Marco
- Locatie: Eanske
Re: Alles over draagarmen en fuseekogel (-rubber, vervangen enz
Je moet de demper aan de onderzijde ook losgemaakt hebben anders zit er inderdaad te veel spanning op.
Je draagarm moet compleet vrij hangen.
Je draagarm moet compleet vrij hangen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: za 11 okt 2014, 13:00
- 9
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2003
Re: Alles over draagarmen en fuseekogel (-rubber, vervangen enz
Helder! Ik wacht even op het voorjaar en ga er dan eens onder liggen. Te leuk om zelf te doen
- SjorS40
- 1st Gear member
- Berichten: 144
- Lid geworden op: di 13 sep 2016, 22:18
- 7
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Doornenburg
Re: Alles over draagarmen en fuseekogel (-rubber, vervangen enz
Dit weekend ook geconfronteerd met het feit dat die bout van de korte reactie en tevens camber afstel stang geheel vast gerot zat na 325k 2x eerder los gehad bij m'n witte en rode S40 maar zo vast als dit en zelfs met een pers niet gelukt! Die pers drukte de bus met bout nog steeds vast bijna door m'n vaste deel van 't carrosserie en ook na heel véél inspuiten klappen geven en weet ik wat allemaal uiteindelijk ook moeten slijpen.. Met kopervet de nieuwe monteren of is vaseline beter?
Heet stoken niet gedaan, is dit ook een optie?
Heet stoken niet gedaan, is dit ook een optie?
- jbruijs
- Beheerder
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
- 8
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Jelle
- Locatie: Druten (GLD)
- Contacteer:
Re: Alles over draagarmen en fuseekogel (-rubber, vervangen enz
Ja hoor, warm stoken is uiteraard een optie. Echter is dit aan de achterkant vrij lastig ivm ruimte en de benzinetank dit erg dichtbij zit.... daar wil je niet met de vlam op. Slijpen is dan nog de gemakkelijkste optie. Wat betreft monteren. Je zou wat keramisch vet kunnen gebruiken. Dat blijft beter zitten dan kopervet. Ben wel fan geworden van dat spulSjorS40 schreef: ↑ma 21 jan 2019, 14:05 Dit weekend ook geconfronteerd met het feit dat die bout van de korte reactie en tevens camber afstel stang geheel vast gerot zat na 325k 2x eerder los gehad bij m'n witte en rode S40 maar zo vast als dit en zelfs met een pers niet gelukt! Die pers drukte de bus met bout nog steeds vast bijna door m'n vaste deel van 't carrosserie en ook na heel véél inspuiten klappen geven en weet ik wat allemaal uiteindelijk ook moeten slijpen.. Met kopervet de nieuwe monteren of is vaseline beter?
Heet stoken niet gedaan, is dit ook een optie?
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
-
- 1st Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: za 11 okt 2014, 13:00
- 9
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2003
Re: Alles over draagarmen en fuseekogel (-rubber, vervangen enz
Wat heb ie verder losgedraaid en verwijderd om de bout te kunnen vervangen?
-
- Idle
- Berichten: 59
- Lid geworden op: ma 29 dec 2014, 18:33
- 9
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Weert
Re: Alles over draagarmen en fuseekogel (-rubber, vervangen enz
Vandaag ook mijn fuseekogel vervangen, draagarm demonteren. Fuseekogel inspuiten met WD40 en een paar uur wachten. In de werkbank oude fusee eruit slaan, met een koperen hamer de nieuwe monteren. Geen pers nodig gehad.
-
- Idle
- Berichten: 59
- Lid geworden op: ma 29 dec 2014, 18:33
- 9
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Weert
Re: Alles over draagarmen en fuseekogel (-rubber, vervangen enz
Nog even een vraagje over de fusiekogel, heb er eentje van MOOG geplaatst. Heeft iemand hier ervaring mee? ik vind het vreemd dat de rubber los op de fusee ligt. aan de bovenzijde zit de fusee geborgd met een buitenborgring. Lijkt op geen andere manier te kunnen, lijkt ook af te dichten echter had ik verwacht dat deze achter een borst viel.
-
- Supporting Member
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 23:17
- 12
- Model: V40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Johan
- Locatie: Breda
Re: Alles over draagarmen en fuseekogel (-rubber, vervangen enz
Lijkt inderdaad zo te horen.
Dat is het risico met immitatie. Kunnen afwijkende bouwwijzen hanteren.
Ik veronderstel dat het rubber wel voldoende aandrukt om te voorkomen dat vuil en zand bij je fusee kogel komt. Wel oppassen met de hogedruk reiniger., voordat je het vet ertussen uit spuit.
Details zijn op de plaatjes die bij de artikelen op webshops staan dikwijls niet te zien. Dikwijls staat er geen afbeelding bij of een universeel plaatje. Dat mag wel verbeteren.
Wat me laatst ook opviel is dat bij de immitatie merken ook de OEM Volvo parts nummers (uit Vida) vermeld staan. Dit terwijl ze wel een afwijkende bouwwijze hebben dan het originele Volvo onderdeel.
Lastig om als consument te bepalen welke goed is of slecht. Als je niet geïnformeerd bent kun je alleen maar afgaan op de prijs, of de bekende merken die bij jou als vertrouwd overkomen. (Bosch en Brembo kent iedereen)
Daarbij zullen met onze oudere auto's wellicht financiële afwegingen gemaakt worden. OEM onderdelen loopt al snel in de papieren en iets mindere prijs (dat is de afweging) kan ook goed genoeg zijn voor de komende jaren.
Dat is het risico met immitatie. Kunnen afwijkende bouwwijzen hanteren.
Ik veronderstel dat het rubber wel voldoende aandrukt om te voorkomen dat vuil en zand bij je fusee kogel komt. Wel oppassen met de hogedruk reiniger., voordat je het vet ertussen uit spuit.
Details zijn op de plaatjes die bij de artikelen op webshops staan dikwijls niet te zien. Dikwijls staat er geen afbeelding bij of een universeel plaatje. Dat mag wel verbeteren.
Wat me laatst ook opviel is dat bij de immitatie merken ook de OEM Volvo parts nummers (uit Vida) vermeld staan. Dit terwijl ze wel een afwijkende bouwwijze hebben dan het originele Volvo onderdeel.
Lastig om als consument te bepalen welke goed is of slecht. Als je niet geïnformeerd bent kun je alleen maar afgaan op de prijs, of de bekende merken die bij jou als vertrouwd overkomen. (Bosch en Brembo kent iedereen)
Daarbij zullen met onze oudere auto's wellicht financiële afwegingen gemaakt worden. OEM onderdelen loopt al snel in de papieren en iets mindere prijs (dat is de afweging) kan ook goed genoeg zijn voor de komende jaren.
Laatst gewijzigd door hervelt op za 10 aug 2019, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 1.9D 115 pk Europa Sports 2003 (met HU-1205 & Grom USB2 module)
-
- Idle
- Berichten: 59
- Lid geworden op: ma 29 dec 2014, 18:33
- 9
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Weert
Re: Alles over draagarmen en fuseekogel (-rubber, vervangen enz
Inderdaad erg verwarrend, zo had ik ook een remslang voor linksachter besteld. Opzich prima, echter paste het borgpennetje dat in de remcilinder wordt geschroefd niet. Toevallig iemand ervaring mee?
-
- Supporting Member
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 23:17
- 12
- Model: V40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Johan
- Locatie: Breda
Re: Alles over draagarmen en fuseekogel (-rubber, vervangen enz
Daarom ook dat ik maar bewust een setje gereviseerde originele Volvo achter remklauwen via Marktplaats gekocht heb. Ben ik zeker van wat ik krijg na een beetje communicatie.
Bij de artikelen in de webshops is het een grote puinhoop met afbeeldingen en part nummers.
De vermelding van technische gegevens is helemaal om te huilen. Hoe kunnen ze ?
En dan zoveel merken. Je ziet door de bomen het bos niet meer.
Dat de markt groot genoeg is voor zoveel merken ben ik wel verbaast over. Is er dan zoveel vraag naar, after market ?
Bij de artikelen in de webshops is het een grote puinhoop met afbeeldingen en part nummers.
De vermelding van technische gegevens is helemaal om te huilen. Hoe kunnen ze ?
En dan zoveel merken. Je ziet door de bomen het bos niet meer.
Dat de markt groot genoeg is voor zoveel merken ben ik wel verbaast over. Is er dan zoveel vraag naar, after market ?
V40 1.9D 115 pk Europa Sports 2003 (met HU-1205 & Grom USB2 module)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 312
- Lid geworden op: za 26 sep 2009, 13:53
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: neede gld
-
- 5th Gear member
- Berichten: 854
- Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
- 14
- Model: S40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Danny
- Locatie: Nuenen
Re: Vervangen draagarmbout achter
Ik denk al snel €300,, Dus kan je best even voor klooien
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 312
- Lid geworden op: za 26 sep 2009, 13:53
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: neede gld
Re: Alles over draagarmen en fuseekogel (-rubber, vervangen enz
Valt nog mee voor een draagarm vv
-
- 5th Gear member
- Berichten: 854
- Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
- 14
- Model: S40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Danny
- Locatie: Nuenen
Re: Alles over draagarmen en fuseekogel (-rubber, vervangen enz
Voor 2 stangetjes vind ik dat enorm veel geld. En dan moet je de rest ook nog doen.
-
- Engine off
- Berichten: 15
- Lid geworden op: di 20 apr 2021, 09:27
- 3
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
Re: Alles over draagarmen en fuseekogel (-rubber, vervangen enz
Gisteren voor het eerst de auto op een brug gehad met de wielen eraf. Er zit een ontzettende rammel in de voorophanging bij hobbelweggetjes en drempels, en waneer het koud is kraakt de ophanging heel erg. Ik vermoed dus iets van stabilisatorstangen en/of rubbers. Op de wielen zit overigens helemaal geen speling, zowel horizontaal als verticaal niet!
Allereerst viel mij op dat de achterste draagarmrubbers aan de voorkant helemaal uitgedroogd en gebarsten waren: https://imgur.com/a/UBUAIks
Ik kan ze online voor 6 euro per stuk bestellen, en vervangen ziet er eenvoudig uit. Klopt dat?
De fuseekogels vond ik er niet heel slecht uit zien, maar ik heb er geen verstand van. Hoe vinden jullie dit eruit zien?
1: https://imgur.com/a/u0n9ZHU
2: https://imgur.com/a/HVwdJGI
Het lijkt me wel fijn als ik alleen die achterste rubbers kan vervangen en de draagarmen kan laten voor wat ze zijn. Maar ik ben benieuwd naar jullie mening.
Allereerst viel mij op dat de achterste draagarmrubbers aan de voorkant helemaal uitgedroogd en gebarsten waren: https://imgur.com/a/UBUAIks
Ik kan ze online voor 6 euro per stuk bestellen, en vervangen ziet er eenvoudig uit. Klopt dat?
De fuseekogels vond ik er niet heel slecht uit zien, maar ik heb er geen verstand van. Hoe vinden jullie dit eruit zien?
1: https://imgur.com/a/u0n9ZHU
2: https://imgur.com/a/HVwdJGI
Het lijkt me wel fijn als ik alleen die achterste rubbers kan vervangen en de draagarmen kan laten voor wat ze zijn. Maar ik ben benieuwd naar jullie mening.
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9397
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Alles over draagarmen en fuseekogel (-rubber, vervangen enz
Rubbers goed inspecteren.
Zolang ze dicht zijn en niet lekken is het goed.
Zolang ze dicht zijn en niet lekken is het goed.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.