Motormanagement lampje brandt knippert enz
-
- Engine off
- Berichten: 7
- Lid geworden op: ma 04 aug 2014, 12:54
- 10
- Model: V40
- Type: 1.8i GDI
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Breda
Re: motormanagementlampje na vervangen bougies
Hoi,
Allereerst bedankt voor reacties,
Ik heb gisteren alles nog even gecheckt, de staat van de kabel, het stekkertje, bougietypes en afstanden vergeleken en dat ziet er allemaal goed uit, precies hetzelfde als hoe het eerst zat.
Is er manier om die foutcode zelf uit te lezen?
Allereerst bedankt voor reacties,
Ik heb gisteren alles nog even gecheckt, de staat van de kabel, het stekkertje, bougietypes en afstanden vergeleken en dat ziet er allemaal goed uit, precies hetzelfde als hoe het eerst zat.
Is er manier om die foutcode zelf uit te lezen?
Re: motormanagementlampje na vervangen bougies
Als de kabels nooit zijn vervangen, zou ik die gewoon eerst vervangen. Daarmee is het misschien al opgelost.
- MarcO
- Beheerder
- Berichten: 10741
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
- 15
- Model: V60
- Type: D5
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Marco
- Locatie: Eanske
Re: motormanagementlampje na vervangen bougies
Je hebt een wagen uit 2001, die is met een obd2 apparaat uit te lezen.
Hier zijn verschillende topics over op dit forum.
Of iemand die in de buurt woont ff laten uitlezen.
Hier zijn verschillende topics over op dit forum.
Of iemand die in de buurt woont ff laten uitlezen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: ma 03 jun 2013, 11:33
- 11
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
motormanagement lampje brandt regelmatig
Ik weet niet zeker of ik hier op het goede subforum zit, zo niet, wil een modje dit dan op de juiste plek plaatsen? dank!
V40 2.0T 2003. Mijn motormanagement lampje brandt regelmatig. bij het uitlezen komt er meestal uit
op 'verkeerde verhouding tussen zuurstof en brandstof'. (tenminste: iets in die trant.)
komt dit euvel bij meer volco's regelmatig voor? en is er iets wat ik kan fixen?
V40 2.0T 2003. Mijn motormanagement lampje brandt regelmatig. bij het uitlezen komt er meestal uit
op 'verkeerde verhouding tussen zuurstof en brandstof'. (tenminste: iets in die trant.)
komt dit euvel bij meer volco's regelmatig voor? en is er iets wat ik kan fixen?
- JandeVries
- 4th Gear member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: za 21 dec 2013, 14:19
- 10
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Jan
- Locatie: Winschoten
Re: motormanagement lampje brandt regelmatig
Zuurstof en brandstof klinkt als luchtmassasensor (of brandstofpomp).
Misschien een keer goedkoop een tweedehands luchtmassameter zoeken en kijken of het daarmee verholpen is.
Misschien een keer goedkoop een tweedehands luchtmassameter zoeken en kijken of het daarmee verholpen is.
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1075
- Lid geworden op: di 11 mar 2014, 19:58
- 10
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1997
- Roepnaam: Maikel
- Locatie: Sint Oedenrode
Re: motormanagement lampje brandt regelmatig
Geef hier eens de complete foutcode zoals uitgelezen, kan ik even voor je kijken
Webdagboek : http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=11902
Auto van de maand Augustus 2015
Auto van de maand Augustus 2015
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: do 05 mar 2015, 09:34
- 9
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
motorstoringslampje
Nadat ik de tcv heb losgekoppeld en erna om te testen ook het stekkertje, heb ik een brandend motorstoringslampje, hoe krijg ik deze uit?
gr
robin
gr
robin
S40 T4
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 15
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
- Solaire
- 5th Gear member
- Berichten: 693
- Lid geworden op: do 17 jul 2014, 18:14
- 10
- Model: V40new
- Bouwjaar: 2012
- Roepnaam: Peter
- Locatie: Breda
Re: motorstoringslampje
Met een beetje geluk zit je storingscode ook op het het (open) OBDII protocol. Die optie kun je ook nog proberen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: do 05 mar 2015, 09:34
- 9
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
Re: motorstoringslampje
Tnx ga het proberen, kan het kwaad om even door te rijden ermee? Het is een valse storing zeg maar.
S40 T4
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9432
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 13
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: motorstoringslampje
Kan geen kwaad.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- Idle
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di 03 jul 2018, 16:12
- 6
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Urk
Lampje motormanagement
Even een tipje: Als je last hebt van een permanent brandend storings lampje, kijk dan ff welke luchtfilter erin ligt. Bij mij lag er dus een origineel Volvo filter in die naar mijn mening veel te dicht was. Daar zat bovenop het traditionele gevouwen filter nog een zwarte dichte schuimlaag. Met een nieuw filter was het lampje gelijk uit! (2.0t).
PS. @mods Als dit in een ander topic thuis hoort hoor ik het graag.
PS. @mods Als dit in een ander topic thuis hoort hoor ik het graag.
-always be yourself... unless you can be a moose
-then always be a moose
-then always be a moose
-
- Engine off
- Berichten: 14
- Lid geworden op: ma 18 feb 2019, 21:13
- 5
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Loek
Re: Motormanagement lampje brandt knippert enz
Verhalen over mm lampje ook voor mij herkenbaar.
Gaat aan, blijft een week of 2 aan, dan uit, een dag of 2, en dan weer aan. Tijdens rijden geen enkel verschil. Ruik bij afremmen tot stilstand wel lichte benzinegeur.
Heb inmiddels brandstoffilter vervangen, 2x injectorreiniger aan brandstof toegevoegd, en consequent super (E5) getankt. Ben nog niet 100% zeker, maar probleem lijkt verholpen. Vooral die gore E10 is schadelijk voor je brandstofsysteem. De motor kan er wel tegen, maar rubbers e.d. veel minder.
Mijn advies: ga voor iets duurdere E5 (hier in dorp bij ESSO overigens E 1,60!!), uiteindelijk goedkoper dan dure reparaties als gevolg E10.
Gaat aan, blijft een week of 2 aan, dan uit, een dag of 2, en dan weer aan. Tijdens rijden geen enkel verschil. Ruik bij afremmen tot stilstand wel lichte benzinegeur.
Heb inmiddels brandstoffilter vervangen, 2x injectorreiniger aan brandstof toegevoegd, en consequent super (E5) getankt. Ben nog niet 100% zeker, maar probleem lijkt verholpen. Vooral die gore E10 is schadelijk voor je brandstofsysteem. De motor kan er wel tegen, maar rubbers e.d. veel minder.
Mijn advies: ga voor iets duurdere E5 (hier in dorp bij ESSO overigens E 1,60!!), uiteindelijk goedkoper dan dure reparaties als gevolg E10.