Pagina 10 van 12

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Geplaatst: wo 20 aug 2014, 00:40
door mikeyall
Kan iemand mij vertellen op hoeveel slagen zijn actuator arm zit ten opzichte van de stand dat de arm net in dichte stand erop zit naar aanleiding van dit filmpje wil ik de mijne ook een gaan indraaien.
[youtube][/youtube]

hij heeft het over 3 slagen en ben dus benieuwd of dat bij jullie ook zo is
Ik heb trouwens de 2.0T phase 2

Ook kom ik een afstelling tegen dat de arm er niet oppast en dat het rondje op de helft van gaatje in de arm moet staan en dan staat de actuator arm goed, klopt dit dat dit ook bij jullie het geval is ??

Ik heb namelijk geen druk meter!
De klep staat nu namelijk gewoon gelijk met de actuatorarm maar heb wel turbodruk :)

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Geplaatst: wo 20 aug 2014, 08:36
door testkees
Er moet een beetje spanning van het membraan opstaan, 3 tot 5 mm :think

t-4 aut 1998 loopt af en toe heel slecht.

Geplaatst: di 24 feb 2015, 19:13
door TerreLow
Slaat af en toe bijna af met stationair laten lopen. Heeft verder wel vermogen maar houd af en toe een beetje in.
Heb Lucht massa meter gereinigd en het gasklephuis. Bougies zijn half jaar geleden vervangen. Wat kan het nog meer zijn?

Re: t-4 aut 1998 loopt af en toe heel slecht.

Geplaatst: di 24 feb 2015, 20:24
door volvoS40
stationairklep...

Re: t-4 aut 1998 loopt af en toe heel slecht.

Geplaatst: zo 01 mar 2015, 17:27
door TerreLow
Thnks voor de tip!! Heb hem schoongemaakt. Zat echt een dikke laag zwarte olie tjap in. Echter loopt hij nog steeds rond de 500tpm stationair maar wel constant. Dus geen gehaper. Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar van 200 naar 240 gaat ook echt een stuk rapper nu.
Ik vind dat 500tpm wel een beetje weinig. Ondanks hij nu strak loopt. Iemand een idee hoe ik dit stationair toerental iets op kan schroeven?

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Re: t-4 aut 1998 loopt af en toe heel slecht.

Geplaatst: zo 01 mar 2015, 18:10
door krismazur
TerreLow schreef:Thnks voor de tip!! Heb hem schoongemaakt. Zat echt een dikke laag zwarte olie tjap in. Echter loopt hij nog steeds rond de 500tpm stationair maar wel constant. Dus geen gehaper. Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar van 200 naar 240 gaat ook echt een stuk rapper nu.
Ik vind dat 500tpm wel een beetje weinig. Ondanks hij nu strak loopt. Iemand een idee hoe ik dit stationair toerental iets op kan schroeven?

[ Geplaatst met Android ] [ Afbeelding ]
500 rpm met airco of zonder airco aan :vertag

Re: t-4 aut 1998 loopt af en toe heel slecht.

Geplaatst: di 03 mar 2015, 16:25
door TerreLow
Zonder de airco aan.

Re: t-4 aut 1998 loopt af en toe heel slecht.

Geplaatst: di 03 mar 2015, 17:13
door krismazur
Ik zou uit laten lezen :think
Is te veel dingen die dit kunnen veroorzaken :wall
Kijk je TCV klep en slangen en ook EVAP kleppen en slangen

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Geplaatst: wo 04 mar 2015, 21:34
door sdirkx
Eerst een turbodrukmeter eraan hangen... Zo duur zijn ze niet.
Terugslagkleppen kun je ook testen door er doorheen te blazen (mag maar 1 richting doorlaten). Standaard dingen zijn niet erg duurzaam (zie groupbuy).
Toerental is electronisch geregeld.

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Geplaatst: vr 10 apr 2015, 13:57
door RobinBluebird
Na wat eerdere vragen op het forum ivm te weinig vermogen is de turbo meter in de auto gehangen. Deze geeft 0.5 bar aan in versnelling 1 en 2 bij en versnelling 3 bij 120 km 0.65 bar tot 0.7 bar. IK heb de auto laten nakijken:

Heb weer wat meer info.

Het gerammel komt idd v.d. wastegate af. Het borgveertje was letterlijk verroest. Het palletje wat op de turbo zit die bedient wordt door de stang die vanaf het potje komt zeg maar die zit niet goed. Met gas geven gaat deze zowel omhoog als opzij. De monteur zegt dat dit niet mag. Ook vind hij het potje (acturator ?? ) niet goed, hij vind dat het stangetje te weinig beweegt met gas geven. De tcv is doorgemeten en qua volt is deze wel goed. HIj gaf wel aan dat het membraampje vanbinnen kapot kan zijn.

Nu is mijn vraag: kan de wastegate los van de turbo worden besteld of is dit 1 geheel en is het potje los te koop?

Wat mag een gereviseerde turbo incl wastgate/ paddestoel kosten? Dat is evt. een 2e optie alles in 1 x vervangen.

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Geplaatst: vr 10 apr 2015, 14:24
door DinanT
Dat varieert, maar ga maar vast sparen.. ALs je geluk hebt vind je een goeie op de sloop ...
(had Kris niet nog een T4 voor onderdelen staan...?)

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Geplaatst: vr 10 apr 2015, 14:42
door volvoS40
Revisie as met schoepen zit al op 125/150 euro, rest nog niet mee gerekend.

Zoals hierboven is gezegd, varieert. In het algemeen vanaf 250 tot 400 euro (gereviseerde exemplaren)

Sloop, blijven gok turbo's, en net wat zo'n knakker er voor wil hebben.

Nieuw... Kan je een andere Volvo van halen (8 a 900 euro)

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Geplaatst: vr 10 apr 2015, 14:57
door RobinBluebird
Hoi DInant,

Dat is opzich niet echt erg, had ik al rekening mee gehouden bij de aanschaf. Ik heb bij volvo geinformeerd. de turbo is 1 geheel met de wastgate dus moet in 1 koop. Een nieuwe is 833 incl BTW ex. montage :O

Een goede 2e hands of een compleet gereviseerde is een goede optie.
Weet iemand het nummer v.d. turbo?

Volvo s40:

Klopt idd nieuw is te duur. 250-400 klinkt redelijk, wat mag montage kosten?

De s40 t4 wil ik graag houden en de reparatie vind ik het wel waard. De auto is altijd dealer onderhouden geweest door de vorige eig. ( aantoonbaar) laatste beurt was bij 240.000 km. Op de turbo / wastgate na is de auto in zeer goede staat.

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Geplaatst: do 21 mei 2015, 22:23
door RobinBluebird
Even gekopieerd en geplakt uit mijn webdagboek:

Nou de ''nieuwe'' turbo is gemonteerd.
Ik blij, denk eindelijk 200 pk te hebben :dance na warm gereden te hebben geef ik gas en wat volgt is :tumbdown in 1e versnelling max 0.3 bar en 2e 0.5 bar. De auto lijkt zelfs LANGZAMER als met de oude turbo. :naughty Als ik gas geef en op de turbodrukmeter kijk zie je dat de auto druk opbouwt, maar wel langzaam. Het lijkt of de turbo wil doorzetten maar wordt afgeremt.

Het drukpotje is niet vernieuwd, dit lijkt mij het enige wat nog niet goed kan zijn?

De oude turbo was wel redelijk gaar: de wastegateklep had heel veel speling, deze turbo heeft daar geen last van.

Wat kan verder de oorzaak zijn? De TCV is vernieuwd+ de turbo/ wastegate. Kan het een benzinedruk probleem zijn? of mischien ''gewoon'' een verstopte uitlaat?

Voordat ik dingen ga vernieuwen wil ik graag dingen uitsluiten zodat ik niet onnodig geld uitgeef en straks alsnog een baby turbo Volvo heb :jerry

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Geplaatst: zo 21 jun 2015, 16:47
door mikeyall
RobinBluebird schreef:Even gekopieerd en geplakt uit mijn webdagboek:

Nou de ''nieuwe'' turbo is gemonteerd.
Ik blij, denk eindelijk 200 pk te hebben :dance na warm gereden te hebben geef ik gas en wat volgt is :tumbdown in 1e versnelling max 0.3 bar en 2e 0.5 bar. De auto lijkt zelfs LANGZAMER als met de oude turbo. :naughty Als ik gas geef en op de turbodrukmeter kijk zie je dat de auto druk opbouwt, maar wel langzaam. Het lijkt of de turbo wil doorzetten maar wordt afgeremt.

Het drukpotje is niet vernieuwd, dit lijkt mij het enige wat nog niet goed kan zijn?

De oude turbo was wel redelijk gaar: de wastegateklep had heel veel speling, deze turbo heeft daar geen last van.

Wat kan verder de oorzaak zijn? De TCV is vernieuwd+ de turbo/ wastegate. Kan het een benzinedruk probleem zijn? of mischien ''gewoon'' een verstopte uitlaat?

Voordat ik dingen ga vernieuwen wil ik graag dingen uitsluiten zodat ik niet onnodig geld uitgeef en straks alsnog een baby turbo Volvo heb :jerry
Is de wastegate arm wel goed afgesteld?
ik zou zeggen draai hem eens een half slagje of hele slag in en doe deze weer op de turbo?!

[youtube][/youtube]

los van dit hierboven
kan je de turbo testen door het slangetje van de wastegate even los te halen bij de tcv en dan gaan rijden.....
Nu heb je een volvo monstertje, als het goed is!! maar dit is alleen een test ga niet lang rijden zonder dit slangetje!

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Geplaatst: ma 22 jun 2015, 18:56
door RobinBluebird
Heey, dat is juist het probleem, de arm is niet af te stellen, omdat het boutje niet meedraait. IK heb het slangetje afgekoppeld, zelfs de hele TCV. Dit gaf geen verschil. De turbo zelf is venieuwd dus daar ligt het niet aan. IK gok dus op het potje zelf wat lekt/ niet goed is, want het rammelt heel erg het stangetje.

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Geplaatst: di 23 jun 2015, 19:46
door mikeyall
RobinBluebird schreef:Heey, dat is juist het probleem, de arm is niet af te stellen, omdat het boutje niet meedraait. IK heb het slangetje afgekoppeld, zelfs de hele TCV. Dit gaf geen verschil. De turbo zelf is venieuwd dus daar ligt het niet aan. IK gok dus op het potje zelf wat lekt/ niet goed is, want het rammelt heel erg het stangetje.
Plaats is een foto van je turbo stangetje dat zeg meer dan 100woorden

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Geplaatst: vr 10 jul 2015, 20:41
door RobinBluebird
Probleem is opgelost, ik heb een acturator van forge besteld, nu rijd de auto perfect!

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Geplaatst: vr 10 jul 2015, 20:43
door volvoS40
toppie :tumbup

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 09:41
door svdheijden
Ik heb een paar dagen geleden de TCV vervangen door een nieuwe (originele van Volvo) omdat de druk nogal schommelde. Dat is nu opgelost, de druk blijft mooi constant. Alleen ik merk sinds vandaag dat de druk niet meer boven de 0.5 bar uitkomt :wtf . Net nadat ik de TCV heb vervangen is de druk wel hoger is gekomen, richting 0.9/1.0 bar (en daar ook mooi bleef staan bij motorbelasting). Kan het zijn dat de computer van de leg is geraakt en eens gereset moet worden ofzo? Alle slangen zitten goed vast en zagen er nog goed uit. Hij rijd nu een beetje als een 2.0t. Het stangetje van de wastegate-actuator had voor zover ik kon voelen geen speling.