Pagina 2 van 6

Re: [G] onderdeel bougie afgebroken en in cylinder gevallen

Geplaatst: wo 28 apr 2010, 23:09
door Wouter
Ik zou het proberen met een lang rietje en de stofzuiger en dan de hele cilinder kamer rondgaan.

Zeker niet met perslucht, je weet niet waar het terechtkomt en het vuil blaas je dan tussen de zuiger etc.

Daarna met een lampje aan een draadje de cilinder kamer verlichten, om een inspectie te kunnen uitvoeren.
Zelf gebruik ik een klein los MAGLITE lampje gesoldeerd op een draadje en batterij, deze kan de kleinste ruimtes verlichten.

Veel succes Wouter

Re: [G] onderdeel bougie afgebroken en in cylinder gevallen

Geplaatst: do 29 apr 2010, 07:47
door Koen is Sleeping
Optie 2, maar de schroevendraaier vervangen door iets flexibelers (stukje brandstofslang bijvoorbeeld)

Re: [G] onderdeel bougie afgebroken en in cylinder gevallen

Geplaatst: do 29 apr 2010, 10:10
door Dodo-tje
is zo`n magneet grijpertje niks? mits het schroefdraad magnetisch is natuurlijk
Deze kan je met een uitschuif antenne krijgen met een kleine kop.

Zoiets als dit...
http://www.hulpshop.nl/catalog/product_ ... cts_id=387

Ben benieuwd hoe het afloopt!

Re: [G] onderdeel bougie afgebroken en in cylinder gevallen

Geplaatst: do 29 apr 2010, 10:32
door -PP-
ik denk niet dat de isolatiemantel magnetisch is...

Re: [G] onderdeel bougie afgebroken en in cylinder gevallen

Geplaatst: do 29 apr 2010, 11:34
door Christopher_T4
Stofzuigen lijkt me een van de beste opties. Daarnaast: aan het eind van een rietje iets plakkerigs bevestigen en de hele cilinder door roeren?

Re: [G] onderdeel bougie afgebroken en in cylinder gevallen

Geplaatst: do 29 apr 2010, 11:45
door coen
het is gelukt! Foto's komen later, maar met een stukje plakkerige tape aan een stuk electra draad en dan hengelen! Stofzuigen was de moeilijke 2e optie, gelukkig niet hoeven doen! Maar net zolang doorgegaan tot er geen troep meer uit de cylinder kwam, nieuwe bougies erin en gaan!

Ik ben tevreden (H)

Re: [G] onderdeel bougie afgebroken en in cylinder gevallen

Geplaatst: do 29 apr 2010, 20:58
door huub1
Weet je wat ik doe in zo een situatie, lach niet maar met stroop aan een voorwerp wat er in dat gat past de boel aan de stroop laten plakken.
Het had in dit geval ook gegaan omdat het stukje klein en licht is.
Ik gebruik de stroop regelmatig om iets te laten plakken, het voordeel is dat het geen kwaad kan en geen gevaarlijk spul is, want ik doe hem op de boterham. :-D :-D
Maar het is opgelost en daar gaat het om.
Maar waarom is dat stukje afgebroken?
Huub

Re: BG ALLES / Alleen over bougies, types, aandraaimoment enz

Geplaatst: wo 02 jun 2010, 15:46
door sdirkx
Heb inmiddels ook de info mbt de turbo-bougies toegevoegd aan het PRIJZEN topic:

8692070
Bougieset (phase II 2.0T)
€36,50 excl
Volvo de Jong (R'dam)

Afbeelding

Re: BG ALLES / Alleen over bougies, types, aandraaimoment enz

Geplaatst: ma 07 jun 2010, 15:06
door Pepijn
Even nog een kleine tip:
Draai de bougies bij voorkeur niet met 25Nm vast in een warme motor...

Het metaal van de kop krimpt bij koud worden, waardoor de bougies muurvast kunnen komen te zitten.

Kortom, koude motor, bougies vastdraaien met 25Nm (met de hand vastdraaien tot ze handvast zitten en daarna nog een kleine kwartslag draaien om de afdichtring netjes af te laten sluiten), dan zit je goed.

Gr. Pepijn

Welke Bougies??

Geplaatst: vr 14 jan 2011, 21:14
door tukkertje
Ik lees hier dat de één alleen de orginele Volvo bougies wil hebben, maar een ander vindt de NKG weer beter.
Nu wil ik volgendeweek een nieuwe luchtfilter plaatsen en bougies....echter kan ik hier nu net niet duidelijk de voor en tegens vinden van de beste bougies.

Re: Welke Bougies??

Geplaatst: vr 14 jan 2011, 21:33
door Wouter
Hierbij het verschil, links is voor de niet turbo en rechts voor de met turbo.

Afbeelding

De turbo bougie (glijvonk platinum bougie):

http://www.ngk.de/nl/producten-technolo ... aalbougies

De niet turbo bougie (meer massa elektrode bougie):

http://www.ngk.de/nl/producten-technolo ... elektroden

Groetjes Wouter

S40 1.8 2002 Bougies

Geplaatst: zo 06 feb 2011, 15:34
door Paashaas1985
Beste iedereen,

Ik zat op mijn grossier te kijken en na het intoetsen van mijn kenteken kwam ik tot de volgende bougies.

Artikelnummer BCPR 6 ET
Omschrijving Bougie Ontstoord
Opmerking artikel 3 Massa Elektr.
Merk Ngk

Systeem
PopKode 70

EN DE:

Bougie, Super Plus van Bosch
ELECTR.AFST. 1,35MM, DRAAIMOMENT 28NM, BUITENDRAAD 14MM, SPOED 1,25MM, SCHROEFDRAAD LENGTE 19MM, SL.WIJDTE 16, VONKPOSITIE 3MM, AANT.POLEN 4-POLIG
VANAF BJ. 08/1999


Wat raden jullie mij aan?

Re: S40 1.8 2002 Bougies

Geplaatst: zo 06 feb 2011, 16:00
door René
Originele bougies kopen.
Nooit ( ik zeg nooit ) de NGK's.
Origineel is niks duurder en ze lopen er prima op.

Re: ALLES / Alleen over bougies, types, aandraaimoment enz

Geplaatst: zo 06 feb 2011, 20:23
door sdirkx
Wat Rene zegt. Daar zijn de meesten het wel over eens.

Re: ALLES / Alleen over bougies, types, aandraaimoment enz

Geplaatst: zo 06 feb 2011, 23:06
door Paashaas1985
Nou dat is dan duidelijk, binnenkort maar even langs de dealer. Bedankt jongens.

Re: ALLES / Alleen over bougies, types, aandraaimoment enz

Geplaatst: ma 28 feb 2011, 18:10
door pattyroden
na hoeveel km moeten de bougies vervangen worden normaal?

Re: ALLES / Alleen over bougies, types, aandraaimoment enz

Geplaatst: ma 28 feb 2011, 18:15
door sdirkx
Mijn 2.0T elke 60.000km, maar zeker bij een getunede auto beter halverwege die km-stand al.

Re: ALLES / Alleen over bougies, types, aandraaimoment enz

Geplaatst: ma 28 feb 2011, 18:18
door pattyroden
Oke top dank je, zal eind van de week eens ff checken hoe ze er uit zien..
Weet niet wanneer het voor het laatst gedaan is..

Wat zijn de gevolgen van als hij bijvoorbeeld over de 60 a 70 dzn is???

Re: ALLES / Alleen over bougies, types, aandraaimoment enz

Geplaatst: ma 28 feb 2011, 20:59
door Eugene
Stotteren en inhouden

Re: ALLES / Alleen over bougies, types, aandraaimoment enz

Geplaatst: za 05 mar 2011, 22:59
door HJV
Wat staat er allemaal op dat randje onder die zeskant?