Pagina 3 van 8

Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?

Geplaatst: di 20 apr 2010, 11:21
door sdirkx
Bij onze T4:
Dit zal ook gelden voor de getunede 2.0T's (200+ pk).

Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?

Geplaatst: vr 23 apr 2010, 22:13
door Bullseye T4
Mijn wagen loopt erg slecht stationair en als ik hem vol op ziin staart trap begint ie op moment
van de turbo gewoon te hakkelen. Kan dit een reden zijn van de 95 bezine. of zou dit eerder een bougie probleem zijn?

Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?

Geplaatst: vr 23 apr 2010, 23:49
door sdirkx
Zou het gewoon 's met EURO/RON98 proberen eerst. Omdat dit steeds slechter verkrijgbaar is, kun je BP Ultimate (wel octaan 98) of evt. Shell V-Power (in NL octaan 97) tanken. Andere varianten zijn verrijkte 95-varianten (Energy Supreme, Euro XL, Excellium, ed.).

Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?

Geplaatst: zo 25 apr 2010, 20:24
door sdirkx
Er wordt door meerdere personen gesproken over het 'niet mooi lopen' van een T4 op EURO95. Ik zou graag weten waar die zoal aan te merken is? Ik interpreteer dat als onregelmatig lopen van de ontsteking/motor.

Het zgn. pingelen wordt echter over het algemeen voorkomen door de pingelsensor. Zijn er ook mensen die hebben gemerkt dat de motor wel soepel loopt op EURO95, maar dat het engine managementsysteem wel in de storing schiet (lampje)? In zo'n situatie zal dan waarschijnlijk de motor het pingelen corrigeren door de ontsteking aan te passen.

Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?

Geplaatst: za 01 mei 2010, 22:27
door Bullseye T4
Dat heb ik wel regelmatig gehad. maar na een tijdje ging dit lampje weer uit.

Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?

Geplaatst: zo 02 mei 2010, 06:31
door sdirkx
Zou zo-ie-zo in de gaten houden of de motor soepel blijft lopen. Hoe is dat nu met EURO98? Of heb je het nog niet kunnen proberen?

Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?

Geplaatst: wo 15 sep 2010, 15:39
door myalexx
Ik heb sindskort een T4, 'n ik vind dat hij in de lagere toerentallen in zijn 1 echt niet vooruit de krijgen is, als je bijv op de snelweg rijd dan is hij wel fel.

Kan er een systeem het tegen houden of is het echt het Ron '95 probleem ?

Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?

Geplaatst: wo 15 sep 2010, 15:46
door Martijn_B
Op lage toerentallen doet je turbo sowieso niets, dus dan is het logisch dat je minder vermogen hebt. Vanaf ongeveer 3.000 rpm zal hij moeten beginnen met trekken!

Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?

Geplaatst: wo 15 sep 2010, 15:58
door myalexx
Martijn_B schreef:Op lage toerentallen doet je turbo sowieso niets, dus dan is het logisch dat je minder vermogen hebt. Vanaf ongeveer 3.000 rpm zal hij moeten beginnen met trekken!
ja maar het is te zot voor woorden dat mijn oude auto ( een honda 1.5 ) feller was vanaf 0 dan mijn T4 ??

scheelt ruim 100 pk ..

Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?

Geplaatst: wo 15 sep 2010, 16:12
door sdirkx
Volgens mij begint ie bij mij bij 2000rpm al. Maar is niet meer standaard (remap).

Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?

Geplaatst: wo 15 sep 2010, 16:21
door myalexx
ik open wel een topic, want dit loopt te veel uit zo,

Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?

Geplaatst: wo 15 sep 2010, 18:10
door The Real Master
sdirkx schreef:Volgens mij begint ie bij mij bij 2000rpm al. Maar is niet meer standaard (remap).
Jij hebt ook een andere turbo als een T4 :vertag

Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?

Geplaatst: wo 15 sep 2010, 20:51
door BOULLIET4
sdirkx schreef:Volgens mij begint ie bij mij bij 2000rpm al. Maar is niet meer standaard (remap).
mijn t4 is standaard en daar is 10000km geleden een nieuwe originele turbo opgezet en hij trekt al vanaf 1800toeren dan gaat hij al mee werken de auto is niet gechipt

Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?

Geplaatst: wo 15 sep 2010, 20:59
door sdirkx
Oh, dan zou dat toch best kunnen, omgeacht de andere turbo. Maar we zijn wel een beetje off-topic bezig... (A)

Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?

Geplaatst: wo 15 sep 2010, 22:34
door myalexx
Ja dus,

is de meer prijs van Euro '98 het waard vergeleken met wat je ervoor terug krijgt qua verbruik of is het te verwaarlozen ?

Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?

Geplaatst: wo 15 sep 2010, 22:59
door The Real Master
BOULLIET4 schreef:
sdirkx schreef:Volgens mij begint ie bij mij bij 2000rpm al. Maar is niet meer standaard (remap).
mijn t4 is standaard en daar is 10000km geleden een nieuwe originele turbo opgezet en hij trekt al vanaf 1800toeren dan gaat hij al mee werken de auto is niet gechipt
Hm heb jij er dan wel de juiste turbo in gekregen, een T4 turbo kan niet zo laag beginnen te werkenen zeker niet als die niet gechipt is :vertag

Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?

Geplaatst: do 16 sep 2010, 04:20
door BOULLIET4
The Real Master schreef:
BOULLIET4 schreef: mijn t4 is standaard en daar is 10000km geleden een nieuwe originele turbo opgezet en hij trekt al vanaf 1800toeren dan gaat hij al mee werken de auto is niet gechipt
Hm heb jij er dan wel de juiste turbo in gekregen, een T4 turbo kan niet zo laag beginnen te werkenen zeker niet als die niet gechipt is :vertag
naar mijn weten zit er de zelfde turbo op als dat ze er af gehaald hebben die kapot was

Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?

Geplaatst: do 16 sep 2010, 18:33
door R.O.B
myalexx schreef:is de meer prijs van Euro '98 het waard vergeleken met wat je ervoor terug krijgt qua verbruik of is het te verwaarlozen ?
Dat is een goeie, vraag ik me ook af.

Re: (Ervaringen alternatief) Euro 98 of ook 95 voor T4 / 2.0T?

Geplaatst: do 16 sep 2010, 18:45
door BOULLIET4
mijn t4 is standaard en daar is 10000km geleden een nieuwe originele turbo opgezet en hij trekt al vanaf 1800toeren dan gaat hij al mee werken de auto is niet gechipt[/quote]
Hm heb jij er dan wel de juiste turbo in gekregen, een T4 turbo kan niet zo laag beginnen te werkenen zeker niet als die niet gechipt is :vertag[/quote]
naar mijn weten zit er de zelfde turbo op als dat ze er af gehaald hebben die kapot was[/quote]
correctie het is 1900toeren

Tanken in Frankrijk t4

Geplaatst: vr 17 sep 2010, 09:44
door boyb1
Binnenkort ga ik naar Frankrijk met de t4 en vraag me af of daar euro 98 te verkrijgen is
en onder welke naam. Of is er een andere brandstof welke ook een hoog octaangehalte bevat?

Boy,