Alles over doffe koplampen h4 naar heldere koplampen H7 of H7 4 pins -> H7 5 pins

Interieur (bv dashboard middenconsole) en exterieurverlichting, Aftermarket, Xenon, (black) dual headlights enz
Plaats reactie
Remco
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 12:59
14
Locatie: Zaandam

Re: doffe koplampen h4 naar heldere koplampen h7

Bericht door Remco »

Volgens mij is de lengte anders. Ik heb ook Phase 1 knippers met helder glas :D
Volvo S40 2.0T Exclusive-line, Black metallic, 24-mrt-1998

Afbeelding

Mijn Webdagboek
Volvo knuppel
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1214
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 14:05
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Evert
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: doffe koplampen h4 naar heldere koplampen h7

Bericht door Volvo knuppel »

Kul er staat glashard volvo op, bel de volvo schoonhoven maar, die zullen je zo bevestigen wat ik zeg.
Volvo knuppels dagboek Leef nu, morgen bestaat niet.
goofke
Idle
Idle
Berichten: 61
Lid geworden op: di 08 sep 2009, 17:56
14
Locatie: Aalst ( BE )

Re: doffe koplampen h4 naar heldere koplampen h7

Bericht door goofke »

De afmetingen van phase 2 pinkers zijn toch echt wel anders hoor? Smaller en langer dacht ik ...
johanv40
Idle
Idle
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 01 nov 2009, 12:52
14

Re: doffe koplampen h4 naar heldere koplampen h7

Bericht door johanv40 »

Misschien dat je dan wel lampen hebt van een 440 :O

Het kunnen wel Volvo lampen zijn. Er zit wel degelijk verschil in phase 1 en phase 2 knipperlichten qua grootte
peukiemon
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1118
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:03
14
Model: Andere
Bouwjaar: 2020
Roepnaam: Daniel
Locatie: Groningen

Re: doffe koplampen h4 naar heldere koplampen h7

Bericht door peukiemon »

Er zit wel degelijk verschil tussen de phase1 en 2 knipperlichten.
Als je de phase 2 knipper lichten erop wilt hebben moet je echt de zijschermen vervangen.
Afbeelding
V40 rood 1.8 - '96 (Total-loss)
V40 Panama Yellow 2.0T - '00
Mitsubishi Outlander Invite+ 2.0 - '06
Lexus CT200H Ultimate Edition
Glove

Re: doffe koplampen h4 naar heldere koplampen h7

Bericht door Glove »

Hallo allen,

Ben vandaag ook, gesterkt met materialen, oprijbrug en vol goede moed begonnen aan de h4 > h7 wissel begonnen. Heb zwarte black duals van het merk depo.

Op zich was alles best gemakkelijk te vinden en te plaatsen, kon in ieder geval alle kleuren herkennen, maar bij het testen deed eigenlijk niets het... Ik heb nog een keer de aansluitingen gecontroleerd en de kleuren op de stekker met het schema. Alleen mijn linker stadslicht geeft bij alle drie de standen van de lichtschakelaar licht en in het dashboard bij alle standen het lampje van het groot licht. Gebruik van de schakelaar haalt niets uit.

Heeft misschien een van jullie een idee van wat ik vergeten ben? Handleidingen lezen lukt prima, maar ik heb niet genoeg kennis van carelec. om te beredeneren wat ik nou verkeerd doe...

Alvast dank voor jullie reactie en groet,

Gerlof
Glove

Re: doffe koplampen h4 naar heldere koplampen h7

Bericht door Glove »

Zou het kunnen zijn, dat ik de zekering nog moet vervangen van 20 naar 30?

Ik heb hem nog niet verwisseld, maar ik kan me voorstellen dat hij dan nu doorgebrand zou zijn en dan zou mijn linker stadslicht toch ook niet meer branden?

Ga het morgenochtend nog wel even bekijken, maar jullie hulp is bijzonder welkom!
Gebruikersavatar
stefan lubezuk
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: wo 23 sep 2009, 15:17
14
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Rotterdam

Re: doffe koplampen h4 naar heldere koplampen h7

Bericht door stefan lubezuk »

Ik ben van mening dat het niet nodig is om de zekering te vervangen 20 zou genoeg moeten zijn.
Heb je alleen omgebouwd van H4 naar H7 of heb je er ook xenon ingezet?

Ik heb zelf ook de stap van H4 naar H7 gemaakt en was allemaal makkelijk te doen en het werkte ook in één keer dus waar het probleem bij jou ligt?????
Heb je wel de cijfers op de stekkers goed aangehouden en alle contactjes goed in de stekkers geklikt(kan anders net het verschil maken tussen wel en geen contact maken.

kijk anders even of je wat foto's kan maken van de bekabeling ofzo misschien ziet iemand het probleem.
En jammer dat je zo ver weg woont(ik in Rotterdam) anders zou het vanavond nog opgelost kunnen zijn.

Succes en we blijven meelezen

Stef (H)
Gebruikersavatar
hidde79
Idle
Idle
Berichten: 56
Lid geworden op: za 09 jan 2010, 21:18
14
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Assen

Re: doffe koplampen h4 naar heldere koplampen h7

Bericht door hidde79 »

Is het je al gelukt?

Roden is voor mij nog wel te doen.

Mocht het nog niet zijn gelukt wil ik wel even een handje komen helpen.

Het is mij eerder gelukt zo'n ombouw, dus een tweede keer zal ook vast wel lukken. :-D
Gebruikersavatar
stefan lubezuk
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: wo 23 sep 2009, 15:17
14
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Rotterdam

Re: doffe koplampen h4 naar heldere koplampen h7

Bericht door stefan lubezuk »

Kijk dit is nu het mooie van het forum dat er gelukkig mensen zijn die anderen willen helpen HELEMAAL TOP! :tumbup
Glove

Re: doffe koplampen h4 naar heldere koplampen h7

Bericht door Glove »

Hey guys,

Dank voor jullie reacties. Zit wel een beetje met de handen in het haar.... Ik heb vanochtend de zekering naar 30A gebracht, maar dit is inderdaad alleen bij Xenon van belang. Ook heb ik eerst links alleen en vervolgens rechts alleen geprobeerd, maar alles zonder resultaat. Alleen het grootlicht doet het bij alle drie standen van de schakelaar. Het groot licht lampje heb ik bij stand 0 en stand 2. Ik heb geprobeerd wat foto's van de aansluiting te maken, maar in een garage met slecht licht... In feite was het exact zo als op het schema en heb ik goed opgelet waar het pijltje naar toe liep... In principe zitten links en rechts in exact dezelfde volgorde qua kleuren, alleen zijn de stekkers in spiegelbeeld.

Ik heb de vier polige stekkers er weer afgesloopt (en gelijk weer nieuwe besteld bij de dealer) in de hoop dat ik de h4 stekkers er weer op kon zetten, zodat de auto gebruikt kan worden. Alleen is het resultaat exact hetzelfde geen licht op 0 en 2, en het lampje van het grootlicht brand bij deze standen.
Nu krijg ik toch het idee dat mijn aansluitingen niet verkeerd waren, maar dat er iets anders aan de hand is... De verschijnselen zijn hetzelfde en heb de aansluiting en (gave) youtube filmpjes 2 keer bekeken....
Zit dit weekend in Boskoop en ben zondag pas weer in het Noorden, maarruh dank voor jullie aanbod om te helpen. DANK! en misschien kom ik er wel op terug.

Relais? Schakelaar? Ideëen? Het is dat ik blond ben, anders was ik na dit weekend grijs ;).

Dank voor jullie hulp so far en een fijn weekend!
Gebruikersavatar
hidde79
Idle
Idle
Berichten: 56
Lid geworden op: za 09 jan 2010, 21:18
14
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Assen

Re: doffe koplampen h4 naar heldere koplampen h7

Bericht door hidde79 »

Ik weet nog wel dat ik voor de ombouw van h4 naar h7 een extra massa draadje nodig had(orginele volvo h7).Waarvoor dat precies weet ik niet meer.
Maar goed het aanbod staat.

Ik wil je best komen helpen.

In iedergeval succes
Volvo knuppel
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1214
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 14:05
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Evert
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: doffe koplampen h4 naar heldere koplampen h7

Bericht door Volvo knuppel »

heb je de howto van mij gevolgt??

Ik had aan 1 zijde dat alles het goed deed en de andere zijde kreeg ik vaag werkende lampen.
Ik had de bedrading goed, maar de stekker verkeerd om eraan gesoldeerd :-D

De zekering kan standaard blijven, daar zit het zeker niet in, rij nu al meer als een jaar met de auto zonder de zekering te veranderen..

Wat ik wel bedenk, is de bedrading voor elke fase eender??

Kortom, terug naar de basis, positie van de bedrading in de stekker en de bedrading kleuren controleren.

Ik heb bij een maat ook depo gebruikt, was hetzelfde als bij de originele units.
Daar zit het hem ook niet in..

Geef gerust een brul voor vragen..
Volvo knuppels dagboek Leef nu, morgen bestaat niet.
Glove

Re: doffe koplampen h4 naar heldere koplampen h7

Bericht door Glove »

Ja, volgens mij heb ik de link op pagina twee gebruikt. Op zich heel helder en ik kon ook alles vinden. Ik had alleen verwacht dat wanneer ik de originele H4-tjes weer op de lamp aan zou sluiten met stekker en peertje, deze het gewoon weer zou doen. Het grootlichtlampje op het dashboard bleef echter branden.....

Ik had niet opnieuw stadslicht en knippers aangesloten, maar dat moet voor de werking van het dimlicht toch niet uitmaken? Ik heb ook netjes bij het werken met de draden elke keer de accu losgekoppeld, dus sluiting?..

Volgens mij zitten de lichten toch niet achter een relais (behalve knippers) en dat ze nu helemaal "dood" zijn zou op een zekering duiden, maar de 20 had ik gecontroleerd en deze doet het nog en bovendien doet het stadslicht het in alle standen. Of zou het dan toch de schakelaar zijn? Ik heb hem nog niet gemodificeerd naar uit op de 0-stand. Had dat gemoeten voor de ombouw?

Dank voor alle hulp en steunbetuigingen so far!
rax
Engine off
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 05 okt 2009, 18:35
14
Locatie: Gronsveld
Contacteer:

Stekkers 5 polige black duals

Bericht door rax »

Weet er iemand welke stekkers (serienummers) en pinnetjes ik nodig heb voor de black duals met een 5-pins/polige stekker? (A)
In de howto staat alleen de 4pins stekker zag ik.


Edit: Biermans had de stekkers, kosten: € 0,00 :tumbup
Laatst gewijzigd door rax op za 27 feb 2010, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo knuppel
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1214
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 14:05
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Evert
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: doffe koplampen h4 naar heldere koplampen h7

Bericht door Volvo knuppel »

Ik had dit ook, ik had de kleuren wel in de juiste volgorde maar de stekker er verkeerd aan zitten.
Hierdoor zat de stekker er verkeerd op, wat zou kunnen is dat je het schema van links en rechts omgedraaid heb.
Stekker van links op rechts en andersom.


Ik rij tot op heden zonder 0 stand modificatie, ik wil dat me licht vanzelf aan gaat, dit is dus niet relevant.
Alleen maar mooi dat je het nog niet gedaan heb, kan het daar juist niet aan liggen.
Volvo knuppels dagboek Leef nu, morgen bestaat niet.
Glove

Re: Aansluiten doffe koplampen h4 naar heldere koplampen h7

Bericht door Glove »

Ik heb vandaag nog even met Hidde gebeld en hij wil me dinsdagavond komen helpen HULDE :tumbup

Ik blijf voorlopig wel even van de schakelaar af :). Rare weerstand zit daar trouwens overheen gesoldeerd.....

Het vreemde is dat nu bij de H4 lampen het grootlicht lampje ook nog brand en dim en grootlicht doodblijven. Als ik het bij de H7 aansluiting verkeerd had, had hij bij de H4 het toch weer gewoon moeten doen? Dat is gewoon kleur op kleur met een kroonsteentje....

Ik laat jullie wel even weten hoe het afloopt en als er nog tips zijn over het grootlicht dashboard lampje in combinatie met weggevallen dim en grootlicht houd ik me van harte aanbevolen.
Gebruikersavatar
stefan lubezuk
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: wo 23 sep 2009, 15:17
14
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Rotterdam

Re: Aansluiten doffe koplampen h4 naar heldere koplampen h7

Bericht door stefan lubezuk »

Succes en ik ben reuze benieuwd wat het probleem was( als het meezit is het volgende week alleen nog een ervaring en is het weer opgelost!!)

Stef
Volvo knuppel
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1214
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 14:05
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Evert
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Aansluiten doffe koplampen h4 naar heldere koplampen h7

Bericht door Volvo knuppel »

Wat ik weet heb ik geschreven.. ben ook benieuwd naar wat het was.
Als ik nog wat kan meehelpen denken hoor ik het graag.
Noteer even wat het was, helpt de volgende misschien.
Misschien dat we het kunnen opnemen in de howto (A)
Volvo knuppels dagboek Leef nu, morgen bestaat niet.
Glove

Re: Aansluiten doffe koplampen h4 naar heldere koplampen h7

Bericht door Glove »

Okay,

Vanochtend een revelation. Ik bedacht me dat ik de mistlampen ook had losgehaald omdat de rechter stuk was, maar aan de lamp die los bungelde zat maar één draad. Hij krijgt waarschijnlijk zijn aarde wanneer je hem aansluit.. Anyway ik heb alle stekkers er vanavond weer aangezet en de kleuren zitten echt één op één zoals ik ze afgeknipt heb.

Resultaat:
knippers > werken
mistlicht > linksvoor werkt, lampje rechts goed
schakelaar 0 > stadslicht, geen dimlicht, blauw lampje groot licht
schakelaar 1 > stadslicht, geen dimlicht, géén blauw lampje groot licht
schakelaar 2 > stadslicht, geen dimlicht, blauw lampje groot licht, niet kunnen seinen groot licht.

Ik bouw morgen de lampen snel even met een paar bouten weer in, aangezien mijn vriendin er dinsdag mee weg wil en hopelijk lukt het dinsdag avond de boel weer aan de praat te krijgen...

Hou jullie op de hoogte en tips zijn nog altijd welkom...
Plaats reactie