Hallo
Als nieuw lid stel ik even een vraag omtrent de turbo want kan er niet veel over vinden of kijk weer eens niet goed...
Op internet zie ik diverse artikelen om een turbo te reinigen met additieven. Voornamelijk bij diesels en niet voor benzine motoren. Bestaat er zo iets voor benzine turbo’s? Helpt zoiets eigenlijk wel? Bezit zelf een 2.0t en misschien preventief reinigen?
Turbo benzine reinigen?
- TheMies
- Idle
- 4
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Mies
-
- Engine off
- 5
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Loek
Re: Turbo benzine reinigen?
Hallo TheMies,
Ben zelf ook in bezit van 20.T uit 2003. Voor benzine geen "spoelmiddel" voor turbo. Wel een additief voor benzine die injectoren reinigt. Heb ik gedaan, helpt wel iets. Verder rij ik op E5 (RON 98) en dat is wel duurder maar rijdt een stuk prettiger.
Ben zelf ook in bezit van 20.T uit 2003. Voor benzine geen "spoelmiddel" voor turbo. Wel een additief voor benzine die injectoren reinigt. Heb ik gedaan, helpt wel iets. Verder rij ik op E5 (RON 98) en dat is wel duurder maar rijdt een stuk prettiger.
- volvoS40
- 40forum team
- 13
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Contacteer:
Zon middel is er wel, zijn meen ik spuitbusjes
Emil heeft oa eens gebruikt.
Of het middel nu daadwerkelijk werkt... De 1 vind van wel de ander vind onzin
Emil heeft oa eens gebruikt.
Of het middel nu daadwerkelijk werkt... De 1 vind van wel de ander vind onzin
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- 1st Gear member
- 5
- Type: T4
- Bouwjaar: 2000
m.i. hoef je alleen een turbo schoon te maken als er een lekkage is geweest van je turbolager.
Dan moet hij toch uit elkaar voor revisie en kun je 'm beter in een ultrasoonreiniger schoonmaken.
als er geen lekkage is is er ook geen noodzaak voor reinigen.
Injectiereiniger is een van de weinige goedjes die ook echt doet wat het belooft (qua reinigen dan) Die gaat er 1x per jaar in bij mij (alle wagens)
Dan moet hij toch uit elkaar voor revisie en kun je 'm beter in een ultrasoonreiniger schoonmaken.
als er geen lekkage is is er ook geen noodzaak voor reinigen.
Injectiereiniger is een van de weinige goedjes die ook echt doet wat het belooft (qua reinigen dan) Die gaat er 1x per jaar in bij mij (alle wagens)
- EnigmaEll
- 5th Gear 3000rpm member
- 11
- Model: V50
Ik heb em inderdaad eens preventief gereinigd met Ivar. Maar merkte geen verschil voor of na. Wat meer een stukje onderhoud wat ik interessant vond om mee te nemen.