Alles over compressie (druk, testen enz
-
- 1st Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:10
- 15
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Kollumerzwaag
Alles over compressie (druk, testen enz
hallo,
vandaag de compressie eens gemeten gewoon uit nieuwsgierigheid want hij loopt nog prima heeft ook nog maar 325000 gelopen
mat op 2 cilinders 14,5 bar en op de andere 2 15 bar maar weet eigenlijk niet of dat goed of slecht is.
daarom wou ik vragen of iemand de orginele compressie weet.
alvast bedankt
groeten Watze
vandaag de compressie eens gemeten gewoon uit nieuwsgierigheid want hij loopt nog prima heeft ook nog maar 325000 gelopen
mat op 2 cilinders 14,5 bar en op de andere 2 15 bar maar weet eigenlijk niet of dat goed of slecht is.
daarom wou ik vragen of iemand de orginele compressie weet.
alvast bedankt
groeten Watze
- corhog
- Supporting Member
- Berichten: 5552
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
- 15
- Model: XC90
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Cor
- Locatie: Nazereth
- Contacteer:
Re: B compressie druk 1.8
Volgens mijn boekje 11-13 Bar, Max verschil is 2 Bar.Dus de jouwe is mooi ingelopen
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek
Webdagboek
- R.O.B
- Veteraan
- Berichten: 9687
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
- 15
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
Re: B compressie druk 1.8
Voor de gok bouwjaar 1997 genomen. Plaatje van Vadis.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:10
- 15
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Kollumerzwaag
Re: B compressie druk 1.8
dan zou hij dus nog super zijn bedenk me trouwens net dat we geen gas hebben gegeven maar denk dat dat niet veel invloed heeft.
het is trouwens een 1.8 uit 96 maar heeft waarschijnlijk wel een kop revisie gehad misschien dat dat de hoge compressie verklaard
bedankt voor de info
het is trouwens een 1.8 uit 96 maar heeft waarschijnlijk wel een kop revisie gehad misschien dat dat de hoge compressie verklaard
bedankt voor de info
-
- Idle
- Berichten: 97
- Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 21:00
- 14
compressietest
ik heb een 2.0 uit 1996, net compressietest gedaan en wees uit op 6 bar voor elke cilinder.
in tegenstelling tot wat het zou moeten zijn, 11 bar?
kan het kloppen of zal het niet kloppen?
ik durf te wedden dat ie 210 haalt, en langzaam is ie ook zeker niet.
anders laat ik ergens anders nog een compressietest doen.
in tegenstelling tot wat het zou moeten zijn, 11 bar?
kan het kloppen of zal het niet kloppen?
ik durf te wedden dat ie 210 haalt, en langzaam is ie ook zeker niet.
anders laat ik ergens anders nog een compressietest doen.
Ik rijd in een S60 2.4 170 PK 2001 Vialle G3
Ik verkoop een V40 1.8 1996 Vialle G3 in onderdelen
Ik onderhoud nog een V40 1.8 1997 Vialle G3
Ik verkoop een V40 1.8 1996 Vialle G3 in onderdelen
Ik onderhoud nog een V40 1.8 1997 Vialle G3
-
- Engine off
- Berichten: 11
- Lid geworden op: di 07 mei 2019, 12:36
- 5
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2002
- Roepnaam: Luuk
Re: Alles over compressie (druk, testen enz
Goedemiddag,
Ik ben echt t spoor bijster, na heel wat tegenslagen zoals 3 x een kromme krukas, gescheurde cil wanden en defecte oliepomp, bn ik nu eindelijk aant opbouwen.. volgende probleem doet zich voor.. bezig met een complete blok revisie vn een b4204t5 (v40ph2T4) onderblok zit goed in elkaar, nieuwe schalen nieuwe zuigervere, zuigers opgemeten, alles gestraald, als nieuw... nu kwam dit blok binnen.. gelijk compressie gemeten natuurlijk, alle 4 om en nabij 14 bar!:) helemaal goed, vervolgens kop eraf, en een andere gevlakte/afgeperste kop terug gemonteerd.. zelf helemaal gereviseerd, kleppies opnieuw ingeslepen, klepseals vervangen, alles netjes schoongemaakt, helemaal mooi!!
Nu ga ik compressie meten.. en tot mn volle verbazing heb ik onregelmatige compressie, van de 10 slagen dt ie rond gaat, heeft ie op 1 slag opeens 7 bar, en daarna weer nix, dan weer 4 bar, en ga zo maar door.. timing staat perfect, zelfs al een x 1 tand aan elke kant ernaast gezet.. Dit maakt geen verschil.. Dus gvd, kop er weer af, nokasse eruit, remreiniger op de kleppen, bleef paar uur staan, dus die zijn dicht, olie op de zuigers, 3 dagen later nog steeds nix gezakt, dus zuigervere zijn oké. Geen gescheurde cilinderwanden, alles zag er prima uit.. alleen viel mij op dat de koppakking tussen de cilinder bussen geen afdruk had gemaakt.. Dus ik dacht, ahhaaaa, nieuwe pakking gepakt, kop er weer op, bouten op moment gezet, allemaal 20 Nm extra snokkie gegeven, dicht gebouwd, en weer compressie meten... weer zo onregelmatig als de pest...
Dus na denken... misschien verstopte stoters, andere set erin geknald, geen verschil, miss nokkenas versleten, leek onwaarschijnlijk, maarja je moet wat.. andere nokkenasse gepakt(Heb inmiddels 4 blokken staan in de stelling dus koning te rijk wat betreft onderdelen) en weer de ene x 0 bar dan weer een x 6 en dan weer een x 2.... kan iemand een soort vn verklaring geven hoe dit mogelijk is.. ??? Ik ben best wel onderweg om een soort volvogoeroe te worden maar dit is echt mijn petje te boven!
Mvg luuk
Ps, heb inmiddels 3 compressie meters, allemaal dezelfde uitkomst, dus meter kan t niet aan liggen..
Ik ben echt t spoor bijster, na heel wat tegenslagen zoals 3 x een kromme krukas, gescheurde cil wanden en defecte oliepomp, bn ik nu eindelijk aant opbouwen.. volgende probleem doet zich voor.. bezig met een complete blok revisie vn een b4204t5 (v40ph2T4) onderblok zit goed in elkaar, nieuwe schalen nieuwe zuigervere, zuigers opgemeten, alles gestraald, als nieuw... nu kwam dit blok binnen.. gelijk compressie gemeten natuurlijk, alle 4 om en nabij 14 bar!:) helemaal goed, vervolgens kop eraf, en een andere gevlakte/afgeperste kop terug gemonteerd.. zelf helemaal gereviseerd, kleppies opnieuw ingeslepen, klepseals vervangen, alles netjes schoongemaakt, helemaal mooi!!
Nu ga ik compressie meten.. en tot mn volle verbazing heb ik onregelmatige compressie, van de 10 slagen dt ie rond gaat, heeft ie op 1 slag opeens 7 bar, en daarna weer nix, dan weer 4 bar, en ga zo maar door.. timing staat perfect, zelfs al een x 1 tand aan elke kant ernaast gezet.. Dit maakt geen verschil.. Dus gvd, kop er weer af, nokasse eruit, remreiniger op de kleppen, bleef paar uur staan, dus die zijn dicht, olie op de zuigers, 3 dagen later nog steeds nix gezakt, dus zuigervere zijn oké. Geen gescheurde cilinderwanden, alles zag er prima uit.. alleen viel mij op dat de koppakking tussen de cilinder bussen geen afdruk had gemaakt.. Dus ik dacht, ahhaaaa, nieuwe pakking gepakt, kop er weer op, bouten op moment gezet, allemaal 20 Nm extra snokkie gegeven, dicht gebouwd, en weer compressie meten... weer zo onregelmatig als de pest...
Dus na denken... misschien verstopte stoters, andere set erin geknald, geen verschil, miss nokkenas versleten, leek onwaarschijnlijk, maarja je moet wat.. andere nokkenasse gepakt(Heb inmiddels 4 blokken staan in de stelling dus koning te rijk wat betreft onderdelen) en weer de ene x 0 bar dan weer een x 6 en dan weer een x 2.... kan iemand een soort vn verklaring geven hoe dit mogelijk is.. ??? Ik ben best wel onderweg om een soort volvogoeroe te worden maar dit is echt mijn petje te boven!
Mvg luuk
Ps, heb inmiddels 3 compressie meters, allemaal dezelfde uitkomst, dus meter kan t niet aan liggen..
- Arie
- 40forum team
- Berichten: 5688
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:12
- 15
- Model: V40new
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Arie
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Alles over compressie (druk, testen enz
Ik ben absoluut geen goeroe, maar zit dit te lezen en 1 ding valt me op. Het begint na de wissel van de kop. Wat doet ie als je die kop van voor de wissel er weer op zet? Geeft hij dan weer 14 bar?
Gefabriceerd door op een glasplaatje te tikken
Gefabriceerd door op een glasplaatje te tikken
You never have to do today again | Time waits for no one
Voorsteltopic <> Webdagboek
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
Voorsteltopic <> Webdagboek
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
-
- Engine off
- Berichten: 11
- Lid geworden op: di 07 mei 2019, 12:36
- 5
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2002
- Roepnaam: Luuk
Re: Alles over compressie (druk, testen enz
Kop heb k machinaal late vlakke.. 5/100ste afgehaald, vervolgens afgeperst, kleppen opnieuw ingepolijst, nieuwe klepseals erop! Gemonteerd en nu geeft de compressie test echt onregelmatig compressie, de ene slag 2 bar dan weer 0 dan opeens weer 8 bar.... heb nu idd besloten om de oude kop waarmee t blok binnenkwam erop te zetten en kijke of t dus aan de nieuwe kop ligt.. ik laat t je weten!
- Kuip
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 22:06
- 13
- Model: V70
- Type: T4
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Feiko
- Locatie: Uithoorn
Re: Alles over compressie (druk, testen enz
Ik lees nergens of dit nu bij één van de cilinders is, of bij alle 4 .
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
-
- Engine off
- Berichten: 11
- Lid geworden op: di 07 mei 2019, 12:36
- 5
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2002
- Roepnaam: Luuk
Re: Alles over compressie (druk, testen enz
Cilinder 1 en 4 is 9 van de 10 x 0 bar... en 1 x opeens 6bar, cil 2 en 3 zijn de ene x 4 bar dan weer een x 7 bar....
- Kuip
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 22:06
- 13
- Model: V70
- Type: T4
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Feiko
- Locatie: Uithoorn
Re: Alles over compressie (druk, testen enz
0 bar..... dan zou je zeggen dat de kleppen gewoon 9 van de 10 keer blijven hangen .
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
- Arie
- 40forum team
- Berichten: 5688
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:12
- 15
- Model: V40new
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Arie
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Alles over compressie (druk, testen enz
Ik neem aan dat je de cilinder druk van de gevlakte kop opnoemt. Kleppen die niet helemaal terug komen in de zitting klinkt logisch. Lijkt me wel de moeite waard om dat nog te controleren als je de kop er toch weer af hebt liggen.
Gefabriceerd door op een glasplaatje te tikken
Gefabriceerd door op een glasplaatje te tikken
You never have to do today again | Time waits for no one
Voorsteltopic <> Webdagboek
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
Voorsteltopic <> Webdagboek
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver