Een bepaalde storingscode foutcode, waar staat deze voor
-
- 5th Gear member
- Berichten: 667
- Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
- 14
- Locatie: Vlissingen
Een bepaalde storingscode foutcode, waar staat deze voor
Sinds een week brandt bij mij het lampje van de motor. Vandaag heb ik de auto laten uitlezen bij een garage, maar daar kwam een uitlezing waar zij niks mee kunnen.
Uitlezing gaf 2 codes aan:
code 001: <1,2,0,a1>
please refer to relevant technical manual
code 002: EMC-25
air/ fuel ratio
deviation
Zou die code 002 duiden op problemen met de LMM of.....?
Motorisch merk ik eigenlijk niks.
Nadat hij uitgelezen was, was het lampje (gereset?), maar na een rit brandde hij weer.
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Optie is om de auto ook nog eens uit te laten lezen door een Volvo dealer.
Uitlezing gaf 2 codes aan:
code 001: <1,2,0,a1>
please refer to relevant technical manual
code 002: EMC-25
air/ fuel ratio
deviation
Zou die code 002 duiden op problemen met de LMM of.....?
Motorisch merk ik eigenlijk niks.
Nadat hij uitgelezen was, was het lampje (gereset?), maar na een rit brandde hij weer.
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Optie is om de auto ook nog eens uit te laten lezen door een Volvo dealer.
-
- Supporting Member
- Berichten: 4746
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Foutcodes airflow ? Help ?!
Current Fault Log
------------------
P0171: System too Lean (Bank 1)
P0103: Mass or Volume Air Flow Circuit High Input
Pending Fault Log
------------------
P0171: System too Lean (Bank 1)
Kan iemand mij hiermee helpen wat het precies inhoud die codes ?
------------------
P0171: System too Lean (Bank 1)
P0103: Mass or Volume Air Flow Circuit High Input
Pending Fault Log
------------------
P0171: System too Lean (Bank 1)
Kan iemand mij hiermee helpen wat het precies inhoud die codes ?
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
- R.O.B
- Veteraan
- Berichten: 9675
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
- 14
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
Re: Foutcodes airflow ? Help ?!
P0103: Mass or Volume Air Flow Circuit High Input
De MAF misschien?
Als gevolg
P0171: System too Lean (Bank 1)
Wellicht daardoor meting lambda sonde niet goed?
De MAF misschien?
Als gevolg
P0171: System too Lean (Bank 1)
Wellicht daardoor meting lambda sonde niet goed?
-
- Supporting Member
- Berichten: 4746
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Foutcodes airflow ? Help ?!
Ik wil zeker weten wat dit allemaal inhoud
voor ik de verkeerde dingen evt ga kopen / vervangen
voor ik de verkeerde dingen evt ga kopen / vervangen
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
- JannekeB
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: ma 28 dec 2009, 19:27
- 14
- Roepnaam: Janneke
- Locatie: Linschoten
-
- Eigenaar
- Berichten: 2492
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 12:15
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Venray
Re: Foutcodes airflow ? Help ?!
Bel ff je volvospecialist of de dealert...
Staat op internet nergens iets?
To lean is "arm lopen" maar dat zal je ook wel begrijpen
Toch maar ff snel een AFR-meter erop?
Staat op internet nergens iets?
To lean is "arm lopen" maar dat zal je ook wel begrijpen
Toch maar ff snel een AFR-meter erop?
"May the Moose be with you!" "My Kawasaki smells the best, on my 80cc Puch I feel the best, in my V40 I am the best!
-
- Supporting Member
- Berichten: 4746
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Foutcodes airflow ? Help ?!
Morgen een andere goeie T4 LMM testen levert dat niks op, maandag een nieuwe brandstof druk regelaar bestellen.
mocht dit ook na vervanging niks opleveren dan snel verder zoeken.
Op de momenten dat hij echt te arm loopt houd hij in, dit blok zal niet snel kapot draaien lijkt me ( met al die veiligheids sensoren en computers.
Anders was dit vermoedelijk al gebeurd ?!
Hij geeft ook geen motor managment lampje aan, dit kwam bij uitlezen in beeld.
Als er leden zijn die meer info hebben of tips hoor ik het wel
mocht dit ook na vervanging niks opleveren dan snel verder zoeken.
Op de momenten dat hij echt te arm loopt houd hij in, dit blok zal niet snel kapot draaien lijkt me ( met al die veiligheids sensoren en computers.
Anders was dit vermoedelijk al gebeurd ?!
Hij geeft ook geen motor managment lampje aan, dit kwam bij uitlezen in beeld.
Als er leden zijn die meer info hebben of tips hoor ik het wel
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- 5th Gear member
- Berichten: 667
- Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
- 14
- Locatie: Vlissingen
Re: Storing code ECM-25
Niemand?
Wellicht moet ik hem maar eens laten uitlezen of bekijken bij een Volvo dealer.
Wellicht moet ik hem maar eens laten uitlezen of bekijken bij een Volvo dealer.
- MarcO
- Beheerder
- Berichten: 10710
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
- 14
- Model: V60
- Type: D5
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Marco
- Locatie: Eanske
Re: Storing code ECM-25
Misschien weet Wouter iets?
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: Storing code ECM-25
Je lange termijn fuel trim klopt niet, de motor loopt te arm of te rijk.
De regeling loopt naar de max instelling en bereikt niet de gewenste ontbranding (Lambda =1)
De foutcode ECM 25 is gelijk, maar de uitlezer zal aanvullend vertellen of het arm of rijk is.
Of is dit een algemene uitlezer?
De fuel trim (aktieve brandstof regeling) is uitgeschakeld
Mogelijke oorzaak
Rich limit:
-Contact resistance in the terminals.
-High fuel pressure.
-Leaking injectors.
-Contaminated oil.
-Defective heated oxygen sensor (HO2S).Front
Lean limit:
-Contact resistance in the terminals.
-Low fuel pressure.
-Air leakage in the intake system
-Leakage in the exhaust system
-Defective heated oxygen sensor (HO2S).Front
Fault symptom
-Malfunction indicator lamp (MIL) lit.
Op basis van deze mogelijke oorzaken kun je gaan troubleshooten.
Veel succes Wouter
De regeling loopt naar de max instelling en bereikt niet de gewenste ontbranding (Lambda =1)
De foutcode ECM 25 is gelijk, maar de uitlezer zal aanvullend vertellen of het arm of rijk is.
Of is dit een algemene uitlezer?
De fuel trim (aktieve brandstof regeling) is uitgeschakeld
Mogelijke oorzaak
Rich limit:
-Contact resistance in the terminals.
-High fuel pressure.
-Leaking injectors.
-Contaminated oil.
-Defective heated oxygen sensor (HO2S).Front
Lean limit:
-Contact resistance in the terminals.
-Low fuel pressure.
-Air leakage in the intake system
-Leakage in the exhaust system
-Defective heated oxygen sensor (HO2S).Front
Fault symptom
-Malfunction indicator lamp (MIL) lit.
Op basis van deze mogelijke oorzaken kun je gaan troubleshooten.
Veel succes Wouter
-
- 5th Gear member
- Berichten: 667
- Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
- 14
- Locatie: Vlissingen
Re: Storing code ECM-25
Bedankt Wouter.
Ik heb alleen geen flauw idee wat ik nu motorisch moet gaan proberen. Eerlijk gezegd ken ik niet alle onderdelen die opgenoemd zijn.....
Ik heb alleen geen flauw idee wat ik nu motorisch moet gaan proberen. Eerlijk gezegd ken ik niet alle onderdelen die opgenoemd zijn.....
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: Foutcodes airflow ? Help ?!
Alex lees even de volgende topic:
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =37&t=8313
Met deze informatie kun het een en ander controleren.
Veel succes Wouter
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =37&t=8313
Met deze informatie kun het een en ander controleren.
Veel succes Wouter
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: Storing code ECM-25
Poging
Rijk limiet:
-Contact weerstand op stekkers controleren, met oa de lambda sensor.
-Te hoge brandstof druk, controle bij garage.
-Lekkende brandstof injectoren.
-Verontreinigde olie, met bijv teveel brandstof dampen.
-Lambda sonde defect. Voor
Lean limit:
-Contact weerstand op stekkers controleren, met oa de lambda sensor.
-Te lage brandstof druk, controle bij garage.
-Lucht lekkage in het inlaat systeem
-Lekkage in het uitlaat systeem
-Lambda sonde defect. Voor
Hoop dat dit wat helpt.
Rijk limiet:
-Contact weerstand op stekkers controleren, met oa de lambda sensor.
-Te hoge brandstof druk, controle bij garage.
-Lekkende brandstof injectoren.
-Verontreinigde olie, met bijv teveel brandstof dampen.
-Lambda sonde defect. Voor
Lean limit:
-Contact weerstand op stekkers controleren, met oa de lambda sensor.
-Te lage brandstof druk, controle bij garage.
-Lucht lekkage in het inlaat systeem
-Lekkage in het uitlaat systeem
-Lambda sonde defect. Voor
Hoop dat dit wat helpt.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 667
- Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
- 14
- Locatie: Vlissingen
Re: Storing code ECM-25
Bedankt voor het vertalen. Op zich was dat het probleem niet, meer waar al die onderdelen zitten.
Olie heb ik vorige week laten vervangen, inclusief oliefilter.
Ik denk dat ik voor de zekerheid de V40 laat uitlezen bij een Volvodealer, zodat wellicht enkele mogelijke oorzaken uitgesloten worden en om te checken of er genoeg brandstofdruk is. De brandstofdrukregelaar heb ik ruim een jaar geleden al vervangen. Starten is ook geen probleem.
Vreemde is dat ik motorische sowieso niks anders merk. Hij rijdt nog gewoon super, wil ik wel uiteraard zo houden......
Eerst volgende stap wordt dan maar uitlezen bij de Volvodealer in Goes.
Olie heb ik vorige week laten vervangen, inclusief oliefilter.
Ik denk dat ik voor de zekerheid de V40 laat uitlezen bij een Volvodealer, zodat wellicht enkele mogelijke oorzaken uitgesloten worden en om te checken of er genoeg brandstofdruk is. De brandstofdrukregelaar heb ik ruim een jaar geleden al vervangen. Starten is ook geen probleem.
Vreemde is dat ik motorische sowieso niks anders merk. Hij rijdt nog gewoon super, wil ik wel uiteraard zo houden......
Eerst volgende stap wordt dan maar uitlezen bij de Volvodealer in Goes.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 667
- Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
- 14
- Locatie: Vlissingen
Re: Storing code ECM-25
Zojuist ben ik naar de volvo dealer in Goes geweest.
Tijdens het uitlezen kwam inderdaad hetzelfde rijtje als van Wouter naar voren, met als voordeel nu dat we ons moeten richten op "te arm".
Daar hebben ze het inlaattraject gecontroleerd op een lek. Dat hebben ze niet gevonden...
Terwijl de motor draaide, hebben ze gekeken naar de waarde die werd aangegeven van de werking van de voorste Lambda sonde. Die regelt wel, alleen schommelt die naar hun idee vrij weinig. Hij werkt dus nog wel, de vraag is of hij nog helemaal goed is.
Een colllega stelde voor om de "kanaaltjes' bij de lamdasonde schoon te maken. Andere collega zei hierop dat dat bij dit type geen zin heeft.
Voorlopige conclusie:
Zolang het lampje niet meer gaat branden (hij heeft het wel vaker gehad dat hij even brandde, dit keer was het wel lang), laat ik het even zo.
Als het lampje weer gaat branden, ga ik er maar eens een nieuwe lambda sonde inzetten.
Tijdens de rit terug (20 min.) is het lampje niet meer aangegaan.
PS Nu ik het rijtje van Wouter weer zie, vraag ik me af ( ben het zelf vergeten), waarom er niet naar de volgende punten is gekeken:
- Contact weerstand op stekkers controleren, met oa de lambda sensor.
-Te lage brandstof druk, controle bij garage.
-Lucht lekkage in het inlaat systeem
-Lekkage in het uitlaat systeem
-Lambda sonde defect. Voor
Maar goed....eens kijken of het lampje uitblijft.
Tijdens het uitlezen kwam inderdaad hetzelfde rijtje als van Wouter naar voren, met als voordeel nu dat we ons moeten richten op "te arm".
Daar hebben ze het inlaattraject gecontroleerd op een lek. Dat hebben ze niet gevonden...
Terwijl de motor draaide, hebben ze gekeken naar de waarde die werd aangegeven van de werking van de voorste Lambda sonde. Die regelt wel, alleen schommelt die naar hun idee vrij weinig. Hij werkt dus nog wel, de vraag is of hij nog helemaal goed is.
Een colllega stelde voor om de "kanaaltjes' bij de lamdasonde schoon te maken. Andere collega zei hierop dat dat bij dit type geen zin heeft.
Voorlopige conclusie:
Zolang het lampje niet meer gaat branden (hij heeft het wel vaker gehad dat hij even brandde, dit keer was het wel lang), laat ik het even zo.
Als het lampje weer gaat branden, ga ik er maar eens een nieuwe lambda sonde inzetten.
Tijdens de rit terug (20 min.) is het lampje niet meer aangegaan.
PS Nu ik het rijtje van Wouter weer zie, vraag ik me af ( ben het zelf vergeten), waarom er niet naar de volgende punten is gekeken:
- Contact weerstand op stekkers controleren, met oa de lambda sensor.
-Te lage brandstof druk, controle bij garage.
-Lucht lekkage in het inlaat systeem
-Lekkage in het uitlaat systeem
-Lambda sonde defect. Voor
Maar goed....eens kijken of het lampje uitblijft.
- Robzor
- Supporting Member
- Berichten: 1131
- Lid geworden op: do 30 jun 2011, 21:49
- 12
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Robert
- Locatie: Aarle-Rixtel
Re: Storing code ECM-25
Had jij toen ook problemen in frankrijk? Indien ja; zelfde probleem als toen?
Volvo V40 2.0T AUT 2003
Webdagboek
"There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die."
Webdagboek
"There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die."
-
- 5th Gear member
- Berichten: 667
- Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
- 14
- Locatie: Vlissingen
Re: Storing code ECM-25
Of het hetzelfde probleem was, weet ik niet. Na Frankrijk is niks vervangen. Het lampje brandde in Frankrijk ook en toen ik bij een garage daar aan kwam plotseling niet meer. Wat er in Frankrijk in ieder geval speelde, was dat er veel olie weg was. Dat heb ik daarna nooit meer gehad.Robzor schreef:Had jij toen ook problemen in frankrijk? Indien ja; zelfde probleem als toen?
Re: Foutcodes airflow ? Help ?!
Heb je in inmidddels de FPR vervangen die je al een half jaar wil vervangen? Doe dat eerst 's. Codes wissen, en dan zie je die wellicht nooit meer terug...
-
- Supporting Member
- Berichten: 4746
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Foutcodes airflow ? Help ?!
FPR ??sdirkx schreef:Heb je in inmidddels de FPR vervangen die je al een half jaar wil vervangen? Doe dat eerst 's. Codes wissen, en dan zie je die wellicht nooit meer terug...
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
- R.O.B
- Veteraan
- Berichten: 9675
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
- 14
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
Re: Foutcodes airflow ? Help ?!
Fuel Pressure Regulator.