Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit benzine meter werkt niet geen waarde
-
- Engine off
- Berichten: 9
- Lid geworden op: do 14 jun 2012, 22:26
- 11
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2000
Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit benzine meter werkt niet geen waarde
Hallo Allemaal,
Graag wil ik van jullie kennis gebruik maken over een onderwerp waar al veel over is geschreven. Ook bij mij geeft de benzinemeter geen waarde aan en vermoedelijk komt dit door het bekende zwarte draadje wat aan de vlotter moet zitten. Om nou te voorkomen dat ik de hele pomp er voor niets uithaal zou ik graag de bedrading die aan de stekker van de pomp zit willen doormeten. Eigenlijk wil ik kijken of ik een reactie van de benzinemeter krijg door, door te lussen. In dat geval weet ik dan of ik in de pomp zelf moet zijn of dat ik ergens anders naar moet zoeken.
Komt de vraag: welk van de pinnetjes op de pomp besturen de vlotter en wat zijn de kleurcodes van de draden in het stekkertje.........eigenlijk twee vragen dus. Hier heb ik nog niets over kunnen vinden en zit al een aantal uren te zoeken, misschien met mijn neus hoor, houdt me ten goede maar ik hoor zie graag een antwoord.
Alvast ontzettend bedankt voor jullie hulp.
Groet Erha
Graag wil ik van jullie kennis gebruik maken over een onderwerp waar al veel over is geschreven. Ook bij mij geeft de benzinemeter geen waarde aan en vermoedelijk komt dit door het bekende zwarte draadje wat aan de vlotter moet zitten. Om nou te voorkomen dat ik de hele pomp er voor niets uithaal zou ik graag de bedrading die aan de stekker van de pomp zit willen doormeten. Eigenlijk wil ik kijken of ik een reactie van de benzinemeter krijg door, door te lussen. In dat geval weet ik dan of ik in de pomp zelf moet zijn of dat ik ergens anders naar moet zoeken.
Komt de vraag: welk van de pinnetjes op de pomp besturen de vlotter en wat zijn de kleurcodes van de draden in het stekkertje.........eigenlijk twee vragen dus. Hier heb ik nog niets over kunnen vinden en zit al een aantal uren te zoeken, misschien met mijn neus hoor, houdt me ten goede maar ik hoor zie graag een antwoord.
Alvast ontzettend bedankt voor jullie hulp.
Groet Erha
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9393
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Brandstofpomp / benzinemeter doormeten
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: Brandstofpomp / benzinemeter doormeten
Hier is zijn wat meetgegevens : http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =34&t=2175
-
- Engine off
- Berichten: 9
- Lid geworden op: do 14 jun 2012, 22:26
- 11
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2000
Re: Brandstofpomp / benzinemeter doormeten
@Wouter
Hier gaat het vast mee lukken
Resultaat volgt.
Hier gaat het vast mee lukken
Resultaat volgt.
-
- Engine off
- Berichten: 9
- Lid geworden op: do 14 jun 2012, 22:26
- 11
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2000
Re: Brandstofpomp / benzinemeter doormeten
En gelukt hoor. Was idd het bekende zwartje draadje. Nu zuigt alleen mijn tank nog vacuum waardoor de motor dreigt uit te vallen. Extra gaten in de dop geboord maar dat mocht niet baten. Overigens als ik zonder dop rijd heb ik nergens last van. Hmmmmmmmmmmm.
-
- Engine off
- Berichten: 6
- Lid geworden op: za 08 dec 2012, 19:52
- 11
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Hoofddorp
Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit
Blij te lezen dat ik niet de enige ben met het te vaak terugkerende probleem van het losse zwarte draadje van de benzinemeter/pompunit.
Het is inmiddels de 4de keer dat mij dit overkomt. De eerste keer buiten de garantie laten verhelpen wat een rekening van zo'n 350 euro opleverde, nieuwe pompunit, dat was nov. 2010. Kort daarna hield de benzinemeter er weer mee op. Wijs geworden (Google) zelf de unit uitgebouwd en het zwarte draadje weer vast gesoldeerd. Niet voor lang, weer hetzelfde probleem. Nu maar een steviger draad in-gesoldeerd maar ook dat was geen lang leven beschoren dus als volgende oplossing gekozen om het ene draadje voor drie draadjes van verschillende kwaliteit te vervangen (back-up principe).
Een paar weken geleden gaf de motor er de brui aan, helemaal dood. Op een drukke Duitse autobaan ter plaatse van wegwerkzaamheden, dus geen vluchtstrook; vrachtwagen op onze bumper. We hebben het overleefd en de V40 gelukkig ook. In de berm op afstand van de auto staand doodsangsten doorstaan.
De volgende dag bij een Duitse Volvo dealer weer die die pompunit laten vervangen, de brandstofpomp bleek ermee te zijn gestopt. (Op alleen lucht en wat vonken loopt een motor (nog) niet). 480 Euro armer. De oude (nou ja: oud!) pompunit heb ik thuis liggen.
Gisteren hield de benzinemeter er weer mee op, zo'n 500km mee gereden.
Ik verwacht er niet zoveel van maar ben van plan om Volvo Nederland (of-zo-iets) maar een brief te sturen; dit soort fratsen lijken me toch niet te horen bij een merk als Volvo (geen enkel merk trouwens!)
Ik heb een vermoeden wat de oorzaak is maar moet dat eerst even op een rijtje zetten, dus wordt vervolgd.
Het is inmiddels de 4de keer dat mij dit overkomt. De eerste keer buiten de garantie laten verhelpen wat een rekening van zo'n 350 euro opleverde, nieuwe pompunit, dat was nov. 2010. Kort daarna hield de benzinemeter er weer mee op. Wijs geworden (Google) zelf de unit uitgebouwd en het zwarte draadje weer vast gesoldeerd. Niet voor lang, weer hetzelfde probleem. Nu maar een steviger draad in-gesoldeerd maar ook dat was geen lang leven beschoren dus als volgende oplossing gekozen om het ene draadje voor drie draadjes van verschillende kwaliteit te vervangen (back-up principe).
Een paar weken geleden gaf de motor er de brui aan, helemaal dood. Op een drukke Duitse autobaan ter plaatse van wegwerkzaamheden, dus geen vluchtstrook; vrachtwagen op onze bumper. We hebben het overleefd en de V40 gelukkig ook. In de berm op afstand van de auto staand doodsangsten doorstaan.
De volgende dag bij een Duitse Volvo dealer weer die die pompunit laten vervangen, de brandstofpomp bleek ermee te zijn gestopt. (Op alleen lucht en wat vonken loopt een motor (nog) niet). 480 Euro armer. De oude (nou ja: oud!) pompunit heb ik thuis liggen.
Gisteren hield de benzinemeter er weer mee op, zo'n 500km mee gereden.
Ik verwacht er niet zoveel van maar ben van plan om Volvo Nederland (of-zo-iets) maar een brief te sturen; dit soort fratsen lijken me toch niet te horen bij een merk als Volvo (geen enkel merk trouwens!)
Ik heb een vermoeden wat de oorzaak is maar moet dat eerst even op een rijtje zetten, dus wordt vervolgd.
- René
- Beheerder
- Berichten: 32026
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:18
- 14
- Model: V40new
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2014
- Roepnaam: Bompa
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Re: Het "zwarte draadje".
Dat zijn geen grappen meer Albert.
Toch fijn dat je langs de snelweg niets zelf oploopt maar alleen blikschade.
Hou ons op de hoogte hier wat betreft je vorderingen.
Ook wat betreft je mailing richting Volvo Nederland.
Toch fijn dat je langs de snelweg niets zelf oploopt maar alleen blikschade.
Hou ons op de hoogte hier wat betreft je vorderingen.
Ook wat betreft je mailing richting Volvo Nederland.
V40new 1.6 T3 R-Design 2014
2014 V40 1.6 R-Design 498 Caspian Blue Met.
2007 V70 2.4 Edition Sport 426 Silver Met.
-
- Engine off
- Berichten: 6
- Lid geworden op: za 08 dec 2012, 19:52
- 11
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Hoofddorp
Re: Het "zwarte draadje".
Vandaag mooi weer dus maar even het probleem opgepakt.
De nieuwe benzineniveau-gever/pompunit uitgebouwd en inderdaad was het zwarte draadje weer gebroken, of beter: losgetrokken.
De unit bestaat uit twee hoofddelen: het bovendeel waarop de elektrische en benzineslang aansluitingen zitten en een onderste deel waarin/op de pomp en niveau-gever zitten. Het bovendeel zit met de grote ringmoer vast aan de bovenzijde van de tank en het onderste deel rust op de boden van de tank. De twee delen kunnen ten opzichte van elkaar bewegen, dat wil zeggen dat wanneer je de unit monteert wordt hij zo'n anderhalve cm in elkaar gedrukt (dat heb ik opgemeten: diepte van de tank vs hoogte van de unit). Dat zorgt er dus voor dat de pomp en niveau-gever altijd op de bodem van de tank rusten.
Wat ik heb geconstateerd is dat de unit veel verder dan die anderhalve cm in elkaar gedrukt wordt en zelfs zover dat een elektrische verbinding, dat zwarte draadje dus, wordt losgerukt. Op de drie andere draden heb ik indrukken gezien die erop wijzen dat de unit met een behoorlijk grote kracht in elkaar gedrukt is geweest.
Mijn verklaring hiervoor is als volgt:
De benzinetank is van kunststof en de bodem daarvan is flexibel, dat heb ik gezien door de bodem omhoog te drukken, daar is niet veel kracht voor nodig. Ik heb kort geleden op deze website geleerd dat er een EVAP-systeem bestaat die benzinedampen uit de benzinetank zuigt. Er bestaat dus een onderdruk in de benzinetank en gezien het grote oppervlak van de tank is er niet veel onderdruk nodig om de bodem omhoog te trekken, dus ook het onderste deel van de pompunit komt omhoog, kennelijk (soms?) een flink stuk en met grote kracht. Ik heb op de werkbank de unit zover in elkaar gedrukt totdat het zwarte draadje in de knel kwam en daar had ik behoorlijk veel kracht voor nodig.
Een en ander lijkt me niet normaal en het lijkt erop dat het EVAP-systeem de zaak vernacheld, te hard zuigt wellicht. Bij mij kennelijk niet altijd want vanmorgen deed ik direct na een rit de tankdop open en hoorde niets zuigen, terwijl ik dat toch regelmatig, als ik ging tanken, gehoord heb.
Het draadje heb ik trouwens weer vast gesoldeerd maar op een manier dat hij niet meer in problemen komt als de unit helemaal in elkaar gedrukt wordt. Als het mij lukt zal ik wat foto's uploaden.
Nu maar even kijken hoe ik dit probleem netjes maar toch stevig aan Volvo kan voorleggen, met foto's.
De nieuwe benzineniveau-gever/pompunit uitgebouwd en inderdaad was het zwarte draadje weer gebroken, of beter: losgetrokken.
De unit bestaat uit twee hoofddelen: het bovendeel waarop de elektrische en benzineslang aansluitingen zitten en een onderste deel waarin/op de pomp en niveau-gever zitten. Het bovendeel zit met de grote ringmoer vast aan de bovenzijde van de tank en het onderste deel rust op de boden van de tank. De twee delen kunnen ten opzichte van elkaar bewegen, dat wil zeggen dat wanneer je de unit monteert wordt hij zo'n anderhalve cm in elkaar gedrukt (dat heb ik opgemeten: diepte van de tank vs hoogte van de unit). Dat zorgt er dus voor dat de pomp en niveau-gever altijd op de bodem van de tank rusten.
Wat ik heb geconstateerd is dat de unit veel verder dan die anderhalve cm in elkaar gedrukt wordt en zelfs zover dat een elektrische verbinding, dat zwarte draadje dus, wordt losgerukt. Op de drie andere draden heb ik indrukken gezien die erop wijzen dat de unit met een behoorlijk grote kracht in elkaar gedrukt is geweest.
Mijn verklaring hiervoor is als volgt:
De benzinetank is van kunststof en de bodem daarvan is flexibel, dat heb ik gezien door de bodem omhoog te drukken, daar is niet veel kracht voor nodig. Ik heb kort geleden op deze website geleerd dat er een EVAP-systeem bestaat die benzinedampen uit de benzinetank zuigt. Er bestaat dus een onderdruk in de benzinetank en gezien het grote oppervlak van de tank is er niet veel onderdruk nodig om de bodem omhoog te trekken, dus ook het onderste deel van de pompunit komt omhoog, kennelijk (soms?) een flink stuk en met grote kracht. Ik heb op de werkbank de unit zover in elkaar gedrukt totdat het zwarte draadje in de knel kwam en daar had ik behoorlijk veel kracht voor nodig.
Een en ander lijkt me niet normaal en het lijkt erop dat het EVAP-systeem de zaak vernacheld, te hard zuigt wellicht. Bij mij kennelijk niet altijd want vanmorgen deed ik direct na een rit de tankdop open en hoorde niets zuigen, terwijl ik dat toch regelmatig, als ik ging tanken, gehoord heb.
Het draadje heb ik trouwens weer vast gesoldeerd maar op een manier dat hij niet meer in problemen komt als de unit helemaal in elkaar gedrukt wordt. Als het mij lukt zal ik wat foto's uploaden.
Nu maar even kijken hoe ik dit probleem netjes maar toch stevig aan Volvo kan voorleggen, met foto's.
-
- Engine off
- Berichten: 9
- Lid geworden op: do 14 jun 2012, 22:26
- 11
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2000
Re: Het "zwarte draadje".
Hoi Saljoet,
Ben heel erg benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen. Dat van EVAP is al vaker benoemd op dit forum maar heb nog geen foto's gezien waar het zou moeten zitten. Zou iets met kleppen kunnen zijn. Onlangs had ik hetzelfde probleem met het zwarte draadje. Het zou idd kunnen zijn omdat de tank vacuum zuigt en dus de bodem omhoog komt waardoor de pomp dermate ver wordt ingedrukt dat het zwarte draadje beschadigd en losraakt. Klinkt iig als een logische verklaring.
Ik ga even in het werkplaatshandboek opzoek naar het EVAP system. Misschien staat er wat over in en dan met name de locatie en hoe te checken of het werkt.
Volgens mij wordt het hier ook besproken:
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =19&t=6068
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =37&t=5773
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... 88#p137288
Greetz ErhA
Ben heel erg benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen. Dat van EVAP is al vaker benoemd op dit forum maar heb nog geen foto's gezien waar het zou moeten zitten. Zou iets met kleppen kunnen zijn. Onlangs had ik hetzelfde probleem met het zwarte draadje. Het zou idd kunnen zijn omdat de tank vacuum zuigt en dus de bodem omhoog komt waardoor de pomp dermate ver wordt ingedrukt dat het zwarte draadje beschadigd en losraakt. Klinkt iig als een logische verklaring.
Ik ga even in het werkplaatshandboek opzoek naar het EVAP system. Misschien staat er wat over in en dan met name de locatie en hoe te checken of het werkt.
Volgens mij wordt het hier ook besproken:
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =19&t=6068
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =37&t=5773
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... 88#p137288
Greetz ErhA
- wicky
- 5th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: za 08 jan 2011, 22:56
- 13
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Hoeksewaard
- Contacteer:
Re: Het "zwarte draadje".
ik heb een gaatje geboord in mijn tankdop.
ik heb nergens last meer van sinsdien.
gr WICKY
ik heb nergens last meer van sinsdien.
gr WICKY
tits or wheels, either one is gonna be expensive
-
- Engine off
- Berichten: 6
- Lid geworden op: za 08 dec 2012, 19:52
- 11
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Hoofddorp
Re: Het "zwarte draadje".
Dank ErhA. Ik heb inderdaad op het forum wat gelezen over EVAP maar ben er nog niet helemaal achter hoe het bij de 1.8 benzinemotor zit. Als je het in het werkplaats handboek kunt vinden ben ik wel benieuwd.
@ wicky, heb ik ook wel aan gedacht. Is het dan niet noodzakelijk om ook de EVAP aansluiting op de inlaatspruitstuk af te stoppen? Want een slecht werkende EVAP blijkt weer onregelmatig lopen van de motor tot gevolg te kunnen hebben, heb ik ook wel eens last van (na voltanken, ook elders op dit forum gelezen).
@ wicky, heb ik ook wel aan gedacht. Is het dan niet noodzakelijk om ook de EVAP aansluiting op de inlaatspruitstuk af te stoppen? Want een slecht werkende EVAP blijkt weer onregelmatig lopen van de motor tot gevolg te kunnen hebben, heb ik ook wel eens last van (na voltanken, ook elders op dit forum gelezen).
-
- Engine off
- Berichten: 9
- Lid geworden op: do 14 jun 2012, 22:26
- 11
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2000
Re: Het "zwarte draadje".
@ Wicky,
Ik heb ook gaatjes in de dop geboord maar bij een volle tank toch problemen en zuigt hij teveel vacuum en stottert de motor. Losse dop geen probleem. Dan rijdt hij al een tierelier.
Wordt vervolgd.
Ik heb ook gaatjes in de dop geboord maar bij een volle tank toch problemen en zuigt hij teveel vacuum en stottert de motor. Losse dop geen probleem. Dan rijdt hij al een tierelier.
Wordt vervolgd.
-
- Engine off
- Berichten: 9
- Lid geworden op: do 14 jun 2012, 22:26
- 11
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2000
Re: Het "zwarte draadje".
@Saljoet,
Even in het WPHB gekeken maar staat geen tekening. Alleen uitleg in tekst wat het doet. Staat niet waar de kleppen zitten ofzo Wel voor de turbo charger.
Ga van het weekend even onder de kap kijken misschien donderdag al als ik even tijd heb.
Groet,
ErhA
Even in het WPHB gekeken maar staat geen tekening. Alleen uitleg in tekst wat het doet. Staat niet waar de kleppen zitten ofzo Wel voor de turbo charger.
Ga van het weekend even onder de kap kijken misschien donderdag al als ik even tijd heb.
Groet,
ErhA
-
- 5th Gear member
- Berichten: 541
- Lid geworden op: di 09 jun 2009, 00:13
- 14
- Locatie: Elst Gelderland
Re: Het "zwarte draadje".
Vervelend verhaal, mocht je contact hebben met het hoofdkantoor mag je meteen ook vragen over het dashboard ontwaseming probleem........ Zou ook niet bij het merk horen maar ik kreeg ook nul antwoord op mijn vraag. Volvo for life maar niet voor dashboard.....succes
[ Geplaatst met Android ]
[ Geplaatst met Android ]
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9393
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Het "zwarte draadje".
Heren... Hier het evap systeem.......
Terugslag kleppen zitten o.a. in de T4 (turbo) modellen.... niet in onze autootjes.
Model jaar voor 2000
Model jaar na 2000
Overzichtje....
Tevens hier nog wat informatie en wat plaatjes
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?p=196856
En als je er op zoekt, kom je wel meer tegen.
lange link...
Have fun
Terugslag kleppen zitten o.a. in de T4 (turbo) modellen.... niet in onze autootjes.
Model jaar voor 2000
Model jaar na 2000
Overzichtje....
Tevens hier nog wat informatie en wat plaatjes
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?p=196856
En als je er op zoekt, kom je wel meer tegen.
lange link...
Have fun
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: za 20 nov 2010, 13:40
- 13
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Middelharnis
Re: Het "zwarte draadje".
Voor wat betreft het vacuüm zuigen, ik heb een stukje rubber uit de tankdop gehaald ca. 1 cm. lang. De welbekende "pssttt"bij het losdraaien is weg, dus ook het vacuüm zuigen.
Hans
Hans
Let the Moose go loose
-
- Engine off
- Berichten: 6
- Lid geworden op: za 08 dec 2012, 19:52
- 11
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Hoofddorp
Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit
@VolvoS40, leerzaam die plaatjes over het EVAP systeem, binnenkort maar eens onder de motorkap duiken op zoek naar de onderdelen.
Vanmiddag weer eens volgetankt en de dop niet vastgedraaid. Geen problemen gehad met een stotterende motor. Als ik niet verder kom met EVAP dan ook maar een gaatje in de dop boren.
@Sjoerdb, dat ontwasem probleem herken ik, ook met airco duurt het een eeuwigheid voordat de voorruit schoon is. Er blaast ook bijna geen lucht uit de openingen, wel veel geraas.
Kijken of ik een dezer dagen de brief naar Volvo de deur uit krijg. Heeft iemand een adres waar een klacht de meeste kans heeft serieus genomen te worden?
Vanmiddag weer eens volgetankt en de dop niet vastgedraaid. Geen problemen gehad met een stotterende motor. Als ik niet verder kom met EVAP dan ook maar een gaatje in de dop boren.
@Sjoerdb, dat ontwasem probleem herken ik, ook met airco duurt het een eeuwigheid voordat de voorruit schoon is. Er blaast ook bijna geen lucht uit de openingen, wel veel geraas.
Kijken of ik een dezer dagen de brief naar Volvo de deur uit krijg. Heeft iemand een adres waar een klacht de meeste kans heeft serieus genomen te worden?
- wicky
- 5th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: za 08 jan 2011, 22:56
- 13
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Hoeksewaard
- Contacteer:
Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit
volvo cars nederland
Stationsweg 2 4153 RD Beesd
t.av Algemeen Directeur Richard Snijders
Stationsweg 2 4153 RD Beesd
t.av Algemeen Directeur Richard Snijders
tits or wheels, either one is gonna be expensive
Re: Het "zwarte draadje".
Ik zie daar toch ook bij nummer 13 kleppen zitten hoor?!volvoS40 schreef:Heren... Hier het evap systeem.......
Terugslag kleppen zitten o.a. in de T4 (turbo) modellen.... niet in onze autootjes.
Model jaar voor 2000
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Have fun
-
- Supporting Member
- Berichten: 4745
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Het "zwarte draadje".
Ja turbo modellen harry
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98