VDO Dayton 6000 probleem
Geplaatst: zo 22 nov 2015, 11:20
Goedendag,
ik probeer de ingebouwde vdo dayton set in mijn v40 aan de praat te krijgen. Ik loop echter tegen allerlei uitdagingen en vreemde zaken aan(althans voor mij vreemd).
Het gaat om een vdo dayton MR 6000, volgens mij een oud blesje, maar als het werkt is het prima.
Wat het extra moeilijk maakt om uit te zoeken of alles goed zit, is dat ik niet eens zeker weet of de radio het nog wel doet en ik zou niet weten hoe ik dat kan testen. Er zit reeds een ISO verloop set op de originele volvo stekkers, so far so good. Wanneer ik echter naar het schema kijk op dit forum waar de verschillende draden moeten zitten, zie ik bij mij al de eerste verschillen. Zo is de continu stroom de gele draad en de geschakelde stroom de rode. Dit zou je nog recht kunnen trekken door simpelweg die twee om te draaien. Er zitten echter ook twee verloop stekkers bij van de ISO stekkers naar de radio. Simpel plug en play zou je zeggen, ware het niet dat bij de radio stekker bij de ene massa op de plek van de continu stroom zit en vice versa. Op zich ook nog niet zo'n probleem, als ik maar wist waar de massa de radio in moet, maar dat schema kan ik niet vinden in de boekjes.
Misschien allemaal een beetje onduidelijk, maar mijn vraag is: Hoe kom ik er achter waar de massa en de continu stroom moeten zitten voor de stekker van mijn radio en heeft iemand een simpele tip om te checken of de radio überhaupt nog leeft?
ik probeer de ingebouwde vdo dayton set in mijn v40 aan de praat te krijgen. Ik loop echter tegen allerlei uitdagingen en vreemde zaken aan(althans voor mij vreemd).
Het gaat om een vdo dayton MR 6000, volgens mij een oud blesje, maar als het werkt is het prima.
Wat het extra moeilijk maakt om uit te zoeken of alles goed zit, is dat ik niet eens zeker weet of de radio het nog wel doet en ik zou niet weten hoe ik dat kan testen. Er zit reeds een ISO verloop set op de originele volvo stekkers, so far so good. Wanneer ik echter naar het schema kijk op dit forum waar de verschillende draden moeten zitten, zie ik bij mij al de eerste verschillen. Zo is de continu stroom de gele draad en de geschakelde stroom de rode. Dit zou je nog recht kunnen trekken door simpelweg die twee om te draaien. Er zitten echter ook twee verloop stekkers bij van de ISO stekkers naar de radio. Simpel plug en play zou je zeggen, ware het niet dat bij de radio stekker bij de ene massa op de plek van de continu stroom zit en vice versa. Op zich ook nog niet zo'n probleem, als ik maar wist waar de massa de radio in moet, maar dat schema kan ik niet vinden in de boekjes.
Misschien allemaal een beetje onduidelijk, maar mijn vraag is: Hoe kom ik er achter waar de massa en de continu stroom moeten zitten voor de stekker van mijn radio en heeft iemand een simpele tip om te checken of de radio überhaupt nog leeft?