spotify afspelen

JohnnyV40
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 427
Lid geworden op: za 10 feb 2018, 20:18
6
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: John
Locatie: Omgeving Tiel

spotify afspelen

Bericht door JohnnyV40 »

Ik verwacht dat er hier wel iemand is met een antwoord.
Even wat hulp nodig voor het volgende.

Ik heb met mijn gezin een spotify familie abonnement afgesloten.

Mijn 2 dochters hebben een i-phone.
Mijn vrouw en ik een samsung en een LG. De HU is een Kenwood.

Allemaal zetten we de muziek in de spotify app.

Nu wil het feit dat de Kenwood de i-phones automatisch herkent als ik ze aansluit op de usb. Dit gebeurt met de originele kabel waar ze hun telefoon mee opladen.
Die van mij en mijn vrouw doet niets.
Ik heb gisteren een kabeltje gekocht van C naar usb. Weet iemand of dit ligt aan de kabel ? Ik denk zelf van wel. Iets anders kan ik niet bedenken.
Het lijkt me dat ook een telefoon met Android dit moet kunnen.

Wie o wie ?
Gebruikersavatar
Mickos
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 14 apr 2013, 09:35
10
Model: V40new
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: Michel
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: spotify afspelen

Bericht door Mickos »

Zou inderdaad mogelijk aan de kabel liggen, was de kabel wel eentje die zowel opladen als datatransfer mogelijk maakt? Zit namelijk verschil in, iets wat je slecht kan zien, niet alle usb kabels, welke type dan ook, kunnen data oversturen.

Hadden de samsungs geen kabel meegeleverd gekregen? Of was dat usb-a naar usb-b?
JohnnyV40
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 427
Lid geworden op: za 10 feb 2018, 20:18
6
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: John
Locatie: Omgeving Tiel

Re: spotify afspelen

Bericht door JohnnyV40 »

Mickos schreef: zo 30 dec 2018, 12:47 Zou inderdaad mogelijk aan de kabel liggen, was de kabel wel eentje die zowel opladen als datatransfer mogelijk maakt? Zit namelijk verschil in, iets wat je slecht kan zien, niet alle usb kabels, welke type dan ook, kunnen data oversturen.

Hadden de samsungs geen kabel meegeleverd gekregen? Of was dat usb-a naar usb-b?
Ik denk dat de kabel inderdaad geen datatransfer mogelijk maakt.

De Samsung kabel is de kabel waar hij mee opgeladen wordt, zal dus ook geen datatransfer mogelijk maken.
Wat wel vreemd is ,is dat met deze kabel hij het wel deed op een simpel usb speakertje.
Gebruikersavatar
Mickos
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 14 apr 2013, 09:35
10
Model: V40new
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: Michel
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: spotify afspelen

Bericht door Mickos »

Juist wel, de samsung kabel zal hoogstwaarschijnlijk wel werken, 100% kan ik niet garanderen natuurlijk want zelf kan ik het probleem niet reproduceren of testen. Zelf heb ik een Galaxy A3 met usb-c aansluiting. Ten tijde dat ik hem kreeg alleen een verloopje erbij gekregen, dus oude laadstekker en usb-kabel van m’n Xcover 2 moeten gebruiken en dat werkt prima, ook met data want zet gewoon m’n muziek ermee op de telefoon via de pc. Dus zoals ik zeg hoogstwaarschijnlijk gaat het werken, aangezien het me lijkt dat een fabrikant toch wel laden en datatransfer mogelijk moet maken via een kabel. En dat dat handig is met maar 1 kabel.
JohnnyV40
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 427
Lid geworden op: za 10 feb 2018, 20:18
6
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: John
Locatie: Omgeving Tiel

Re: spotify afspelen

Bericht door JohnnyV40 »

Ik heb de Samsung kabel met mijn vrouw haar telefoon ( de samsung dus ) aan de HU aangesloten en deze doet het ook niet .
Net zoals mijn LG en de gisteren gekochte kabel van C naar USB.
Morgen denk ik even naar een car audio winkel.
Bandbox
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1478
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 19:42
9
Model: C30
Type: 2.0
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: Martijn
Locatie: Pernis Rotterdam

Re: spotify afspelen

Bericht door Bandbox »

Heb je naast Spotify ook fysiek muziek op de telefoons staan?
JohnnyV40
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 427
Lid geworden op: za 10 feb 2018, 20:18
6
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: John
Locatie: Omgeving Tiel

Re: spotify afspelen

Bericht door JohnnyV40 »

Bandbox schreef: zo 30 dec 2018, 13:28 Heb je naast Spotify ook fysiek muziek op de telefoons staan?
Mijn vrouw wel .
Gebruikersavatar
Mickos
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 14 apr 2013, 09:35
10
Model: V40new
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: Michel
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: spotify afspelen

Bericht door Mickos »

https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1809351

Als ik die link zo lees gaat het waarschijnlijk helaas niet lukken via usb met een samsung.

Gaat weliswaar om een pioneer radio maar zou best voor andere ook gelden ben ik bang.
Bandbox
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1478
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 19:42
9
Model: C30
Type: 2.0
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: Martijn
Locatie: Pernis Rotterdam

Re: spotify afspelen

Bericht door Bandbox »

JohnnyV40 schreef: zo 30 dec 2018, 13:41
Bandbox schreef: zo 30 dec 2018, 13:28 Heb je naast Spotify ook fysiek muziek op de telefoons staan?
Mijn vrouw wel .
Dan gaat mijn vermoeden niet op. Ik had op mijn iPhone het probleem dat hij geen spotify wilde streamen, 1 muziekbestandje direct op de telefoon gezet en dat probleem was verholpen.
JohnnyV40
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 427
Lid geworden op: za 10 feb 2018, 20:18
6
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: John
Locatie: Omgeving Tiel

Re: spotify afspelen

Bericht door JohnnyV40 »

In ieder geval bedankt voor jullie meedenken. :tumbup
Wellicht zijn er nog anderen die een android met spotify aan een HU hebben gekoppeld.
Ik ga morgen ook even naar de car audio.
Gebruikersavatar
Mickos
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 14 apr 2013, 09:35
10
Model: V40new
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: Michel
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: spotify afspelen

Bericht door Mickos »

Aan de HU radios die in de volvo’s zitten kun je een Yatour of Grom module plaatsen, volgens mij moet het daar mee lukken, maar dan heb ik het over de HU’s en niet een aftermarket radio.
Bandbox
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1478
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 19:42
9
Model: C30
Type: 2.0
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: Martijn
Locatie: Pernis Rotterdam

Re: spotify afspelen

Bericht door Bandbox »

Dit al geprobeerd?

https://www.makeuseof.com/tag/connect-a ... io-system/
No Bluetooth? Try a USB Cable
Like Bluetooth, some modern car stereos have a USB port that you can use to connect external storage devices. This enables you to then browse your library of tunes through the car audio system.

Hooking up an Android phone this way is simple. If a USB cable came with the audio system, then simply connect your phone with a suitable adapter. Otherwise, identify the USB port on the unit and connect your Android device.

Once connected, your Android phone will need switched to storage mode. Drag down the notification bar and tap Charging this device via USB. Switch the Use USB for option to File transfer (differs according to Android version and manufacturer). You will then be able to navigate your Android phone’s library on your car audio system.

The type of USB your phone has will determine what audio files you can listen to.

Micro-USB
The standard data/power cable for Android devices, this should enable you to connect your phone to your car and enjoy your MP3 collection.

However, that’s it. This option is no good if you’re planning to stream music from Last.fm, Spotify, or Pandora, as it is purely for playing back MP3s stored on your device.

USB Type-C
With USB-C, there’s a good chance that the connection will support audio (some earlier examples of the connection do not, however). As such, you may be able to connect your USB-C cable from your phone to the USB port on your car’s entertainment system and enjoy streamed audio as well as MP3 data files. You’ll find the right USB-C cable on Amazon.
Gebruikersavatar
Mickos
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 14 apr 2013, 09:35
10
Model: V40new
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: Michel
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: spotify afspelen

Bericht door Mickos »

Kan Martijn, maar dan nog kan je geen spotify afspelen als de data functie aanstaat.

Uit hetzelfde stukje:
However, that’s it. This option is no good if you’re planning to stream music from Last.fm, Spotify, or Pandora, as it is purely for playing back MP3s stored on your device.
Bandbox
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1478
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 19:42
9
Model: C30
Type: 2.0
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: Martijn
Locatie: Pernis Rotterdam

Re: spotify afspelen

Bericht door Bandbox »

Maar zodra je dan een nummer afspeelt zou het kunnen zijn dat het wel degelijk kan gebeuren. Een vergelijkbaar "systeem" moet bij iOS ook toegepast worden.
JohnnyV40
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 427
Lid geworden op: za 10 feb 2018, 20:18
6
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: John
Locatie: Omgeving Tiel

Re: spotify afspelen

Bericht door JohnnyV40 »

Inderdaad ik heb dat vet gedrukte gedeelte geprobeerd. Ik had diverse keuzes . Van opladen tot gebruiken als midi. En nog wat die ik zo uit het hoofd niet meer weet.
Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd. Er werkte er geen 1 van .
Bandbox
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1478
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 19:42
9
Model: C30
Type: 2.0
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: Martijn
Locatie: Pernis Rotterdam

Re: spotify afspelen

Bericht door Bandbox »

Na een beetje zoekwerk bij Spotify, inderdaad meerdere met dezelfde problemen.
Echter gaf iemand deze kabel als optie die het probleem mogelijk zou moeten oplossen:
https://gromaudio.com/wirelinq/
JohnnyV40
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 427
Lid geworden op: za 10 feb 2018, 20:18
6
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: John
Locatie: Omgeving Tiel

Re: spotify afspelen

Bericht door JohnnyV40 »

Bedankt voor de link. Zoals ik het lees zou dit weleens de oplossing kunnen zijn.
Ik hou jullie op de hoogte . Misschien heeft de car audio zaak een goede oplossing. Anders bestel ik zo'n kabel. :tumbup
Gebruikersavatar
Bramzel
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 2163
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 11:21
7
Roepnaam: Bram
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: spotify afspelen

Bericht door Bramzel »

Mickos schreef:Aan de HU radios die in de volvo’s zitten kun je een Yatour of Grom module plaatsen, volgens mij moet het daar mee lukken, maar dan heb ik het over de HU’s en niet een aftermarket radio.
Ik heb inderdaad een Yatour met Bluetooth aan mijn HU hangen en daarmee stream ik Spotify zonder problemen. Dit zowel op mijn oude LG Nexus 5X, m'n vrouw haar oude iPhone 5s en onze nieuwe Nokia 7 Plussen.
JohnnyV40
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 427
Lid geworden op: za 10 feb 2018, 20:18
6
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: John
Locatie: Omgeving Tiel

Re: spotify afspelen

Bericht door JohnnyV40 »

Bramzel schreef: zo 30 dec 2018, 22:47
Mickos schreef:Aan de HU radios die in de volvo’s zitten kun je een Yatour of Grom module plaatsen, volgens mij moet het daar mee lukken, maar dan heb ik het over de HU’s en niet een aftermarket radio.
Ik heb inderdaad een Yatour met Bluetooth aan mijn HU hangen en daarmee stream ik Spotify zonder problemen. Dit zowel op mijn oude LG Nexus 5X, m'n vrouw haar oude iPhone 5s en onze nieuwe Nokia 7 Plussen.
Op de Kenwood HU zit wel bluetooth . Probleem is dat hij alleen dan over mijn voor speakers gaat . Het is juist zo fijn als de componenten die ik achterin heb zitten ook meedoen.
Bandbox
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1478
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 19:42
9
Model: C30
Type: 2.0
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: Martijn
Locatie: Pernis Rotterdam

Re: spotify afspelen

Bericht door Bandbox »

Dat is op de radio in te stellen
http://manual.kenwood.com/ce/im381/Nort ... 0-116.html

Niet de jouwe maar zou hetzelfde moeten werkend. Heb hetzelfde met mijn kenwood radio gehad.
Plaats reactie