Uitbreiding USB op originele radio (bv GROM, Yatour bluetooth enz

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harrie
Engine off
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 17:10
3
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: Harrie

Uitbreiding USB op originele radio (bv GROM, Yatour bluetooth enz

Bericht door Harrie »

Een aftermarket radio inbouwen? geen probleem tot je onderzoek doet en merkt dat bij de S40 2004 meer dan alleen de radio verbonden is met het display. Nu wil ik wel graag blauwe tand en usb in de auto hebben. Na wat onderzoek kom je snel uit op een foekijoekie ding van Ali met een stekker plug een bt module tussen je cd speler. Leuk maar geen usb mogelijkheid. Grom audio ? Helaas tijdelijk uitverkocht maar ook nog eens €100 duurder dan de Yatour variant. En de Yatour variant heeft ook nog eens meteen een microfoon e.d erbij. Okay dat maakt de keuze vrij simpel... Euhh niet dus.

Afbeelding



Afbeelding

Nu heb ik de S40 2004 met enkele cd wisselaar en als ik goed lees gaat dit niet werken? Zijn er nog andere opties? of is er iemand die hier toevallig meer van weet en (hopelijk) kan vertellen dat zowel de grom als de yatour gewoon werken...
Gebruikersavatar
Kuip
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1999
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 22:06
13
Model: V70
Type: T4
Bouwjaar: 2011
Roepnaam: Feiko
Locatie: Uithoorn

Re: Gaat dit werken?

Bericht door Kuip »

Op het V70 forum is iemand die je daar álles over kan vertellen; Doeke Dobma!
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek

Afbeelding
Bandbox
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 19:42
9
Model: C30
Type: 2.0
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: Martijn
Locatie: Pernis Rotterdam

Re: Gaat dit werken?

Bericht door Bandbox »

De enige aftermarket radio is de BLP-990A van Bluepower, en deze moet je absoluut niet nemen.

Ik heb in mijn C30 een radio geplaatst welke de standaard RTI vervangt, maar dan moet je die wel hebben.

Er zijn wel wat opties voor bluetooth, maar daar kan ik je weinig over vertellen.
Gebruikersavatar
rejaatje
40forum team
40forum team
Berichten: 7028
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 10:35
10
Model: C30
Type: 2.0
Bouwjaar: 2011
Roepnaam: Renee
Locatie: Gemert

Re: Gaat dit werken?

Bericht door rejaatje »

Ik heb er een unit in zitten die Bluetooth heeft, gewoon op de huidige radio. Is er een van Ludger Westra, je zou hem ook eens kunnen benaderen.
Volvo for life
Gebruikersavatar
Harrie
Engine off
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 17:10
3
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: Harrie

Re: Gaat dit werken?

Bericht door Harrie »

Nou dat weten we dan ook weer. En ik hoop dat mijn onderzoek een uitkomst kan bieden voor andere mensen met het zelfde probleem.
Voor iedereen met een Volvo: C30, S40, V50, S60, C70 2004-2012 zijn er de volgende opties.
Volvo bied deze modellen auto's aan met de 3 verschillende infotainment opties.

•Performance: AM/FM radio, cd-speler, 4x25W, vier luidsprekers met groot bereik (of vier luidsprekers met groot bereik en twee hogetonenluidsprekers voor bepaalde landen).
•High Performance:AM/FM radio, cd-speler, 4x40W, acht luidsprekers (lage- en hogetonenluidsprekers in elk portier).
•Premium Sound:AM/FM radio, cd-wisselaar (zes cd’s), 4x70W + 25W, Dolby Pro Logic II, 12 luidsprekers (lage, midden- en hoge tonen in de voorportieren, lage en hoge Infotainmenttonen in de achterportieren, lage en hoge tonen in de centrale luidspreker in het dashboard)

In de loop der jaren heeft Volvo de systemen wel geupdate met Aux, USB e.d maar voor wie een dit niet heeft zijn er de volgende opties.

Grom Audio
De MST4 Modulle van Grom Werkt doormiddel van de Optische kabels te verleggen waardoor het systeem het idee krijgt dat de cd speelt terwijl in feite de module werkt. Dit is het meest bekende systeem en wordt het meest geadviseerd. Let op! deze werkt niet op alle infotainment systemen.
Afbeelding

Yatour Bt + usb + aux adapter
De Yatour module werkt via het zelfde principe als de bovenstaande Grom. De module van Yatour is een stuk goedkoper en ze bieden wel meteen de losse microfoon voor handsfree bellen in het pakket. Let op deze werkt niet op alle infotainment systemen. Verwacht word dat de firmware eind 2020 ge update wordt waardoor deze module wel op alle systemen beschikbaar is.
Afbeelding

BLP 6'' Android auto & carplay
Bluepower BLP-990A Een totale transformatie vanwege een flink ingreep op je hele infotainment systeem. Geschikt voor alle varianten gezien je letterlijk de radio vervangt voor een Andoid 6'' Hd scherm. Let op Deze optie is van alle zeker de duurste en vraagt zeker wel technische kennis tijdens het inbouwen. Je moet namelijk de printplaat van het originele display in de module plaatsen om er voor te zorgen dat alle originele functies in het display zichtbaar blijven. Deze optie is met alle moderne opties uit te breiden.
Zoals: Bt, USB, Aux, Achteruitrij camera, Handfree bellen & DAB+
Afbeelding

Tindie Bluetooth
Als een speld in een hooiberg Kwam ik deze tegen. Tindie een bluetooth module op een printplaatje die je letterlijk achter je cd speler monteert en in feite een draaiende cd overneemt. Deze module is de goedkoopste van alle opties maar doordat de aanpak totaal anders is wordt deze module ondersteund op alle infotainment systemen.
Afbeelding
Plaats reactie