Aftermarket Versterker + subwoofer + extra speakers inbouwen

Gebruikersavatar
Speed
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 676
Lid geworden op: ma 05 okt 2009, 23:37
14
Roepnaam: Joost
Locatie: Zuid scharwoude

Re: Versterker+ subwoofer + extra speakers inbouwen

Bericht door Speed »

snowdog schreef:
Volvodriver86 schreef:De voedings kabel kun je door een gat trekken die vlak achter je zekeringskast zit. hij komt uit vlak bij het koppelingspedaal. Hier zit een rubberen dopje in dat wat uitsteekt. Hier heb ik hem door heen gedaan wel even aftapen. Dan kun je de kabel onder de dorpels doen. De dorpels zijn er af te klicken dus eigenlijk vrij simpel en snel werk. De rca kabel, met remote uiteraad de andere kant langstrekken. De - kabel heb op een bout van de achterbank geplaatst. Schuur eerst de ondergrond even een beetje weg. Het moet wel goed contact maken.
Ik heb dit bij een phase 2 gedaan, dus ik weet niet als dat gelijk is aan phase 1.
Weet jij misschien precies waar het gat onder de motorkap uitkomt, heb net gekeken en er zit inderdaad een rubber geval met gaten daar en er gaat al 1 dun kabeltje doorheen, maar ik kan totaal niet zien waar het onder de motorkap uitkomt, heb zelfs met een zaklampje geschenen om te kijken of ik licht zag in het donker onder de motorkap maar helemaal niks, ik zie niet waar het uitkomt :(.

Bedankt voor je hulp, het lijkt gelijk een stuk simpeler :).
Je moet dat rubbertje er gewoon even uitwippen, en de kabel doorvoeren, dan kan je die kabel bij je pedalen gewoon weer opvangen! :D
Volvo S40 2.0T 2001. Volvo 244 D6 1982. Volvo 144 1971
Afbeelding
snowdog
Idle
Idle
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 22:41
14

Re: Versterker+ subwoofer + extra speakers inbouwen

Bericht door snowdog »

Speed schreef:
Je moet dat rubbertje er gewoon even uitwippen, en de kabel doorvoeren, dan kan je die kabel bij je pedalen gewoon weer opvangen! :D
Dus hij komt ergens beneden bij me wiel uit als ik mijn kabel er door heen duw ?
Afbeelding
'96 V40 2.0i exclusive, '97 Galant 2.5 v6 24v 'elegance''
Driver-X
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:53
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Wolvega

Re: Versterker+ subwoofer + extra speakers inbouwen

Bericht door Driver-X »

De massa (-) van de versterker kun je ook aan de bout van de achterbank doen, werkt prima.
Probeer de massa wel zo kort mogelijk te houden, hoe korter hoe beter.

Ik had ook nog wel een setje voor je gehad -> JL-audio, is een goed merk.

http://link.marktplaats.nl/307063218
Gebruikersavatar
Speed
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 676
Lid geworden op: ma 05 okt 2009, 23:37
14
Roepnaam: Joost
Locatie: Zuid scharwoude

Re: Versterker+ subwoofer + extra speakers inbouwen

Bericht door Speed »

snowdog schreef:
Speed schreef:
Je moet dat rubbertje er gewoon even uitwippen, en de kabel doorvoeren, dan kan je die kabel bij je pedalen gewoon weer opvangen! :D
Dus hij komt ergens beneden bij me wiel uit als ik mijn kabel er door heen duw ?
Nee, bij je koppelingspedaal. binnen dus :P
Volvo S40 2.0T 2001. Volvo 244 D6 1982. Volvo 144 1971
Afbeelding
snowdog
Idle
Idle
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 22:41
14

Re: Versterker+ subwoofer + extra speakers inbouwen

Bericht door snowdog »

Speed schreef:
snowdog schreef: Dus hij komt ergens beneden bij me wiel uit als ik mijn kabel er door heen duw ?
Nee, bij je koppelingspedaal. binnen dus :P
Waar zit die aan de buitenkant bedoelde ik :P .
Ik zie het rubberen geval wel aan de binnenkant, maar ik zie niet waar die aan de kant van de motorkap uit komt als ik hem van binnen naar buiten doe, dat was mijn vraag :P. Ik zie totaal geen doorgangen rechts aan de kant van de motor want er zit zo veel voor... Ik wil weten waar in ongeveer moet kijken :P . Welk onderdeel van de motor ( of van alles wat onder de motorkap zit) ligt het meest bij de doorgang in de buurt ?
Ik had ook nog wel een setje voor je gehad -> JL-audio, is een goed merk.
Maar dat is alleen een 2 kanaal + sub, ik wil niet alleen extra bassen, ik wil gewoon in het totale plaatje meer volume, ik luister grotendeels rock, dat zou niet goed meer klinken als ik alleen extra bass zou hebben. Ik wil van alles meer: Bass, kickbass, middentonen en hoge tonen :). Dat is de reden waarom ik voor mijn setje was gegaan, anders zou ik een actieve subwoofer halen ( veel makkelijker en neemt minder ruimte in), als je toch alleen een subwoofer extra wilt waarom dan gedoe met een aparte versterker :D ? Maarja ik heb nu toch al alles :-D .
Afbeelding
'96 V40 2.0i exclusive, '97 Galant 2.5 v6 24v 'elegance''
Gebruikersavatar
Speed
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 676
Lid geworden op: ma 05 okt 2009, 23:37
14
Roepnaam: Joost
Locatie: Zuid scharwoude

Re: Versterker+ subwoofer + extra speakers inbouwen

Bericht door Speed »

snowdog schreef:Nee, bij je koppelingspedaal. binnen dus :P
Waar zit die aan de buitenkant bedoelde ik :P .
Ik zie het rubberen geval wel aan de binnenkant, maar ik zie niet waar die aan de kant van de motorkap uit komt als ik hem van binnen naar buiten doe, dat was mijn vraag :P. Ik zie totaal geen doorgangen rechts aan de kant van de motor want er zit zo veel voor... Ik wil weten waar in ongeveer moet kijken :P . Welk onderdeel van de motor ( of van alles wat onder de motorkap zit) ligt het meest bij de doorgang in de buurt ?
Ik had ook nog wel een setje voor je gehad -> JL-audio, is een goed merk.
Maar dat is alleen een 2 kanaal + sub, ik wil niet alleen extra bassen, ik wil gewoon in het totale plaatje meer volume, ik luister grotendeels rock, dat zou niet goed meer klinken als ik alleen extra bass zou hebben. Ik wil van alles meer: Bass, kickbass, middentonen en hoge tonen :). Dat is de reden waarom ik voor mijn setje was gegaan, anders zou ik een actieve subwoofer halen ( veel makkelijker en neemt minder ruimte in), als je toch alleen een subwoofer extra wilt waarom dan gedoe met een aparte versterker :D ? Maarja ik heb nu toch al alles :-D .[/quote]

Je moet aan de bestuurderskant kijken naar een zwart dopje achter of naast het remvloeistof reservoir, die komt bij je koppelingspedaal uit!
Volvo S40 2.0T 2001. Volvo 244 D6 1982. Volvo 144 1971
Afbeelding
rutgertjuh
Engine off
Berichten: 22
Lid geworden op: di 29 dec 2009, 19:18
14
Locatie: asch

Re: Versterker+ subwoofer + extra speakers inbouwen

Bericht door rutgertjuh »

snowdog schreef:
Waar zit die aan de buitenkant bedoelde ik :P .
Ik zie het rubberen geval wel aan de binnenkant, maar ik zie niet waar die aan de kant van de motorkap uit komt als ik hem van binnen naar buiten doe, dat was mijn vraag :P. Ik zie totaal geen doorgangen rechts aan de kant van de motor want er zit zo veel voor... Ik wil weten waar in ongeveer moet kijken :P . Welk onderdeel van de motor ( of van alles wat onder de motorkap zit) ligt het meest bij de doorgang in de buurt ?
:-D .

Als je die rubber dop aan de binnenkant vastpakt kan je hem vaak vrij makkelijk naar je toe trekken. Als je dan onder de motorkap kijkt dan zie je vaak wwel licht schijnen, zie je dit niet leg dan even een looplamp of zaklamp tegen je pendalen. Deze laat je in de richting van het gat schijnen, dan moet je het wel kunnen vinden.
Driver-X
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:53
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Wolvega

Re: Versterker+ subwoofer + extra speakers inbouwen

Bericht door Driver-X »

Als ik jou was, zou ik een compo-setje voorin plaatsen, dan krijg je een goede kickbas.
Dat heb ik ook gedaan, en dat is echt een hele verbetering, heb je meer aan dan achterspeakers op een versterker.
En dan zou ik de compo-set gaan versterken.
Gebruikersavatar
Volvodriver86
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 16:23
14
Model: S60
Bouwjaar: 2000
Locatie: Overijssel

Re: Versterker+ subwoofer + extra speakers inbouwen

Bericht door Volvodriver86 »

Mocht je het nog niet gedaan hebben. Hierbij even foto's waar ik hem doorgevoerd heb. Komt achter de bekleding bij de koppelingspedaal uit.

Afbeelding
Afbeelding
Volvo S40 eruit, S60 170pk erin... Webdagboek Volvodriver 86
Derek_Jan
Idle
Idle
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 14 dec 2009, 21:56
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Groningen

Re: Versterker+ subwoofer + extra speakers inbouwen

Bericht door Derek_Jan »

Wat al meer gezegd wordt.

Een goeie composet in de deuren/dashbord inbouwen. Deze aansluiten op 2 kanalen van je versterker en de overige 2 kanelen bruggen voor je sub.
En de rest van de speakers gewoon via de radio laten spelen.

En de opgegeven specs van je versterker zul je wel niet halen. maar om mee te beginnen is het prima.
snowdog
Idle
Idle
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 22:41
14

Re: Versterker+ subwoofer + extra speakers inbouwen

Bericht door snowdog »

Bedankt voor de foto's dat zal handig zijn :), ik heb nog niks gedaan, ik wacht even tot het wat warmer wordt of tot ik een garage kan regelen :). Misschien zondag, mijn weather gadget geeft aan dat het hier dan 6 graden wordt, hopelijk :).
Afbeelding
'96 V40 2.0i exclusive, '97 Galant 2.5 v6 24v 'elegance''
johanv40
Idle
Idle
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 01 nov 2009, 12:52
14

Re: Versterker+ subwoofer + extra speakers inbouwen

Bericht door johanv40 »

snowdog schreef:Bedankt voor de foto's dat zal handig zijn :), ik heb nog niks gedaan, ik wacht even tot het wat warmer wordt of tot ik een garage kan regelen :). Misschien zondag, mijn weather gadget geeft aan dat het hier dan 6 graden wordt, hopelijk :).
zondag hoor je in veenendaal te zijn :vertag :P
Gebruikersavatar
Speed
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 676
Lid geworden op: ma 05 okt 2009, 23:37
14
Roepnaam: Joost
Locatie: Zuid scharwoude

Re: Versterker+ subwoofer + extra speakers inbouwen

Bericht door Speed »

johanv40 schreef:
snowdog schreef:Bedankt voor de foto's dat zal handig zijn :), ik heb nog niks gedaan, ik wacht even tot het wat warmer wordt of tot ik een garage kan regelen :). Misschien zondag, mijn weather gadget geeft aan dat het hier dan 6 graden wordt, hopelijk :).
zondag hoor je in veenendaal te zijn :vertag :P
Daar zat ik ook aan te denken inderdaad :P
Volvo S40 2.0T 2001. Volvo 244 D6 1982. Volvo 144 1971
Afbeelding
snowdog
Idle
Idle
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 22:41
14

Re: Versterker+ subwoofer + extra speakers inbouwen

Bericht door snowdog »

Nogmaals bedankt voor de foto, zonder de foto zou ik het nooit gevonden hebben, het zat precies verstopt achter dit zwarte ding ( foutuitlees module of zo ?) :

Afbeelding


Ik heb het tot 3x toe niet gezien, pas na de 4e keer lopen tussen mijn auto en mijn pc ( voor de foto) te lopen kon ik het vinden :p.


Ik ga het morgen overdag netjes afplakken enzo. Op dit moment ligt dat rubberen geval er uit en is het gat min of meer open.
Afbeelding
'96 V40 2.0i exclusive, '97 Galant 2.5 v6 24v 'elegance''
snowdog
Idle
Idle
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 22:41
14

Re: Versterker+ subwoofer + extra speakers inbouwen

Bericht door snowdog »

Volvodriver86 schreef: De - kabel heb op een bout van de achterbank geplaatst. Schuur eerst de ondergrond even een beetje weg. Het moet wel goed contact maken.
Ik heb dit bij een phase 2 gedaan, dus ik weet niet als dat gelijk is aan phase 1.
Bedoel je deze ''bout'' :

Afbeelding

Of bedoel je wat anders ?
Afbeelding
'96 V40 2.0i exclusive, '97 Galant 2.5 v6 24v 'elegance''
snowdog
Idle
Idle
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 22:41
14

Re: Versterker+ subwoofer + extra speakers inbouwen

Bericht door snowdog »

Het tussenresultaat ( sorry voor de slechte foto's, ik heb een grote kras precies in het midden van mijn Nokia's N97 camera, moet dat nog even fixen :p) :

Afbeelding
Afbeelding





(ps. Hij werkt, maar de plus kabel onder de motorkap zitten los op 3 plekken omdat ik geen inbussleutel ( voor in mijn zekering) bij me had en geen gewone sleutel voor aan mijn accu, dus die 3 uiteinden had ik er maar gewoon in gedouwd en vast gehaakt en even getest. De subwoofer doet het).


Dus nog te doen:

Bekabeling bij de zekering en bij de accu goed vast maken.
Versterker vastschroeven aan iets.
2 gaten zagen in mijn hoedenplank voor de 2 extra speakers.
2 extra speakers aansluiten.
Kofferbak schoonmaken of evt. opnieuw bekleden. En opruimen.
Kabels in de kofferbak netjes maken.
Versterker goed afstellen ( heb om te testen, de gain op ongeveer 40% gezet en de LPF voor de sub op de versterker op ongeveer 70-80 hz, en de bass boost maar op 0 gelaten ( kan +6 en +12db extra bass erbij doen).
Subwoofer vastzetten, met bijvoorbeeld klittenband strips, zodat bij ruimtegebrek de sub er makkelijk uit kan :).



Heb uiteindelijk de - pool aan de schroef die ik eerder op de foto had gezet vastgemaakt, maar dan een de linkerkant. Heb een beetje gehaast geschuurd het verbaasde me toen hij power had en hij het deed :-D .
De RCA's, Remote en Plus kabel, heb ik redelijk mooi weggewerkt onder de dorpels, de plus kabel links zie je eigenlijk totaal niet behalve als je weet dat hij er zit, de RCA en de rem rechts die zie je net van onder mijn tapijt naar de dorpel lopen, maar ik heb een beetje lengte over gelaten daar zodat ik het later nog mooier kan wegwerken, voorlopig vind ik het best.
Afbeelding
'96 V40 2.0i exclusive, '97 Galant 2.5 v6 24v 'elegance''
Gebruikersavatar
krismazur
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6662
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Kris
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Versterker+ subwoofer + extra speakers inbouwen

Bericht door krismazur »

Is dat een iedee voor versterker?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Just call me Kris

Afbeelding
snowdog
Idle
Idle
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 22:41
14

Re: Versterker+ subwoofer + extra speakers inbouwen

Bericht door snowdog »

Mijn versterker is daar iets te lang voor kris.

Ik heb me bekabeling nu goed vastgezet, wel is me accu even los gekomen van de hele auto, nu is mijn klok ge-reset, weet iemand hoe ik de klok weer kan instellen ?

Damn het is trouwens echt moeilijk om alles goed in te stellen ( filters, gain, equalizer op de HU) zodat het goed klinkt.
Afbeelding
'96 V40 2.0i exclusive, '97 Galant 2.5 v6 24v 'elegance''
robins40
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: wo 09 feb 2011, 07:41
13
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Locatie: Zierikzee Zeeland
Contacteer:

Jbl gto compo set woofer + versterker

Bericht door robins40 »

hallo

ik heb laatst me jbl gto composet ingebouwt met gto woofer en gto versterker
heb hem gister laten meten met een db dragmeter en tot mijn verassing kwam ik op maarliefst 132.4 db (A) dat is best hard vindt ik zelf haha hebben meer mensen van die leuke harde compo setjes?

Groeten
- Volvo S40 2.0 Turbo -


Afbeelding


============ Mijn Webdagboek ===========
kiwi
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Voorschoten

Re: Jbl gto compo set woofer + versterker

Bericht door kiwi »

Ik zal je zeker niet evenaren, en zou het ook niet willen. 5 minuten zon'n bak lawaai naar je onbeschermde oren en je bent je gehoor kwijt voor ik weet niet hoe lang.

Wat trouwens wel interessant is, op welke afstand is deze geluidsdruk gemeten?
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik

Mijn WBD


"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
Plaats reactie