Alles over IMIV - (icm, mbt; iPod iPhone etc

huub1
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
14
Model: S60
Bouwjaar: 2001
Locatie: Schimmert/Nuth

Alles over IMIV - (icm, mbt; iPod iPhone etc

Bericht door huub1 »

Koop een losse stekker en knip de oude er af en monteer de nieuwe, zo zwaar is je iPhone houder toch niet he.
Gr. Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
devnullT4
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 702
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1999
Locatie: Rijswijk ZH

Re: iPhone houder met oplader

Bericht door devnullT4 »

let op, via mijnwerk hebben wij ook zo ding gekregen. Bij enkelen heeft ie door het niet goed passen al kortsluiting veroorzaakt.. Ik gebruik 'm niet meer. Dan maar een lege iPhone :-D
Webdagboek V40 T4 - B4194T2 LPi - VERKOCHT!
Afbeelding
Gebruikersavatar
thieske90
Engine off
Berichten: 12
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 19:42
14
Locatie: Son en Breugel

Iphone op radio (becker indianapolis)

Bericht door thieske90 »

Hoe ik mijn iphone op mijn radio kan aansluiten.
Het gaat om een becker indianapolis.....
Ik heb een tijdje geleden een iphone gekocht en zou die nu graag willen gebruiken om zo muziek te luisteren ipv mp3 cdtjes branden etc.
Kan zo niet zien wat voor aansluitingen de radio heeft, kan komende anderhalve week nog niet bij de v40.
(Niks ernstigs hoor, ik zit nog 1,5 week in amerika, waar je bar weinig volvo's ziet :tumbdown )
Het enige wat ik weet is dat de radio standaard muziekaansluitingen heeft (of hoe je dat ook mag noemen.)
Heeft iemand dit zelf ooit eerder gedaan.
Ik hoor het graag,

Groeten uit het warme Florida,

Mathijs
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Iphone op radio (becker indianapolis)

Bericht door JohanH »

http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =57&t=1496

Met dank aan rené, geen idee of ze het naar amerika verzenden, en anders ebay proberen? :tumbup
Gebruikersavatar
Arie
40forum team
40forum team
Berichten: 5731
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:12
14
Model: V40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Arie
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Iphone op radio (becker indianapolis)

Bericht door Arie »

Misschien wat dichter in de buurt en anders even zoeken op distributors in de USA.

Klik Hier
You never have to do today again | Time waits for no one
Voorsteltopic <> Webdagboek
Afbeelding
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
Gebruikersavatar
Crazy Cavan
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 11:12
14
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004
Locatie: Westfriesland

Re: Iphone op radio (becker indianapolis)

Bericht door Crazy Cavan »

Waarom kijk je niet voor een Fusion CA-IP500? Daar past ook een iPod Touch 2nd Gen. in. Als die er in kan, dan moet een iPhone ook wel lukken. Contacteer ze even voor de zekerheid.
Huawei Ascend P2 i.c.m. een AKG K450.
Gebruikersavatar
thieske90
Engine off
Berichten: 12
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 19:42
14
Locatie: Son en Breugel

Re: Iphone op radio (becker indianapolis)

Bericht door thieske90 »

Het hoeft niet voor in de USA te zijn hoor.
Ben nu weer terug in Nederland, heb alleen de iphone daar gehaald.
Iig toch bedankt,

Groet,

Mathijs
Gebruikersavatar
V40 bezitter
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 22:57
14
Locatie: Zuid Limburg

IMIV plaatsen -> plaats iPod

Bericht door V40 bezitter »

Recent heb ik een IMIV weten te bemachtigen om mijn HU1205 uit te breiden, zodat ik een iPod kan gaan aansluiten.(bediening en info op display via HU) Het aansluiten hiervan werkt redelijk eenvoudig een din kabel van de HU naar de IMIV, vervolgens een voeding kabel die tussen de voeding en aarde van de radio moet worden gezet een de data kabel aansluiten vanuit de IMIV naar de iPod. (er zijn uiteraard nog legio mogelijkheden van PS3 tot achteruit rijcamera, dvd speler etc. maar voor de HU1205 die nog een OEM scherm heeft is dat niet echt interssant, zou je alweer een los tft schermpje moeten inbouwen)

De vraag is of al iemand ervaring heeft met het inbouwen van een IMIV, met name gezien de plek voor de iPod (kabel). Ik zat in eerste instantie te denken aan het middenvak naast de handrem. (phase 2) Nu is het vak tamelijk klein zeker gezien het feit dat de kabel niet los kan qua signaal en deze min of meer weer in en uit moet kunnen worden getrokken. Nu kun je de iPod geheel bedienen via de HU je hoeft hem eigenlijk alleen even op play te drukken en hem uittenemen voor op je computer aan te sluiten. Ook qua kabel leiden naar de HU is niet al te gemakkelijk. Wel blijft dit de meest gunstige plek gezien handbereik, maar waar blijf je met je kabel...

Aangezien ik hem in de auto wil laten liggen moet hij niet opvallen. Je zou dus kunnen denken aan het dashboardkastje. Netjes opgeborgen maar zeker niet handig qua handbereik. Ook hebben we nog het vakje voor het kleingeld naast de bediening boordcomputer maar ook erg klein en in het zicht...

Ik ben er nog niet helemaal uit, iemand al een goede plek gevonden voor een iPod of nog een creatieve oplossing?
Afbeelding Volvo for life
volvov4020t
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 312
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 13:53
14
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Locatie: neede gld

Re: IMIV plaatsen -> plaats iPod

Bericht door volvov4020t »

heb m onder t vak liggen van t stuur,ziet bijna niemand en je kunt er nog
makkelijk bij
Gebruikersavatar
Arie
40forum team
40forum team
Berichten: 5731
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:12
14
Model: V40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Arie
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: IMIV plaatsen -> plaats iPod

Bericht door Arie »

Je kan een berichtje sturen of even bellen met naar Volvotech.eu. Die distribueren de IMIV in Nederland en bouwen ze ook in.
Misschien kunnen zij je helpen met deze vraag. Ze hebben hier zeer veel ervaring mee en kunnen je misschien ook technische ondersteuning geven.

Ik neem aan dat je hem niet daar hebt gekocht, maar niet geschoten is altijd mis.
You never have to do today again | Time waits for no one
Voorsteltopic <> Webdagboek
Afbeelding
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
Gebruikersavatar
V40 bezitter
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 22:57
14
Locatie: Zuid Limburg

Re: IMIV plaatsen -> plaats iPod

Bericht door V40 bezitter »

Makkelijke doorvoer van de kabel. Maar blijft hij daar goed liggen, bepaalde aanpassingen? Daarnaast vraag ik me af hij jij het aanpakt met de benodigde lengte van de kabel omtrent de bediening en het daarna weer netjes wegwerken van de kabel?

Wellicht niet zo'n verkeerde plek.

Heb overigens even contact gehad Volvotech omtrent wat andere vragen is idd een mogelijkheid. Bob is erg behulpzaam maar Ed vroeg me waar ik het lef vandaan haalde om vragen over een tweedehands gekocht artikel te stellen. In de nieuwere modellen kiezen ze vaak het middenvak, maar ik zit een beetje met de kabel die bij wijze van spreken zou moeten kunnen "in en uitrollen".
volvov4020t schreef:heb m onder t vak liggen van t stuur,ziet bijna niemand en je kunt er nog
makkelijk bij
Afbeelding Volvo for life
Gebruikersavatar
Arie
40forum team
40forum team
Berichten: 5731
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:12
14
Model: V40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Arie
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: IMIV plaatsen -> plaats iPod

Bericht door Arie »

Kan je de kabel niet verlengen naar het vak in de tunnel?
Als dat een mogelijkheid is ken je hem door de tunnel voeren en een gaatje onderin het bakje boren om de aansluiting te kunnen maken.
You never have to do today again | Time waits for no one
Voorsteltopic <> Webdagboek
Afbeelding
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
Gebruikersavatar
V40 bezitter
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 22:57
14
Locatie: Zuid Limburg

Re: IMIV plaatsen -> plaats iPod

Bericht door V40 bezitter »

De lengte van de kabel is 3m dus dat mag geen probleem zijn. Het vak in de tunnel is zeker de mooiste plek, maar ik vraag me alleen af hoe ik daar met de kabel goed weg kom. De ruimte is redelijk beperkt, voldoende voor een iPod maar als ik daar de toch wel tamelijk dikke kabel in opgerold erbij moet leggen is het een zooitje. Je hebt circa cm kabel nodig om hem te kunnen bedienen. De vraag is dus of de kabel dan gemakkelijk terug zou kunnen voeren door het geboorde gat, waarbij dan de kabel in de tunnel niets in de weg zit. Zeker gezien de handrem die er naast zit...??
Het gaatje boren in de bak zal het probleem ook niet zijn maar het doorvoeren van de kabel door de tunnel hoe daat dat in z'n werk.. Heb vanmorgen eens even gekeken maar de stoel zit in de weg. Gaat de tunnel makkelijk los?

Onder het stuur zou je de iPod misschien zover mogelijk naar links kunnen leggen waarbij je dan wellicht genoeg zou hebben om hem in je rechterhand bij middeconsole te gebruiken. Vervolgens als hem terug legt zou je de kabel weer ergens moeten klikken...
Arie schreef:Kan je de kabel niet verlengen naar het vak in de tunnel?
Als dat een mogelijkheid is ken je hem door de tunnel voeren en een gaatje onderin het bakje boren om de aansluiting te kunnen maken.
Afbeelding Volvo for life
Gebruikersavatar
Arie
40forum team
40forum team
Berichten: 5731
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:12
14
Model: V40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Arie
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: IMIV plaatsen -> plaats iPod

Bericht door Arie »

Zou je aan Thijs moeten vragen die heeft heel het interieur van zijn V40 er uit gehad en misschien heeft hij een how to er van. De kabel kan mooi door de middentunnel gevoed worden en als je de ipod kan bedienen met de HU hoef je alleen de kabel te ontkoppelen als je hem uit de auto haalt. Of denk ik nu te simpel?
You never have to do today again | Time waits for no one
Voorsteltopic <> Webdagboek
Afbeelding
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
Gebruikersavatar
V40 bezitter
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 22:57
14
Locatie: Zuid Limburg

Re: IMIV plaatsen -> plaats iPod

Bericht door V40 bezitter »

Doorgaans zul je idd de iPod bedienen via de HU, maar je kunt wellicht niet alle functies van Ipod mee bedienen. Waarschijnlijk zou je de iPod ook even kunnen ontkoppelen en weer aansluiten. (krijg je de melding load disc cartrige)
Maar het liefst heb ik het natuurlijk gewoon werkend voor bediening HU en iPod.

Ik zal thijs eens even een pm sturen. Als anderen weten of de kabel andere zaken in de weg zit zoals bijv. de handrem, etc. en hoe dit gemakkelijk te doen zou zijn, horen we dat graag :D


Arie schreef:Zou je aan Thijs moeten vragen die heeft heel het interieur van zijn V40 er uit gehad en misschien heeft hij een how to er van. De kabel kan mooi door de middentunnel gevoed worden en als je de ipod kan bedienen met de HU hoef je alleen de kabel te ontkoppelen als je hem uit de auto haalt. Of denk ik nu te simpel?
Afbeelding Volvo for life
Gebruikersavatar
Thijs
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1266
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:11
14
Model: V70
Bouwjaar: 1998
Roepnaam: Thijs
Locatie: België

Re: IMIV plaatsen -> plaats iPod

Bericht door Thijs »

tunnel is gemakkelijk te demonteren. Kom je naar de nieuwjaarsmeeting?

Ik weet het niet goed meer uit men hoofd, moet ik doen :)
Maar in VADIS staat het ook normaal dacht ik
Gebruikersavatar
V40 bezitter
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 22:57
14
Locatie: Zuid Limburg

Re: IMIV plaatsen -> plaats iPod

Bericht door V40 bezitter »

Nee helaas daar ben ik niet bij. Wat is dit Vadis nou precies, software op dvd? En wie zou me daar evt. een kopie van kunnen maken. Volgens mij hoef ik dan veel minder lastig te vallen hier :P

Heb trouwens het vakje in de tunnel eens opgemeten maar breder dan 5cm mag de nog te aankopen iPod niet zijn. Dat is niet al te breed volgens mij. De luxere iPods zullen zeker breder zijn, nu hoeft dat voor mij allemaal niet zo maar ik zal wel eens moeten kijken of het een een beetje degelijke iPod geeft met die afmeting. Niet dat ik dadelijk de kabel heb ingebouwd en er past geen iPod in (H) :D

Thijs jij hebt de boel los gehad begreep ik....de kabel zit daar niets in de weg? Als jij toevallig in het bezit bent van de Vadis software, dan hoor ik dat graag!
Thijs schreef:tunnel is gemakkelijk te demonteren. Kom je naar de nieuwjaarsmeeting?

Ik weet het niet goed meer uit men hoofd, moet ik doen :)
Maar in VADIS staat het ook normaal dacht ik
Afbeelding Volvo for life
Gebruikersavatar
René
Beheerder
Beheerder
Berichten: 31970
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:18
14
Model: V40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2014
Roepnaam: Bompa
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: IMIV plaatsen -> plaats iPod

Bericht door René »

Even contact opnemen met Volvoknuppel Sem. :-D

http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=50&t=1957
Afbeelding
Afbeelding V40new 1.6 T3 R-Design 2014 Afbeelding

2014 V40 1.6 R-Design 498 Caspian Blue Met.
2007 V70 2.4 Edition Sport 426 Silver Met.
Gebruikersavatar
Arie
40forum team
40forum team
Berichten: 5731
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:12
14
Model: V40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Arie
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: IMIV plaatsen -> plaats iPod

Bericht door Arie »

V40 bezitter schreef:Nee helaas daar ben ik niet bij. Wat is dit Vadis nou precies, software op dvd? En wie zou me daar evt. een kopie van kunnen maken. Volgens mij hoef ik dan veel minder lastig te vallen hier :P

Je valt hier niemand mee lastig, voor zulke zaken is dit forum ook opgericht
You never have to do today again | Time waits for no one
Voorsteltopic <> Webdagboek
Afbeelding
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
Roland Berk
Idle
Idle
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 23 sep 2009, 19:12
14
Locatie: Katwijk

Re: IMIV plaatsen -> plaats iPod

Bericht door Roland Berk »

Ik heb een JVC radio met USB kabel vanaf de achterkant,

de kabel loop bij mij onder de middentunnel door tot naast de bijrijderstoel, en het uiteinde ligt onder de bijrijdersstoel waar dus ook mijn I-pod ligt.
Ik kan mijn I-pod volledig bedienen vanaf de radio, dus ipc hoeft die van mij niet binnen handbereik.

Dit was voor mij de makkelijkste plaats uit het zicht, en zonder boren van gaatjes voor de doorvoer van de kabel.
Plaats reactie