Alles over externe versterker (aansluiten, plaatsing enz

Nick40
Idle
Idle
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 25 mar 2011, 07:34
13
Locatie: Geel BE

Re: S40 Ph1 - Aftermarket HU en versterker aansluiten

Bericht door Nick40 »

Welke versterker wil je aansluiten? (gewoon persoonlijke vraag :-D )
Een remote van een versterker is normaal 6volt gestuurd, maar ik heb naar verschillende personen achter info gevraagd en die zeiden het volgende:
Het mag om de remote ook via een 12volt kabel te sturen zolang je er maar een schakelaar tussen plaatst.

Heb het al een tijdje ook zo bij mijn versterker opgelost omwille dat mijn remote van de radio gaar was, en nog steeds geen problemen.
Ook mogelijk via de contact-schakelings draad door te trekken tot aan de versterker zodat hij alleen maar opspringt wanneer de stroom aan is.
Contact uit, krijgt de versterker ook geen aansturing. :tumbup

Hopelijk is dit nuttig voor je.
Grtz.
Nick.
Don't get mad.... get even!!!
SilverBullet76
Idle
Idle
Berichten: 35
Lid geworden op: di 11 aug 2009, 10:08
14

Re: S40 Ph1 - Aftermarket HU en versterker aansluiten

Bericht door SilverBullet76 »

Allereerst allemaal bedankt voor de antwoorden. Ik ga aansluiten een Ground Zero GZTA 4000T.

Begrijp ik het goed dat ik "gewoon" een 12volt draad kan doortrekken naar de versterker, en daar dan een schakelaar tussen moet zetten, die je dan zelf aanzet zodra je de versterker wilt gebruiken (en natuurlijk dan niet vergeten de schakelaar om te zetten zodra je de auto uitzet...)?

Of ik kan dus de 12volt draad nemen die met het contact aan- en uitgaat ("stuurstroomdraad") ?

Kan ik dan niet beter de remote draad in de ISO stekker die aan de HU vastzit doorknippen en dan buiten de stekker om doortrekken naar de versterker? Ik begrijp sowieso niet goed waar de blauwe remote draad in de ISO stekker van de HU op uitkomt in de bedrading van de Volvo. Zal wel een loze draad worden schat ik zo ?
Nick40
Idle
Idle
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 25 mar 2011, 07:34
13
Locatie: Geel BE

Re: S40 Ph1 - Aftermarket HU en versterker aansluiten

Bericht door Nick40 »

Is ook een optie natuurlijk. :-D
Don't get mad.... get even!!!
SilverBullet76
Idle
Idle
Berichten: 35
Lid geworden op: di 11 aug 2009, 10:08
14

Re: S40 Ph1 - Aftermarket HU en versterker aansluiten

Bericht door SilverBullet76 »

Dank voor de bevestiging Nick :)
Borus
Idle
Idle
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 19 dec 2010, 22:46
13
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2003

Re: S40 Ph1 - Aftermarket HU en versterker aansluiten

Bericht door Borus »

Beetje omslachtig om een aparte kabel te trekken voor je remote. Zit er geen remote op je radio dan??? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een autoradio geleverd wordt zonder remote. Kijk eens in de gebruiksaanwijzing of er geen aansturing voor een elektrische antenne op zit. Die kabel kun je ook gebruiken als remote (doet hetzelfde) Mocht dat niet zo zijn dan zou ik op zoek gaan naar een elektrisch onderdeel van je auto wat "contactgeschakeld" is. Ik heb een installatie in een Opel Astra van een remote voorzien door de sigarettenaansteker te gebruiken als remote. Werkt ook prima.
volvov4020t
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 312
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 13:53
14
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Locatie: neede gld

Re: S40 Ph1 - Aftermarket HU en versterker aansluiten

Bericht door volvov4020t »

de remote om de versterker aan te sturen zit in de 6 polige din stekker
MikeS40
Idle
Idle
Berichten: 67
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 18:46
13
Model: S40
Bouwjaar: 2001
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: S40 Ph1 - Aftermarket HU en versterker aansluiten

Bericht door MikeS40 »

Mocht je een elekrische antenne in de koffer hebben, of voorbereiding daarvoor, kun je daar ook de 12v remote van af trekken.
(zit een schakeldraad tussen)
Video ! [url]http://www.majik.nl/s40.wmv[/url]
Video 2 [url]http://www.majik.nl/s40-2.wmv[/url]
Video 3 [url]http://www.majik.nl/s40-3.wmv[/url]
Video 4 [url]http://www.majik.nl/s40-4.wmv[/url]
SilverBullet76
Idle
Idle
Berichten: 35
Lid geworden op: di 11 aug 2009, 10:08
14

Re: S40 Ph1 - Aftermarket HU en versterker aansluiten

Bericht door SilverBullet76 »

bedankt allemaal! Op de radio zit uiteraard een remote draad, mijn vraag was waar die op uitkomt op de Volvo bedrading als ik zon ISO converter aansluit. Er loopt geen remote draad door de Volvo, dus die draad komt loos uit. Die draad kan ik dus uit de stekker halen en dan verlengen naar de kofferbak, klaar.

Ander probleem waar ik nu tegenaan loop is het feit dat er in de 2Din ruimte voor de radio in mijn S40 met houtinleg een hele vervelende strook van dat nephout loopt, zowel links als rechts in het 2DIN slot. De radio (conform 2DIN standaard) past er nu niet in omdat die stroken in de weg zitten. Voor zover ik kan zien zitten die stroken vast aan de console, grrr...

Iemand een idee hoe ik dat moet oplossen? Stroken eruit zagen ofzo? Het scheelt maar een paar mm voordat de radio erin zou passen. De Volvo SC805 radio heeft 2 zwarte plastic stroken op de zijkant eraan geschroefd, die vallen dan over de stroken in de console om de radio op zn plek te houden. Die zou ik evt. kunnen proberen over te zetten op de nieuwe radio.
Gebruikersavatar
krismazur
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6662
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Kris
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: S40 Ph1 - Aftermarket HU en versterker aansluiten

Bericht door krismazur »

Past de Hu niet in? :vertag
Of heb je aftermarket merk (pioneer, kenwood)?

Ik moest bij me aftermarker 2-din wel die strookjes afhalen/zagen.
Just call me Kris

Afbeelding
Borus
Idle
Idle
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 19 dec 2010, 22:46
13
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2003

Re: S40 Ph1 - Aftermarket HU en versterker aansluiten

Bericht door Borus »

krismazur schreef: Ik moest bij me aftermarker 2-din wel die strookjes afhalen/zagen.
Same here. Hele middenconsole eruit gehaald en met de Dremel aan de gang.
SilverBullet76
Idle
Idle
Berichten: 35
Lid geworden op: di 11 aug 2009, 10:08
14

Re: S40 Ph1 - Aftermarket HU en versterker aansluiten

Bericht door SilverBullet76 »

he gadverdamme hele console eruit slopen, daar heb ik eigenlijk niet zon zin in.. maar begrijp dat er niets anders op zit dan die stroken eruit de dremelen.... anders past de aftermarket HU er niet in helaas...
stennis
Idle
Idle
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 10 mar 2010, 20:39
14
Locatie: Borne

Re: S40 Ph1 - Aftermarket HU en versterker aansluiten

Bericht door stennis »

misschien lees ik verkeerd maar op je radio zit een remote. als je je versterker aansluit zit aan je signaaldraad (links en rechts) een dun kabeltje, deze is voor je remote aansturing.

Dat dunne draadje verbind je met je remote van de radio en op de versterker en klaar is kees ?
SilverBullet76
Idle
Idle
Berichten: 35
Lid geworden op: di 11 aug 2009, 10:08
14

Re: S40 Ph1 - Aftermarket HU en versterker aansluiten

Bericht door SilverBullet76 »

remote probleem was al opgelost :) (knip gewoon de draad los uit de ISO stekker en verleng die naar de kofferbak.)

Nu nog even aan het dremelen! :S
Plaats reactie