Alles over Nokia Carkit

Plaats reactie
SilverBullet76
Idle
Idle
Berichten: 35
Lid geworden op: di 11 aug 2009, 10:08
14

Alles over Nokia Carkit

Bericht door SilverBullet76 »

Zo en gelijk al de tweede vraag over de S40 Phase One;

er zit een Nokia Carkit ingebouw, compleet met speaker in de hoofdsteun bestuurdersstoel en zon flexibele microfoon. Op zich leuk, maar mijn Nokia N82 past niet in de cradle van de carkit.

Zijn er wellicht andere cradles te koop voor deze carkit voor de nieuwere Nokia toestellen of is er een andere oplossing ?

Thanks !
Gebruikersavatar
Volvodriver86
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 16:23
14
Model: S60
Bouwjaar: 2000
Locatie: Overijssel

Re: Vraag over originele Nokia Carkit S40 Phase One

Bericht door Volvodriver86 »

SilverBullet76 schreef:Zo en gelijk al de tweede vraag over de S40 Phase One;

er zit een Nokia Carkit ingebouw, compleet met speaker in de hoofdsteun bestuurdersstoel en zon flexibele microfoon. Op zich leuk, maar mijn Nokia N82 past niet in de cradle van de carkit.

Zijn er wellicht andere cradles te koop voor deze carkit voor de nieuwere Nokia toestellen of is er een andere oplossing ?

Thanks !
Volgens mij bestaat er geen orginele nokia cradle voor de N82. Er zijn alleen universele cradle's waar jij je n82 in kunt doen maar dan heb je niks aan de carkit want volgens mij is het geen bluetooth carkit. En dan zit je nog met het kabel gebeuren opladen van je telefoon en de handsfree functie.
Je kunt het beste een bluetooth carkit nemen want daar draait tegenwoordig alles op.
Als ik het zo lees is alles orgineel van nokia wat je er in hebt en zou ik een nokia bluetooth carkit gebruiken want dan hoef je in principe alleen het kastje te vervangen de microfoon en speaker kun je gebruiken. Want als ik het goed heb past alles op elkaar.
Maar je kunt eventueel ook overstappen op een universele bluetooth carkit alleen heb je dan niks aan je zwanenhals (flexibele microfoon) en je speaker.
Ik heb toevallig nog een nokia bluetooth carkit liggen type ck-20w. Mocht je intresse hebben hoor ik het wel.
Laatst gewijzigd door Volvodriver86 op ma 17 aug 2009, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo S40 eruit, S60 170pk erin... Webdagboek Volvodriver 86
SilverBullet76
Idle
Idle
Berichten: 35
Lid geworden op: di 11 aug 2009, 10:08
14

Re: Vraag over originele Nokia Carkit S40 Phase One

Bericht door SilverBullet76 »

ik zal wel even een foto plaatsen van hoe e.e.a. eruit ziet, misschien kan er idd een bluetooth module op gemonteerd worden... hoop van wel iig :)
Gebruikersavatar
Volvodriver86
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 16:23
14
Model: S60
Bouwjaar: 2000
Locatie: Overijssel

Re: Vraag over originele Nokia Carkit S40 Phase One

Bericht door Volvodriver86 »

SilverBullet76 schreef:ik zal wel even een foto plaatsen van hoe e.e.a. eruit ziet, misschien kan er idd een bluetooth module op gemonteerd worden... hoop van wel iig :)
Ja laat maar even zien!! kan ik kijken als het gelijk aan elkaar is!!
Volvo S40 eruit, S60 170pk erin... Webdagboek Volvodriver 86
SilverBullet76
Idle
Idle
Berichten: 35
Lid geworden op: di 11 aug 2009, 10:08
14

Re: Vraag over originele Nokia Carkit S40 Phase One

Bericht door SilverBullet76 »

nou heb e.e.a. even uitgezocht en er zit een CARK-134 Nokia Carkit in de S40.

Hierop passen alleen heel oude 3xxx Nokia toestellen. Er zijn geen cradles te koop voor de nieuwe N-series.

Wat ik wel in een duister hoekje van internet heb kunnen vinden is een Bluetooh Lead voor de CARK134... via Amazon.co.uk

Deze ziet er zo uit :

Afbeelding

Specificaties (beknopt) : http://www.pama.com/products/productDet ... CARK134BTL

Ik ga deze maar bestellen en kijken of het werkt, de prijs valt nog mee...

Laat nog wel even weten of het werkt !
kiwi
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Voorschoten

Nokia Carkit gevonden

Bericht door kiwi »

Hmmm... net zitten knutselen bij de lichtschakelaar, contactjes reinigen etc, kom ik daar achter een los liggend kastje tegen! :O

Ik dat ding draaien, zitten er kabeltjes aan vast (dan zal het wel iets doen ook), en er staat zowaar een stickertje op met merk en type aanduiding: Nokia HFU-2.

maw, de originele Nokia carkit zit er nog. Nu zit er nog steeds een zwanenhals microfoon, maar aangezien alle stekkertjes in de HFU-2 zaten (niet alleen microfoon) ga ik eens op zoek naar de andere kabeltjes. Eens kijken wat ik allemaal tegenkom?

Maar dan... De grote vraag is natuurlijk, kan ik er ook nog wat mee? Ik heb al gevonden dat deze carkit origineel alleen met een aantal types nokia werkt, ik zit met een HTC (mini USB, bluetooth). Iemand ideeen? Of interesse in de onderdelen?
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik

Mijn WBD


"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
Gebruikersavatar
René
Beheerder
Beheerder
Berichten: 32003
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:18
14
Model: V40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2014
Roepnaam: Bompa
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Nokia Carkit gevonden

Bericht door René »

Gaan we zaterdag even bekijken Roel.
Onder het genot van ... (A)
Afbeelding
Afbeelding V40new 1.6 T3 R-Design 2014 Afbeelding

2014 V40 1.6 R-Design 498 Caspian Blue Met.
2007 V70 2.4 Edition Sport 426 Silver Met.
Gebruikersavatar
Martijn1974
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:33
14
Roepnaam: Martijn
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Nokia Carkit gevonden

Bericht door Martijn1974 »

Haha, dat had ik ook...
Ik kwam ook een complete Nokia carkit tegen in m'n dash.

Afbeelding
Afbeelding

mvg,
Martijn.
2020 - heden: Toyota Corolla TS Sport+ Power Hybrid, 2020, Emotional Red/night Sky Black.
2018 - 2020: Volvo V40 2.0T 'Europa Prestige' 2003 Titanium Grey metallic.
2008 - 2014: Volvo V40 1.8 'Europa' 1997 Pacific Blue metallic.
V3lv3T
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1670
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
14
Model: Andere
Bouwjaar: 2018
Roepnaam: Jeroen
Locatie: Schoten, Antwerpen, BE

Re: Nokia Carkit gevonden

Bericht door V3lv3T »

Als ie op bluetooth werkt, zal het wel werken met je HTC, alleen moet je dan wel je telefoon bedienen via je telefoon, en niet via de carkit want dat werkt dus niet.

Eigenlijk zijn (bijna) alle bluetooth carkits van parrot, ze worden dan alleen op maat gemaakt voor de merken, zodat de menu's beter uitkomen enzo.
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
kiwi
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Voorschoten

Re: Nokia Carkit gevonden

Bericht door kiwi »

Nah jah, als het goed is komt vandaag een pakketje binnen met onderdelen, zodat ik een 27MC in kan bouwen (beetje zoals Martijn1974). Dat inbouwen zal dan wel pas na het weekend worden, daar ik waarschijnlijk tijdens het weekend zelf druk bezig ben met bier en vleesch. :-D
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik

Mijn WBD


"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
dannyw
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 854
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
14
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Danny
Locatie: Nuenen

Re: Nokia Carkit gevonden

Bericht door dannyw »

Aan die carkit zal je niets meer hebben. maar wanneer je nieuwe nokiaset koopt heb je kans dat je de bedrading kunt overzetten.
kiwi
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Voorschoten

Re: Nokia Carkit gevonden

Bericht door kiwi »

mJah, zo een vermoeden had ik op zich wel... :tumbdown
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik

Mijn WBD


"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
Plaats reactie