Alles over GPS Antenne bv locatie , defect

boris83
Engine off
Berichten: 10
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 17:25
14

Re: Plaats GPS Antenne en nog wat vraagjes

Bericht door boris83 »

Ja idd die 2 zwarte zijn ook een verloop.
En als ik die eraf haal houd ik dit over.

Afbeelding

En deze aansluitingen zitten tevens op de radio, alle phase 2 zijn hiermee uitgerust als het goed is.
Gebruikersavatar
Crazy Cavan
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 11:12
14
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004
Locatie: Westfriesland

Re: Plaats GPS Antenne en nog wat vraagjes

Bericht door Crazy Cavan »

boris83 schreef:Ja idd die 2 zwarte zijn ook een verloop.
En als ik die eraf haal houd ik dit over.

Afbeelding

En deze aansluitingen zitten tevens op de radio, alle phase 2 zijn hiermee uitgerust als het goed is.
Nou, en deze steek je rechtstreeks in de HU-1205! Probleem opgelost dunkt mij :tumbup
Huawei Ascend P2 i.c.m. een AKG K450.
boris83
Engine off
Berichten: 10
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 17:25
14

Re: Plaats GPS Antenne en nog wat vraagjes

Bericht door boris83 »

Zekers nu nog een hu1205 met antenne (anders bestellen we een antenne met de juiste stekker, die heb ik ook al gevonden :-D :tumbup )
Gebruikersavatar
Volvo40 ray
Engine off
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 20:10
14
Locatie: Zwanenburg

Na plaatsing fm transmitter werkt GPS van HU 1205 niet meer

Bericht door Volvo40 ray »

Ik heb laatst geplaatsd een FM transmitter met Buetooth carkit en heb de zwarte en rode draad van de HU 1205 gebruikt voor de geschakelde voedingspanning en alles weer teruggebouwd en alles werkt perfect ik blij gaan rijden en alleen..... mijn GPS doet het niet meer.
Die zwarte en rode draad zijn toch echt de voedingspanning?
GPS antenne kan ik niks aan ontdekken en is ook maar een paar maanden oud.
Kan ik die HU 1205 misschien een harde reset geven of kan ik de GPS antenne doormeten(weerstand?) of is misschien door de radio eruit te halen de HU 1205 GPS Gedeelte overleden. :'(
Ik ben benieuwd of jullie nog oplossingen hebben :tumbup
Volvo V40 2.0 16v 2002 Phase (3) Elegance 170.000km
Gebruikersavatar
Volvo40 ray
Engine off
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 20:10
14
Locatie: Zwanenburg

Re: Na plaatsing fm transmitter werkt GPS van HU 1205 niet meer

Bericht door Volvo40 ray »

Niemand :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Volvo V40 2.0 16v 2002 Phase (3) Elegance 170.000km
Gebruikersavatar
Volvodriver86
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 16:23
14
Model: S60
Bouwjaar: 2000
Locatie: Overijssel

Re: Na plaatsing fm transmitter werkt GPS van HU 1205 niet meer

Bericht door Volvodriver86 »

Ik heb geen HU 1205... Maar de zwarte is vaak massa kabel en rood de plus kabel. Als je alles goed aangesloten hebt zou ik niet weten waarom je gps in één keer niet meer werkt. Ik zou voor de zekerheid wel alles even doormeten. Misschien dat er wel ergens een los contact is, door het in het uitbouwen.
Volvo S40 eruit, S60 170pk erin... Webdagboek Volvodriver 86
Volvo knuppel
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1214
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 14:05
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Evert
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Na plaatsing fm transmitter werkt GPS van HU 1205 niet meer

Bericht door Volvo knuppel »

Gps draad los getrokken? en anders eens terug bouwen en kijken of het dan weer wel werkt.
Volvo knuppels dagboek Leef nu, morgen bestaat niet.
Gebruikersavatar
Volvo40 ray
Engine off
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 20:10
14
Locatie: Zwanenburg

Re: Na plaatsing fm transmitter werkt GPS van HU 1205 niet meer

Bericht door Volvo40 ray »

Sorry voor het laatte antwoord ga alles nakijken wat jullie zeggen,moet alleen ff iets warmer worden buiten :'(
Heb tevens een voor de zekerheid een nieuwe GPS antenne besteld van Ebay voor 10 euri als het goed is komt die binnenkort binnen bedankt en jullie horen het nog :-D
Volvo V40 2.0 16v 2002 Phase (3) Elegance 170.000km
Gebruikersavatar
Volvo40 ray
Engine off
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 20:10
14
Locatie: Zwanenburg

Re: Na plaatsing fm transmitter werkt GPS van HU 1205 niet meer

Bericht door Volvo40 ray »

Heb ondertussen de nieuwe GPS antenne binnen en deze erop gezet en eerste instantie de FM transmitter losgekoppeld maar weer geen GPS signaal.
Kan ik iets meten op de coax kabel naar de GPS antenne moet daar een spanningkje op staan?
Misschien dat daar iets niet goed is.
En anders is er misschien een adresje om de HU 1205 aan te bieden voor reparatie voor niet al te veel geld
Wil graag de Navi blijven gebruiken van de HU 1205 dus een TOM TOM is geen oplossing maar waarschijnlijk wel de goedkoopste denk ik
Ik hoor wel wat voor opties er zijn
Volvo V40 2.0 16v 2002 Phase (3) Elegance 170.000km
Gebruikersavatar
Crazy Cavan
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 11:12
14
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004
Locatie: Westfriesland

Re: Na plaatsing fm transmitter werkt GPS van HU 1205 niet meer

Bericht door Crazy Cavan »

Lekker knutselen totdat e.e.a. niet meer naar behoren werkt, en uiteindelijk voor een dubbeltje op de eerste rang gerepareerd moet worden, is natuurlijk geen optie. Gebruik je verstand, gebruik voor navigatie gewoon TomTom e.d. De HU-1205 staat mooi in het dash, maar is slaapverwekkend ouderwetsch.
Mijn tip: haal die HU eruit, koop iets fatsoenlijks waar je direct wat aan hebt zonder te moeten knutselen en knoeien, en doe die HU weer terug zodra je de auto gaat verkopen.
Huawei Ascend P2 i.c.m. een AKG K450.
Gebruikersavatar
Volvo40 ray
Engine off
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 20:10
14
Locatie: Zwanenburg

Re: Na plaatsing fm transmitter werkt GPS van HU 1205 niet meer

Bericht door Volvo40 ray »

Crazy Cavan schreef:Lekker knutselen totdat e.e.a. niet meer naar behoren werkt, en uiteindelijk voor een dubbeltje op de eerste rang gerepareerd moet worden, is natuurlijk geen optie. Gebruik je verstand, gebruik voor navigatie gewoon TomTom e.d. De HU-1205 staat mooi in het dash, maar is slaapverwekkend ouderwetsch.
Mijn tip: haal die HU eruit, koop iets fatsoenlijks waar je direct wat aan hebt zonder te moeten knutselen en knoeien, en doe die HU weer terug zodra je de auto gaat verkopen.
Volgens mij begrijp je het niet en vraag ik advies om ergens de HU 1205 te kunnen repareren
en niet een tom tom te gebruiken en hoef zeker niet voor een dubbeltje op de eerste te zitten want dan kan ik beter een tom tom kopen en ik vraag advies en niet zo'n antwoord.beetje jammer. :swear

Dus iemand anders nog ideeen ?
Volvo V40 2.0 16v 2002 Phase (3) Elegance 170.000km
Gebruikersavatar
Crazy Cavan
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 11:12
14
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004
Locatie: Westfriesland

Re: Na plaatsing fm transmitter werkt GPS van HU 1205 niet meer

Bericht door Crazy Cavan »

Volvo40 ray schreef:
Crazy Cavan schreef:Lekker knutselen totdat e.e.a. niet meer naar behoren werkt, en uiteindelijk voor een dubbeltje op de eerste rang gerepareerd moet worden, is natuurlijk geen optie. Gebruik je verstand, gebruik voor navigatie gewoon TomTom e.d. De HU-1205 staat mooi in het dash, maar is slaapverwekkend ouderwetsch.
Mijn tip: haal die HU eruit, koop iets fatsoenlijks waar je direct wat aan hebt zonder te moeten knutselen en knoeien, en doe die HU weer terug zodra je de auto gaat verkopen.
Volgens mij begrijp je het niet en vraag ik advies om ergens de HU 1205 te kunnen repareren
en niet een tom tom te gebruiken en hoef zeker niet voor een dubbeltje op de eerste te zitten want dan kan ik beter een tom tom kopen en ik vraag advies en niet zo'n antwoord.beetje jammer. :swear

Dus iemand anders nog ideeen ?
Offtopic: let even op interpunctie, puntkomma's en hoofdletters. Dat leest prettiger. Hier zou eigenlijk een moderator op toe moeten zien, niet ik. Maar goed.

Verder wil ik nog even melden dat ik de strekking van je relaas begrijp, alleen begrijp ik niet dat mensen moeilijk gaan doen met apparaatjes aansluiten, draadjes afknippen etc., om maar een paar dwarsstraten te noemen. Je komt dit soort dingen in vrijwel elk topic tegen.

En ja, je kan beter een TomTom o.i.d. kopen. Die zijn veel accurater en de kaarten zijn up-to-date. Dat laatste kan je van die Volvo updates niet zeggen, want dat kaartmateriaal is voor het laatst in 2007 ververst.

Om nog op de HU-1205 terug te komen: breng hem naar de Volvo dealer en zeg hem wat je ermee gedaan hebt, dan weten zij wel een oplossing om de HU te repareren.
Huawei Ascend P2 i.c.m. een AKG K450.
Gebruikersavatar
Volvo40 ray
Engine off
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 20:10
14
Locatie: Zwanenburg

Re: Na plaatsing fm transmitter werkt GPS van HU 1205 niet meer

Bericht door Volvo40 ray »

Ja bedankt voor de info.

Zal beter letten op de punt komma dingen.
Ik ga er wel mee naar een volvo dealer toe.
En ja je hebt gelijk met de kaarten van de HU dat ze uit 2007 komen,maar ben tevreden met de radio zoals hij is dus met navigatie.
Alleen de MP3 functie en car kit miste ik en die zaten wel op de FM transmitter waarvan het geluid zeer goed is.
:tumbup
Volvo V40 2.0 16v 2002 Phase (3) Elegance 170.000km
Gebruikersavatar
johnny
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: vr 20 nov 2009, 22:54
14
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004
Locatie: Utrecht

HU1205 geen GPS signaal?

Bericht door johnny »

Ik heb al een tijdje een probleem met de navi van de hu1205; hij kan geen GPS signaal meer krijgen. Als ik em probeer te gebruiken krijg ik allemaal vage instructies en denkt ie bijvoorbeeld dat ik in belgie zit;
als ik "huidige locatie" opvraag zie ik wel een Lat/Long aangegeven, maar bij GPS informatie staat "geen GPS signaal".

ik heb een iPhone adapter op de CD-C aangesloten en ook nog een Parrot op de radio stekker gezet, misschien dat daarbij een contact is losgekomen, maar weet iemand waar ik daarbij naar moet kijken? of zou ik bij een disconnected GPS module een andere foutmelding moeten krijgen?
Afbeelding
2004 V40 1.9D 85kW - wie is .johnny - wdb
RIP 2015-10-13.
hcaluwe
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: do 25 mar 2010, 13:51
14
Locatie: Almere

Re: HU1205 geen GPS signaal?

Bericht door hcaluwe »

johnny schreef:Ik heb al een tijdje een probleem met de navi van de hu1205; hij kan geen GPS signaal meer krijgen. Als ik em probeer te gebruiken krijg ik allemaal vage instructies en denkt ie bijvoorbeeld dat ik in belgie zit;
als ik "huidige locatie" opvraag zie ik wel een Lat/Long aangegeven, maar bij GPS informatie staat "geen GPS signaal".

ik heb een iPhone adapter op de CD-C aangesloten en ook nog een Parrot op de radio stekker gezet, misschien dat daarbij een contact is losgekomen, maar weet iemand waar ik daarbij naar moet kijken? of zou ik bij een disconnected GPS module een andere foutmelding moeten krijgen?

Gps module zit apart aangesloten is zwart kabeltje met vierkant stekkertje, heb je deze misschien vergeten in te steken? :O

Aansluiting van Ipod of Carkit zou niets mogen uitmaken :D


Groet
VW Passat V6 2.8 syncro aut TT5 Highline 193 pk bj 1998
dannyw
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 854
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
14
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Danny
Locatie: Nuenen

Re: HU1205 geen GPS signaal?

Bericht door dannyw »

Ik heb hetzelfde probleem.

Ik zelf denk dat de GPS ontvanger defect is, omdat wanneer ik nu een tom-tom in de auto zet deze het ook niet doet. wanneer ik de stekker van de gps-ontvanger uit de hu-1205 haal heeft de tom-tom wel weer sinaal. vandaar dat ik denkt dat het aan de ontvanger ligt.
hcaluwe
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: do 25 mar 2010, 13:51
14
Locatie: Almere

Re: HU1205 geen GPS signaal?

Bericht door hcaluwe »

dannyw schreef:Ik heb hetzelfde probleem.

Ik zelf denk dat de GPS ontvanger defect is, omdat wanneer ik nu een tom-tom in de auto zet deze het ook niet doet. wanneer ik de stekker van de gps-ontvanger uit de hu-1205 haal heeft de tom-tom wel weer sinaal. vandaar dat ik denkt dat het aan de ontvanger ligt.
Dat heeft niets met de TomTom te maken ,deze heeft een ingebouwde Gps ontvanger , dus de Gps ontvanger van de HU1205 is stuk (wat trouwens zelden gebeurd) of er is iets anders aan de hand? :O

Groet
VW Passat V6 2.8 syncro aut TT5 Highline 193 pk bj 1998
dannyw
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 854
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
14
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Danny
Locatie: Nuenen

Re: HU1205 geen GPS signaal?

Bericht door dannyw »

hcaluwe schreef:
dannyw schreef:Ik heb hetzelfde probleem.

Ik zelf denk dat de GPS ontvanger defect is, omdat wanneer ik nu een tom-tom in de auto zet deze het ook niet doet. wanneer ik de stekker van de gps-ontvanger uit de hu-1205 haal heeft de tom-tom wel weer sinaal. vandaar dat ik denkt dat het aan de ontvanger ligt.
Dat heeft niets met de TomTom te maken ,deze heeft een ingebouwde Gps ontvanger , dus de Gps ontvanger van de HU1205 is stuk (wat trouwens zelden gebeurd) of er is iets anders aan de hand? :O

Groet
lijkt mij wel dat het aaan de gps ontvanger van de hu-1205 ligt, dit omdat ie dus een storing geeft op de tom tom. wanneer ik dus de ontvanger van de hu afkoppel heeft de tom tom weer signaal !!
Gebruikersavatar
johnny
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: vr 20 nov 2009, 22:54
14
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004
Locatie: Utrecht

Re: HU1205 geen GPS signaal?

Bericht door johnny »

Klinkt mij als een toevalstreffer. Volgens mij kunnen satelliet ontvangers elkaar niet storen, maar als dat toch zo is zou je verschil moeten merken met als je de TomTom ergens anders plaatst. Bij mij lijkt de ontvanger midden onder de afdekkap van het dashboard te zitten. Maar hij hoort volgens mij in de stuurkolom.

Ik heb bij mij het probleem gevonden, ws een draadbreuk. Met radio eruit wat zitten futselen en af en toe sprong die aan. Weet iemand of dat snoertje is te vervangen of dat los de ontvangers goed verkrijgbaar zijn?
Afbeelding
2004 V40 1.9D 85kW - wie is .johnny - wdb
RIP 2015-10-13.
dannyw
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 854
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
14
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Danny
Locatie: Nuenen

Re: HU1205 geen GPS signaal?

Bericht door dannyw »

Op het moment dat ik het contact aan zet valt het singaal bij de TomTom weg . Bij contact uit meteen weer signaal. Op marktplaats staat vaak een advertentie met gps ontvangers voor 25 euro meen ik.
Plaats reactie