Originele radio en speakers vervangen, wat raden jullie aan

SplaXe
Idle
Idle
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 29 okt 2010, 10:27
13

Originele radio en speakers vervangen, wat raden jullie aan

Bericht door SplaXe »

Aangezien ik totaal niet thuis ben in de markt van de autoradio's en ik door alle keuzes moeilijk kan inschatten waar ik op moet letten.

Ik ben op zoek naar een autoradio die een usb aansluiting aan de achterkant heeft, zodat ik de databron in het dashboardkastje kan plaatsen. Daarnaast luister ik af en toe naar een (mp3) cd, radio zelf luister ik nooit.

Omdat het om een redelijk groot aantal nummers gaat is een makkelijke bediening een pré, en misschien een mogelijkheid om afspeellijsten te maken.

De prijsrange ligt tussen de 150-200, mits dit reëel is uiteraard.
volvov4020t
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 312
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 13:53
14
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Locatie: neede gld

Re: Autoradio met usb ondersteuning

Bericht door volvov4020t »

heb in de vrachtwagen een radio van pioneer met usb aansluiting aan de
voorkant,kun je een usb stick indoen,werkt zeer handig
SplaXe
Idle
Idle
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 29 okt 2010, 10:27
13

Re: Autoradio met usb ondersteuning

Bericht door SplaXe »

Radio's met usb aansluiting aan de voorkant vind ik genoeg, echter is dat niet wat ik wil.

Zijn er nog merken die beter zijn dan anderen? Overigens heb ik het liefst een simpel uiterlijk, geen blauwe lichten en dergelijke poespas.
Gebruikersavatar
Martijn1974
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:33
14
Roepnaam: Martijn
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Autoradio met usb ondersteuning

Bericht door Martijn1974 »

De Kenwood KDC-W7041u heeft een USB ingang aan de achterzijde.
Wij hebben deze radio en zijn er zeer tevreden over.
USB-stikkie gewoon in het dashboardkastje, lekker makkelijk muziek navigeren via de radio.
Werkt heel intuïtief

Afbeelding

P.S: die blauwe lichten kun je zelf aan/uit zetten. Ook het scherm is geheel naar wens in te delen.


mvg,
Martijn.
2020 - heden: Toyota Corolla TS Sport+ Power Hybrid, 2020, Emotional Red/night Sky Black.
2018 - 2020: Volvo V40 2.0T 'Europa Prestige' 2003 Titanium Grey metallic.
2008 - 2014: Volvo V40 1.8 'Europa' 1997 Pacific Blue metallic.
johano70
Engine off
Berichten: 17
Lid geworden op: do 15 apr 2010, 20:59
13
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Helmond

Re: Autoradio met usb ondersteuning

Bericht door johano70 »

Heej,
Ik heb een JVC KD BT 1 ingebouwd.
USB met kabel in dashboardkastje in te bouwen, CD-speler, BlueTooth,
afstandbediening en mogelijkheid tot aansluiten van nog een externe bron,prijs was ergens rond de € 170,00, echter ...... dit type is niet meer te koop :tumbdown .

Maar er zal ongetwijfeld een opvolger zijn!
Succes.
sibi
Idle
Idle
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:21
14

Re: Autoradio met usb ondersteuning

Bericht door sibi »

http://www.alpine-europe.com/belgium_nl ... 9880r.html -> kost een € 200, en beter ga je imo niet vinden. Integreert nog best mooi in 'n X40, klinkt háárscherp maar heeft toch nog een zekere warme gloed in 't geluid, aardig wat geluidsintellingen, 3 paar RCA-uitgangen, ... en Alpine. :P
SplaXe
Idle
Idle
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 29 okt 2010, 10:27
13

Re: Autoradio met usb ondersteuning

Bericht door SplaXe »

Thanks voor alle input. Zit nu te denken aan de JVC KD-811, deze kun je de kleuren instellen zodat hij zo weinig mogelijk opvalt.

De Kenwood ziet er ook goed (lees simpel) uit, met een groot scherm, alleen kan ik zo even geen winkel vinden die hem aanbied, misschien een ouder model?

Alpine heb ik gister in een winkel bekeken, zeer degelijke knoppen (hufterproof). Wel wat prijziger maar dat is het waarschijnlijk ook waard. Keuzes zijn altijd lastig.. (H)
Gebruikersavatar
Dimitri
Veteraan
Veteraan
Berichten: 4380
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 20:47
14
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Dimitri
Locatie: Hazerswoude Z-H

Re: Autoradio met usb ondersteuning

Bericht door Dimitri »

Ik heb zelf de KD-R801. Is bijna identiek aan de 811 alleen een ander frontje. Is een super radio met idd usb voor en achter.

De 801 en volgens mij ook de 811 verkopen ze gewoon bij halfords.
Gebruikersavatar
krismazur
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6662
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Kris
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Autoradio met usb ondersteuning

Bericht door krismazur »

SplaXe schreef:Thanks voor alle input. Zit nu te denken aan de JVC KD-811, deze kun je de kleuren instellen zodat hij zo weinig mogelijk opvalt.

De Kenwood ziet er ook goed (lees simpel) uit, met een groot scherm, alleen kan ik zo even geen winkel vinden die hem aanbied, misschien een ouder model?

Alpine heb ik gister in een winkel bekeken, zeer degelijke knoppen (hufterproof). Wel wat prijziger maar dat is het waarschijnlijk ook waard. Keuzes zijn altijd lastig.. (H)
Juist, dus waarom niet deze KW-XR811E
:P
Just call me Kris

Afbeelding
SplaXe
Idle
Idle
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 29 okt 2010, 10:27
13

Re: Autoradio met usb ondersteuning

Bericht door SplaXe »

Gister in de winkel even alle modellen bekeken. De JVC viel toch tegen, voelde erg cheap aan. De Alpine daarintegen zeer degelijk en intuitief. Het wordt dus de Alpine CDE-9880R.

Bedankt voor alle input en meedenken.
Reink

Re: Autoradio met usb ondersteuning

Bericht door Reink »

Ik heb zelf besloten om er een Parrot RKi8400 in te zetten. Deze heeft genoeg (digitale) aansluitingen, en een ingebouwde bluetooth carkit me externe microfoon.

Ding heeft geen CD-loopwerk meer maar daardoor is er wel een handig opbergvak in de radio, achter het frontje, voor USB of iPod/iPhone.
SplaXe
Idle
Idle
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 29 okt 2010, 10:27
13

Re: Autoradio met usb ondersteuning

Bericht door SplaXe »

Nu ruim een week de Alpin CDE-9880R in mijn auto zitten en het geluid is echt top! Veel beter dan degene die hiervoor erin zat (weet even niet meer welk merk). Ook het doorvoeren van de USB kabel naar het handschoenenkastje bleek een koud kunstje te zijn. Ik heb simpelweg het pennenhouderplankje uit het kastje lostgeschroefd. Daar achter zitten openingen, hier de kabel doorheen en het pennenhouderplankje weer vastschroeven. Past precies allemaal, nog geen 5min werk.

Nu is het een kwestie van usb stick mee naar binnen nemen, muziek erop en klaar. :tumbup
sibi
Idle
Idle
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:21
14

Re: Autoradio met usb ondersteuning

Bericht door sibi »

Ik wist al op voorhand dat je er zeer content mee ging zijn. :P
JVC en Kenwood is geen slecht materiaal hoor, 't tegenovergestelde wil ik zeker niet gezegd hebben. Maar de (relatief kleine) meerprijs voor een Alpine-HU vind ikzelf een non-issue tegenover de betere bouwkwaliteit (al de knopjes zijn zeer solide, zit geen speling op of zo) en geluidskwaliteit (warm en verre van schel/blikkerig wat andere Japanse merken wel 's durven produceren). Ok, je hebt niet zo veel instellingsmogelijkheden als een Pioneer of Kenwood van dezelfde prijs, maar m.i. is de 3-bands EQ wel genoeg.
Ik heb hiervoor een Pioneer DEH-3600MP en een DEH-7800MP gehad, maar de Alpine is een blijvertje. :P

't USB-kabeltje heb ik op dezelfde manier in 't handschoenkastje gekregen. Proper weggewerkt, geen uit-stekend USB-gedoe op de radio zelf, en 8GB aan muziek. (H) En een Alpine veroudert nooit... de (simpele) layout gelijk bij de CDE-9880R gebruiken ze al jaar en dag.
Veel plezier ermee !
snowdog
Idle
Idle
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 22:41
14

Nieuwe headunit, wat bevelen jullie aan

Bericht door snowdog »

Hallo,

Ik wil een nieuwe headunit, weliswaar niet voor de Volvo maar nog steeds, misschien kunnen jullie mij advies geven.

Ik heb nodig:
Cd m. mp3 functie
USB
Bluetooth ( ik bel te vaak achter het stuur en dan geef ik liever 60 a 70 euro extra uit voor bluetooth op mijn radio dan waarschijnlijk binnenkort een bekeuring te krijgen)
Aux aan de voorkant ( muziek van telefoon, via Bluetooth of met de ingebouwde FM zender laat de kwaliteit te wensen over+ mijn telefoon ontvangt Arrow classic rock via internet en die wil ik ook in mijn auto hebben zonder de FM zender te gebruiken ( is altijd een hoop zoeken naar een goed plekkie waar die niet stoort)).
1 pre out ( 2 zou mooi zijn, maar met een RCA splitter werkt het ook nu in mijn Volvo, versterker heeft instelbare filters... Ik wil er iig. 1 sub de gebrugd over 2 kanalen zit op aansluiten en 2 speakers op mijn 4 kanaals versterker)

Niet nodig:
Ipod control
Groot duur scherm oid.
dvd
films/foto's


Daarna wil ik zo goedkoop mogelijk zonder er echt op kwaliteit achteruit te gaan, Pioneer is redelijk duur vgl. met JVC, in de Media Markt beweerde een ventje dat de versterker bijna hetzelfde is in de 2 radio's. Alpine is slechts 2 tientjes duurder dan JVC. Ik wil liever geen B merken... Ik kon weinig verschil merken in de kwaliteit bij de demo maar ik heb maar heel ff geluisterd en daar zat natuurlijk geen versterker op.

Wat is jullie mening over de volgende merken:

Pioneer
Sony
JVC
Alpine
Kenwood

Sorry voor de uitgebreide post, maar ik heb niet zo veel geld, ik wil 100-200 uitgeven, maar liefst zo min mogelijk zonder dat ik iets koop wat schil klinkt...
Afbeelding
'96 V40 2.0i exclusive, '97 Galant 2.5 v6 24v 'elegance''
snowdog
Idle
Idle
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 22:41
14

Re: Nieuwe headunit, wat bevelen jullie aan

Bericht door snowdog »

Mja ik heb net een pioneer deh-6200bt besteld, ik hoor weinig verkeerds over pioneer dus moet goedkomen toch ?
Afbeelding
'96 V40 2.0i exclusive, '97 Galant 2.5 v6 24v 'elegance''
Borus
Idle
Idle
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 19 dec 2010, 22:46
13
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2003

Re: Nieuwe headunit, wat bevelen jullie aan

Bericht door Borus »

Met een uur tijdsverschil tussen je posten geef je ons natuurlijk niet de kans om te reageren... maar ik doe het toch. De kwaliteit van de verschillende merken verscheelt niet zo veel. Alpine was van vroeger uit wel de topper, maar de verschillen zijn in de loop der jaren kleiner geworden. Ieder merk heeft z'n voors en tegens.

De keuze die je nu hebt gemaakt is zeker niet slecht en als dit type aan al je wensen voldoet is dit jouw type. Succes met de inbouw.
Gebruikersavatar
Benski
Idle
Idle
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 22 dec 2010, 23:49
13
Locatie: Wenum Wiesel

Re: Nieuwe headunit, wat bevelen jullie aan

Bericht door Benski »

snowdog schreef:Wat is jullie mening over de volgende merken:

Pioneer
Sony
JVC
Alpine
Kenwood
Pioneer: Popie Jopie meuk, schreeuwerig design, all show, no go.
Sony: Zie Pioneer
JVC: Headunits hebben een goede eindversterker, alleen jammer dat de goedkopere series slechts 1 versterkeruitgang heeft, met ook nog eens een laag voltage.
Alpine: Uitstekende headunits, de goedkopere Alpine's presteren al beter dan de duurdere series van Pioneer en Sony.
Kenwood: Rustige vormgeving, goed geluid, ietwat tegenvallende versterker.

Ik zou wat dit rijtje betreft gaan voor de Alpine.
Sanity is highly overrated
V40J
Engine off
Berichten: 8
Lid geworden op: di 02 apr 2013, 12:10
10
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004

HU1205 vervangen

Bericht door V40J »

Hallo!

Ik wil dus mijn HU1205 vervangen voor wat anders met een klein budget...
Graag jullie op- en aanmerkingen, verbeteringen etc.

Een 2din apparaat is in ieder geval diefstalgevoeliger...dus ik heb lang lopen twijfelen, maar doe dat maar niet denk ik.
Als pioneer nu die BT700 (ofzo) met een afneembaar front hadden gemaakt, dan wist ik het allang! Maar helaas...
En wel een afneembaar frontje, dan kom je al gauw op de Chinese markt terecht, waar ik niet al te veel vertrouwen in heb.

Enkel din is dan dus over. Maar dan moet ik dus wel volvo naar ISO verloopstekker en antennestekker hebben?
En dus dat bakje voor er onder? Ik heb een complete ombouwset gezien op http://www.vervanguwautoradio.nl/Volvo- ... -Ombouwset.
Kost toch ook al weer 42,50...en dan je nieuwe radio erboven van zeg 100 euro...hmmm...toch maar weer 2din?

zucht...keuzes keuzes...
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9382
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Nieuwe headunit, wat bevelen jullie aan

Bericht door volvoS40 »

Bakje trek je uit een sloop auto, a 5 euro.
verloop kabel koop je voor 12,50 bij halfords of andere autotoko.
Zit je alleen nog met de antenne. MP ?

En voor radio's met frondjes... loop de media markt eens in of saturn of automaterialen zaak en kijk eens wat binnen je prijsklasse valt. Zat merk modellen voor een schappelijke prijs, met diverse opties en afneembare frondjes.

1 ding zeg ik er wel altijd bij...
Kijk ook wat voor speakers je in je auto hebt (watt / ohm.) en stem die af op de autoradio.

Anders krijg je van die vage klachten zoals hierboven (klinkt bagger, slecht ect)
Versterkers en speakers klinken het beste als ze goed op elkaar zijn afgestemt.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
V40J
Engine off
Berichten: 8
Lid geworden op: di 02 apr 2013, 12:10
10
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004

Re: Nieuwe headunit, wat bevelen jullie aan

Bericht door V40J »

Zo'n grom ding kost ook al gauw 170 euro....voor usb, aux en bluetooth bellen...
Of kijk ik verkeerd?

En als ik de HU1205 een beetje goed afstel, komt er toch een aardig geluid uit de speakers. Ik hed dan ook een subwoofer achterin liggen schijnt, af-fabriek. Alleen de speakers die achterin zitten vallen wat tegen, maar daar zit ik toch niet :-D
Plaats reactie