Luidsprekers deuren / hoedenplank plaatsen: hoe, ring nodig

V3lv3T
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1669
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
14
Model: Andere
Bouwjaar: 2018
Roepnaam: Jeroen
Locatie: Schoten, Antwerpen, BE

Re: S40 Luidsprekers deuren / hoedenplank vervangen, ring nodig?

Bericht door V3lv3T »

Martijn_B schreef:De front speakers op zowel het dashboard als in de deur zitten inderdaad op de zelfde aansluiting volgens mij.
Overigens niet helemaal waar, bij mijn oude S40 waar ik alleen af-fabriek voor speakers in had (dus dashboard en deuren) toen ik hem kocht, zaten de deur speakers op de rear aansluitingen, dit merkte ik toen ik de fader van de radio wilde veranderen naar puur front.
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Gebruikersavatar
gerkenator
Idle
Idle
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 19:35
13
Locatie: friesland

Re: S40 Luidsprekers deuren / hoedenplank vervangen, ring nodig?

Bericht door gerkenator »

bij mij werkt fader wel goed
Gebruikersavatar
krismazur
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6662
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Kris
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: S40 Luidsprekers deuren / hoedenplank vervangen, ring nodig?

Bericht door krismazur »

jongens ik wil deze speakers kopen vanwege de prijs
http://link.marktplaats.nl/413860404
maar er ontbreken 2 van 4 bevestigingen op de speakers.
Op de hoiedeplank zaou ik nog durven, maar is dit verstandig om in de deuren te platesen/monteren.
Of is de kans te groot dat deze niet vast genoeg zitten. misschien andere oplossing?
Just call me Kris

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dimitri
Veteraan
Veteraan
Berichten: 4380
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 20:47
14
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Dimitri
Locatie: Hazerswoude Z-H

Re: S40 Luidsprekers deuren / hoedenplank vervangen, ring nodig?

Bericht door Dimitri »

Denk dat die wel vast bliven zitten hoor Kris.
Gebruikersavatar
gerkenator
Idle
Idle
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 19:35
13
Locatie: friesland

Re: S40 Luidsprekers deuren / hoedenplank vervangen, ring nodig?

Bericht door gerkenator »

waarom koop je niet een ander merk met wel alle lipjes :-D . en een beetje meer watts rms, maar dat laatste hoeft niet persee. 35 watt tms is ook wel voldoende.

ok 30 euro is lekker goedkoop, maar ik vind dit voor 30 euro met afgebroken lipjes wel aan de dure kant.

zal denk ik wel vast zitten, maar op 4 punten zit het wel veel vaster, je slaat de deur wel vaak dicht dus moet wel goed vast zitten.

nieuw kosten zulke pioneers coaxiaal 45 euro, compo zal wel ietsje duurder zijn.

koop in ieder geval geen climax of boschmann of dat soort rommel.

mtx of jbl of pioneer of ground zero hebben soms wel leuke goedkopere setjes.

denk wel om je inbouwdiepte ivm met je raam
Gebruikersavatar
krismazur
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6662
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Kris
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: S40 Luidsprekers deuren / hoedenplank vervangen, ring nodig?

Bericht door krismazur »

of ik goed composetje van bijvoorbeeld JBL voor 30 euro tegen kom dat weet ik niet. zeker in maat 13cm moeilijk te vinden :vertag
en trouwens ik verwacht niet veel van 13cm speakers heb achter in D-style 2-weg pioneer zitten en die vallen tegen.
Just call me Kris

Afbeelding
Gebruikersavatar
gerkenator
Idle
Idle
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 19:35
13
Locatie: friesland

Re: S40 Luidsprekers deuren / hoedenplank vervangen, ring nodig?

Bericht door gerkenator »

met pioneer betaal je echt voor het merk en niet of minder voor de kwaliteit, of je moet de betere klasse van pioneer hebben, maar ja die zijn dan ook weer duurder.

met een setje hertz, audio system, digital design, infinity, focal, emphaser, polk, rockford fosgate, rodek, heb je al een beschaafd merk.

er zijn zat 13 cm speakers.

ik had vroeger met mijn mercedes minder keuze, daar moest 12 cm in.

kijk anders eens op de acr website. of ron de vries die heeft ook wel eens leuke goedkope setjes.
Gebruikersavatar
krismazur
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6662
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Kris
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: S40 Luidsprekers deuren / hoedenplank vervangen, ring nodig?

Bericht door krismazur »

Volvodriver86 schreef:
gerkenator schreef: ik heb 10cm speakers in de deuren ( zijn dus geen tweeters )
maar ik heb niks in de deuren, ligt ook geen draad.
Dat snap ik niet helemaal??
In principe is het zo bij een s40 dat je een tweeter in het dashboard hebt en een 13 cm in de deur ( dit wordt bij een orgineel volvo setje ergens achter het dashboard gescheiden dmv een filter).
Voor achterin is dat een phase 1 en 2 tot medio 2002 ook 13 cm, voor phase 3 is dat 16 cm.
Als het goed is ligt alles voorbereid en kun je een orgineel volvo speaker set er zo op in pluggen!! Let wel op dat je als je universele speakers gaat gebruiken dat de aansluitingen anders zijn. Je kunt de boel afknippen (geen aanrader) of bij een betere car audio zaak universele stekkertjes ervoor halen.
Niet achter de dashboard, maar bij de dashspeaker zelf :vertag
zie op de foto dat blauw gevalletje, dat is filter :P
Afbeelding

maar heb zelf ook de vraag, hoe diep mogen de speakers zijn in de deuren?
Ben zelf beezig met inbouwen van 13cm speakers (zijn iets groter dan origineel) dus kan de ring van origineel speakers niet gebruiken.
Just call me Kris

Afbeelding
Paashaas1985
Idle
Idle
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 22:50
13
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002

S40 2002 speakers 13 cm achterin

Bericht door Paashaas1985 »

Ik heb alle topics snel bekeken maar lees nergens hoe ik de speakers achter makkelijk kan vervangen door anderen voor een S40 2002 Phase 2.
Ik zie kunststof tappers waarmee de speakers vastzitten maar kan ik deze makkelijk loshalen en de 13 cm makkelijk vervangen door een ander setje 13 cm speakers? Het probleem zit hem namelijk in het schuine raam achter waardoor ik het idee heb dat ik niet kan schroeven, zelfs niet met een meebuigende schroevendraaier.

Daarnaast zitten er ander connectors standaard gemonteerd voor de speakers, is hier een verloop voor of moet ik deze gewoon afknippen en een knijpverbinding leggen? Wat is het mooiste zodat ik niet zoveel ruis krijg?
Gebruikersavatar
krismazur
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6662
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Kris
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: S40 2002 speakers 13 cm achterin

Bericht door krismazur »

Paashaas1985 schreef:Ik heb alle topics snel bekeken maar lees nergens hoe ik de speakers achter makkelijk kan vervangen door anderen voor een S40 2002 Phase 2.
Ik zie kunststof tappers waarmee de speakers vastzitten maar kan ik deze makkelijk loshalen en de 13 cm makkelijk vervangen door een ander setje 13 cm speakers? Het probleem zit hem namelijk in het schuine raam achter waardoor ik het idee heb dat ik niet kan schroeven, zelfs niet met een meebuigende schroevendraaier.

Daarnaast zitten er ander connectors standaard gemonteerd voor de speakers, is hier een verloop voor of moet ik deze gewoon afknippen en een knijpverbinding leggen? Wat is het mooiste zodat ik niet zoveel ruis krijg?
Er stond wat ergens geschreven hoe de kappen van de hoedeplank speakers moet demonteren, maar kan niet meer vinden.
Over dat stekkertjes, die zijn wel te verkrijgen. Niet duur ook :vertag dacht 8 euro voor een set (H)
Just call me Kris

Afbeelding
Gebruikersavatar
krismazur
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6662
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Kris
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: S40 Luidsprekers deuren / hoedenplank vervangen, ring nodig?

Bericht door krismazur »

Heb een vraag betreft compo-set met crossover. Kan ik de kabels van de dashspeakers op crossover aansluiten of toch van de deurspeakers?
Just call me Kris

Afbeelding
Gebruikersavatar
gerkenator
Idle
Idle
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 19:35
13
Locatie: friesland

Re: S40 Luidsprekers deuren / hoedenplank vervangen, ring nodig?

Bericht door gerkenator »

mijn achterste speakers zitten er gewoon los in, en dan rooster erover heen.

gebeurd niks mee.
hcaluwe
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: do 25 mar 2010, 13:51
14
Locatie: Almere

Re: S40 Luidsprekers deuren / hoedenplank vervangen, ring nodig?

Bericht door hcaluwe »

gerkenator schreef:mijn achterste speakers zitten er gewoon los in, en dan rooster erover heen.

gebeurd niks mee.
Tot dat je een noodstop moet maken en je de speakers in je nek krijgt :tumbdown , nee dank je dan maar wat moeite doen om ze vast te zetten :-D
VW Passat V6 2.8 syncro aut TT5 Highline 193 pk bj 1998
Gebruikersavatar
gerkenator
Idle
Idle
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 19:35
13
Locatie: friesland

Re: S40 Luidsprekers deuren / hoedenplank vervangen, ring nodig?

Bericht door gerkenator »

ik heb er 2 tie-ribjes doorheen. geen schroeven en het rooster zit er boven op dus ben niet bang voor een speakertje in mijn nek.
hcaluwe
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: do 25 mar 2010, 13:51
14
Locatie: Almere

Re: S40 Luidsprekers deuren / hoedenplank vervangen, ring nodig?

Bericht door hcaluwe »

gerkenator schreef:ik heb er 2 tie-ribjes doorheen. geen schroeven en het rooster zit er boven op dus ben niet bang voor een speakertje in mijn nek.
Dat vermeld je nu ja , maar in je vorige post niet dus! :tumbdown
VW Passat V6 2.8 syncro aut TT5 Highline 193 pk bj 1998
Gebruikersavatar
gerkenator
Idle
Idle
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 19:35
13
Locatie: friesland

Re: S40 Luidsprekers deuren / hoedenplank vervangen, ring nodig?

Bericht door gerkenator »

ik heb het niet geschroeft omdat ik de witte plugjes in de voor portieren heb gebruikt.

heb eerst ook een tijdje gewoon wel los erin gehad hoor, zonder ty-rib en dangebeurd er heus niks mee hoor.
Driver-X
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:53
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Wolvega

Re: S40 Luidsprekers deuren / hoedenplank vervangen, ring nodig?

Bericht door Driver-X »

krismazur schreef:Heb een vraag betreft compo-set met crossover. Kan ik de kabels van de dashspeakers op crossover aansluiten of toch van de deurspeakers?

De kabels van de dashspeakers en die van de deurspeakers moeten beide op het filter, en het filter sluit je aan op de radio.
Gebruikersavatar
krismazur
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6662
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Kris
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: S40 Luidsprekers deuren / hoedenplank vervangen, ring nodig?

Bericht door krismazur »

Driver-X schreef:
krismazur schreef:Heb een vraag betreft compo-set met crossover. Kan ik de kabels van de dashspeakers op crossover aansluiten of toch van de deurspeakers?
De kabels van de dashspeakers en die van de deurspeakers moeten beide op het filter, en het filter sluit je aan op de radio.
ik bedoel, welke kabels van de radio :vertag die naar dashspeakers gaan of naar de deurspeakers?
Wil de stekker niet gaan knippen/splitsen.
Just call me Kris

Afbeelding
Paashaas1985
Idle
Idle
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 22:50
13
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002

Re: S40 2002 speakers 13 cm achterin

Bericht door Paashaas1985 »

Paashaas1985 schreef:Ik heb alle topics snel bekeken maar lees nergens hoe ik de speakers achter makkelijk kan vervangen door anderen voor een S40 2002 Phase 2.
Ik zie kunststof tappers waarmee de speakers vastzitten maar kan ik deze makkelijk loshalen en de 13 cm makkelijk vervangen door een ander setje 13 cm speakers? Het probleem zit hem namelijk in het schuine raam achter waardoor ik het idee heb dat ik niet kan schroeven, zelfs niet met een meebuigende schroevendraaier.

Daarnaast zitten er ander connectors standaard gemonteerd voor de speakers, is hier een verloop voor of moet ik deze gewoon afknippen en een knijpverbinding leggen? Wat is het mooiste zodat ik niet zoveel ruis krijg?
Zijn er ook diehards die de speakers wel profie vastgezet hebben? Lijkt me namelijk niet goed als speakers gaan trillen en deze niet vast zitten aan je auto. Krijg je zo'n stuiterend effect.
Iemand tip waar ik deze verloop stekkers haal?
Gebruikersavatar
gerkenator
Idle
Idle
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 19:35
13
Locatie: friesland

Re: S40 Luidsprekers deuren / hoedenplank vervangen, ring nodig?

Bericht door gerkenator »

mb-caraudio.nl heb ik mijn speaker-ringen en mijn stekkers vandaan.
Plaats reactie