Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RikJ
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:43
12
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Eindhoven

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door RikJ »

Ik heb een tijdje terug een IPD3 + bluetooth module geïnstalleerd. Ik heb ook in dit topic mijn ervaringen gepost, ik ben er uitermate tevreden over!

Ik heb nu echter een nieuwe telefoon en daarvoor moet mijn bluetooth module gerest worden. Staat een mooie handleiding op het internet, maar daarbij wordt gesproken over het indrukken van de "Scan" of "Repeat" knop. Laten deze knoppen nu net niet op de HU-1205 zitten! :tumbdown

Ik heb dit probleem eerder gehad en daarvoor heb ik mijn bluetooth module teruggestuurd. Ze hebben deze gerest bij Motrade, daarna werkte alles weer. Ik heb daar alleen niet zo'n zin in, heeft iemand misschien een andere oplossing toevallig?
Mathieu
Idle
Idle
Berichten: 41
Lid geworden op: za 02 jan 2010, 22:38
14

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door Mathieu »

En ik heb exact hetzelfde probleem... Hoe te resetten?
Gebruikersavatar
RikJ
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:43
12
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Eindhoven

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door RikJ »

Ik heb de vraag bij de fabrikant in Amerika liggen. Ik heb reactie gehad waarin gevraagd wordt of er misschien een software menu is waar deze functies in zitten. Naar mijn weten niet en dat heb ik ook geantwoord. Verder vroegen ze om een duidelijke foto van de radio te sturen, dus dat heb ik ook maar gedaan..

Hopelijk snel een oplossing....
Mathieu
Idle
Idle
Berichten: 41
Lid geworden op: za 02 jan 2010, 22:38
14

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door Mathieu »

Ik ben benieuwd...
Gebruikersavatar
RikJ
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:43
12
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Eindhoven

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door RikJ »

Nou ik heb een antwoord gekregen, maar daar kunnen we helemaal niks mee.. Ik ga dus Motrade maar mailen met de vraag of zij mijn bluetooth module willen resetten :wall
Dear Rik,

Unfortunately there is no way for us to know here because We have never seen such a stereo in the American market. The developers will need stereo physically here to get
logs of button press to remap SCAN button or RPT to a different button of your stereo.

It is unthinkable from our perspective that there would be no SCAN or RPT function on this particular stereo. Every other factory stereo that we have come across always
at least has one or the other, SCAN or RPT button in one for or another.
Would you happen to have the User manual for this stereo? I would look it over and look over the functions of the CD changer controls.
Mathieu
Idle
Idle
Berichten: 41
Lid geworden op: za 02 jan 2010, 22:38
14

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door Mathieu »

Zucht...
Gebruikersavatar
RikJ
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:43
12
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Eindhoven

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door RikJ »

Gemaild met Motrade, hierbij stellen ze voor om de RND knop te gebruiken. Bij mij werkt het niet, wellicht dat iemand ook wat knoppen kan proberen?
Verder zouden er 10 apparaten aan de BTD gekoppeld moeten kunnen worden, volgens mij niet waar, maar goed.

Ze gaan de vraag alsnog wegleggen in Amerika om te kijken of de knop toegevoegd kan worden in een firmware update.

Ik heb ook maar verteld dat er meer mensen op dit forum dit probleem hebben.
Mathieu
Idle
Idle
Berichten: 41
Lid geworden op: za 02 jan 2010, 22:38
14

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door Mathieu »

Heb het zojuist ook geprobeerd en bij mij werkt het wel.
Radio aangezet, van radiozender gewisseld naar MDC, vervolgens RND ingedrukt en meteen een pieptoon hoorbaar.
Hierna was het apparaat direct weer zichtbaar en kon gekoppeld worden.

Ik heb hiervoor wel Grom ge-update met de versie van mei 2013.
Via de radio is het nu ook ineens mogelijk om muziek van telefoon te spoelen en te switchen.
Gebruikersavatar
RikJ
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:43
12
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Eindhoven

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door RikJ »

Ah dat is goed om te horen, vreemd dat het bij mij alleen niet lukte dan :think

Jij hebt ook de IPD3 module? Bij mij was het al mogelijk om te switchen tussen nummers met de radio, spoelen alleen niet.
Nja, ik heb de BTD module opgestuurd naar Motrade, die gaan 'm resetten voor mij..
Mathieu
Idle
Idle
Berichten: 41
Lid geworden op: za 02 jan 2010, 22:38
14

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door Mathieu »

Ja, ik heb ook een IPD3 module.
Enige wat nu wel lijkt, is dat de module niet reageert wanneer ik de radio uit zet in MD-C stand.
Bij de volgende keer starten, is deze ineens niet meer zichtbaar.
Dit terwijl mijn telefoon wel een Bluetooth verbinding heeft met de Grom...??
Gebruikersavatar
volvo040
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: vr 04 apr 2014, 22:10
9
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Eindhoven

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door volvo040 »

Mensen, het is alweer een tijdje geleden dat de verschillende versies zijn besteld, getest, geupdate noem het maar op maar ben benieuwd wie wat gebruikt nu en welke oplossing het beste is? Inmiddels zijn er ervaren gebruikers en zijn er in die tijd misschien wel updates vanuit de fabrikanten geweest die de eerste kinderziektes heeft verholpen...

Dus:

- Als je alleen via USB muziek wil afspelen, welke model/merk dan?
- Als je er ook text bij wil, welke model/merk dan?
- Als je je iphone erbij wil opladen, welke dan?
- Als je al standaard carkit oplossing hebt d.m.v. microfoontje en luidspreker in je hoofdsteun, welke dan?

Met welke van de bovenstaande wensen/opties moet je welke apparaat nemen?

Ik ben in bezit van de volgende dingen:
- HU1205;
- Standaard carkit uitrusting met Nokia carkit en microfoon+speaker in de hoofdsteun;
- Een iPhone 5.

Wie heeft ook een soortgelijke opstelling en heeft het werkend? Wat kan ik het beste doen?

* Muziek afspelen via de iPhone of iPod vind ik niet zo belangrijk, USB is voor mij voldoende.
* Text weergave zou leuk zijn
* Nokia telefoon ga ik niet gebruiken, is deze om te zetten in een iPhone houder zodat deze alsnog werkt? Zo niet wil ik alsnog een Brobit installeren zodat ik mijn telefoon gewoon hierin zet.
* Moet ik een GROM of Yatour nemen incl. bluetooth module, omdat het niet anders kan. En zo ja, kan ik dan mijn huidige mic in de hoofdsteun gebruiken? Gaat het geluid dan over de speakers of via luidspreker in hoofdsteun?

Momenteel laad ik mijn iPhone op via de sigaretten aansteker met zo'n action geval en iPhone datakabel. Mooier zou zijn als er een kabeltje uit de dash komt en ik deze gelijk op de iPhone/Brobit steek.

Veel vragen zie ik achteraf :afro
DLS
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 292
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 21:17
11
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door DLS »

Ik heb een HU1205 + Parrot MKI9100 Carkit (met USB / Bluetooth muziek) en een Grom USB unit.
De Grom geeft via de MD-C ook tekst weer, indien dit goed in de nummers zelf staat opgeslagen.

Audio via carkit vindt ik vervelend, omdat de instellingen van de radio worden overruled (denk aan EQ en balance L en R).

Al met al op dit moment tevreden met deze setup. Telefoon (Nokia Lumia) laden doe ik via autolader, dus niet via radio oid.
Volvo V40 1.9d 115PK - 2004 - Europa Nordic Navigator | 15" Stellar

Citroen C5 Break - Difference - 136 PK - 2003
Yamaha XJ900 S Diversion - 1999
Gebruikersavatar
volvo040
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: vr 04 apr 2014, 22:10
9
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Eindhoven

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door volvo040 »

Ik ben er uit.

Orginele Nokia carkit heb ik al achter de radio verstopt.

Er komt een Brodit autohouder met laadfunctie voor om de telefoon te laden en ook navigeren, flitsmeister e.d. De kabel wordt dan achter de radio op de 12V aangesloten d.m.v. een extra aansluiting. (Dankjewel RikJ voor de tip!) :tumbup
Ik bel bijna niet in de auto, misschien ook niet omdat de mogelijkheid er nu nog niet is. Ik neem wel de BT module bij de GROM-USB unit omdat mocht dat een keer nodig zijn, dan ook gewoon kan.
Muziek ga ik via USB stick luisteren en heb e.e.a. al uitgezocht over de textweergave, dus dat moet lukken. Via de telefoon zal ik geen muziek luisteren, maar als ik dat een keer wel wil zou dat ook kunnen via de BT module.

Microfoon en speaker in de hoofdsteun worden dan niet gebruikt. Ik plaats de mic die met de BT module komt op een mooi plekje.

Thanks all :-D
gerger
Idle
Idle
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:24
11
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Hoogeveen

Mogelijkheid om mp3 muziek te beluisteren.

Bericht door gerger »

Ik heb een Volvo V40 met een HU 1205 waar wel cd's op afgespeeld kunnen worden maar
geen cd met mp3 muziek.

Wat is nu de goedkoopste oplossing om toch mp3 muziek te kunnen beluisteren. Volgens mij heb je daar
een apparaatje voor waar dan een usb stick in kan zodat je toch mp3 kunt beluisteren via de HU 1205.

Wie heeft dit ook en kan mij advies geven ?
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
texaco
Veteraan
Veteraan
Berichten: 4923
Lid geworden op: zo 22 sep 2013, 14:16
10
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: Nico
Locatie: Gavere (B)
Contacteer:

Re: Mogelijkheid om mp3 muziek te beluisteren.

Bericht door texaco »

dat kan, door middel van een GROM-module bijvoorbeeld.

in dit topic vind je meer informatie van leden die hem al hebben geïnstalleerd enzo :D
http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=17&t=6289
WDB Volvo Amazon
WDB C30/V50 of 164, klikken op de wagen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Smoker
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 18:11
10
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Scheveningen

Re: Mogelijkheid om mp3 muziek te beluisteren.

Bericht door Smoker »

Hoi Gerger,

Lees dit eens door (en de rest van alle info op het Forum) http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =17&t=6289 (H)
Arnoud
Engine off
Berichten: 4
Lid geworden op: za 31 mei 2014, 19:41
9
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door Arnoud »

Hallo allemaal,

Sinds 2 weken troste eigenaar van een v40 uit 2004.

In mijn vorige auto (vw polo) had ik een radio met usb en aux. Dit wil ik natuurlijk ook graag in de volvo en heb inmiddels al wat gekocht:

http://www.trendsboutique.nl/nl/product ... rettyPhoto

Zelf heb ik een hu 1205 systeem met ingebouwde navi. Ik dacht: Aansluiten op de cd wisselaar functie, het gele kabeltje wat er bij zit ergens indrukken zodat het lampje gaat knipperen van de module en het moet werken.....

Helaas niet dus. Wie kan mij op weg helpen? Ik heb al wat tijd besteed aan het doorlezen van alle berichten, maar ik kan nog niet concreet een antwoord voor mijn probleem vinden.

Alvast bedankt!

Groet,
Arnoud
DLS
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 292
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 21:17
11
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door DLS »

Ik denk dat je contact op zult moeten nemen met de verkoper. De HU1205 staat namelijk niet genoteerd als compatible HeadUnit.
Volvo V40 1.9d 115PK - 2004 - Europa Nordic Navigator | 15" Stellar

Citroen C5 Break - Difference - 136 PK - 2003
Yamaha XJ900 S Diversion - 1999
dannyw
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 854
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
14
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Danny
Locatie: Nuenen

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door dannyw »

Heren, ik heb een grom module met iphone aux en usb aansluiting.
Met mijn iphone 4 werkte het perfect, echter nu ik een iphone 5 heb niet meer!
ik heb al een originele 30 pins connector van apple gekocht.
bij aansluiten van mijn telefoon geeft hij voor 5 seconde muziek door, maar schakelt dan weer af??
iemand al ervaring met de iphone 5?

Ik heb nog niet de nieuwste firmwire van grom erop staan, dus dat ga ik ook nog proberen!
Gebruikersavatar
RikJ
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:43
12
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Eindhoven

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door RikJ »

dannyw schreef:Heren, ik heb een grom module met iphone aux en usb aansluiting.
Met mijn iphone 4 werkte het perfect, echter nu ik een iphone 5 heb niet meer!
ik heb al een originele 30 pins connector van apple gekocht.
bij aansluiten van mijn telefoon geeft hij voor 5 seconde muziek door, maar schakelt dan weer af??
iemand al ervaring met de iphone 5?

Ik heb nog niet de nieuwste firmwire van grom erop staan, dus dat ga ik ook nog proberen!
Ik zou eerst de firmware eens upgraden, zal goed kunnen zijn dat door de nieuwe lightning connectoren van Apple de software ook een verandering heeft ondergaan.
Anders even contact opnemen met Motrade, geven heel snelle service. Ik heb iig altijd direct antwoord gehad per email en ikke heb ze al twee keer nodig gehad.
Plaats reactie