Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Gebruikersavatar
Robzor
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1131
Lid geworden op: do 30 jun 2011, 21:49
12
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Robert
Locatie: Aarle-Rixtel

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Robzor »

Vanmiddag heb ik de grom ontvangen en deze vanavond proberen aan de praat te krijgen echter zonder goed resultaat :(. Alles aangesloten volgens de handleiding op internet, maar er verschijnt "ERROR" op mijn display van de radio :/ Ik krijg de melding op mijn telefoon dat er een "niet ondersteunde accessoire" is aangesloten en dit klopt volgens de handleiding op de motrade website, echter krijg ik geen verdere melding over de vliegtuig modus. Via mijn iPhone kon ik wél muziek afspelen, maar deze werd niet opgeladen. Tevens vond ik de muziek een klein beetje "kraken".

Teleurgesteld heb ik het opgegeven en ga ik morgen een nieuwe poging wagen... (tevens omdat ik zondag naar frankrijk vertrek en niet zoveel zin heb om allemaal cd'tjes mee te gaan nemen! Ik zou haast nog proberen snel een cd speler tray te scoren en mijn oude pioneer cd speler met iphone support aan te sluiten. .. Heb geen verstand van elektra, misschien dat iemand eeenig idee heeft hier?
Volvo V40 2.0T AUT 2003
Webdagboek
Afbeelding
"There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die."
Gebruikersavatar
Backslashnl1
Idle
Idle
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:34
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leeuwarden

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Backslashnl1 »

Ik begrijp het niet helemaal goed, volgens mij lees ik een paar tegenstrijdige dingen. Je zegt dat de radio ERROR weergeeft, maar toch kun je een krakend geluid horen? Hij speelt dus wel muziek af met tegelijk ERROR in beeld?

Het klinkt op deze manier als een houtje touwtje oplossing, die Grom audio :tumbdown

Ik wil dit weekend mijn Grom audio USB versie installeren. Was het lastig om hem van stroom te voorzien? Hoe heb je dat gedaan? En waar heb je de Grom nu geïnstalleerd?
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

Ik dacht dat GROM wel van behoorlijke kwaliteit zou zijn... maar toch niet dan?
Gebruikersavatar
Robzor
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1131
Lid geworden op: do 30 jun 2011, 21:49
12
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Robert
Locatie: Aarle-Rixtel

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Robzor »

Sorry voor de onduidelijkheid! Maar ik krijg geen info op mijn display en ook laadt de iPhone niet op. Op mijn iphone kan ik wél muziek afspelen maar krijg dus geen info op de display van de radio. Ook kan ik dus geen playlisten kiezen en laadt hij niet op.

Vandaag de firmware geïnstalleerd maar helaas zonder succes. Ik krijg een nieuwe opgestuurd door motrade en hoop dat deze wel werkt.

Kan dus niet zeggen de GROM slechte kwaliteit is! Waarschijnlijk heb ik gewoon pech gehad,.... Mocht de volgende weer niet werken stel ik die mening misschien bij ;).
Volvo V40 2.0T AUT 2003
Webdagboek
Afbeelding
"There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die."
Gebruikersavatar
Backslashnl1
Idle
Idle
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:34
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leeuwarden

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Backslashnl1 »

Het klinkt inderdaad ook wel als een slecht werkend exemplaar, hopelijk meer succes met de nieuwe :-D

Hoe had je de grom van stroom voorzien? Dat lijkt mij de grootste uitdaging bij het installeren.
Gebruikersavatar
Robzor
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1131
Lid geworden op: do 30 jun 2011, 21:49
12
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Robert
Locatie: Aarle-Rixtel

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Robzor »

Oja! Er zit een blauw "kabelschoentje" bij waar je de voedingskabel van de GROM in stopt en die draai je met de andere kant op de voedigskabel van de radio (geel). Door middel van een ijzeren pinnetje doorboor je deze kabel. Hoef je je echt geen zorgen over te maken :).

De afwerking met de kabel heb ik nog niet echt bekeken (waar ik hem tevoorschijn laat komen). Eerst ding werkend krijgen, daarna kijk ik wel verder :).
Volvo V40 2.0T AUT 2003
Webdagboek
Afbeelding
"There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die."
Gebruikersavatar
Backslashnl1
Idle
Idle
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:34
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leeuwarden

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Backslashnl1 »

Robzor schreef:Oja! Er zit een blauw "kabelschoentje" bij waar je de voedingskabel van de GROM in stopt en die draai je met de andere kant op de voedigskabel van de radio (geel). Door middel van een ijzeren pinnetje doorboor je deze kabel. Hoef je je echt geen zorgen over te maken :).
Ja dit is juist het punt wat ik lastig vind :P Maar als ik het goed begrijp moet je deze gele kabel lostrekken uit de groene aansluiting, en die via het blauwe kabelschoentje op de Grom aansluiten?
Afbeelding
Xblast
Idle
Idle
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 10:55
14
Model: V40
Type: 1.9TD 90/95pk
Bouwjaar: 2000
Locatie: Utrecht

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Xblast »

Backslashnl1 schreef:
Robzor schreef:Oja! Er zit een blauw "kabelschoentje" bij waar je de voedingskabel van de GROM in stopt en die draai je met de andere kant op de voedigskabel van de radio (geel). Door middel van een ijzeren pinnetje doorboor je deze kabel. Hoef je je echt geen zorgen over te maken :).
Ja dit is juist het punt wat ik lastig vind :P Maar als ik het goed begrijp moet je deze gele kabel lostrekken uit de groene aansluiting, en die via het blauwe kabelschoentje op de Grom aansluiten?
[img]http://home.concepts.nl/~pc125480/V40/V ... io.jpg[img]
NIET LOSTREKKEN!!!

Het blauwe kabelschoentje heeft een punt, waardoor het door de isolatie kan worden gedraaid. Je krijgt daardoor een afsplitsing.
Heb je het kabelschoentje al gezien? Want dan wordt alles duidelijk.
Volvo V40 1.9D (95pk) Europe-Extra-Line || 04-2000 || Voorsteltopic ||
Gebruikersavatar
Backslashnl1
Idle
Idle
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:34
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leeuwarden

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Backslashnl1 »

Ik heb de hele handleiding al gelezen, maar het wordt mij om de een of andere reden niet vanzelf duidelijk :'(

Ja ik heb die kabelschoen gezien, aan 1 kant kan er een kabel in en aan de andere kant ook. Aan 1 kant gaat logischerwijs die Grom kabel erin, maar waar ik die andere kabel vandaan haal is mij niet duidelijk. Die gele kabel laat je dus zitten in de groene aansluiting... En dan?
:wtf
Zou je me dit stap voor stap willen uitleggen? Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Robzor
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1131
Lid geworden op: do 30 jun 2011, 21:49
12
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Robert
Locatie: Aarle-Rixtel

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Robzor »

Je draait dat blauwe kabelschoentje open en dan zit daar een metalen pinnetje in. Als je hem weer dicht draait op de gele voedingskabel van je radio prikt dit pinnetje daar in en krijg je dus zo stroom. :). Beetje duidelijk?
Volvo V40 2.0T AUT 2003
Webdagboek
Afbeelding
"There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die."
Gebruikersavatar
Backslashnl1
Idle
Idle
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:34
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leeuwarden

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Backslashnl1 »

Dat blauwe schoentje werkt dus als een soort splitter? Die 'hangt' aan dat gele stroomkabeltje?
Gebruikersavatar
Robzor
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1131
Lid geworden op: do 30 jun 2011, 21:49
12
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Robert
Locatie: Aarle-Rixtel

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Robzor »

Inderdaad. Makkelijk alternatief voor aftappen en weer verbinden en er daarna isolatietape om doen :).
Volvo V40 2.0T AUT 2003
Webdagboek
Afbeelding
"There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die."
Gebruikersavatar
Backslashnl1
Idle
Idle
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:34
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leeuwarden

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Backslashnl1 »

Ah, dan snap ik het nu eindelijk :-D Bedankt voor je uitleg!
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

Zo'n snijblokje is niet een hele betrouwbare verbinding. Zou ik de draad nog eerder in elkaar vlechten en aftapen of beter nog solderen en met krimpkous natuurlijk.
b330
Idle
Idle
Berichten: 28
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 14:29
14
Model: XC90

Re: Usb op orginele radio

Bericht door b330 »

sdirkx schreef:Zo'n snijblokje is niet een hele betrouwbare verbinding. Zou ik de draad nog eerder in elkaar vlechten en aftapen of beter nog solderen en met krimpkous natuurlijk.
ligt aan hoe goed je ze aan knijpt. en natuurlijk is solderen betere oplossing maar als je skotchblokken van 3m pakt die zijn wel goed
Gebruikersavatar
Robzor
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1131
Lid geworden op: do 30 jun 2011, 21:49
12
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Robert
Locatie: Aarle-Rixtel

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Robzor »

Vandaag een nieuw printplaatje en iPhone kabel ontvangen en it's working!!!!

Perfect geluid. Heerlijk!
Heb overigens het printplaatje gekregen zonder USB deze keer. Is iets goedkoper, kijken wel even hoe de afhandeling plaats vind maar daar verwacht ik geen problemen mee :)
Volvo V40 2.0T AUT 2003
Webdagboek
Afbeelding
"There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die."
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: Usb op orginele radio

Bericht door myalexx »

b330 schreef:
sdirkx schreef:Zo'n snijblokje is niet een hele betrouwbare verbinding. Zou ik de draad nog eerder in elkaar vlechten en aftapen of beter nog solderen en met krimpkous natuurlijk.
ligt aan hoe goed je ze aan knijpt. en natuurlijk is solderen betere oplossing maar als je skotchblokken van 3m pakt die zijn wel goed
die rare kneldingen zijn nooit zo goed, pas als je de proffesionele lijn hebt werkt het pas..

Gewoon met een persverbinder of solderen.. & allebij wel even een krimpkous omheen doen.
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Gebruikersavatar
Backslashnl1
Idle
Idle
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:34
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leeuwarden

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Backslashnl1 »

Ik heb vandaag de Grom audio usb versie geinstalleerd, en hij werkte direct perfect! Gewoon met de bijgeleverde posi-tap hem voorzien van stroom, werkt prima :-D

Geluidskwaliteit is ook super, gewoon vergelijkbaar met audio cd's. Hij ondersteund ook meer dan 6 (virtuele) cd's, ik vermoed maximaal 20. Ik heb nog niet verder geprobeerd dan 8.

Het enige wat ik niet aan de praat heb is cd-text. Ik zie dus bijv alleen cd 3, track 19, en niet de artiest en tracktitel. Ik speel overigens mijn muziek af vanaf een usb stick, ik weet niet of dat ermee te maken heeft.

Weet iemand of de Hu-1205 ook cd text ondersteund, en of je dit apart moet aanzetten?
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

Kun je niet proberen om wat extra mappen aan te maken met MP3 erin. Dan weet je in ieder geval of ie meer dan 10 (CD-wisselaar) aan kan. Dat zou wel een sterk minpunt zijn.
Verder jammer dat Cd-text niet lijkt te werken. Ook een reden om dan misschien toch voor de iMIEV te gaan. Die alleen weer wel weer een stukje duurder. (A)
Wel een goede vraag van CD-text op de HU-1205. Kan ik me eigenlijk niet herinneren (heb momenteel nog een probleem met de voedingsstekker van de wisselaar, nadat ik die stekkers er 'n keer allemaal uit heb gehad).
Gebruikersavatar
Backslashnl1
Idle
Idle
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:34
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leeuwarden

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Backslashnl1 »

Ja morgen ga ik er nog wat meer muziek op zetten. Overigens zijn binnen de 6 (of 20) hoofdmappen submappen wel ondersteund, alleen worden de tracktitels dan gewoon doorgenummerd. Als je bijv in hoofdmap 01 daarin 2 submappen plaatst met in alle submappen 20 nummers, dan is nr 1 van submap 2 track 21.

Je kan sowieso 99 tracks per map plaatsen dus er kunnen zeker honderden mp3's op.

De iMiv heeft sowieso tracktitel ondersteuning bij iPods, ik weet niet hoe dat zit bij Usb sticks? De Grom audio heeft van zichzelf wel ondersteuning voor cd text heb ik begrepen... Maar misschien alleen bij iPods en niet bij usb sticks?
Plaats reactie