Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

hervelt
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1304
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 23:17
12
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Johan
Locatie: Breda

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door hervelt »

Inderdaad "namaak Yatour.
Maar er zijn toch verschillende types Yatour ?

Zo had Grom aantal jaar terug gelijktijdig de IPD en de USB2 in het assortiment.
Verschillende interfaces, verschillende prijzen, en alleen de USB2 had een USB connector (voor USB stick) en kon TXT functie ondersteunen.

Wat TS voor type Yatour opgeeft is waarschijnlijk niet dezelfde als jij hebt.
Hoe wil je anders vergelijken ?
Hij vraagt er specifiek naar.
(Jouw uitleg was overigens ook goed hoor)

Voor jouw toepassing heb je ook helemaal geen TXT support nodig. Dat was voor mij wel een pre omdat ik mijn geripte CD's afspeel als MP3's.
Laatst gewijzigd door hervelt op za 24 mar 2018, 22:56, 3 keer totaal gewijzigd.
V40 1.9D 115 pk Europa Sports 2003 (met HU-1205 & Grom USB2 module)
Gebruikersavatar
Bramzel
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 2163
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 11:21
7
Roepnaam: Bram
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door Bramzel »

Volgens mij zijn die Yatour kastjes gewoon gelijk, en is alleen de kabel anders. Het hele USB TXT verhaal is inderdaad niet van toepassing want de vraag ging over het streamen via bluetooth. De bluetooth module is een add-on voor het basiskastje, die is ook in dat geval hetzelfde dus.
Gebruikersavatar
jbruijs
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1302
Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
8
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Jelle
Locatie: Druten (GLD)
Contacteer:

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door jbruijs »

Yatour en GROM zijn zeker niet gelijk. Werking van de chipset is anders.
Er is ook wel degelijk verschil in werking van die twee. Voorheen had ik een GROM waar ik erg tevreden mee was. Nooit storing etc. Nu heb ik een Yatour en die is een stuk minder stabiel. Regelmatig CD-error melding dan blijft hij wel spelen maar kan ik hem niet meer bedienen via de radio. En ook de aansluitingen op het kastje zelf zijn bij de GROM toch wat degelijker dan bij Yatour.
Aan de andere kant betaal je voor de GROM over het algemeen ook wel behoorlijk wat meer. Dus dat is de afweging.

Heb overigens een collega die zo'n cheapass Chinees geval heeft en die werkt perfect hahahah dus die gok kan je ook nog nemen.
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN

Afbeelding

Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
Gebruikersavatar
Bramzel
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 2163
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 11:21
7
Roepnaam: Bram
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door Bramzel »

Ik bedoelde niet dat Yatour en Grom gelijk waren, sorry voor de onduidelijkheid. Ik bedoelde meer dat volgens mij de Yatour voor verschillende types radio gelijk is, dus bijvoorbeeld die voor de HU en de SC. Ik geloof gelijk dat een Grom steviger is, maar dat maakt bij gebruik over Bluetooth niet uit. Ik heb mijn Yatour achter het dashboard weggewerkt en de USB en AUX met verlengkabels in het dashboard uit laten komen (met dank aan het verzamelde materiaal wat ik van Nick had overgenomen ;) ).
Gebruikersavatar
jbruijs
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1302
Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
8
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Jelle
Locatie: Druten (GLD)
Contacteer:

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door jbruijs »

Bramzel schreef: zo 25 mar 2018, 22:33 Ik bedoelde niet dat Yatour en Grom gelijk waren, sorry voor de onduidelijkheid. Ik bedoelde meer dat volgens mij de Yatour voor verschillende types radio gelijk is, dus bijvoorbeeld die voor de HU en de SC. Ik geloof gelijk dat een Grom steviger is, maar dat maakt bij gebruik over Bluetooth niet uit. Ik heb mijn Yatour achter het dashboard weggewerkt en de USB en AUX met verlengkabels in het dashboard uit laten komen (met dank aan het verzamelde materiaal wat ik van Nick had overgenomen ;) ).
ooohhwwww zooooo hahahahaha :P

In principe is het niets anders dan een modulator die de radio laat denken dat het een CD speler is. Alle radio's die een aansluiting voor een externe CD wisselaar hebben, daar kan een Yatour op aangesloten worden. Werking verschilt dan inderdaad niet echt. Dus wat dat betreft geef ik je helemaal gelijk :D

Mja dat wilde ik eigenlijk ook nog gaan doen, maar had ik geen zin meer in hahahaha dus nu ligt de Yatour mooi in het vakje bij info center.
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN

Afbeelding

Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
Gebruikersavatar
Thomas
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 21 mar 2018, 18:57
6
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2002
Roepnaam: Thomas
Locatie: Zeist

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door Thomas »

Kijk, meteen een levendige discussie :jerry

Ik denk dat ik er wel uit ben: ik heb ook nog wat andere reviews gelezen en mijn indruk over Yatour, zeker met alleen gebruik van bluetooth, is positief genoeg.

Het ding werkt dan volgens mij als een simpel doorgeefluikje voor BT of aux en hoeft zich niet te bekommeren om mapjes etc, dat mag de iPhone doen. En dat is eigenlijk precies wat ik wil. Plus bellen.

Ook al vermoed ik dat Grom wat degelijker is (maar dat is puur gebaseerd op foto's en reviews), is het voor mijn doeleinden onzinnig om bijna 40 euro meer uit te geven.

Binnenkort maar eens bestellen, al heb ik de auto nog niet eens binnen (A)
Gebruikersavatar
jbruijs
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1302
Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
8
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Jelle
Locatie: Druten (GLD)
Contacteer:

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door jbruijs »

Hahaha ach goeie voorbereiding kan geen kwaad.
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN

Afbeelding

Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
ThijsV40ES
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 359
Lid geworden op: ma 04 jun 2018, 20:24
5
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Thijs

YATOUR speelt nauwelijks geluid door speakers?

Bericht door ThijsV40ES »

Hoi,

Via Ivar heb ik een Yatour YT-M06 gekocht, een module om AUX/USB/SD af te spelen op je HU radio, HU-1205 in dit geval.

Via Aux speelt telefoon wel geluid af via speakers, alleen als de telefoon op Vol. MAX staat & idem voor HU-1205, maar zelf dan hoor ik de audio voor 5% die wordt overstemd door geruis/gekraak van de speakers (die het bij radio / CD wel gewoon subliem doen).

Heeft er iemand tips?
- CD-C verschijnt netjes op het display wanneer Yatour kastje is aangesloten, LED op Yatour brand dan ook!
- 3 aux kabels geprobeerd!
- SD/USB werken niet, maar dat is 99% zeker mijn eigen schuld; gedownloade muziek niet in juiste bestand formaat/type etc. Het gaat me puur om de Aux kabel.
- CD05 TRKxx staat op het scherm

Voor degene met een Yatour: waar hebben jullie de gele (12V) voedingskabel (met koperen draad uiteinde) op aangesloten? Zie foto; na tip van Ivar in de groene connector rechtsboven (plek 1). Wellicht is dit niet goed? Bij Ivar werkte het wel..

Zie foto's voor duidelijkheid. Alle tips zijn welkom!
Mvg, ThijsAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

V40 2.0t sports edition 2003
480ES 2.0 1995
Gebruikersavatar
Ultimaatje
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 76
Lid geworden op: za 20 mei 2017, 20:56
6
Model: Andere
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Stephan
Locatie: Hoofddorp

Re: YATOUR speelt nauwelijks geluid door speakers?

Bericht door Ultimaatje »

Gele kabel moet op permante + ztaan volgens de handleiding begrijp ik.
Mijn samsung j7 werkt ook niet helaas. Maar dat gaat weer via andere weg.
Daarintegen samsung s8 werkt daar wwe wel op.
Rara.

Verstuurd vanaf mijn SM-J710F met Tapatalk

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thomas
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 21 mar 2018, 18:57
6
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2002
Roepnaam: Thomas
Locatie: Zeist

Re: YATOUR speelt nauwelijks geluid door speakers?

Bericht door Thomas »

Vreemd, lijkt of de yatour niet genoeg stroom krijgt en het signaal dus niet versterkt.

Ik heb de 'andere' yatour (BTA), met bluetooth verbinding en aux-aansluiting en die werken allebei goed. Dan zet ik het volume overigens ook op max en is het vaak nog net iets zachter als bij de radio/cd (ook een HU1205). Maar het geluid is prima.

De 12v-kabel zit bij mij op dezelfde plek aangesloten, alleen op een andere manier. Bij mij heeft de voedingskabel zo'n aansluiting met een naaldje, die je in die dikke roze kabel prikt om stroom af te tappen. Maar je zou denken dat het op deze manier ook moet werken. Geen kabelbreukje oid?

Ik zou het alsnog eens proberen met een (juist geformatteerd) sd-kaartje. Werkt het dan wel, dan is de aux misschien stuk?

Succes, ik weet hoe irritant het is als die dingen niet gewoon doen wat je wilt :tumbdown
ThijsV40ES
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 359
Lid geworden op: ma 04 jun 2018, 20:24
5
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Thijs

Re: YATOUR speelt nauwelijks geluid door speakers?

Bericht door ThijsV40ES »

Ultimaatje schreef:Gele kabel moet op permante + ztaan volgens de handleiding begrijp ik.
Mijn samsung j7 werkt ook niet helaas. Maar dat gaat weer via andere weg.
Daarintegen samsung s8 werkt daar wwe wel op.
Rara.

Verstuurd vanaf mijn SM-J710F met Tapatalk
Ik heb m'n telefoon (Samsung Galaxy Note 9) en laptop (Macbook Pro) beide geprobeerd: beide hetzelfde -ongewenste- effect!..

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

V40 2.0t sports edition 2003
480ES 2.0 1995
ThijsV40ES
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 359
Lid geworden op: ma 04 jun 2018, 20:24
5
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Thijs

Re: YATOUR speelt nauwelijks geluid door speakers?

Bericht door ThijsV40ES »

Thomas schreef:Vreemd, lijkt of de yatour niet genoeg stroom krijgt en het signaal dus niet versterkt.

Ik heb de 'andere' yatour (BTA), met bluetooth verbinding en aux-aansluiting en die werken allebei goed. Dan zet ik het volume overigens ook op max en is het vaak nog net iets zachter als bij de radio/cd (ook een HU1205). Maar het geluid is prima.

De 12v-kabel zit bij mij op dezelfde plek aangesloten, alleen op een andere manier. Bij mij heeft de voedingskabel zo'n aansluiting met een naaldje, die je in die dikke roze kabel prikt om stroom af te tappen. Maar je zou denken dat het op deze manier ook moet werken. Geen kabelbreukje oid?

Ik zou het alsnog eens proberen met een (juist geformatteerd) sd-kaartje. Werkt het dan wel, dan is de aux misschien stuk?

Succes, ik weet hoe irritant het is als die dingen niet gewoon doen wat je wilt :tumbdown
Ik heb de SD kaart kunnen formatteren naar de -volgens handleiding- geschikte type: FAT32 (SD kaartje is 32GB)
Resultaat:
Positief: via de SD kaart speelt hij succesvol muziek af.
Negatief: de SD kaart speelt de muziek hetzelfde af als via Aix; even slecht dus..

Ik heb al 20 keer de kabel erin & eruit gehad, alles hetzelfde effect.
Kabel breuk heb ik m'n twijfels bij: zonder Yatour kastje doet FM AM & CD het per-fecto! Met Yatour kastje doen die 3 het even goed, maar als je dan naar CD-C gaat (en rode LED gaat branden op Yatour kastje), dan klinkt alles vis Yatour 3x niks.. terug naar FM AM & CD? Die wél perfect!

Feit waar je vast weinig aan hebt: ik heb de High Performance audio installatie (V40).

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

V40 2.0t sports edition 2003
480ES 2.0 1995
Gebruikersavatar
Thomas
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 21 mar 2018, 18:57
6
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2002
Roepnaam: Thomas
Locatie: Zeist

Re: YATOUR speelt nauwelijks geluid door speakers?

Bericht door Thomas »

Ik heb ook de High Performance audio :)

En ik bedoelde een kabelbreukje in het stroomdraadje, maar dat is eigenlijk onwaarschijnlijk, als het ledje steeds brandt.

Zou het iets uitmaken dat de 12v-kabel in/na de stekker zit en niet ervoor?
Gebruikersavatar
jbruijs
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1302
Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
8
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Jelle
Locatie: Druten (GLD)
Contacteer:

Re: YATOUR speelt nauwelijks geluid door speakers?

Bericht door jbruijs »

Thomas schreef: do 22 nov 2018, 15:37 Ik heb ook de High Performance audio :)

En ik bedoelde een kabelbreukje in het stroomdraadje, maar dat is eigenlijk onwaarschijnlijk, als het ledje steeds brandt.

Zou het iets uitmaken dat de 12v-kabel in/na de stekker zit en niet ervoor?
Nee, draadbreuk in voeding lijkt me onwaarschijnlijk als led brand. Bovendien vindt de radio de module ook gewoon. Nee boeit opzich niet echt waar je de voeding vandaan haalt. Ik heb hem ook op + van radio aangesloten zodat hij in en uitschakelt met de radio. Massa kabeltje kan nog wel uitmaken. Heb je die rechtstreeks aan het chassis ergens gemaakt of ook via de radio gelust? Ik zou voor een aparte massa gaan. Dus even ergens op kaal stukje metaal achter dash ofzo vast maken met boutje. Ook om looping te voorkomen (dynamo ruis). Breuk in de multipin (molex is dat geloof ik) kabel kan natuurlijk wel voor problemen zorgen.
Weet niet waar je woont maar we zouden jouw module even kunnen testen op mijn bedrading zeg maar. Of bij iemand anders die ook een yatour module heeft natuurijk. Dan kunnen we een en ander uitsluiten.
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN

Afbeelding

Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
ThijsV40ES
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 359
Lid geworden op: ma 04 jun 2018, 20:24
5
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Thijs

Re: YATOUR speelt nauwelijks geluid door speakers?

Bericht door ThijsV40ES »

Thomas schreef:Ik heb ook de High Performance audio :)

En ik bedoelde een kabelbreukje in het stroomdraadje, maar dat is eigenlijk onwaarschijnlijk, als het ledje steeds brandt.

Zou het iets uitmaken dat de 12v-kabel in/na de stekker zit en niet ervoor?
Ik heb met mijn teken kunsten even een schematische weergave gemaakt hoe de gele (kopereren) 12V-voedingskabel loopt:

Het koperen uiteinde (waarvan het gele rubber dus naar achteren is gepield), gaat IN de groene connector; punt 1 (rechtsboven).
De kabel maakt dan een bocht van 180 graden zodat deze in het "geultje" van de groene connector 'naar buiten kan'.

Simpelweg: de groene connector zit zoals deze hoort te zitten, erin geklikt, maar met de 12V kabel ertussen)

Ik heb al 20 keer dat kabel er overnieuw op aangesloten, een aantal keer kon ik de gele 12V voedingskabel eruit trekken (voorzichtig, wel met kracht) en toen bleef de Yatour alsnog aan c.q. muziek *slecht* afspelen. Dafuq?

Hoop dat je iets hebt aan de tekening & uitleg.
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

V40 2.0t sports edition 2003
480ES 2.0 1995
ThijsV40ES
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 359
Lid geworden op: ma 04 jun 2018, 20:24
5
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Thijs

Re: YATOUR speelt nauwelijks geluid door speakers?

Bericht door ThijsV40ES »

jbruijs schreef:
Thomas schreef: do 22 nov 2018, 15:37 Ik heb ook de High Performance audio :)

En ik bedoelde een kabelbreukje in het stroomdraadje, maar dat is eigenlijk onwaarschijnlijk, als het ledje steeds brandt.

Zou het iets uitmaken dat de 12v-kabel in/na de stekker zit en niet ervoor?
Nee, draadbreuk in voeding lijkt me onwaarschijnlijk als led brand. Bovendien vindt de radio de module ook gewoon. Nee boeit opzich niet echt waar je de voeding vandaan haalt. Ik heb hem ook op + van radio aangesloten zodat hij in en uitschakelt met de radio. Massa kabeltje kan nog wel uitmaken. Heb je die rechtstreeks aan het chassis ergens gemaakt of ook via de radio gelust? Ik zou voor een aparte massa gaan. Dus even ergens op kaal stukje metaal achter dash ofzo vast maken met boutje. Ook om looping te voorkomen (dynamo ruis). Breuk in de multipin (molex is dat geloof ik) kabel kan natuurlijk wel voor problemen zorgen.
Weet niet waar je woont maar we zouden jouw module even kunnen testen op mijn bedrading zeg maar. Of bij iemand anders die ook een yatour module heeft natuurijk. Dan kunnen we een en ander uitsluiten.
Zie post hier boven, we schreven tegelijk AfbeeldingAfbeelding
Zie foto: zo loopt mijn kabel, met een lusje dus.

Ik woon zelf in Heiloo, Noord-Holland.
Jouw tip, een massapunt (metaal) opzoeken achter het dashboard is een goede tip, die zal ik proberen (morgen of weekend). Mocht dát zelfs niet werken dan zijn we al een heel stuk wijzer.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

V40 2.0t sports edition 2003
480ES 2.0 1995
Gebruikersavatar
jbruijs
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1302
Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
8
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Jelle
Locatie: Druten (GLD)
Contacteer:

Re: YATOUR speelt nauwelijks geluid door speakers?

Bericht door jbruijs »

Nou ik zat net nog even te kijken maar volgens mij ben ik in de war.....en heeft deze yatour geen aparte massa....

Je kunt voor de voeding natuurlijk nog even proberen deze rechtstreeks van de accu af te halen. Dan weet je zeker dat aanlevering goed is.
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN

Afbeelding

Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
ThijsV40ES
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 359
Lid geworden op: ma 04 jun 2018, 20:24
5
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Thijs

Re: YATOUR speelt nauwelijks geluid door speakers?

Bericht door ThijsV40ES »

Zo ziet de Yatour YT-M06 eruit. De rode LED brandt alleen als ik via de HU-1205 draaiknop van FM AM CD naar 'CD-C' draai.AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

V40 2.0t sports edition 2003
480ES 2.0 1995
HJ2
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 21:09
5
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 2000
Locatie: Delluf "Shire"

Re: YATOUR speelt nauwelijks geluid door speakers?

Bericht door HJ2 »

De LED krijgt spanning van het 5V (TTL?) gedeelte lijkt me. Dat betekent dat het nog steeds kan dat het 12V gedeelte (en dus de versterker) geen spanning krijgt.
Kun je niet gewoon een multimeter erop zetten en meten of er wel 12V bij de Yatour aankomt? Dus met een pennetje even in de D-sub connector .

Losse draadjes ergens in pielen is een gegarandeerd recept voor vele uren troubleshooten :-D
Gebruikersavatar
Thomas
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 21 mar 2018, 18:57
6
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2002
Roepnaam: Thomas
Locatie: Zeist

Re: YATOUR speelt nauwelijks geluid door speakers?

Bericht door Thomas »

Wat HJ2 zegt.

Bij mij zit er dus zo'n ding op:

Afbeelding

en die prikt in de kabel:

Afbeelding

Ik zou zeggen, regel zo'n prikding en probeer dat:

https://www.motrade.nl/nl/accessoires/s ... g-10000152
Plaats reactie