Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Plaats reactie
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

dus er kunnen zeker honderden mp3's op.
Ik zou toch eigenlijk wel de 32Gb willen kunnen benutten die een Grom of Imiv aan zou moeten kunnen. :-D

Het aantal folder zou ook max 99 kunnen zijn volgens de manual:
manual: http://gromaudio.com/downloads/GROM-USB.pdf
website: http://www.gromaudio.com/store/usb_adap ... rface.html

Dit zegt de site van Motrade over USB, maar nog geen specifieke info over de HU1205 kunnen vinden:
http://motrade.nl/data/mediablocks/Bediening%20USB.pdf

Comment in dit filmpje (hoewel geen HU1205) zegt:
"@willdatsun1 You can have 10-20 top level folders. No limitation on nested folders and no limitation on files. Titles are not displayed"


Toch jammer dit soort beperkingen. Ik zou graag zien dat iemand met de GROM probeert >99 mappen (op hoofdniveau) op een USB-stick in combinatie met de HU1205 probeert te doorlopen.
Gebruikersavatar
Backslashnl1
Idle
Idle
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:34
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leeuwarden

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Backslashnl1 »

sdirkx schreef:Toch jammer dit soort beperkingen. Ik zou graag zien dat iemand met de GROM probeert >99 mappen (op hoofdniveau) op een USB-stick in combinatie met de HU1205 probeert te doorlopen.
Ik weet niet wat je precies verwachtte van de Grom Audio, dit apparaat emuleert immers een cd wisselaar... Dus het principe van een aantal mappen/playlists (cd's) waarover je muziek kan verdelen is een logisch gevolg hiervan.

Het maximale aantal mappen dat je kan gebruiken hangt af van wat de grootst mogelijke cd-wisselaar is die je kunt aansluiten op je radio. Op de HU-1205 zit een knop "Disc 1-20", daarom verwacht ik dat het maximale aantal mappen 20 zal zijn.

Ik heb overigens met 12 mappen geprobeerd en dat werkt. Map 10 staat in het display ook als cd 10, maar map 11 heet weer cd 01. Wellicht kunnen er dus ook meer dan 20 mappen op.
Gebruikersavatar
john
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 21:50
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Hoorn

Re: Usb op orginele radio

Bericht door john »

Ik heb ook sinds eergisteren een hu-1205 met een grom kastje ook usb/aux/iphone/ipod.

Werkt perfect. installeren is zeer eenvoudig.
Werkt makkelijk allemaal. ik ben er zeer tevreden mee.

Hiervoor had ik een cd speler de 503 geloof ik.

Dit is een hele verbetering.

Misschien dat ik het bluetoot setje ook nog een keer koop. gelijk een mooi weg gewerkte
carkit :tumbup allen die vind ik nog wel duur voor 50 euro. Maar ja het is wel plug en play.

Greet
John
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

Backslashnl1 schreef:
sdirkx schreef:Toch jammer dit soort beperkingen. Ik zou graag zien dat iemand met de GROM probeert >99 mappen (op hoofdniveau) op een USB-stick in combinatie met de HU1205 probeert te doorlopen.
Ik weet niet wat je precies verwachtte van de Grom Audio, dit apparaat emuleert immers een cd wisselaar... Dus het principe van een aantal mappen/playlists (cd's) waarover je muziek kan verdelen is een logisch gevolg hiervan.

Het maximale aantal mappen dat je kan gebruiken hangt af van wat de grootst mogelijke cd-wisselaar is die je kunt aansluiten op je radio. Op de HU-1205 zit een knop "Disc 1-20", daarom verwacht ik dat het maximale aantal mappen 20 zal zijn.

Ik heb overigens met 12 mappen geprobeerd en dat werkt. Map 10 staat in het display ook als cd 10, maar map 11 heet weer cd 01. Wellicht kunnen er dus ook meer dan 20 mappen op.
20 mappen is nog best beperkt als je tot 32Gb zou moeten kunnen gaan. Kun je niet eens proberen om er een aantal bij te zetten. Na CD10 gaat ie dus al verder met 01, 02.. (niet heel praktisch als er daadwerkelijk meer dan 20 mappen op kunnen.
Het is allemaal net niet wat ik er van had verwacht eigenlijk. De HU1205 is er inderdaad ook niet op ingericht om een grote collectie muziek af te spelen, maar een heel serieus alternatief tov m'n wisselaar vind ik het nog niet. Daar heeft het gebruik van een iPod dan wel een voordeel, omdat je iig nog een 2e display hebt.

PS: Hebben jullie 'm via Motrade?
Xblast
Idle
Idle
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 10:55
14
Model: V40
Type: 1.9TD 90/95pk
Bouwjaar: 2000
Locatie: Utrecht

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Xblast »

Ik heb 66 "mappen"/playlists op mn ipod staan, en die worden allemaal gezien. Dit is dus niet zo'n probleem. Alleen weet ik niet wat er gebeurt als je meer dan 100 playlists heb.
Volvo V40 1.9D (95pk) Europe-Extra-Line || 04-2000 || Voorsteltopic ||
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

iPod dus. Nu nog met een USB-stick :-D
Gebruikersavatar
Backslashnl1
Idle
Idle
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:34
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leeuwarden

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Backslashnl1 »

  • Het voordeel is dat je geen cdtjes meer hoeft te branden
  • Je hoeft niet steeds cd's te wisselen in je wisselaar maar via usb kun je veel makkelijker muziek verversen
  • Je kan dus veel meer (virtuele) cd's meenemen dan 6 bij je cd wisselaar, waarbij je geen limiet hebt met het aantal tracks per cd.
Als dit niet genoeg voordelen zijn boven je cd wisselaar dan hoef je hem niet aan te schaffen.

Ik heb nu getest met 21 mappen op mijn USB stick, en dat werkt ook. T/m 99 zal dan ook wel werken lijkt me, maar dat ga ik niet proberen want dat is me teveel gedoe.

En ja, ik heb em van Motrade :-D
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

Een stuk of 10 Cd's meer tov de wisselaar is toch niet zoveel (anders ben je nog regelmatig die stick aan het verversen.. een beetje afwisseling kan geen kwaad)?
Ik heb nu getest met 21 mappen op mijn USB stick, en dat werkt ook.
OK, thanks. Als het er waarschijnlijk minstens 99 zijn, dan vind ik het wel een serieuze upgrade. Het lastige is nog dat alleen map-nr 01 t/m 20 de enige info is die je hebt (ervan uitgaande dat CD-text dus niet werkt).
Gebruikersavatar
Backslashnl1
Idle
Idle
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:34
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leeuwarden

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Backslashnl1 »

20 is een logische maximale waarde voor een cd wisselaar, en aangezien hij al meer dan 20 aankan lijkt het me aannemelijk dat 30, 40, t/m 99 ook wordt ondersteund.
Ik ga het niet verder testen omdat me dat teveel tijd kost.

En ja, het is lastig dat de nummering niet doorloopt na 10 cd's en cd-text niet werkt, maar daar is weinig aan te doen :-D
Technisch wordt zoveel muziek dus ondersteund, praktisch is het echter niet om 32GB aan muziek altijd met je mee te nemen op de Grom audio. Voor mij is een 4Gb USB stick met honderden nummers dan ook voldoende.
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

20 is een logische maximale waarde voor een cd wisselaar, en aangezien hij al meer dan 20 aankan lijkt het me aannemelijk dat 30, 40, t/m 99 ook wordt ondersteund.
Ik ga het niet verder testen omdat me dat teveel tijd kost.
Ja, snap ik. Bedankt voor de info! :tumbup

let ook op de firmware updates: http://gromaudio.com/software-usb2.html

edit: Heb er ook maar eentje besteld. Dan zit ie er nog in voor de (auto)vakantie :-D
devnullT4
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 702
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1999
Locatie: Rijswijk ZH

Re: Usb op orginele radio

Bericht door devnullT4 »

met 129,- vind ik het apparaatje niet echt aan de goedkope kant eerlijk gezegd.
Maar goed, aangezien ik geen cd's meer luister in de auto omdat ik geen zin meer heb om zoveel cd's te branden/ mee te nemen is het wel een uitkomst....

Ook maar weer aanschaffen dus (A)
Webdagboek V40 T4 - B4194T2 LPi - VERKOCHT!
Afbeelding
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

Vind het ook niet echt goedkoop, maar het is het beste wat er te krijgen is zo'n beetje... dus je moet iets he :D
Aan de andere kant rekent Mr Volvo voor dit soort features op nieuwe modellen gerust 3 of 400 euri! (A) Dus dan is het nog best te doen...
PS: een andere headunit heb je ook niet onder de 100 euro ('n beetje fatsoenlijke). Zo kan ik de HU1205 er gewoon in laten zitten.
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

Er zit trouwens wel verschil in Volvo 94-00 en 01-06:
http://www.gromaudio.com/store/usb_adap ... rface.html
http://www.gromaudio.com/store/usb_adap ... rface.html
Maar het lijkt me dat het vooral gaat om de headunit die je gebruikt. De kabel is dan dus anders. Bij een Ph2 komt vaak de HU1205 voor. Dat zal dus anders zijn dan de andere/oudere Volvo-radio's. Of heb ik het mis...?
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

GROM USB is binnen (Kabel VOL01 voor een HU-radio - 2001-2006):
(even voor het gemak genummerd)

Afbeelding

Het spul oogt iig goed van kwaliteit.
Laatst gewijzigd door sdirkx op wo 27 jul 2011, 23:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dimitri
Veteraan
Veteraan
Berichten: 4380
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 20:47
14
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Dimitri
Locatie: Hazerswoude Z-H

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Dimitri »

Laat even weten of het echt zo super werkt als dat ze beweren Steffen, ben wel erg benieuwd.
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

Ze? Er zijn in dit topic al een paar tevreden gebruikers inmiddels al het goed heb gelezen hoor :-D
b330
Idle
Idle
Berichten: 28
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 14:29
14
Model: XC90

Re: Usb op orginele radio

Bericht door b330 »

kijk dat lijkt me nu ook leuk.. misschien heb ik er overheen gelezen maare waar hebben jullie die grom-device gehaald? dan ga ik het ook vast bestellen

in mijn 330i heb ik zo'n soort gelijk iets de intravee om precies te zijn en in combi met een 16.9 scherm is dat heel mooi
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

Link naar Motrade.nl

Instructies Volvo

@Robzor, backslashnl1, xblast: sommigen van jullie hebben niet de USB-versie, maar hadden jullie ook zoals op mijn foto, nummer 8 (aarde). Waar hebben jullie die aan vast gemaakt (instructies zeggen radio-chassis)?

Verder is nummer 6 trouwens een filter en zekering. Kom ik niet tegen op de foto van Motrade zelf. Maar is op zich een goeie optie.
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: Usb op orginele radio

Bericht door myalexx »

Nummer 8 gewoon onder een schroefje doen achter je radio ergens aan iets wat massa maakt.
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

Ja, wil ik ook gaan doen. Maar vroeg me ook af of de rest deze draad ook heeft, want die is optioneel (zie link instructies).

De site http://www.gromaudio.com/store/usb_adap ... rface.html maakt onderscheid in Ph1 en Ph2+, dus ben ook nog wel benieuwd waar dat verschil nou in zit.... :sleeping
Plaats reactie