Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door JohanH »

Mm dat is wel ruk zeg, ben benieuwd wat het is.

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding
dannyw
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 854
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
14
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Danny
Locatie: Nuenen

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door dannyw »

sdirkx schreef:Ja, witte stekker van de GROM-unit loshalen, maar dat werkt nu dus niet meer. Inmiddels ook de radiozekering eruit gehad (zoals ook in die FAQ beschreven), maar dat heeft ook geen effect.
Nog suggesties? :think Als ie nu niet goed gaat werken, wil ik ervan af. Zijn nu 1,5 jaar verder en het heeft nog niet echt goed gewerkt :swear Heb nog maar even contact met Motrade gezocht.
Na het loshalen en vastzetten van de stekker moet je hem even de tijd geven voordat er weer md-c in het beeld komt.

Heb zelf ook met update 9 of 10 dat het soms opnieuw gereset moet worden en aan de trage kant is .
Straks ook maar is 13 eropzetten.
Gebruikersavatar
RikJ
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:43
12
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Eindhoven

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door RikJ »

Mathieu schreef:Heb topic net doorgelezen, maar kwam niet echt iets tegen over de Bluetooth module.
Mensen ervaring met deze icm handsfree bellen?

Ik ben aan het kijken naar de Grom versie van €99,-.
USB aansluiting ga ik niet gebruiken, alleen maar muziek luisteren via iPhone.
Daarnaast zou handsfree bellen nog wel een toegevoegde waarde zijn.
Ik heb toevallig afgelopen weekend de GROM IPD3 module ingebouwd met een bluetooth uitbreidingsset. Ik heb jaren lang gebruik gemaakt van een Sony radio met bluetooth connectiveit en later een JVC radio. Belangrijkste reden voor mij is het kunnen streamen van muziek naar de radio, dit werkte met bovengenoemde radio's erg goed en met de GROM module misschien nog wel beter.
Ik ben er zeer, zeer tevreden over! Connectie met telefoon is echt een kwestie van seconden, waar het bij m'n vorige radio's wel eens minuten kon duren (JVC verbond de telefoon wel eens helemaal niet). Handsfree bellen werkt ook gewoon goed en ik kan de andere partij goed verstaan en zij zeggen mij ook goed te kunnen verstaan. Al moet ik wel zeggen dat ik gebruik maak van een Parrot microfoon aangezien deze al netjes weggewerkt zat door de vorige eigenaar.

Enig nadeel is dat er geen enkele informatie op het display getoond wordt. Mijn vorige JVC kon o.a. het huidige nummer laten zien en bijvoorbeeld wie er belde. Dit is verder eigenlijk geen punt voor mij, doordat ik gebruik maak van een Brodit telefoonhouder en ik alles prima kan bedienen op mijn toestel (een Sony Xperia Z).

Geluidskwaliteit is overigens zoals ik gewend ben, naar mijn idee zeer goed. In ieder geval véééél beter dan een AUX aansluiting en verder het grote voordeel dat je niet met kabeltjes loopt te kl*ten. Ik zeg kopen dus :tumbup
Ackten

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door Ackten »

Ik wil ook graag straks een grom in mijn v40 bouwen. Dit zal dan de ipd3 versie worden met Bluetooth adapter erbij icm hu1205. Iemand ervaring ermee qua
- afspelen vanaf iPhone 5
- bediening iPhone of radio zelf
- updaten firmware van de ipd3 (namelijk geen USB)
- waar is de 2e 8-pins aansluiting voor die van het gromkastje komt
- met Bluetooth blijft het afspelen dan draadloos en zend hij dan de tekstnamen nog wel mee?
Gebruikersavatar
Robzor
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1131
Lid geworden op: do 30 jun 2011, 21:49
12
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Robert
Locatie: Aarle-Rixtel

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door Robzor »

Let er bij de iPhone 5 wel op dat je een (originele) apple adapter nodig hebt van 30pins naar lightning. Het moet een originele zijn omdat de niet-originele geen audio kunnen omzetten. Bij de grom module is alleen de kabel meegeleverd die je gebruikt voor de toestellen tot de iphone 5.

Ik heb hem altijd op playlist 1 staan zodat ik m'n muziek altijd bedien vanaf de iPhone.
Volvo V40 2.0T AUT 2003
Webdagboek
Afbeelding
"There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die."
Gebruikersavatar
RikJ
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:43
12
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Eindhoven

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door RikJ »

Ackten schreef:Ik wil ook graag straks een grom in mijn v40 bouwen. Dit zal dan de ipd3 versie worden met Bluetooth adapter erbij icm hu1205. Iemand ervaring ermee qua
- afspelen vanaf iPhone 5
- bediening iPhone of radio zelf
- updaten firmware van de ipd3 (namelijk geen USB)
- waar is de 2e 8-pins aansluiting voor die van het gromkastje komt
- met Bluetooth blijft het afspelen dan draadloos en zend hij dan de tekstnamen nog wel mee?
Afspelen met een iPhone heb ik geen ervaring mee.
Het updaten van de firmware gaat via een micro SD kaartje.
Je hebt 1 aansluiting op het kastje nodig om je bluetooth module aan te hangen. De andere aansluiting kan je gebruiken om je iPhone aan te hangen. Is dus niet nodig als je al verbinding maakt via de bluetooth.
Ik heb geen tekst op mijn radio display staan, ik dacht dat het wel mogelijk moest zijn om daar "Bluetooth" o.i.d. zichtbaar te maken, maar is mij niet gelukt.

Kijk eens rond op de Nederlandse website, het is geen duidelijke website (amateuristisch te noemen), maar er is met een klein beetje zoekwerk veel informatie te vinden!
Gebruikersavatar
john
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 21:50
13
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Hoorn

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door john »

Robzor schreef:Let er bij de iPhone 5 wel op dat je een (originele) apple adapter nodig hebt van 30pins naar lightning. Het moet een originele zijn omdat de niet-originele geen audio kunnen omzetten. Bij de grom module is alleen de kabel meegeleverd die je gebruikt voor de toestellen tot de iphone 5.

Ik heb hem altijd op playlist 1 staan zodat ik m'n muziek altijd bedien vanaf de iPhone.
Hier valt genoeg te vonden: http://motrade.nl

ik gebruik hem met een iphone 4 en 4S.
de tekst komt op de radio te zien. deze bevalt mij prima en heb er geen problemen mee.
het bellen zet ik hem op luidspreker. als je muziek afspeel van je telefoon over de radio valt de muziek weg tijdens het rijden en kan je gewoon duidelijk bellen. daar heb ik echt geen carkit setje voor nodig beetje zonde van het geld vind ik.

mvg
John
Gebruikersavatar
Robzor
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1131
Lid geworden op: do 30 jun 2011, 21:49
12
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Robert
Locatie: Aarle-Rixtel

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door Robzor »

john schreef:
Robzor schreef:Let er bij de iPhone 5 wel op dat je een (originele) apple adapter nodig hebt van 30pins naar lightning. Het moet een originele zijn omdat de niet-originele geen audio kunnen omzetten. Bij de grom module is alleen de kabel meegeleverd die je gebruikt voor de toestellen tot de iphone 5.

Ik heb hem altijd op playlist 1 staan zodat ik m'n muziek altijd bedien vanaf de iPhone.
Hier valt genoeg te vonden: http://motrade.nl

ik gebruik hem met een iphone 4 en 4S.
de tekst komt op de radio te zien. deze bevalt mij prima en heb er geen problemen mee.
het bellen zet ik hem op luidspreker. als je muziek afspeel van je telefoon over de radio valt de muziek weg tijdens het rijden en kan je gewoon duidelijk bellen. daar heb ik echt geen carkit setje voor nodig beetje zonde van het geld vind ik.

mvg
John
Klopt, maar ze leveren volgens mij nog geen lightning kabel, alleen de 30 pins kabel. Het werkt verder gewoon goed met de iPhone 5.

van de Grom website:
Compatibility of GROM adapters with iPhone5 and iOS6
GROM products are compatible with iPhone 5 and iOS6 if used with GROM Bluetooth Dongle.
GROM products are also compatible with the latest products from Apple if used with GROM specific iPod cable and Lightning converter from Apple Store. If you will have any problems - please contact us via tech support form.
Volvo V40 2.0T AUT 2003
Webdagboek
Afbeelding
"There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die."
Ackten

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door Ackten »

RikJ schreef:
Ackten schreef:Ik wil ook graag straks een grom in mijn v40 bouwen. Dit zal dan de ipd3 versie worden met Bluetooth adapter erbij icm hu1205. Iemand ervaring ermee qua
- afspelen vanaf iPhone 5
- bediening iPhone of radio zelf
- updaten firmware van de ipd3 (namelijk geen USB)
- waar is de 2e 8-pins aansluiting voor die van het gromkastje komt
- met Bluetooth blijft het afspelen dan draadloos en zend hij dan de tekstnamen nog wel mee?
Afspelen met een iPhone heb ik geen ervaring mee.
Het updaten van de firmware gaat via een micro SD kaartje.
Je hebt 1 aansluiting op het kastje nodig om je bluetooth module aan te hangen. De andere aansluiting kan je gebruiken om je iPhone aan te hangen. Is dus niet nodig als je al verbinding maakt via de bluetooth.
Ik heb geen tekst op mijn radio display staan, ik dacht dat het wel mogelijk moest zijn om daar "Bluetooth" o.i.d. zichtbaar te maken, maar is mij niet gelukt.

Kijk eens rond op de Nederlandse website, het is geen duidelijke website (amateuristisch te noemen), maar er is met een klein beetje zoekwerk veel informatie te vinden!
Micro sd? Waar gaat dat ding in dan?
Ackten

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door Ackten »

john schreef:
Robzor schreef:Let er bij de iPhone 5 wel op dat je een (originele) apple adapter nodig hebt van 30pins naar lightning. Het moet een originele zijn omdat de niet-originele geen audio kunnen omzetten. Bij de grom module is alleen de kabel meegeleverd die je gebruikt voor de toestellen tot de iphone 5.

Ik heb hem altijd op playlist 1 staan zodat ik m'n muziek altijd bedien vanaf de iPhone.
Hier valt genoeg te vonden: http://motrade.nl

ik gebruik hem met een iphone 4 en 4S.
de tekst komt op de radio te zien. deze bevalt mij prima en heb er geen problemen mee.
het bellen zet ik hem op luidspreker. als je muziek afspeel van je telefoon over de radio valt de muziek weg tijdens het rijden en kan je gewoon duidelijk bellen. daar heb ik echt geen carkit setje voor nodig beetje zonde van het geld vind ik.

mvg
John
Ok welke versie heb jij?
Gewoon de ipd3 en alleen met iPod kabel de iphone aangesloten?
Komt het geluid van de persoon aan de andere kant over de speakers?

En als ik deze link bekijk blijft de cd wisselaar ook werken
http://www.motrade.nl/data/mediablocks/ ... -radio.pdf

En wat wil nu Rti zeggen? Is de hu1205 standaard Rti of is dat met extra scherm ofzo?
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9382
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door volvoS40 »

Alleen de SD2 speeld via micro SD af (en usb) verder heeft deze geen opties voor iphone of aux.
Wil je voor de iphone 5 zijn deze geschikt.
IPD3
USB2
USB2-PLUS
MST3 (ook voor latere modellen)

allen beschikken opties voor de iphone en met uitbreiding ook voor de 5
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
volvov4020t
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 312
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 13:53
14
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Locatie: neede gld

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door volvov4020t »

Zou dit ook nog werken met een imiv ertussen.

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding
Gebruikersavatar
john
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 21:50
13
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Hoorn

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door john »

Ackten schreef:
john schreef: Hier valt genoeg te vonden: http://motrade.nl

ik gebruik hem met een iphone 4 en 4S.
de tekst komt op de radio te zien. deze bevalt mij prima en heb er geen problemen mee.
het bellen zet ik hem op luidspreker. als je muziek afspeel van je telefoon over de radio valt de muziek weg tijdens het rijden en kan je gewoon duidelijk bellen. daar heb ik echt geen carkit setje voor nodig beetje zonde van het geld vind ik.

mvg
John
Ok welke versie heb jij?
Gewoon de ipd3 en alleen met iPod kabel de iphone aangesloten?
Komt het geluid van de persoon aan de andere kant over de speakers?

En als ik deze link bekijk blijft de cd wisselaar ook werken
http://www.motrade.nl/data/mediablocks/ ... -radio.pdf

En wat wil nu Rti zeggen? Is de hu1205 standaard Rti of is dat met extra scherm ofzo?

Ik heb de usb 2 uitvoering. ik heb een usb verloop kabel voor een usb stick.(ook een stick aangesloten 32gig)
een mini jack aan sluiting(Word niet gebruikt) en de iPhone aansluiting.(wordt veel gebruikt en laad mooi je telefoon op)

het geluid gaat over de telefoon uiteraard. je moet op de luidspreaker toets drukken en das bij mij erg goed tehoren.
Ackten

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door Ackten »

Ok maar dan weet ik nog niet hoe je met de ipd3 de firmware kunt updaten en tracknamen van de iPhone op de radio krijgt?

En als ik deze link bekijk blijft de cd wisselaar ook werken?
http://www.motrade.nl/data/mediablocks/ ... -radio.pdf

En wat wil nu Rti zeggen? Is de hu1205 standaard Rti of is dat met extra scherm ofzo???

Iemand die dit weet?
Laatst gewijzigd door Ackten op vr 17 mei 2013, 17:31, 2 keer totaal gewijzigd.
pcpgjanssen
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 121
Lid geworden op: do 05 apr 2012, 23:52
11
Model: V70
Bouwjaar: 1999
Locatie: Utrecht

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door pcpgjanssen »

RTI = Road Traffic Information.
Ofwel gewoon navigatie. De HU-1205 is een radio met RTI. Heeft niets te maken met extra schermen oid.

In de latere volvo's kreeg je andere RTI-systemen. Voor de S40 is de HU-1205 het enige systeem dat je er makkelijk in krijgt.
Ackten

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door Ackten »

Code: Selecteer alles

Alle VOLVO HU-radio’s behalve HU650 en HU-850 radio
Om teksten weer te kunnen geven op het radio-display maakt de GROM interface voor HU-radio’s gebruik van de MD-changer MODE.
NB. Tekstweergave werkt mogelijk niet in combinatie met RTI- navigatiesysteem (het is vooraf niet aan te geven wanneer wel/niet).
Daarom vroeg ik het. Maar vaag want op de website moet je de radio type oa aanklikken en dan vragen ze alsnog naar of er een Rti systeem op zit. Lijkt me dat een hu1205 niet bestaat zonder navi.

Nu nog de antwoorden op me andere vragen :D
Gebruikersavatar
john
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 21:50
13
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Hoorn

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door john »

volgens mij kan je de cd wisselaar gewoon aansluiten. en wat firmware install zou ik ze lekker effe mailen want de meest hier hebben de usb2 versie!
Ackten

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door Ackten »

Done, laat de reactie hier wel achter van motrade.
Ackten

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door Ackten »

Net nog weer op die onoverzichtelijke website gekeken. Denk dat motrade bedoeld met een losse Rti navigatie kast achterin je auto. Daar hebben ze namelijk ook een inbouwhandleiding van op de site staan. Maar bij de hu1205 is daar toch geen sprake van? Sorry heb de auto nog niet, dus kan niet kijken. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die cd's gewoon in de unit gaan.
pcpgjanssen
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 121
Lid geworden op: do 05 apr 2012, 23:52
11
Model: V70
Bouwjaar: 1999
Locatie: Utrecht

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door pcpgjanssen »

Ackten schreef:

Code: Selecteer alles

Alle VOLVO HU-radio’s behalve HU650 en HU-850 radio
Om teksten weer te kunnen geven op het radio-display maakt de GROM interface voor HU-radio’s gebruik van de MD-changer MODE.
NB. Tekstweergave werkt mogelijk niet in combinatie met RTI- navigatiesysteem (het is vooraf niet aan te geven wanneer wel/niet).
Daarom vroeg ik het. Maar vaag want op de website moet je de radio type oa aanklikken en dan vragen ze alsnog naar of er een Rti systeem op zit. Lijkt me dat een hu1205 niet bestaat zonder navi.

Nu nog de antwoorden op me andere vragen :D
Dan ga ik je "teleurstellen". Ik krijg gewoon netjes tekst op m'n HU-1205 in combinatie met de Grom IPD3 in MD-modus.

Qua installatie is het hetzelfde als de HU-605 en consorten. Stekker op de wisselaar ingang, stroom voorzien en je bent zo goed als klaar.
Plaats reactie