Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

Baslers schreef:Ik heb dus wel een HU-1205.... maar ik heb nog steeds wel goede hoop dat het gaat functioneren. Dat het niet compatible is met RTI vat ik op dat je niet je navigatie op een USB stick kan zetten en dan via de interface kan gebruiken. RTI en je cd-wisselaar lijken mij twee verschillende, naast elkaar werkende systemen in de HU-1205. Maar goed, ik ben geen electronica expert.
Een paar dagen geduld en we weten het :D
[nieuwsgierig]Je hebt 'm nog niet binnen zeker? :-D[/nieuwsgierig]
Gebruikersavatar
Baslers
Idle
Idle
Berichten: 27
Lid geworden op: di 31 mei 2011, 22:36
12
Locatie: Apeldoorn

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Baslers »

[nieuwsgierig]Je hebt 'm nog niet binnen zeker? :-D[/nieuwsgierig][/quote]

Nope, ik kreeg gisteren pas de bevestiging dat ie verstuurd was dus je moet nog effe geduld hebben :P
Ik heb wel alvast een mooi plekje uitgezocht, via het lampje in het dashboard kan ik de kabel wel doortrekken, mooi uit het zicht en toch makkelijk bereikbaar.
[b]Volvo V40 1.9D Europa Nordic Navigator Black Sapphire metallic[/b]

[img]http://i1238.photobucket.com/albums/ff500/bertinvn/volvo1-1.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Backslashnl1
Idle
Idle
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:34
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leeuwarden

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Backslashnl1 »

Ik ben ook erg benieuwd, maar ik neig toch naar de GROM audio vanwege de ondersteuning voor de HU-1205, en track title ondersteuning daarop.
Ik twijfel ook nog aan de bluetooth upgrade, maar dat maakt het grapje wel erg duur... Dan zit je op €180 ipv €130...

Maargoed, misschien werkt jouw kastje ook op de HU-1205 :-D Dat zou de keuze erg makkelijk maken.
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: Usb op orginele radio

Bericht door myalexx »

Baslers schreef:[nieuwsgierig]Je hebt 'm nog niet binnen zeker? :-D[/nieuwsgierig]
Nope, ik kreeg gisteren pas de bevestiging dat ie verstuurd was dus je moet nog effe geduld hebben :P
Ik heb wel alvast een mooi plekje uitgezocht, via het lampje in het dashboard kan ik de kabel wel doortrekken, mooi uit het zicht en toch makkelijk bereikbaar.[/quote]

bakje eraf halen in je kastje en kan je hem links zo doorvoeren :-D
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

[HU12-05 + Yatour]
O ja, alvast even: probeer gelijk even of je meer dan 10 mappen op de USB-stick kunt zetten, want er is een mogelijkheid dat ie dit ivm de CD-wisselaar (die er normaal aan hangt bij de HU-1205) niet pikt... :vertag
Laatst gewijzigd door sdirkx op zo 26 jun 2011, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

MikeS40 schreef:Ik zal binnenkort wat foto's posten, heb een GROM Audio kastje voor de HU-1205 besteld.

Inclusief 3,5" jack aansluiting om mijn HTC SHift computer aan te sluiten.
Heb je de GROM inmiddels?
Xblast
Idle
Idle
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 10:55
14
Model: V40
Type: 1.9TD 90/95pk
Bouwjaar: 2000
Locatie: Utrecht

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Xblast »

sdirkx schreef:O ja, alvast even: probeer gelijk even of je meer dan 10 mappen op de USB-stick kunt zetten, want er is een mogelijkheid dat ie dit ivm de CD-wisselaar (die er normaal aan hangt) niet pikt... :vertag
Ik heb de GROM met alleen AUX en iPhone connectie. Maar ik kan op mijn iPod gewoon meer dan 10 playlists hebben. Hij telt in het display wel gewoon tot 10en nummer 11 is CD01, etc, etc. Ik verwacht dat dit dus ook zo werkt op de USB mappen.
Volvo V40 1.9D (95pk) Europe-Extra-Line || 04-2000 || Voorsteltopic ||
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

Welke HU heb je?
Xblast
Idle
Idle
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 10:55
14
Model: V40
Type: 1.9TD 90/95pk
Bouwjaar: 2000
Locatie: Utrecht

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Xblast »

HU-1205
Volvo V40 1.9D (95pk) Europe-Extra-Line || 04-2000 || Voorsteltopic ||
Gebruikersavatar
Baslers
Idle
Idle
Berichten: 27
Lid geworden op: di 31 mei 2011, 22:36
12
Locatie: Apeldoorn

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Baslers »

En vandaag is de interface binnen gekomen :tumbup Maar het heeft ook 12 volt nodig. Deze 12 volt wil aftappen van de stekker van het lampje in het dashboard kastje, is dit wel een slim idee?
Ik heb weinig verstand van electra en heb twee linker handen dus tips zijn meer dan welkom!

Alvast bedankt voor jullie tips!
Groeten, Bertin
[b]Volvo V40 1.9D Europa Nordic Navigator Black Sapphire metallic[/b]

[img]http://i1238.photobucket.com/albums/ff500/bertinvn/volvo1-1.jpg[/img]
mrkoetje
Engine off
Berichten: 18
Lid geworden op: za 07 mei 2011, 12:13
12
Locatie: Arnhem

Re: Usb op orginele radio

Bericht door mrkoetje »

Xblast, jij gebruikt je Iphone dus i.c.m de HU1205. kan je mij (ons) wat meer vertellen. en dan heb ik het over montage punt dashboard, telefoonhouder, ervaring. geluidkwaliteit, bediening etc.

Ikzelf ben zeer geinteresseert om dit te kopen en te installeren, maar ben van plan mijn Iphone voor alles te gebruiken. dus ook bediening via Iphone, tomtom van Iphone. muziek, radio. korte gesprekjes.

Alvast bedankt
Xblast
Idle
Idle
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 10:55
14
Model: V40
Type: 1.9TD 90/95pk
Bouwjaar: 2000
Locatie: Utrecht

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Xblast »

Ik gebruik een oude iPod die ik in het dashboardkastje heb liggen, dus ik kan niets vertellen over de telefoonhouder.

Ik heb het kastje met dubbelzijdig plakband in het dashboard, aan het dashboardkastje geplakt.
Hiervoor moest ik dus de radio eruit halen, en daarna het dashboard gedeelte daaromheen. (niet het hele dashboard natuurlijk, alleen wat rond de radio zit. Dit is het bakje boven de radio, en waar de radio in schuift).

De stroom heb ik ook gewoon zoals zij zeggen van de 12V afgehaald, en ik heb geen problemen gehad nog, dus het zal wel goed zitten.

Ik heb dus de AUX kabel, en Ipod kabel, en die heb ik naar het dashboardkastje geleid. In het kastje kan je het bakje losschroeven, en dan heb je links een gat waar je de kabels door kan leiden.

Met mijn kastje heb ik 2 opties om muziek af te spelen.
CD01: Zodra hij hierop staat kan je via de ipod/phone de playlist kiezen, maar niet via de radio.
CD02 en up: Hierbij gaat de ipod in USB-connected mode. en je kan dus niets meer met de ipod. Nu kan je de playlists via de radio selecteren. CD02 is playlist 1, CD03 is playlist 2, en zodra je bij CD10 bent, en je gaat omhoog, dan laat hij CD01 zien, maar speelt 11 af, etc etc etc
Dit werkt voor mij erg goed.

Over de geluidskwaliteit, over het algemeen is het perfect. Ik hoor geen verschil met CD's.
Ik heb alleen 1x gehad dat hij een kraak mee stuurde. En die hoorde ik dan vooral in de speakers bovenop mn dashboard. Dit ging jammer genoeg ook niet weg na hem op de radio gehad te hebben (bij de radio was die kraak niet). Maar dat is maar 1x voorgekomen in de 1-2 maanden dat ik hem heb, dus ik vind het niet zo erg. Verder is het namelijk perfect geluid wat eruit komt.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, en ik zal altijd proberen vragen te beantwoorden :)
Volvo V40 1.9D (95pk) Europe-Extra-Line || 04-2000 || Voorsteltopic ||
Gebruikersavatar
Backslashnl1
Idle
Idle
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:34
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leeuwarden

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Backslashnl1 »

Ik dacht dat die GROM audio plug & play was, ik lees nu pas dat er extra stroom nodig is. Gelukkig heb ik ook een goede handleiding gevonden waar je stroom vandaan kan halen :D Rechtstreeks vanaf de groene power kabel die de radio ingaat:
http://www.gromaudio.com/docs/volvo_ins ... s_ptap.pdf
Mathieu
Idle
Idle
Berichten: 41
Lid geworden op: za 02 jan 2010, 22:38
14

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Mathieu »

En al werkende gekregen?
Gebruikersavatar
Backslashnl1
Idle
Idle
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:34
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leeuwarden

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Backslashnl1 »

Ik heb gisteren een Grom Audio USB/MP3 kastje besteld.
Als die binnen is en ingebouwd zal ik mijn ervaring delen :D
Xblast
Idle
Idle
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 10:55
14
Model: V40
Type: 1.9TD 90/95pk
Bouwjaar: 2000
Locatie: Utrecht

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Xblast »

Xblast schreef:...
Over de geluidskwaliteit, over het algemeen is het perfect. Ik hoor geen verschil met CD's.
Ik heb alleen 1x gehad dat hij een kraak mee stuurde. En die hoorde ik dan vooral in de speakers bovenop mn dashboard. Dit ging jammer genoeg ook niet weg na hem op de radio gehad te hebben (bij de radio was die kraak niet). Maar dat is maar 1x voorgekomen in de 1-2 maanden dat ik hem heb, dus ik vind het niet zo erg. Verder is het namelijk perfect geluid wat eruit komt.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, en ik zal altijd proberen vragen te beantwoorden :)
Ik ben erachter wat het was. De 3.5 jack zat tegen het ijzeren gedeelte van mn ipod aan, waardoor er ruis ontstond. Nu dus helemaal geen klachten meer :tumbup
Laatst gewijzigd door Xblast op do 07 jul 2011, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V40 1.9D (95pk) Europe-Extra-Line || 04-2000 || Voorsteltopic ||
Mathieu
Idle
Idle
Berichten: 41
Lid geworden op: za 02 jan 2010, 22:38
14

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Mathieu »

Ik doelde met mijn vraag op Baslers.
Gebruikersavatar
Backslashnl1
Idle
Idle
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:34
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leeuwarden

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Backslashnl1 »

Dan moet je de quote optie gebruiken als er al meerdere posts tussen staan :-D
Gebruikersavatar
Baslers
Idle
Idle
Berichten: 27
Lid geworden op: di 31 mei 2011, 22:36
12
Locatie: Apeldoorn

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Baslers »

Mathieu schreef:En al werkende gekregen?
Ik heb m al wel een paar dagen binnen maar nog niet bezig geweest om m in te bouwen. Dit ga ik waartschijnlijk dit weekend even doen.

Groeten, Bertin
[b]Volvo V40 1.9D Europa Nordic Navigator Black Sapphire metallic[/b]

[img]http://i1238.photobucket.com/albums/ff500/bertinvn/volvo1-1.jpg[/img]
Mathieu
Idle
Idle
Berichten: 41
Lid geworden op: za 02 jan 2010, 22:38
14

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Mathieu »

Backslashnl1 schreef:Dan moet je de quote optie gebruiken als er al meerdere posts tussen staan :-D
My bad :-D
Plaats reactie