Alles over Parrot (carkit, icm etc

Plaats reactie
dannyw
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 854
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
14
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Danny
Locatie: Nuenen

Re: Beste plek voor Parrot ck3100

Bericht door dannyw »

Ik heb hem ook onder de radio ingebouwd en de mic. boven in de a-stijl
geen ruis werkt perfect.
Ralph
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 412
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 19:28
14
Model: XC90
Locatie: Rotterdam

Re: Beste plek voor Parrot ck3100

Bericht door Ralph »

Bij mij zit hij op dezelfde plek als bij ChrisV40. bevalt ook prima.
Toen: V40 1.8 europa 2000 Blackberry, 15"Spectra
Toen: V40 2.0T Sports edition navigator 2004 Black Sapphire metallic, automaat, 17"Arcadia,leer
Nu: BMW 520i E39 touring Oxfordgreen metallic 2002 en Fiat Punto 1.4i 2004 3drs grijs met. TE KOOP
WEBDAGBOEK
DeKoning
Engine off
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 22 aug 2010, 13:16
13

Re: Beste plek voor Parrot ck3100

Bericht door DeKoning »

is een goeie plek idd
Bekeuringen betaal ik nooit, want iets wat je krijgt hoef je niet te betalen.
DeKoning
Engine off
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 22 aug 2010, 13:16
13

Re: Beste plek voor Parrot ck3100

Bericht door DeKoning »

Hij is geplaatst. En wel op de plek zoals bij Chrisv40. Geweldig zo.
Bedankt voor de tips.
Bekeuringen betaal ik nooit, want iets wat je krijgt hoef je niet te betalen.
Christopher_T4

Re: Alles over Parrot CK3100 carkit

Bericht door Christopher_T4 »

Even een schop onder de kont van deze oude koe :P

Ik heb een Parrot CK3100 carkit gekocht en wil hem gaan monteren op mijn hu1205. Nu weet ik dat ik een verloopstekker nodig ga hebben, maar misschien kan iemand mij hier op weg helpen welke ik hiervoor precies nodig heb?
dannyw
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 854
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
14
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Danny
Locatie: Nuenen

Re: Alles over Parrot CK3100 carkit

Bericht door dannyw »

Ik had een nokiacarkit in de auto zitten met een hu-1205, en luidspreker met microfoon in de hoofdsteun.
nou zat er bij mij een aftakking op de kabelboom van de radio met + ,- en een mutedraad, deze aftakking is volgens mij origineel omdat er ook een volvostikker op zit met nummer! hier heb ik ook mijn parrot weer op aangesloten. het geluid gaat weer over de hoofdsteun.

mvg danny
Christopher_T4

Re: Alles over Parrot CK3100 carkit

Bericht door Christopher_T4 »

Bij mij zit dat er allemaal niet. Ik heb echt een verloopstekker nodig. Iemand??? (A)
Gebruikersavatar
ChrisV40
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 13:56
14
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Harkstede

Re: Alles over Parrot CK3100 carkit

Bericht door ChrisV40 »

Die stekker kun je gewoon bij de dealer halen. het is even afhankelijk of je auto standaard geleverd is met een HU1205. Die heeft een andere stekker dan alle andere x40's namelijk. Daar moet je even goed op letten bij de dealer.

Dus heb je niet standaard een HU1205 in je auto dan heb je een x40 naar iso verloop nodig (en een iso naar HU1205 verloop)

Heb je wel standaard een HU1205 in de wagen dan heb je dus een ander verloop nodig. Ik meen van de s60 of de 850 of iets dergelijks naar iso. En een iso naar HU1205 dus.

Succes. :tumbup
V40 europa Prestige Navigator 2.0T 2004 Landi Lsi G3
Voorsteltopic en Webdagboek
Christopher_T4

Re: Alles over Parrot CK3100 carkit

Bericht door Christopher_T4 »

Klinkt ingewikkeld. Waarom is dat anders? De ingang van een hu1205 is toch gelijk, en je plaatst toch een verloopstekker tussen de hu1205 en de originele stekkers?
Gebruikersavatar
ChrisV40
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 13:56
14
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Harkstede

Re: Alles over Parrot CK3100 carkit

Bericht door ChrisV40 »

Ja, maar de x40 heeft standaard geen stekkers die passen op de HU1205. x40's die standaard geleverd zijn met een HU1205 hebben dus andere stekkers dan alle andere x40's. Dus als je een gewoon verloopje bestelt bij de dealer dan krijg je de verkeerde aangezien op de HU1205 andere stekkers zitten.

Ga gewoon even naar de dealer en meld even dat je standaard een HU1205 in je wagen hebt (als dat het geval is tenminste) dan moet het wel goed komen.

Sorry als mijn uitleg niet helemaal helder is, het is nog vroeg. :-D
V40 europa Prestige Navigator 2.0T 2004 Landi Lsi G3
Voorsteltopic en Webdagboek
Christopher_T4

Re: Alles over Parrot CK3100 carkit

Bericht door Christopher_T4 »

Nee nee, ik begrijp het denk ik wel.
Maar ik weet dus niet zeker of ik origineel een hu1205 heb.

Zijn er niet via een website stekkers te halen? Bij de dealer is nogal prijzig, denk ik?
Flok

Re: Alles over Parrot CK3100 carkit

Bericht door Flok »

denk niet dat er veel prijsverschil zal zijn voor die stekkertjes hoor.. een gewoon iso verloopje voor willekeurig merk naar willekeurig aftermarket radio is zo rond de 10-15,- bij de halfords..
joostg
Idle
Idle
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 07 mar 2011, 11:47
13
Model: V40
Type: 1.6
Bouwjaar: 2000

Plaatsen mki9100 door leek?

Bericht door joostg »

Besten,

Ik heb al gezien dat een flink aantal van jullie bovengenoemde carkit heeft geinstalleerd. Ik zou dit graag zelf doen. Ik weet waar ik alles wil hebben maar niet hoe en waar te beginnen.

Microfoon: Bij de binnenspiegel
Afstandbediening: Op het stuur
Schermpje: In het centenbakje boven de radio (ik heb geen boordcomputer dus ruimte zat)
Kabels: (oa de ipod kabel) wil ik in het onderste bakje laten uitkomen. Daar ligt normaal mn iphone met navigatie ook.

Heeft er wellicht iemand een stappenplan liggen? Of kunnen mensen me helpen met een aantal punten.

- Hoe krijg ik de microfoon bij de binnenspiegel? A-stijl verwijderen? Hoe? Maar daarna? Rest van kabeltje over de voorruit laten lopen? En is dit kabeltje lang genoeg of moet ik deze verlengen?

- Hoe haal ik alles weg rondom mijn radio (middenconsole? Ik weet niet hoe dat heet). Is dit erg lastig?

- Is er voldoende ruimte achter de radio of kom ik in de problemen met alle extra kabels?

- Moet ik ergens apart stroom vandaan gaan trekken? Of gaat dit gewoon middels mijn radio? Is een parrot tijdens stilstand (sleutel niet in contact) een bekende lekstroom veroorzaker?

Ik zal gaandeweg vast meer vragen krijgen.. Hoop dat jullie me in de juiste richting kunnen duwen :)

Groeten en alvast bedankt!
daan27
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 320
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 21:28
13
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2012
Locatie: Alkmaar

Re: Alles over Parrot CK3100 carkit

Bericht door daan27 »

Christopher_T4 schreef:Even een schop onder de kont van deze oude koe :P

Ik heb een Parrot CK3100 carkit gekocht en wil hem gaan monteren op mijn hu1205. Nu weet ik dat ik een verloopstekker nodig ga hebben, maar misschien kan iemand mij hier op weg helpen welke ik hiervoor precies nodig heb?
Dat wil ik ook graag weten eigenlijk. Wil de zelfde combinatie met elkaar verbinden in mijn V40 uit 2003.
Ik hoor het graag!!

Gr Daniel
Volvo V40 2.0 sports navigator 2003
Volvo V50 2.0F R-Design 2012 Ice White
Borus
Idle
Idle
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 19 dec 2010, 22:46
13
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2003

Re: Alles over Parrot (carkit etc

Bericht door Borus »

Wat je nodig hebt is een car-to-ISO stekker. Dit is een stekker die de mogelijkheid bied om de Parrot tussen de kabelboom van de auto en de radio te zetten. Hiermee loopt het geluid van de Parrot over de radio/speakers en schakelt de radio ook automatisch uit als de telefoon gaat. Volgens mij moeten jullie onderstaande kabel hebben.

http://www.pitstar.nl/epages/Pitstar.sf ... ts/KR86190

Succes met inbouwen en mochten jullie nog vragen hebben dan lees ik het wel.
Gebruikersavatar
mnuijen
Idle
Idle
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 02 mei 2011, 15:42
12
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Locatie: Den Haag

Re: Alles over Parrot (carkit etc

Bericht door mnuijen »

Ik heb vandaag een MKi9100 ingebouwd in mijn 2003V40 met HU1205. Echt plug & play met de Kram AUDIO2CAR 84954 Volvo adapter (slecht op een enkele webwinkel gevonden). Zelf niets aan bekabeling moeten aanpassen.

De microfoondraad van de parrot is lang zat. De A-stijl en de hemelbekleding hoeft niet los. Met een beetje priegelen heb je het er zo achter.

Opschrijven van de korte stappen duurt bijna langer dan het doen :P

-Radio eruit
-Loskoppelen bekabeling
-Kram ertussen
-Parrot aan de kram
-Plaatje van aircobediening losgehaald
-Radiobehuizing losgemaakt
-Middentunnel en voetenruimte bekleding bijrijder weggehaald
-Parrot vastgemaakt met tie-rips en duct-tape (metalen stijl van middentunnelbekleding bijrijder)
-USB\AUX\i-POD kabels naar dashboardkastje geleid
-Microfoondraad via bijrijderskant door A-stijl en hemelbekleding naar spiegel geleid
-Microfoon op spiegel geplakt
-Alle losse delen weer terugplaatsen
-De display van de Parrot heb ik het aircobedieningspaneel geplakt
-Draadje kan via een kier tussen paneel en dashboardbekleding naar 'binnen'
-Bediening Parrot is draadloos en kan je plakken waar je wilt (bij mij naast handrem in afsluitbaar vakje)

Ik zal een kijken of ik wat foto's kan maken als ik binnenkort de boel weer openleg voor mijn stereo uitbreidingen.
Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal.
Volvo - V40 - Sports Edition - 2.0T - 2003 - Zilver - ECU upgrade- 175K
Gebruikersavatar
Crazy Cavan
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 11:12
14
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004
Locatie: Westfriesland

Re: Alles over Parrot (carkit etc

Bericht door Crazy Cavan »

Borus schreef:Wat je nodig hebt is een car-to-ISO stekker. Dit is een stekker die de mogelijkheid bied om de Parrot tussen de kabelboom van de auto en de radio te zetten. Hiermee loopt het geluid van de Parrot over de radio/speakers en schakelt de radio ook automatisch uit als de telefoon gaat. Volgens mij moeten jullie onderstaande kabel hebben.

http://www.pitstar.nl/epages/Pitstar.sf ... ts/KR86190

Succes met inbouwen en mochten jullie nog vragen hebben dan lees ik het wel.
Ik wil dus ook een Parrot CK3100 aanschaffen. In mijn V40 zat af-fabriek een HU-1205. Die heb ik eruit gehaald en vervangen door een 1-din apparaat. Ik heb toen een verloopstekkertje moeten aanschaffen. Zou dat nu weer het geval moeten zijn, of...?
Als het werkelijk eenvoudig is om eea aan te sluiten, waarom heeft dan niemand de moeite genomen om even een How-To te maken, compleet met foto's?
Huawei Ascend P2 i.c.m. een AKG K450.
Gebruikersavatar
ChrisV40
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 13:56
14
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Harkstede

Re: Alles over Parrot (carkit etc

Bericht door ChrisV40 »

Crazy Cavan schreef:
Borus schreef:Wat je nodig hebt is een car-to-ISO stekker. Dit is een stekker die de mogelijkheid bied om de Parrot tussen de kabelboom van de auto en de radio te zetten. Hiermee loopt het geluid van de Parrot over de radio/speakers en schakelt de radio ook automatisch uit als de telefoon gaat. Volgens mij moeten jullie onderstaande kabel hebben.

http://www.pitstar.nl/epages/Pitstar.sf ... ts/KR86190

Succes met inbouwen en mochten jullie nog vragen hebben dan lees ik het wel.
Ik wil dus ook een Parrot CK3100 aanschaffen. In mijn V40 zat af-fabriek een HU-1205. Die heb ik eruit gehaald en vervangen door een 1-din apparaat. Ik heb toen een verloopstekkertje moeten aanschaffen. Zou dat nu weer het geval moeten zijn, of...?
Als het werkelijk eenvoudig is om eea aan te sluiten, waarom heeft dan niemand de moeite genomen om even een How-To te maken, compleet met foto's?
Juist omdat het zo simpel is. Je moet denk ik een "Volvo HU aansluiting naar iso" verloop hebben en dan de parrot aansluiten en die weer steken in de iso aansluiting van de radio. Simpel toch? :-D
V40 europa Prestige Navigator 2.0T 2004 Landi Lsi G3
Voorsteltopic en Webdagboek
Gebruikersavatar
Crazy Cavan
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 11:12
14
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004
Locatie: Westfriesland

Re: Alles over Parrot (carkit etc

Bericht door Crazy Cavan »

Die Volvo HU naar ISO verloop heb ik dus al. En omdat ik een man ben die van visualiseren hou, vroeg ik dus om foto's en/of een How-To. Een en ander vergt namelijk veel van mijn voorstellingsvermogen. :D
Huawei Ascend P2 i.c.m. een AKG K450.
Gebruikersavatar
ChrisV40
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 13:56
14
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Harkstede

Re: Alles over Parrot (carkit etc

Bericht door ChrisV40 »

Kijk, zo gaat het in grote lijnen ook in een Volvo...

[youtube][/youtube]

Alleen dat verhaal van die igni-box heb je niks mee te maken, en je hebt gewoon iso stekkers en geen kram zooi.

Succes
V40 europa Prestige Navigator 2.0T 2004 Landi Lsi G3
Voorsteltopic en Webdagboek
Plaats reactie