Alles over Parrot (carkit, icm etc

Bulke
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: za 08 sep 2012, 23:48
11
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Gulpen

Re: Alles over Parrot (carkit etc

Bericht door Bulke »

DLS schreef:Als je in de buurt had gewoond had ik het graag voor je gedaan :). Maar je moet in ieder geval de radio code hebben en een VOLVO / ISO / VOLVO adapter.

Van Volvo naar ISO, daar de Parrot op, dan output weer van ISO naar Volvo en dan weer in de radio. Aangezien de radio van het stroom af moet, moet je de radio code wel hebben.

EDIT:
Ik zat trouwens even op de site te kijken, maar het "gratis inbouwen" kost wel ca. 100 euro. Dat is het verschil tussen hun prijs met inbouw en een losse unit. Een MKI9100 (zelfde ding maar dan met OLED scherm) kost ca. 140 euro.
ik ga nu zelfs kijken voor een mki9100 aangezien de verschillen bijna niets zijn dusja maar ja moet em nog altijd laten inbouwen helaas groetjes
I Dont Drive Fast I Just Fly Low :)
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: Alles over Parrot (carkit etc

Bericht door myalexx »

Gewoon zelf inbouwen.. parrot inbouwen kan iedereen..
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
DLS
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 292
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 21:17
11
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004

Re: Alles over Parrot (carkit etc

Bericht door DLS »

Inbouwen stelt ook echt niets voor, mits je de kabels hebt (moet je wel eerst regelen en kost. ca 30 euro).

Maar je moet het wel durven inderdaad.

Nodig:
* Parrot Carkit (MKI9100)
* Verloop Volvo-ISO en ISO - Volvo
* Radio code
* Schroevendraaiers / Imbus e.d. om wat kappen weg te halen.

Mijn Blue Box ligt achter het middenconsole. Ik heb het plankje onder het dashboardkastje weggehaald, dan het zijschot, daar ligt de blue box met alle bekabeling. De remote zit RV bij de versnellingspook en het schermpje ligt in dat vakje voor de versnellingspook. De microfoon heb ik via de rechterzijde naar boven gewerkt en die zit net links naast de binnenspiegel met een schroefje vast in de hemel.

Al met al echt maximaal een uurtje werk.
Volvo V40 1.9d 115PK - 2004 - Europa Nordic Navigator | 15" Stellar

Citroen C5 Break - Difference - 136 PK - 2003
Yamaha XJ900 S Diversion - 1999
Bulke
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: za 08 sep 2012, 23:48
11
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Gulpen

Re: Alles over Parrot (carkit etc

Bericht door Bulke »

DLS schreef:Inbouwen stelt ook echt niets voor, mits je de kabels hebt (moet je wel eerst regelen en kost. ca 30 euro).

Maar je moet het wel durven inderdaad.

Nodig:
* Parrot Carkit (MKI9100)
* Verloop Volvo-ISO en ISO - Volvo
* Radio code
* Schroevendraaiers / Imbus e.d. om wat kappen weg te halen.

Mijn Blue Box ligt achter het middenconsole. Ik heb het plankje onder het dashboardkastje weggehaald, dan het zijschot, daar ligt de blue box met alle bekabeling. De remote zit RV bij de versnellingspook en het schermpje ligt in dat vakje voor de versnellingspook. De microfoon heb ik via de rechterzijde naar boven gewerkt en die zit net links naast de binnenspiegel met een schroefje vast in de hemel.

Al met al echt maximaal een uurtje werk.
Bedank jullie egt voor de moeite om het uit teleggen maar nee in men vorige auto is een keer iets goed mis gegaan met de autoradio en sindsdien begin ik er niet aan. heb me de keuze gemaakt om toch maar voor de mki9200 te gaan
I Dont Drive Fast I Just Fly Low :)
Gebruikersavatar
V40 Prestige
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 298
Lid geworden op: za 22 aug 2009, 20:11
14
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2004
Locatie: Haarlem

Re: Alles over Parrot (carkit etc

Bericht door V40 Prestige »

Bulke schreef:Omdat ik veels te veel gebeld word in de auto maar besloten om een Parrot mki9200 erin te laten plaats vanwege garanties en dergelijke haha nu zit bij mij al een telefoonhouder erin voor de oude carkit maaraj dat was een erickson gh688 dus stokoud :P daar wil ik het nieuwe scherm enzo erop laten plaatsen mooi bijkomend feit is dat ik nu dus mijn usb en gsm via de parrot kan afspelen :) iemand van jullie ervaring met deze?

http://www.carkit-shop.nl/carkit-inbouw ... 00-inbouw/

hierbij is meteen de inbouw prijs ben benieuwd!
Ik heb deze carkit en hij bevalt mij super! Eenvoudig bellen en gebeld word door spraakbediening en muziek via usb, bluetooth of sd kaart! Echt top!

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding
Volvo V40 1.9D 102pk Europa Prestige Navigator Sports Line - 8 januari 2004 - 346 Black Saphire - Leder 7970 - Cyborg
Volvo S40 2.0T 163pk Prestige Line - 28 september 2000 - 345 Peacock Green/Blue Metallic - Visby 7391 - Woodline


** WEBDAGBOEK **
DLS
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 292
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 21:17
11
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004

Re: Alles over Parrot (carkit etc

Bericht door DLS »

Haha, dan heb je er wel heel erg de schrik van. Wat is er toen gebeurt dan? Auto afgebrand?

Waarom nu toch de 9200 dan? Ivm kleurenscherm?

Succes in ieder geval. het is wel echt een top carkit. Nadeel van USB / Bluetooth audio e.d. is dat het niet over de EQ's en settings van de radio gaat. Je fader / Balance instellingen hebben geen effect op de audio via de parrot. Vandaar dat ik hier ook geen gebruik van maak
Volvo V40 1.9d 115PK - 2004 - Europa Nordic Navigator | 15" Stellar

Citroen C5 Break - Difference - 136 PK - 2003
Yamaha XJ900 S Diversion - 1999
Bulke
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: za 08 sep 2012, 23:48
11
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Gulpen

Re: Alles over Parrot (carkit etc

Bericht door Bulke »

DLS schreef:Haha, dan heb je er wel heel erg de schrik van. Wat is er toen gebeurt dan? Auto afgebrand?

Waarom nu toch de 9200 dan? Ivm kleurenscherm?

Succes in ieder geval. het is wel echt een top carkit. Nadeel van USB / Bluetooth audio e.d. is dat het niet over de EQ's en settings van de radio gaat. Je fader / Balance instellingen hebben geen effect op de audio via de parrot. Vandaar dat ik hier ook geen gebruik van maak
idd sluiting haha niet afgebrand had optijd door wat het was:P dus vandaar dat iker niet meer aan ga klooien:P
I Dont Drive Fast I Just Fly Low :)
Gebruikersavatar
johnny
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: vr 20 nov 2009, 22:54
14
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004
Locatie: Utrecht

Re: Alles over Parrot (carkit etc

Bericht door johnny »

DLS schreef:Succes in ieder geval. het is wel echt een top carkit. Nadeel van USB / Bluetooth audio e.d. is dat het niet over de EQ's en settings van de radio gaat. Je fader / Balance instellingen hebben geen effect op de audio via de parrot. Vandaar dat ik hier ook geen gebruik van maak
Nadeel is natuurlijk vooral ook het onbreken van uberhaupt een versterker, zoals die wel in bv de hu1205 zit.
Afbeelding
2004 V40 1.9D 85kW - wie is .johnny - wdb
RIP 2015-10-13.
DLS
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 292
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 21:17
11
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004

Re: Alles over Parrot (carkit etc

Bericht door DLS »

Inderdaad. Daarom klinkt het nooit echt mooi via bluetooth streaming, maar ook niet via USB / iPod enz. Maar als noodoplossing werkt het wel (zeg: geen radio aanwezig, frontje vergeten enz).
Volvo V40 1.9d 115PK - 2004 - Europa Nordic Navigator | 15" Stellar

Citroen C5 Break - Difference - 136 PK - 2003
Yamaha XJ900 S Diversion - 1999
Bulke
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: za 08 sep 2012, 23:48
11
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Gulpen

Re: Alles over Parrot (carkit etc

Bericht door Bulke »

De Parrot zit erin ben er tot nu toe erg tevrede over spraak functie werkt goed muziek erg goed ook en tijdens de installatie kwamen ze erachter dat de speakers in mijn auto uit fase stonden dus das wat minder maar nu weer opgelost:)
I Dont Drive Fast I Just Fly Low :)
dannyw
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 854
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
14
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Danny
Locatie: Nuenen

Re: Alles over Parrot (carkit etc

Bericht door dannyw »

Uit fase? Wat bedoel je daar mee?
Bulke
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: za 08 sep 2012, 23:48
11
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Gulpen

Re: Alles over Parrot (carkit etc

Bericht door Bulke »

voor de mensne wat een beetje in de audio wereld zitten weten dat wel maar normaal als een speaker geluid produceert dan duwt hij het membraan naar buiten maar als een speaker uit fase staat dan duwt hij de speaker naar binnen niet egt lekker voor de speaker maarja het zei zoo:P haha nu is dat verholpen:)
I Dont Drive Fast I Just Fly Low :)
twanvz
Idle
Idle
Berichten: 97
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 21:00
13

Radio loskoppelen / code

Bericht door twanvz »

Hey ,

Ik wil een parrot (mki9100) installeren en ik weet dat je dan de radio code opnieuw nodig hebt.

maar als ik nu de constante + dra(a)d(en) en de massa even rechtstreeks doorverbind dan kan ik gewoon de radio even afkoppelen zonder dat de stroom onderbroken word, dus prima toch? is dit de oplossing?

Bedankt.gr.
Ik rijd in een S60 2.4 170 PK 2001 Vialle G3
Ik verkoop een V40 1.8 1996 Vialle G3 in onderdelen
Ik onderhoud nog een V40 1.8 1997 Vialle G3
Gebruikersavatar
krismazur
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6662
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Kris
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Radio loskoppelen / code

Bericht door krismazur »

twanvz schreef:Hey ,

Ik wil een parrot (mki9100) installeren en ik weet dat je dan de radio code opnieuw nodig hebt.

maar als ik nu de constante + dra(a)d(en) en de massa even rechtstreeks doorverbind dan kan ik gewoon de radio even afkoppelen zonder dat de stroom onderbroken word, dus prima toch? is dit de oplossing?

Bedankt.gr.
ik zoe dealer alvast bellen of ze het code voor jou willen regelen
ben je vaste klant dan misschien zelf zonder extra kosten voor jou
Just call me Kris

Afbeelding
twanvz
Idle
Idle
Berichten: 97
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 21:00
13

Re: Radio loskoppelen / code

Bericht door twanvz »

Heb ze gebeld maar ik ben daar geen klant, kost €25 en dan vragen ze de code op via Zweden en meestal hebben ze dezelfde dag dan de code zei hij. Dealer Bluekens oosterhout

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding
Ik rijd in een S60 2.4 170 PK 2001 Vialle G3
Ik verkoop een V40 1.8 1996 Vialle G3 in onderdelen
Ik onderhoud nog een V40 1.8 1997 Vialle G3
Bulke
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: za 08 sep 2012, 23:48
11
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Gulpen

Re: Radio loskoppelen / code

Bericht door Bulke »

twanvz schreef:Heb ze gebeld maar ik ben daar geen klant, kost €25 en dan vragen ze de code op via Zweden en meestal hebben ze dezelfde dag dan de code zei hij. Dealer Bluekens oosterhout

[ Geplaatst met iPhone ] [ Afbeelding ]
je weet niet bij welke dealer je auto in onderhoudt is geweest? daar gewoon bellen die hebben adt meestal opstaan of waar je auto ooit nieuw gekocht is :)
I Dont Drive Fast I Just Fly Low :)
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Alles over Parrot (carkit etc

Bericht door JohanH »

Gekke vraag, staat er niet ergens in je boekjes een code, of op de radio, of noem maar op. Ik kom die code vaak op de meest gekke plekken tegen in de auto's haha. Maar idd als je auto ergens in onderhoud is (of gekocht is) dan kunnen ze die zo leveren.
Driver-X
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:53
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Wolvega

Re: Radio loskoppelen / code

Bericht door Driver-X »

twanvz schreef:Hey ,

Ik wil een parrot (mki9100) installeren en ik weet dat je dan de radio code opnieuw nodig hebt.

maar als ik nu de constante + dra(a)d(en) en de massa even rechtstreeks doorverbind dan kan ik gewoon de radio even afkoppelen zonder dat de stroom onderbroken word, dus prima toch? is dit de oplossing?

Bedankt.gr.
Hoe bedoel je dat met doorverbinden?
Als je + en - doorverbindt heb je sluiting.

Je hebt wel speciale klemmen, die kun je over de draad klikken, en dan aftakken vanaf die draad. dan kun je de bedrading gewoon laten zitten.
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Alles over Parrot (carkit etc

Bericht door JohanH »

Als er iets gevaarlijk is, dan is het dat wel. Kans op brandgevaar en sluiting, en dat zijn geen leuke dingen...

Beste is en blijft gewoon goed solderen of AMP's gebruiken met een fatsoenlijke tang. En ja daarvoor moet de radio inderdaad even losgekoppeld worden, dat is het makkelijkste.
daan27
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 320
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 21:28
13
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2012
Locatie: Alkmaar

Re: Radio loskoppelen / code

Bericht door daan27 »

twanvz schreef:Heb ze gebeld maar ik ben daar geen klant, kost €25 en dan vragen ze de code op via Zweden en meestal hebben ze dezelfde dag dan de code zei hij. Dealer Bluekens oosterhout

[ Geplaatst met iPhone ] [ Afbeelding ]
Wat een bullshit :naughty

Die code kun je gewoon bij de dealer opvragen ook al is hij daar nog nooit geweest voor onderhoud. Ik heb de mijne gewoon gevraagd aan de hand van het serie nummer. Was slechts 1 vraag aan de man achter de balie en 1 min voor nodig. Niks kosten en Zweden bellen hoor dat is echt niet waar en anders geld klopperij cq oplichterij van die mooie dealer van je. TVK in Alkmaar bellen en anders langs gaan.

Succes! :-D
Volvo V40 2.0 sports navigator 2003
Volvo V50 2.0F R-Design 2012 Ice White
Plaats reactie