Alles over Parrot (carkit, icm etc

Plaats reactie
frans

Alles over Parrot (carkit, icm etc

Bericht door frans »

Even een vraagje;

ik ben niet heel technisch aangelegd en heb m'n Volvo V40 nog maar net. Ik wil graag een Parrot CK3100-carkit in de auto inbouwen (er zit een microfoon en luidspreker reeds ingebouwd). Weet iemand hoe dit moet? Er staat op de site van de pdashop wel een beschrijving maar ik heb een niet zo'n type radio die je er uit kan halen.. http://www.pdashop.nl/vragen/12081/3741

Hoe kan er voor zorgen dat wel alles netjes wordt aangesloten (zonder naar een garage te gaan...)? Moet ik bv speciale ISO-stekkers kopen of niet (m'n V40 is van 2002..).

Alvast super bedankt voor de hulp, tips e.d..

Groeten, Frans
Gebruikersavatar
Goelette
Idle
Idle
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 21:39
14

Re: Hoe installeer ik een Parrot CK3100-carkit in mijn auto?

Bericht door Goelette »

ik was 1 minuut kwijt met het technisch aansluiten, ik was 10 min kwijt met uitzoeken hoe bluetooth aanmoest op mn telefoon en 15 min om alles netjes weg te werken en uit te zoeken hoe dat ging.

haal je radio er uit, kijk of je de standaard isostekkers hebt of iets volvo-specifieks. Indien Iso dan gewoon de parrot er tussenin doen (past maar op 1 manier). Anders zorgen dat je verloop van volvo naar iso hebt, en daarna een iso naar radio en dan alsnog aansluiten zoals boven beschreven.

Telefoon aanmelden, en hij werkt.

paneel van de a-stijl rechts voor lostrekken (gewoon hard trekken) en dan netjes de kabel van de microfoon daarlangs naar de spiegel voeren en daar ophangen (vind ik de mooiste plek). Dan nog even een plekje en doorvoer voor de unit zoeken ( ik heb hem op een bestaande oude telefoonhouder geplakt, maar heb jij wellicht niet.

bestaande luidspreker heb je helemaal niks aan, want parrot werkt op de radio, en bestaande microfoon heb je alleen wat aan als er toevallig dezelfde stekker aan zit als parrot. Of je moet die al zelf kunnen omsolderen. Zelf weten, ben je wel sneller klaar en hoe je die a-stijl niet te demonteren.

Succes!
Honda: CRX 1986, CRX 1988, Halve CRX aanhanger
Rover: 216 Cabrio 1996
Volvo: V40 1.8 1997
Renault: Goelette Pick-up 1954, Goelette Bus 1954
BMW: K1100 LT 1998, 523 Touring (E39) 1997
frans

Re: Hoe installeer ik een Parrot CK3100-carkit in mijn auto?

Bericht door frans »

Top, bedankt!! Helaas kan ik nergens een verloop ISO krijgen :-( moet besteld worden en kan ik helaas nog niks doen, baal er 'n beetje van. Maar ja, ff geduld dus nog en kan ik dat ding alsnog inbouwen.

Hoe dan ook, bedankt voor je uitleg!
Roland Berk
Idle
Idle
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 23 sep 2009, 19:12
14
Locatie: Katwijk

Iemand Bekend met de Parrot RKi8400

Bericht door Roland Berk »

Aangezien de momenteel ingebouwde Car-kit in mijn Auto niet passend te maken is op mijn toestel, en ik niet tevreden ben over de Sony radio.

bij het zoeken kwam ik dit tegen:

http://www.parrotshopping.com/nl/p_parr ... x?i=183253

Iemand hier ervaring mee?

de carkits van parrot zijn uitstekend, hier heb ik ook voldoende ervaring mee.

maar nu vraag ik mij af hoe het gesteld is met de radio kwaliteiten, en of het mogelijk is om een CD-wisselaar aan te sluiten hierop???

hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Gebruikersavatar
Dimitri
Veteraan
Veteraan
Berichten: 4380
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 20:47
14
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Dimitri
Locatie: Hazerswoude Z-H

Re: Iemand Bekend met de Parrot RKi8400

Bericht door Dimitri »

Hoi Roland,

Voor dat geld zou ik zelf voor de JVC KD-R 801 gaan. Ik heb hem nu zelf 1 week in de auto en voorlopig niks dan lof over de radio :tumbup ,je kan hem nu zelfs met 15% korting halen bij Halfords. Hoop dat ik je hiermee een beetje geholpen hebt. Voor de specs moet je maar even googlen.

Mvgr
Dimitri
Roland Berk
Idle
Idle
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 23 sep 2009, 19:12
14
Locatie: Katwijk

Re: Iemand Bekend met de Parrot RKi8400

Bericht door Roland Berk »

Heb niet echt wat aan je antwoord, je geeft geen duidelijke plus/min punten van beide radio's/carkits. ( en daarbij vind ik die radio veels te zilver, afstandsbediening is daarentegen wel weer handig)

hier de Specs van de parrot site:

Code: Selecteer alles

Technische- en handelskenmerken

Algemeen

    * Functies: een gesprek ontvangen of aanvragen, een gesprek accepteren of weigeren, instellen van het geluidsvolume,
      wisselgesprek, beheer van menu’s en telefoonboek, keuze van
      instellingen en opties, play/pause, terug en vooruit spoelen en nog veel meer.
    * Updaten van de software via een USB stick

Technische specificaties

    * Afneembare voorkant met draaiknop en cijferblok
    * Kleurenscherm TFT 2,4 inch – 262.144 kleuren

Muziek

    * Kabels voor iPod (compatible vanaf de 5e generatie), iPhone, USB stick en MP3 spelers
    * SD kaart lezer en lijningang
    * Streaming audio vanaf iedere
      Bluetooth Stereo (A2DP) bron
    * Equalizer:
      • 7 equalizer bands
      • 6 voorgeprogrammeerde equalizer + 1 worden gedefinieerd door gebruiker
    * Ondersteunde audioformaten: MP3 en WMA
    * Audio-effect Virtual SuperBass (versterking van de lage frequenties)
    * Automatische aanpassing van het geluidvolume
    * Automatische aanpassing van de versterking

Radio

    * AM/FM tuner met RDS
    * 36 vooringestelde radiozender

Telefoon

    * Automatische synchronisatie van het telefoonboek
    * Synchronisatie: PBAP, Sync, SyncML, OPP, Synchro AT, Synchro Nokia
    * Automatische aansluiting op verbonden telefoons
    * Spraakherkenning van meerdere sprekers zonder voorafgaande instelling
    * Spraaksynthese van de namen uit het telefoonboek (Text To Speech)
    * Tot 10 telefoons tegelijkertijd verbonden
    * Aantal contacten:
      • 1000 per verbonden telefoon
      • maximaal 8000 in totaal

	

Audio

    * 4x50W MOSFET versterker
    * Full duplex gesprekken
    * Dubbele, richtbare externe microfoon
    * Ruisbeperking Parrot NR 3.0
    * Galmcorrectie
    * Uitzending van gesprekken en muziek op de luidsprekers van de auto

Bluetooth

    * Bluetooth 2.0 + EDR
    * Profielen: HFP, HSP, Bluetooth Stereo (A2DP), AVRCP, OPP, PBAP,
    * Koppeling: per PIN code "0000"

Inhoud van de verpakking

    * 1 afneembare voorkant
    * 1 kast RKi8400 met aansluitkabel voor muziek
    * 1 dubbele, richtbare externe microfoon
    * 1 set montagegereedschap
    * 1 audiosnoer & voeding
    * 1 gebruikershandleiding


Gebruikersavatar
Dimitri
Veteraan
Veteraan
Berichten: 4380
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 20:47
14
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Dimitri
Locatie: Hazerswoude Z-H

Re: Iemand Bekend met de Parrot RKi8400

Bericht door Dimitri »

Duidelijke plus/min punten heb ik niet,ik ken de parrot radio niet wist ook niet eens dat ze radios maakte. Het was ook alleen maat een tip verder niets en voor de specs kan je hier kijken http://www.jvc.nl/product.php?id=KD-R801E&catid=238 En wat betreft het zilverachtige dat valt erg mee alleen de grote draaiknop en 2 knopjes daar naast.

Mvrg
Dimitri
Gebruikersavatar
Volvodriver86
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 16:23
14
Model: S60
Bouwjaar: 2000
Locatie: Overijssel

Re: Iemand Bekend met de Parrot RKi8400

Bericht door Volvodriver86 »

Zo te zien is het een mooie Radio.
Het levert een goed 4x50 mosfet vermogen op.
Het is compatibel met i-phone/ipod en een sd card en usb! En dit geeft die ook mooi weer op het 2,4 inch scherm. Is zeker handig als je er gebruik van maakt!
Je hebt dus geen cd speler er in zitten, ik denk niet dat je er een losse cd/speler op aan kunt sluiten mits Parrot hier een oplossing voor gemaakt heeft. Want ieder merk heeft een eigen stekker voor losse wisselaars zodat je geen universeel er op aan kunt sluiten.
Ik lees ook nergens dat er een rca uitgang op zit, mocht je een evt. versterker op aan wil sluiten wil dit niet.
Hij is hoofdzakelijk gemaakt voor telefoon gebruik en daarbij hebben ze dus enkele radio en de cd specificaties weg gelaten.
Verder is als ik het zo allemaal lees een prima toestel! Met de nadruk op telefoon gebruik.
Persoonlijk ben ik meer fan van een mooie goede radio met cd speler enzo en een losse bluetooth carkit zoals een parrot of een (mijn voorkeur) een bury 9060c.
Ga anders langs een winkel waar ze te koop zijn. Zo kun je even het toestel bekijken en aanvoelen!

Succes!
Volvo S40 eruit, S60 170pk erin... Webdagboek Volvodriver 86
Roland Berk
Idle
Idle
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 23 sep 2009, 19:12
14
Locatie: Katwijk

Re: Iemand Bekend met de Parrot RKi8400

Bericht door Roland Berk »

Dimakiro schreef:Duidelijke plus/min punten heb ik niet,ik ken de parrot radio niet wist ook niet eens dat ze radios maakte. Het was ook alleen maat een tip verder niets en voor de specs kan je hier kijken http://www.jvc.nl/product.php?id=KD-R801E&catid=238 En wat betreft het zilverachtige dat valt erg mee alleen de grote draaiknop en 2 knopjes daar naast.

Mvrg
Dimitri
Achteraf dus toch je "raad" opgevolgd,

heb ook de KD-R801 ingebouwd.

nu alleen de externe schijf maar eens in orde gaan maken.
V3lv3T
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1669
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
14
Model: Andere
Bouwjaar: 2018
Roepnaam: Jeroen
Locatie: Schoten, Antwerpen, BE

Parrot Carkit met subwoofer

Bericht door V3lv3T »

Mijn abonnement is binnekort aan vernieuwing toe, en nu wil ik heel graag een HTC Hero.
Ik ben alleen bang dat die op mijn radio met carkit niet goed compatible is, vanwege de android software die er op staat.
Zit er dus dik in dat er een nieuwe carkit in moet komen, dit wordt dan uiteraard een parrot.
Ik had bij mijn vorige radio/carkit alleen het probleem dat de subwoofer gewoon doorspeelde, omdat die niet via de ISO stekkers liep, maar met een directe CINCH (duh).
Is er een manier om een subwoofer dus wel te laten muten door de parrot carkit, of moet ik dan maar gewoon handmatig de radio op mute zetten?

Als de telefoon wel op mijn radio blijkt te werken is het natuurlijk allemaal geen probleem, en dat zou ook het fijnste zijn aangezien die ook de muziek pauzeert en niet alleen mute, maar helaas ken ik niemand met een HTC Hero om het te proberen :(
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Gebruikersavatar
Nick
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 524
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 15:31
14
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1997
Locatie: Roermond

Re: Parrot Carkit met subwoofer

Bericht door Nick »

mijn neef heeft 'm...
maarja, wordt dan weer een eindje rijden voor je :-D :P

succes!
-PP-
Veteraan
Veteraan
Berichten: 714
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:48
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: PP
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Parrot Carkit met subwoofer

Bericht door -PP- »

onzin jeroen!
Ik heb een HTC Dream (oftewel de T-Mobile G1) en mijn parrot CK3100 werkt prima, zonder enige aanpassingen, zelfs zonder nieuwe firmware, icm android!

-edit-
en nu heb ik je berichtje goed gelezen....
Inderdaad, met parrot werkt ie wel...
Gebruikersavatar
Paul81
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:08
14
Locatie: Zeist

Re: Parrot Carkit met subwoofer

Bericht door Paul81 »

Off Topic
G1 android... machtig leuk speelgoed :)
-PP-
Veteraan
Veteraan
Berichten: 714
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:48
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: PP
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Parrot Carkit met subwoofer

Bericht door -PP- »

Kijk, we hebben er zelfs een heel topic voor:
http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic. ... it=android

inderdaad prachtig speelgoed. Beste telefoon die ik ooit gehad heb (maar kwijl alweer naar de motorola milestone)
V3lv3T
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1669
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
14
Model: Andere
Bouwjaar: 2018
Roepnaam: Jeroen
Locatie: Schoten, Antwerpen, BE

Re: Parrot Carkit met subwoofer

Bericht door V3lv3T »

Ja ik weet dat hij met parrot werkt, elke telefoon werkt met parrot want parrot levert ook alle carkits die merkgebonden zijn aan de merken, deze worden dan aangepast :)

De vraag is alleen, ALS hij niet op mijn huidige radio (Pioneer) werkt, hoe ga ik dan regelen dat de subwoofer ook automatisch mute als ik gebeld wordt, en niet dat ik die alsnog handmatig uit moet zetten.

Motorola milestone is inderdaad ook erg vet, wordt gebruikt in dit filmpje voor google turn by turn navigation:


Weet alleen niet wanneer die uitkomt...
En wel super jammer dat de google maps navigatie niet op de europese modellen geleverd wordt :(
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Koen is Sleeping
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 10:09
14
Locatie: Etten-Leur

Re: Parrot Carkit met subwoofer

Bericht door Koen is Sleeping »

Parrot heeft een extra aansturing voor de mutefunctie van je radio.
Ik weet zo even niet welke kleurcode erbij hoort.
(Moet hem zelf ook nog steeds goed aansluiten)
If it aint rubbin you're not dubbin
and since you're not dubbin (you're volvoin') then you should not rub
V3lv3T
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1669
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
14
Model: Andere
Bouwjaar: 2018
Roepnaam: Jeroen
Locatie: Schoten, Antwerpen, BE

Re: Parrot Carkit met subwoofer

Bericht door V3lv3T »

Hmmm, zou ik er misschien bij mogen zijn als je dat gaat doen?
Dan weet ik het ook meteen :D
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Gebruikersavatar
Volvodriver86
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 16:23
14
Model: S60
Bouwjaar: 2000
Locatie: Overijssel

Re: Parrot Carkit met subwoofer

Bericht door Volvodriver86 »

Ik neem aan dat je huidige pioneer radio gewoon de telefoon kan draaien want het werkt tenslotten allemaal op gewoon bluetooth. Mocht het niet willen en dan krijg je de situatie losse carkit en radio met versterker kun je het beste zo oplossgen. Ik heb namelijk een gelijk soortig probleem gehad met betrekking tot de carkit/versterker (subwoofer). Ik had eerst mijn carkit rechtstreeks op de radio aangesloten toen ik nog geen versterker had. Daarna heb ik een versterker gekocht en kon ik de carkit niet meer op de radio aansluiten omdat de carkit niet tegen het vermogen van de versterker kan. De audio zaak waar ik toen bij was heeft mij het volgende geadviseerd wat ik overigens ook gedaan heb. Aan de kabelboom van je carkit zit een mute deze kun je gewoon op je radio mute aansluiten. De voeding kun je gewoon aansluiten. En de uitgang naar je boxen toe zeg maar daar heb ik toen een universele iso stekker op gekocht en daarop 2 in mijn geval boxjes van een oude nokia carkit aangesloten. Zo heb je wel goed geluid in de auto en overbelast je niks.
Volvo S40 eruit, S60 170pk erin... Webdagboek Volvodriver 86
V3lv3T
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1669
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
14
Model: Andere
Bouwjaar: 2018
Roepnaam: Jeroen
Locatie: Schoten, Antwerpen, BE

Re: Parrot Carkit met subwoofer

Bericht door V3lv3T »

Ik kan dan wel met de telefoon bellen en gebeld worden, dat werkt gewoon, maar als ik iemand wil bellen zal ik op de telefoon het nummer moeten zoeken, waardoor ik alsnog een boete kan krijgen (oke, de kans is kleiner, en als ik een car-mount heb zal dat ook verleden tijd zijn, maar toch...

Overbelasting zal bij mij niet gebeuren aangezien alleen de ingebouwde versterker van de radio signaal via de speakers stuurt, en alleen de subwoofer een eigen versterker heeft.

Als die mute inderdaad de hele radio mute, dus ook de tulp uitgangen (waaronder de subwoofer) dan is het probleem opgelost.

Stop eigenlijk dat er geen verlopen zijn voor tulp-iso, dan je de carkit gewoon op het signaal van de radio naar de versterker zetten, en heeft niemand ooit problemen met de versterkers...
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Gebruikersavatar
Volvodriver86
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 16:23
14
Model: S60
Bouwjaar: 2000
Locatie: Overijssel

Re: Parrot Carkit met subwoofer

Bericht door Volvodriver86 »

Ja als je alleen een lose versterker voor de woofer hebt zal het geen probleem zijn. Ik heb namelijk alles via de versterker lopen. Als het goed is mute je radio alle uitgangen dus ook die van je subwoofer. Mijn pioneer radio mute ook alles maar je hoort toch altijd op de achter grond de muziek draaien (niet hinderlijk). Dus ik weet bijna wel zeker dat je probleem is opgelost betreft het mute van je geluid.
Volvo S40 eruit, S60 170pk erin... Webdagboek Volvodriver 86
Plaats reactie