bluetooth carkit aansluiten op originele handsfree kit ??

Plaats reactie
VolvoRacing
Idle
Idle
Berichten: 35
Lid geworden op: za 30 jun 2012, 18:47
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Rotterdam

bluetooth carkit aansluiten op originele handsfree kit ??

Bericht door VolvoRacing »

Ik heb het forum doorzocht en gegoogled om te zien of er iets te vinden is over het aansluiten van de originele handsfree kit op een bluetooth ding, bijvoorbeeld parrot.

Ik heb nu volgens onderstaande afbeelding een kastje ergens weggewerkt zitten achter het dashboard waar de zwanenhals en speaker op aangesloten zitten?? Dat weet ik dus even niet. Mijn vraag is of het a) mogelijk is om dit werkend te krijgen zoals ik wil en b) indien mogelijk, hoe moet ik het werkend krijgen (welke kabels moeten waarheen).

Afbeelding

Ik weet niet of iemand van jullie dit eerder gedaan heeft maar het lijkt me zonde om de zwanenhals en het speakertje in de hoofdsteun niet te gebruiken. Dit is één van de zaken die ik wel spoedig wil aanpakken want ik baal altijd van spullen hebben die niet werken :)

groet Chris
Gebruikersavatar
MarcO
Beheerder
Beheerder
Berichten: 10690
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
14
Model: V60
Type: D5
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Marco
Locatie: Eanske

Re: bluetooth carkit aansluiten op originele handsfree kit ?

Bericht door MarcO »

Hier vind je alles over de parrot carkit. http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic. ... lit=Parrot
dannyw
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 854
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
14
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Danny
Locatie: Nuenen

Re: bluetooth carkit aansluiten op originele handsfree kit ?

Bericht door dannyw »

Als je dit werkend wil krijgen, is de makkelijkste oplossing om gewoon een nieuwe nokiacarkit te kopen.
Je kunt dan de oude bekabeling gebruiken, met de oude set is het niet mogelijk om hier Bluetooth op te krijgen.
VolvoRacing
Idle
Idle
Berichten: 35
Lid geworden op: za 30 jun 2012, 18:47
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Rotterdam

Re: bluetooth carkit aansluiten op originele handsfree kit ?

Bericht door VolvoRacing »

Ik ga hier nog even mee wachten... heb net een leuke rekening gehad van de tandarts :)
Zodra ik een oplossing heb en het werkend heb zal ik het hier posten.
dannyw
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 854
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
14
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Danny
Locatie: Nuenen

Re: bluetooth carkit aansluiten op originele handsfree kit ?

Bericht door dannyw »

kijk eens op MP, hier staan best wel leuke setjes nieuw en gebruikt voor weinig.
denk dat je voor 25 euro al klaar kan zijn, met een nokia setje
VolvoRacing
Idle
Idle
Berichten: 35
Lid geworden op: za 30 jun 2012, 18:47
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Rotterdam

Re: bluetooth carkit aansluiten op originele handsfree kit ?

Bericht door VolvoRacing »

Ik heb net de oude nokia cradle verwijderd en heb nog zitten nadenken over een parrot. In principe moet er een aansluiting of een draad in de parrot gaan voor speaker en microfoon. Als ik die rechtstreeks op de speaker draad zet uit de hoofdsteun en de microfoondraad op de zwanenhals dan bypass ik de radio lijkt mij en werkt de originele kit. Alleen kan je de radio dan niet muten bij het opnemen van de telefoon maar dat is niet zo boeiend. Ik ga dit nog nader uitzoeken. Onder de bestuurdersstoel zit een klein zwart kastje, ik kan het niet zo 1 2 3 thuisbrengen. Zou dat de nokia module kunnen zijn? Ik moet de kabels nog even goed volgen.
dannyw
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 854
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
14
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Danny
Locatie: Nuenen

Re: bluetooth carkit aansluiten op originele handsfree kit ?

Bericht door dannyw »

VolvoRacing schreef:Ik heb net de oude nokia cradle verwijderd en heb nog zitten nadenken over een parrot. In principe moet er een aansluiting of een draad in de parrot gaan voor speaker en microfoon. Als ik die rechtstreeks op de speaker draad zet uit de hoofdsteun en de microfoondraad op de zwanenhals dan bypass ik de radio lijkt mij en werkt de originele kit. Alleen kan je de radio dan niet muten bij het opnemen van de telefoon maar dat is niet zo boeiend. Ik ga dit nog nader uitzoeken. Onder de bestuurdersstoel zit een klein zwart kastje, ik kan het niet zo 1 2 3 thuisbrengen. Zou dat de nokia module kunnen zijn? Ik moet de kabels nog even goed volgen.
Je kunt de blauwe draad gebruiken voor de mute functie (pin 6 op radio)
Plaats reactie