Alles over 2-DIN multimedia (navigatie) systemen

Plaats reactie
frans44
Idle
Idle
Berichten: 45
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 12:14
14
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: Plaatsen 2 dins autoradio/navigatie

Bericht door frans44 »

Hey Roy,

Ik zie inderdaad dat je ook een Pioneer radio/navigatie hebt. heb je geen last van de versnellingspook als het scherm openklapt? (of klapt het scherm van dit type niet open).

Ik heb alvast de installatie handleiding van de site van Pioneer gedownload, maar daar staan toch dingen in die ik niet snap. Heb jij de unit zelf geplaatst, en ging dit goed?
V40 T4 2001 - diamond black - volleder - xenon - traction control
roy
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 22:08
14
Model: Andere
Type: 2.0
Bouwjaar: 2005
Locatie: Enschede

Re: Plaatsen 2 dins autoradio/navigatie

Bericht door roy »

ik heb geen nav op mijn pioneer en ja ik heb de unit zelf geplaatst het scherm klapt niet open maar is wel een touchscreen
verder is het appeltje eitje alles past op 2 kleine geleiders na deze moet je weg halen
de een veilt ze weg ik heb ze gezaagd gewoon met een los zaagblad van de ijzer zaag ongeveer 2 min werk en hij past er zupper in

als je vragen hebt laat maar komen

suc7 Roy
frans44
Idle
Idle
Berichten: 45
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 12:14
14
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: Plaatsen 2 dins autoradio/navigatie

Bericht door frans44 »

OK Roy, bedankt voor je informatie.

Ik heb inmiddels de radio/navigatie eenheid binnen, en ik ben voorzichtig begonnen met de montage. Inbouwraam zit er inmiddels in, en het merendeel van de aansluitingen ben ik ook uit. Ik zit nog met een aantal aansluitingen welke ik zo 1-2-3 niet kan vinden:

* ik heb een roze kabeltje welke ik moet aansluiten op de "CAR SPEED SIGNAL INPUT"
* er is een lichtgroen kabeltje voor de "PARKING BRAKE"
* en er is een paars/wit kabeltje voor de "REVERSE GEAR SIGNAL INPUT"

Kan iemand mij vertellen waar de aansluitingen in de Volvo zitten waar ik deze aansluitingen kan maken? Wellicht heb ik ze niet allemaal nodig, des te beter.

Daarnaast zou ik graag weten hoe en waar ik het beste de GPS ontvanger kan plaatsen, vooral de route naar deze plaats toe is interessant.
V40 T4 2001 - diamond black - volleder - xenon - traction control
stennis
Idle
Idle
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 10 mar 2010, 20:39
14
Locatie: Borne

Re: Plaatsen 2 dins autoradio/navigatie

Bericht door stennis »

* ik heb een roze kabeltje welke ik moet aansluiten op de "CAR SPEED SIGNAL INPUT" zal van je km teller moeten komen denk ik
* er is een lichtgroen kabeltje voor de "PARKING BRAKE" deze moet aan je handrem maar zou hem denk ik aan de massa leggen anders kun je je navigatie tijdens het rijden niet bedienen
* en er is een paars/wit kabeltje voor de "REVERSE GEAR SIGNAL INPUT"ga ervan uit dat deze is om je achteruitrijcamera te laten inschakelen
markkrommenie
Engine off
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 10 mei 2010, 20:24
13
Locatie: krommenie

Re: Plaatsen 2 dins autoradio/navigatie

Bericht door markkrommenie »

snelheids signaal moet van je oem box afkomen onder het dashboard is noodzakelijk voor werking nav.en die andere naar je handrem maar leg hem aan massa voor werking tijdens het rijden ,en die andere is voor achteruit rij camera niet nodig als je geen camera heb
Afbeelding
hcaluwe
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: do 25 mar 2010, 13:51
14
Locatie: Almere

Re: Plaatsen 2 dins autoradio/navigatie

Bericht door hcaluwe »

frans44 schreef:OK Roy, bedankt voor je informatie.

Ik heb inmiddels de radio/navigatie eenheid binnen, en ik ben voorzichtig begonnen met de montage. Inbouwraam zit er inmiddels in, en het merendeel van de aansluitingen ben ik ook uit. Ik zit nog met een aantal aansluitingen welke ik zo 1-2-3 niet kan vinden:

* ik heb een roze kabeltje welke ik moet aansluiten op de "CAR SPEED SIGNAL INPUT"
Kan iemand mij vertellen waar de aansluitingen in de Volvo zitten waar ik deze aansluitingen kan maken? Wellicht heb ik ze niet allemaal nodig, des te beter.

Daarnaast zou ik graag weten hoe en waar ik het beste de GPS ontvanger kan plaatsen, vooral de route naar deze plaats toe is interessant.

Speedsignaal haal je uit dat kastje achter waar je je radio in gaat bouwen, kleur weet ik niet zo 123 ?
Gps ontvanger gewoon boven je dashboardkastje als je er bij kan komen.

Groet Hans
VW Passat V6 2.8 syncro aut TT5 Highline 193 pk bj 1998
frans44
Idle
Idle
Berichten: 45
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 12:14
14
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: pioneer double din inbouwen

Bericht door frans44 »

He Dark rider, ik ben met hetzelfde bezig, ik heb onlangs de AVIC F920BT van Pioneer aangeschaft. Ik ga er vanuit dat je jouw unit inmiddels hebt ingebouwd, dus mss kun je wat tips geven.

Het inbouwframe zit er inmiddels in, maar ik zit ook nog met de "overblijvende" snoertjes. De roze (car speed signal) kan dus op de groene kabel in de groene plug, bij de radio (correct toch?). Nu heb ik nog een lichtgroen (parking brake) kabeltje, en een paars-wit (reverse gear signal) kabeltje. Wat heb jij hiermee gedaan?

En waar heb jij je GPS ontvanger geplaatst?

Groeten,
Frans44
V40 T4 2001 - diamond black - volleder - xenon - traction control
frans44
Idle
Idle
Berichten: 45
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 12:14
14
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: Plaatsen 2 dins autoradio/navigatie

Bericht door frans44 »

stennis schreef:snelheids signaal moet van je oem box afkomen onder het dashboard is noodzakelijk voor werking nav.
Bedoel je hiermee de groene kabel in de groene connector, waar je ook de radio op aansluit?? Ik heb in een ander topic gelezen dat op deze aansluiting het snelheidssignaal zit.
V40 T4 2001 - diamond black - volleder - xenon - traction control
Gebruikersavatar
Dark Rider
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 08:18
14

Re: pioneer double din inbouwen

Bericht door Dark Rider »

parking break kabel heeft de verkoper doorverbonden met een andere draad,zodat je ook dvd kan kijken tijdens het rijden(zei hij).Car speed heb ik niet aangesloten(slacker).Reverse is als je een acheruitrijcamera hebt en mijn ontvanger ligt in het midden van mij dash onder de ruit.
Afbeelding_____________________________________________________Afbeelding
To fast 4 you________________________________________________________________if its not blown it sucks
frans44
Idle
Idle
Berichten: 45
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 12:14
14
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: pioneer double din inbouwen

Bericht door frans44 »

Helemaal duidelijk, ik ga aan de slag. (Het is wel een warboel aan kabels zeg, achter die radio!) :tumbup
V40 T4 2001 - diamond black - volleder - xenon - traction control
frans44
Idle
Idle
Berichten: 45
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 12:14
14
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: pioneer double din inbouwen

Bericht door frans44 »

De pioneer radio/navigatie heb ik al enige tijd geleden ingebouwd, werkt perfect! Ik heb nog 1 vraagje over een aansluiting: voor het goed functioneren van de dag/nacht verlichting van de navigatie, moet een kabeltje (oranje wit) van het systeem worden aangesloten op de lichtschakelaar. Ik heb gekeken en het is inderdaad zo dat de bewuste oranje witte kabel gewoon in de ISO connector zit, maar aan de "volvo" kant niet doorloopt.

Kan ik deze kabel gewoon aansluiten op de lichtschakelaar? en welke kabel in de connector van de schakelaar moet ik dan hebben? Of is er een aansluitmogelijkheid dichterbij de radio/navigatie??
V40 T4 2001 - diamond black - volleder - xenon - traction control
Gebruikersavatar
Lexmen
Idle
Idle
Berichten: 47
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 21:08
13
Locatie: Rijswijk

dubbel din dvd radio navigatie apparatuur van Eonon?

Bericht door Lexmen »

Zijn er mischien aanwezige die ervaring hebben met de dubbel din dvd radio navigatie apparatuur van Eonon?
ziet er wel mooi uit maar lees alleen maar slechte revievs erover.. maar lijkt me dat er best positief over te melden is ook..

grt
Lex
S40 1.8
WEBDAGBOEK
viewtopic.php?f=14&t=4086
Gebruikersavatar
krismazur
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6662
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Kris
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: dubbel din dvd radio navigatie apparatuur van Eonon?

Bericht door krismazur »

Ik weet niet of het hetzelfde is maar ik heb deze http://www.2dinshop.nl/Webwinkel-Produc ... rgate.html
Lijkt veel op elkaar, grote nadeel is oude Route66 navsoftware, deze is van 2005 en heeft geen NL POI :tumbdown EN ik zou ook niet weten hoe nieuwere type (welk precies) er op zetten.

Pluspunten is dat je externe schermen en achteruitcamera can aansluiten.
Geluid is best goed, wel ff EQ goed aanpassen. Zelf uitgang naar Sub zit erop en 2 x voor versterker

Dat is geen Pioneer, Kenwood of Clarion maar voor dat geld is het zeker waard.
Groot nadeel is tijd van lezen van SD en DVD. Dus ben je geduldig en hoef je niet de beste hardware op de markt, dan is deze wel goed :tumbup
Just call me Kris

Afbeelding
Gebruikersavatar
corhog
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 5551
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
14
Model: XC90
Type: 1.6
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Cor
Locatie: Nazereth
Contacteer:

Re: pioneer double din inbouwen

Bericht door corhog »

Wellicht de dash verlichting, of het lampje van de asbak, van de fase 1
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek

Image
Afbeelding
pvrooij
Engine off
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 00:09
14

Re: dubbel din dvd radio navigatie apparatuur van Eonon?

Bericht door pvrooij »

Dat is een mooi apparaat, echter ik vindt het jammer dat je niet het front eraf kan halen.
Volgens mij ben ik hem dan zo kwijt.

Maar fototje? Ik ben wel eens nieuwsgierig hoe dat uit ziet. :-D
Afbeelding
Gebruikersavatar
krismazur
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6662
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Kris
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: dubbel din dvd radio navigatie apparatuur van Eonon?

Bericht door krismazur »

Hier is de foto
Afbeelding
meer hier http://www.mijnalbum.nl/Album=JV4FEA4R

Inderdaad jammer dat het fron niet af kan, heb hem al paar manden maar nog steeds in bezit :P
Just call me Kris

Afbeelding
pvrooij
Engine off
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 00:09
14

Re: dubbel din dvd radio navigatie apparatuur van Eonon?

Bericht door pvrooij »

Toppie :tumbup

Bak van een radio! :O
Afbeelding
tnjkoster
Idle
Idle
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 21 jun 2009, 14:22
14

Re: dubbel din dvd radio navigatie apparatuur van Eonon?

Bericht door tnjkoster »

Ik heb een Eonon met enkel DIN met klapscherm. Deze radio zou ik niemand adviseren.
- Geheugen van de ingestelde zenders valt weg bij het loshalen van de accu
- De TV functie werkt in het geheel niet, wel een hoop ruis, maar geen TV, de TV is ook analoog, had DVB-T moeten zijn.
- De weergave van de mappen op de muziek DVD's is totaal abacadabra, niet mee te werken, zeker niet tijdens het rijden
- De instelling voor de equalizer vervalt nadat de radio is uitgeschakeld.
- De automatische zenderkeuze, als je van a naar b rijdt moet de radio zelf de sterkste zendmast kiezen voor een ingestelde zender, werkt zeer slecht. Zit je te luisteren naar 538, springt de radio vanzelf naar skyradio bv.
- De handsfree telefoon via de radio werkt wel prima
-De balansinstelling tussen L en R en de fader werkt zo stapsgewijs dat geen goed midden is te vinden
-De koeling maakt veel te veel lawaai.
-De draden zijn zo stug, dat ze na een paar keer buigen bijna afbreken.
- De afstandsbediening werkt goed, leek mij onzin, maar aangezien die beter werkt dan de toestelbediening, is dat wel handig.

Maw : Chinese schroot, zoals je ziet ben ik geen EONON fan.

De speakers die ik heb zijn van Infinity, die kan ik wel iedereen aanbevelen, met een goede radio hadden ze nog beter kunnen klinken.
Ik heb de radio via marktplaats gekocht vanwege het leuke schermpje, en touch bediening, eigenlijk had ik de radio in een winkel moeten uitproberen voor die paar euro extra, maar ja goede raad...
In mijn vorige auto's is kenwood mij het best bevallen.
Gebruikersavatar
krismazur
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6662
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Kris
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: dubbel din dvd radio navigatie apparatuur van Eonon?

Bericht door krismazur »

tnjkoster schreef:Ik heb een Eonon met enkel DIN met klapscherm. Deze radio zou ik niemand adviseren.
- Geheugen van de ingestelde zenders valt weg bij het loshalen van de accu- De TV functie werkt in het geheel niet, wel een hoop ruis, maar geen TV, de TV is ook analoog, had DVB-T moeten zijn.
Dat is volgensmij normaal :vertag
En dat EQ, is wel ff zoeken. Maar bij mij blijft wel goed ingesteld, Zelf voor ider functie appart (DVD, Radio etc alles appart insteelbaar)
Just call me Kris

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lexmen
Idle
Idle
Berichten: 47
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 21:08
13
Locatie: Rijswijk

Re: dubbel din dvd radio navigatie apparatuur van Eonon?

Bericht door Lexmen »

Nou als ik het zo lees is het beter een merk te kopen,ben nogal kritisch dus dan zou ik me alleen maar ergeren denk.. even sparen nog dan maar.. :swear
S40 1.8
WEBDAGBOEK
viewtopic.php?f=14&t=4086
Plaats reactie