Inhouden en bonken na reparatie vacuümslang

Benzine specifiek gerelateerde onderwerpen
Plaats je auto/motor gegevens in het eerste bericht
Plaats reactie
daano12
Engine off
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1997

Inhouden en bonken na reparatie vacuümslang

Bericht door daano12 » wo 14 feb 2018, 23:42

Hallo,
Ik was reeds onder de kap bezig toen ik een doorgebeten vacuümslang zag lopen vanaf de inlaatslang naar het inlaatspruitstuk.
Nu dacht ik een goede daad te doen door deze weer netjes af te knippen en opnieuw op de aansluiting van de inlaatspruitstuk te zetten.
Toen ik vervolgens de auto wou starten liep deze slecht stationair en rijden zat er al helemaal niet in.
Auto had ineens een pulserend vermogen, poffen in de uitlaat en viel zelfs bijna uit van ellende.
Ik heb zelf nog niet het probleem kunnen vinden. Alle bougies vonken goed met een heldere vonk.
Al moet ik wel zeggen dat de auto soms met een harde bocht naar rechts ook een hapering ondervond.

Iemand enig idee?

Gaat om deze slang
Afbeelding

Alvast bedankt!

Harmjan
Supporting Member
Supporting Member
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001

Re: Inhouden en bonken na reparatie vacuümslang

Bericht door Harmjan » do 15 feb 2018, 08:08

Die slang die mot gewoon weer netjes aan gesloten wordeb, zoo hoort het immers :tumbup
Vervolgens kun je dan kijken naar waar dat gestorte vandaan komt. Check even of je zeker weet dat er verder nergens vacuüm lekkages zijn. Als je voor de wagen staat dan links van het inlaat spruitstuk (distributie zijde)
Daar zitten ook 1 of meer slangetje die slecht bereikbaar zijn en komen er daarom wel eens slecht op te zitten met monteren. Deze zijn van de carter ventilatie en soms zitten er meerdere.
Het inhouden in bochten heb ik ook gehad kortste klap is, even 2 nieuwe bougie kabels bestellen en dan even weer zien, daarna bougies vervangen en anders bobine's daarmee moet je het probleem wel hebben;)
Eventueel heb ik wel een setje kabels en bobine's die ik je tegen verzend prijs op wil sturen dan kun je even kijken of dat werkt.

Groeten, harmjan

daano12
Engine off
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1997

Bericht door daano12 » vr 16 feb 2018, 18:33

Slang weer aangesloten!
Gasklep en nullastregelklep ook ff schoon gemaakt. Zaten vol met olie resten.
Daarna heb ik de bougies vervangen voor originele van Volvo maar het haperen bleef aanwezig.
Toen ff met plantenspuit beetje nevel over de bougiekabels en ja hoor.... kabel voor cilinder 3 slaat door.
Setje van Bosch er op gezet en alle problemen zijn weg!!!
Rijd weer als een zonnetje

p.s. nu brand wel het labda lampje tijdens het rijden

jbruijs
Supporting Member
Supporting Member
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Contacteer:

Bericht door jbruijs » ma 19 feb 2018, 22:14

wellicht een keer een misfire gehad die de computer heeft onthouden. Gewoon ff uit (lezen) en evt resetten. Kijken of het dan terugkomt.
Volvo S40 2.0 turbo automaat 2003

Afbeelding

Plaats reactie