Volvo T4 niet vooruit te branden!

Benzine specifiek gerelateerde onderwerpen
Plaats je auto/motor gegevens in het eerste bericht
Plaats reactie
volvoturbo
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 20:17
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Zwolle

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door volvoturbo »

Hallo
Hij is niet echt goedkoop voor een T4 bj 98 2500 euro betaald. Als je van boven 300pk volvo overstapt op een 197pk auto
Merkje wel duidelijk verschil na aanschaf rijde ik veel in binnenstad meestal staat hij ook stil toen ik merkte pas toen ik op lange afstand rijde merkte ik dat hij niet 197pk auto gevoel gaf en sindsdien zijn de klachten erger geworden,maar begin volgende maand actuator opzetten kijken wat hij doet zo niet nw turbo en boostcontrolsensor vervangen moet eerst zoeken waar die zit de verbruik is enorm geworden en inhouden is erger geworden geeft ook storing aan.Volvo leest hem uit 0 storingen nadatje stuk heb gereden gaat lamp vanzelf uit.
Ik heb zeldzaamste ziekte die Volvo T4 kan hebben mocht ik dit probleem oplossen kan ik vele T4 rijders helpen en hopelijk wil iemand mij ook helpen met demontage turbo.

Mvg Halil

devnullT4 schreef:
volvoturbo schreef: Ik kom vandaag de volgende probleem tegen word er echt niet meer goed van dit Volvo heb amper 1000 km gereden nu al kosten boven 700 euro al gemaakt en nog geen resultaat.
Ik snap het niet zo goed, waarom heb je de auto eigenlijk gekocht? Ik neem aan dat al deze problemen niet zijn ontstaan NA de aankoop. Het is vast erg verleidelijk een goedkope T4 op de kop te tikken, maar dan moet je ook niet raar opkijken als er erg veel onderhoud aanzit.
Wat betreft het geluid, dat klinkt inderdaad als overdruk die weer terug je turbo in gaat. Niet goed en zou betekenen dat je dumpvalve inderdaad niet (goed) opengaat. Ik had zelf eerst de problemen opgelost en DAN pas een dumpvalve geplaatst.
Succes.
[ Geplaatst met Android ] Afbeelding
volvoturbo
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 20:17
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Zwolle

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door volvoturbo »

Hallo

Denk niet dat iedereen in zijn achtertuin pakhuis heeft en denk dat velen hier liever zelf oplossen de problemen dan heb je weer kennis en ervaring opgebouwd plus je kan mede Volvorijder helpen,denkje dat de monteurs die bij Volvo werken veel verstand hebben plus er word meer nw Volvos repareerd dan een Volvo meer dan 10 jaar oud dus die gasten hebben weinig ervaring met oudere T4s.
Ik vind het mooist als mensen elkaar helpen wat vroeger het geval was.
Ik los dit probleem hoe dan ook en bouw dit ervaring en ga andere T4 rijders helpen.


Rob schreef:We horen het weer wel als je iets gevonden hebt. Die scheur in turbo zou kunnen, komt meer bij 15G dan 14T voor.

Wanneer een monteur hieraan werkt is het logisch dat dit geld kost. Kijk even in je eigen loonafschrift hoeveel jij per uur kost.

Ik zou zeggen ga eens lekker zoeken en als je het gevonden hebt, horen we het wel!
[ Geplaatst met Android ] Afbeelding
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9382
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door volvoS40 »

Even iets stoms he....
Stel dat je uitlaatspruitstuk toch barsten / scheuren heeft.
je geeft gas bij, metaal krimt en zet uit.
lucht / druk ontsnapt.
Lambda meet valse waardes en de wagen gaat anders lopen, zuiniger, armer.

Lambda hoeft niet defect te zijn, en namate je gas terugneemt, pasen de gegeven zich weer aan zonder dat er maar 1 foutmelding komt.....

logisch ?

Myalexx had zo'n vergelijkbaar probleem, had nog minder dan 115 pk.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
volvoturbo
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 20:17
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Zwolle

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door volvoturbo »

Hallo
Geen enkele vraag is stoms maar dat zou best kunnen want ik had idd scheur in de uitlaatspruitstuk en gaf eerder al lambda aan en is gereset en is nooit terug gekomen en natuurlijk is die nu al dichtgelast.
Ik ga binnenkort al bezig met turbo en uitlaatspruitstuk demonteren en controleren op verdere scheuren, heb gevoel dat mijn turbo actuator zowiezo al stuk is zit al aan zijn eindslag en hoop niet dat de wasgate scheuren vertoont dan word het nieuwe turbo.
Als daarmee niet opgelost word dan turbo boostcontrolsensor vervangen en verder kan niks zijn want alles heb ik dan gehad. :wall

volvoS40 schreef:Even iets stoms he....
Stel dat je uitlaatspruitstuk toch barsten / scheuren heeft.
je geeft gas bij, metaal krimt en zet uit.
lucht / druk ontsnapt.
Lambda meet valse waardes en de wagen gaat anders lopen, zuiniger, armer.

Lambda hoeft niet defect te zijn, en namate je gas terugneemt, pasen de gegeven zich weer aan zonder dat er maar 1 foutmelding komt.....

logisch ?

Myalexx had zo'n vergelijkbaar probleem, had nog minder dan 115 pk.
volvoturbo
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 20:17
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Zwolle

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door volvoturbo »

Hallo,


Ik heb vandaag een complete turbo gevonden met een goede actuator op voor 125 euro 110000 km gelopen en ben momenteel aan het onderzoeken hoe je turbo moet vervangen :wtf
sdirkx

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door sdirkx »

Je gaat nu zelfs de turbo vervangen? Je weet nog niets eens of je brandstofdruk bij belasting wel goed blijft. Blijf erbij dat je dat soort dingen eerst moet uitsluiten. Beter dan in het wilde weg onderdelen vervangen lijkt me :whistle
volvoturbo
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 20:17
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Zwolle

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door volvoturbo »

Hallo Sdirks

Zoals je op de foto kan zien is actuator al naar :swear in de turbo leiding heb ik olie ontdenkt ook bij gasklephuis en inlaatspruitstuk sindskort maar hij ook rare geluid de turbo en haalt zijn druk nog minder dan 0,5 naar 0,4 gezakt.
Vervolgens is hij nog erger geworden bij hoge snelheid snel in storing vallen en inhouden is zo maximaal dat je niet harder dan 130km/u wilt en verbruik is enorm gestegen. :think :think
Een actuator kost tegen 200 euro en deze turbo die ik gevonden heb zit nog goeie actuator en goeie turbo met garantie op daarmee begin ik daarna volgt de boostcontrol sensor en natuurlijk probeer ik morgen bij garage even de brandstofdruk te laten meten tijdens rijden op staioneer is hij al gemeten 3bar kortom ik ga nog veel migraine van deze T4 krijgen vind jammer dat niet veel mensen van T4 verstand van hebben.

Mvg Halil
sdirkx schreef:Je gaat nu zelfs de turbo vervangen? Je weet nog niets eens of je brandstofdruk bij belasting wel goed blijft. Blijf erbij dat je dat soort dingen eerst moet uitsluiten. Beter dan in het wilde weg onderdelen vervangen lijkt me :whistle
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9382
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door volvoS40 »

Genoeg mensen die er verstand van hebben.
Het vervelende is, dat als er een groot probleem voordoet, dat het probleem overal aan kan liggen.

Het zoeken naar een spelt in een hooiberg.
Dat het niet snel genoeg gaat en dat het bakken geld kost zit er bij in.

[ Geplaatst met iPod ] Afbeelding
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
sdirkx

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door sdirkx »

Dan zou ik eerst de actuator doen en dan verder kijken want die turbo hoeft helemaal niet kapot te zijn.
En boostcontroller sensor waar je het over hebt is de TCV, die heb je al vervangen. :vertag
volvoturbo
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 20:17
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Zwolle

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door volvoturbo »

De actuator wissel ik zowiezo wel maar turbo boost control sensor is wat anders. Tcv is turbo control valve .ik zal link doorsturen in de middag of google maar even.

MVg Halil

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding
sdirkx

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door sdirkx »

Dan heet ie anders (boost pressure sensor misschien?). Want BCS en TCV zijn 2 namen voor hetzelfde. :-D
We horen t wel.
volvoturbo
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 20:17
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Zwolle

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door volvoturbo »

Hahahah ja sorry dat ja die kan ook stuk gegaan zijn.

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding
sdirkx

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door sdirkx »

Ik zou dan alleen wel een storingslampje verwachten eigenlijk. Maar daar heb je dus blijkbaar helemaal geen last van.
volvoturbo
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 20:17
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Zwolle

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door volvoturbo »

Hallo

Er brand wel storinglamp elke keer wanneer ik op vol gas geef houd hij enorm ik komt amper vooruit ik liet hem inmiddels 7 keer uitgelezen bij dealer 0 storing snap er niks van is ool niet te wissen de storing na 1 uur stilstaan gaat weer vanzelf uit kortom snap er niks meer van.



uote="sdirkx"]Ik zou dan alleen wel een storingslampje verwachten eigenlijk. Maar daar heb je dus blijkbaar helemaal geen last van.[/quote]

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding
sdirkx

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door sdirkx »

Ja, je hebt storingen die tijdelijk zijn en die erin blijven staan. Je zou dan t beste meteen bij de dealer uit kunnen laten lezen wanneer je die storing vlak van tevoren hebt gekregen bij vol gas. Dat kan je de info geven die je nodig hebt in dit geval.

Zelf uitlezen zou in zo'n geval ideaal zijn. Heb ikzelf ook al profijt van gehad
(http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =45&t=2710)
volvoturbo
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 20:17
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Zwolle

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door volvoturbo »

Ja dat heb ik ook gedaan maar kwam niks uit Volvo snapte ook niks van 0 storingen en kon de storing lamp niet wissen ik snap er echt helemaal niks van deze auto er klopt iets niet,via deze forum kwam ik ook niet echt ver ik zoek nu een echte T4 kenner maar die zijn ook zo zeldzaam. :tumbdown

sdirkx schreef:Ja, je hebt storingen die tijdelijk zijn en die erin blijven staan. Je zou dan t beste meteen bij de dealer uit kunnen laten lezen wanneer je die storing vlak van tevoren hebt gekregen bij vol gas. Dat kan je de info geven die je nodig hebt in dit geval.

Zelf uitlezen zou in zo'n geval ideaal zijn. Heb ikzelf ook al profijt van gehad
(http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =45&t=2710)
sdirkx

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door sdirkx »

Je moet 'm uitlezen, niet wissen.
volvoturbo
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 20:17
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Zwolle

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door volvoturbo »

Hij is uitgeleze komt niks uit allemaal lege papieren van dealer
Je kan ook niet wissen als hij 0 storing geeft :dance\
IK heb hem ook bij universele garage nu meer dan 12 keer uitgelezen ook niks pff :think



sdirkx schreef:Je moet 'm uitlezen, niet wissen.
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9382
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door volvoS40 »

Er word ook al 12 keer geopperd om de wagen bij de VOLVO dealer uit te laten lezen
NIET bij de universiele garage om de hoek.

Volvo Ceintuurbaan Zwolle
Ceintuurbaan 50
8024AA Zwolle
038 - 4558888
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
sdirkx

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door sdirkx »

Maar goed. Die actuator is besteld, dus wacht dat nou eerst maar af wat dat gaat doen. Dit heeft ook niet echt zin zo. :wall
Plaats reactie