Volvo T4 niet vooruit te branden!

Benzine specifiek gerelateerde onderwerpen
Plaats je auto/motor gegevens in het eerste bericht
Plaats reactie
sdirkx

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door sdirkx »

Zie de How to: http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... 47&t=10302

Was nog goed qua werking, maar beetje bijstellen bleek geen kwaad te kunnen :-D
volvoturbo
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 20:17
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Zwolle

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door volvoturbo »

Hallo
Ik was even een tijdtje niet online op forum maar ben bezig met inpakken verhuis over 2 weken dus druk druk maar vandaag starte t4 bij koude start moelijk daarna was niks aan de hand en nadat motor warm is begon die ernstig in te houden en later deed die weer normaal,verder geen storing en nog steeds veel pk verlies ben bijna klaar mee met deze rare versie t4 volgende maand kom ik aan toe om actuator te wisselen en ook de map sensor hopelijk is die daarmee opgelost als ik nog geen nieuwe kwalen bijkrijg zo niet inruilen tegen t5. 1 ding is zeker voor mij nooit meer T4.

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding
volvoturbo
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 20:17
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Zwolle

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door volvoturbo »

hallo people,

Ben na een tijd weg te zijn geweest ga ik weer verder met de probleem van mijn t4 het is nog steeds bij begin af niks veranderd.
ik ga eind van deze maand lambdasonde 1wisselen paar maanden terug uitlezen en gaf als storing aan en een nieuwe actuator misschien veer te slap???
morgen ga ik actuator loshalen even controleren of die lekt en alle intercooler slangen nalopen plus ik denk dat me uitlaat lek heb is merkte ik vandaag!
Heb nog steeds bij hoge toeren enorme turbodruk wegvalt naar 0.6 bar ondanks opvoeren van de druk via actuatorstelbout,vooral na 3de versnelling is trekkracht niks meer.
volgens mij heeft mijn t4 zeldzame ziekte waar niemand een idee heeft of herkend wat het kan wezen nog.

mochten jullie tips hebben of nieuwe aanwijzingen dus geen eerder genoemde produces hoor ik graag!


mvg Halil

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding
sdirkx

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door sdirkx »

Volgens mij zou je al een paar maanden geleden de actuator vervangen. Heeft niet zoveel zin om dan iedere keer te melden dat de problemen er nog steeds zijn he (A)
Heb ook verwezen naar m'n How to waarin staat hoe je de juiste werking kunt vaststellen. Misschien moet je ook iets met de tips doen die je hier krijgt :whistle
volvoturbo
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 20:17
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Zwolle

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door volvoturbo »

hallo sdirkx
ik heb de actuator getest en heb van een andere T4 geprobeerd die nog wel goed was geen resultaat mijn huidige was niet lek en heb getest met zoals jij hem beschreven had.
wat ik wel denk dat misschien lambdasonde 1 kan zijn die had 2 keer storing gegeven daarna viel die uit kwam nooit meer terug, wat ik merk ondanks mijn rustige rijgedrag is verbruik enorm hoog binnen stad 1 op 6. Heb al veel onderdelen getest en vervangen van benzine filter tot lmm.
en ja was vergeten te melden van de actuator dus dat is hem ook niet.
Je kent Dhr Lieftvoort nog met S40 die heeft zelfde probleem ondanks wissel van nw actuator die ziekte bleef maar als we die probleem achterhalen kunnen we veel T4 rijders helpen.
ik geef zeker niet meer op ga tot uiterste.

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding
Tijs
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1027
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:11
14
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2002
Roepnaam: Tijs
Locatie: Ede (gld)

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door Tijs »

Na al het zoeken en testen even een kleine tip....

Hoe is het met je carterventilatie ?

Wanneer deze compleet dicht zit, krijg je ook de beschreven problemen en vooral ook het hogere verbruik.

Laatst op mijn auto de complete carterventilatie laten vervangen, je schrikt ervan hoeveel mooier hij loopt en hoeveel beter hij trekt.,

Bij mij was alleen het "potje" verstopt, de beruchte combinatieleiding niet, maar in veel gevallen is dat de boosdoener.

Simpele test: laat de motor stationair draaien, draai olievuldop los en laat hem los liggen om z'n plek. Ligt hij dan als een gek te klapperen of sputtert er olie onder vandaan, dan is de boel verstopt....

Succes

Gr Tijs
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9390
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door volvoS40 »

Dat de dop danst wil niet per defenitie zeggen dat het aan de carterventilatie ligt.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Tijs
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1027
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:11
14
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2002
Roepnaam: Tijs
Locatie: Ede (gld)

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door Tijs »

Vandaar ook : "simpele test" ....

Beste optie : Gewoon vervangen, wellicht probleem opgelost, anders een heel goed stukje preventief onderhoud...

Gr Tijs
volvoturbo
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 20:17
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Zwolle

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door volvoturbo »

Hallo

Hallo
Oke hij danst wel maar niet altijd heel even, zou dat de oorzaak kunnen zijn van enorm pk verlies en turbodrukverlies kunnen zijn.
Proberen waard kon niet echt op forum en internet iets over terugvinden dat de kwalen die bij mij word aangetoond turbodruk enorm zou belemmeren dan zou die namelijk bij 1ste en 2de versnelling niet zo krachtig trekken aldus dat denk ik maar ga eind van de maand de pot vervangen.
Bedankt voor meedenken en tip zijn altijd welkom heb beetje gehad met deze ziekte die nu paar maanden me grote stresd zorgt zsm genezen deze T4 en wraak nemen van de 1.6 blokken die mij inhaalden op snelweg hahah.


Mvg Halil

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding
volvoturbo
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 20:17
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Zwolle

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door volvoturbo »

Hallo

Heb gisteren de nw actuator opgezet en geen resultaat en bij elke overbelasting op hoge toeren gaat de storing lamp aan de geel groene lampje en na paar uur is die weer uit.(voor de nieuwe deed die ook zo).
Ik denk dat lambdasonde al dit problemen veroorzaakt zowel de turbodruk rare inhoudingen pk verlies enorme verbruik. :swear sinds paar dagen af en toe start die ook wat moeilijker en meestal al motor koud is en bij warme motor gelijk starten en lopen.

Voordat al deze problemen erger was geworden bij aanschaf ging de storing lamp al af gaf aan lambdasonde 1 voorste al aan na resetten bij dealer tot heden nooit teruggekomen maar al de bovengenoemde symptomen waren aanwezig werd met de tijd erger totdat ik alles ging wissel van lmm tot benzinefilter. :wall

Ik zit nou te twijfelen over de originele hier bij dealer te halen maar die kost 256 euro en bij willekeurige zoals mister auto.nl van NGK 120 euro ongeveer en van delphi rond 200 euro.
Of kennen jullie webshop of dergelijks waar ik goedkoop kan halen kan ook 2dehands maar vertrouw ik niet. :whistle

mvg Halil
fmaassen
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 202
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 23:48
11
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1997
Locatie: Stein

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door fmaassen »

Misschien eentje van een sloop wagen proberen?
volvoturbo
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 20:17
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Zwolle

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door volvoturbo »

Hallo

zat ik ook aan te denken maar is beperkt t4 aanwezig die gesloopt zijn of is in geheel verkocht of moetje hele uitlaatsysteem kopen en een 2de hands lambda kan ook stuk zijn.

mvg Halil
Gebruikersavatar
Zeurdoos
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 17:37
11
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1996
Locatie: Bergen op zoom

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door Zeurdoos »

Aangezien dat Volvo ze niet zelf maakt zou ik voor die van NGK gaan aan gezien dit erg goede zijn .
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door myalexx »

Ik zou lekker voor Bosch gaan, dit is ook wat volvo gebruikt.. beter dan NGK enz
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Gebruikersavatar
Zeurdoos
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 17:37
11
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1996
Locatie: Bergen op zoom

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door Zeurdoos »

myalexx schreef:Ik zou lekker voor Bosch gaan, dit is ook wat volvo gebruikt.. beter dan NGK enz
Ervaring met NGK dan ?? Mijn ervaring namelijk met Bosch parts is dat ze niet zo heel erg goed zijn . Tevens koop ik ook alleen maar Bougies van NGK en van niks anders (H)
Gebruikersavatar
René
Beheerder
Beheerder
Berichten: 32003
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:18
14
Model: V40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2014
Roepnaam: Bompa
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door René »

Zeurdoos schreef:
myalexx schreef:Ik zou lekker voor Bosch gaan, dit is ook wat volvo gebruikt.. beter dan NGK enz
Ervaring met NGK dan ?? Mijn ervaring namelijk met Bosch parts is dat ze niet zo heel erg goed zijn . Tevens koop ik ook alleen maar Bougies van NGK en van niks anders (H)
En de meesten zweren toch bij origineel.
Ik verkoop veel NGK bougies en andere delen maar voor Volvo geen NGK's.
Beter Champion. Bosch of origineel.
Afbeelding
Afbeelding V40new 1.6 T3 R-Design 2014 Afbeelding

2014 V40 1.6 R-Design 498 Caspian Blue Met.
2007 V70 2.4 Edition Sport 426 Silver Met.
Gebruikersavatar
Zeurdoos
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 17:37
11
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1996
Locatie: Bergen op zoom

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door Zeurdoos »

Ja maar ook maakt Volvo volgens mij zelf geen Bougies dus ja hun naam staat er op maar nee ze komen van een andere Bougie fabriek (wat bij alle auto merken het geval is)

Al moet ik zeggen dat ik als ik ze dan ga wisselen bij mijn Volvo ik voor de Volvo bedrukte ga omdat dat leuk staat :D
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9390
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door volvoS40 »

Niet omdat het leuk staat, er zit wel degelijk verschil tussen de bougie van volvo (boch etc) en NGK bijvoorbeeld.
Vooral bij de T4 lopen ze een stuk beroerder op andere merken dan de bougies die er in horen.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Gebruikersavatar
René
Beheerder
Beheerder
Berichten: 32003
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:18
14
Model: V40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2014
Roepnaam: Bompa
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door René »

Zeurdoos schreef:Ja maar ook maakt Volvo volgens mij zelf geen Bougies dus ja hun naam staat er op maar nee ze komen van een andere Bougie fabriek (wat bij alle auto merken het geval is)

Al moet ik zeggen dat ik als ik ze dan ga wisselen bij mijn Volvo ik voor de Volvo bedrukte ga omdat dat leuk staat :D
Klopt en waar ze precies vandaan komen weet ik ook niet.
Gewoon op origineel houden, loopt lekkerder en is beslist niet duurder. :-D
Afbeelding
Afbeelding V40new 1.6 T3 R-Design 2014 Afbeelding

2014 V40 1.6 R-Design 498 Caspian Blue Met.
2007 V70 2.4 Edition Sport 426 Silver Met.
Infinitus
Idle
Idle
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 16:28
10
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1999
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!

Bericht door Infinitus »

Tijdje terug een lambda van de sloop gehaald (auto Rima), kostte me 35 euro. Was weliswaar voor een 2.0....
Volvo 460 GLT 2.0 1994
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Volvo V40 2.0 Basic 1996
Volvo V40 t4 1999
http://www.stayingclassy.nl
Plaats reactie