nut vacuum klep
-
- Engine off
- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo 19 okt 2014, 14:13
- 9
- Model: V40
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Emmeloord
nut vacuum klep
hallo kan iemand mij uitleggen waar de magneet/vacuum klep ( pierburg 30611668)
voor dient op een b4164s2 motor?
deze bevind zich op het luchtfilterhuis vlakbij de lmm.
af en toe zakt mijn stationair toerental met zon 100 toeren per minuut.
en ben er achter dat dit in verband staat met deze klep.
je hoort dan een zuigend geluid, waarschijnlijk een vacuumlek
in de klep zelf of een slang.
als er een lek is maak ik dat wel, het gaat me alleen om het nut van deze klep.
1 slang gaat naar de aanzuigbuis vlakbij lmm
de andere richting gasklephuis.
voor dient op een b4164s2 motor?
deze bevind zich op het luchtfilterhuis vlakbij de lmm.
af en toe zakt mijn stationair toerental met zon 100 toeren per minuut.
en ben er achter dat dit in verband staat met deze klep.
je hoort dan een zuigend geluid, waarschijnlijk een vacuumlek
in de klep zelf of een slang.
als er een lek is maak ik dat wel, het gaat me alleen om het nut van deze klep.
1 slang gaat naar de aanzuigbuis vlakbij lmm
de andere richting gasklephuis.
-
- Engine off
- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo 19 okt 2014, 14:13
- 9
- Model: V40
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Emmeloord
Re: nut vacuum klep
oke niet verkeerd opvatten maar
die zit al voor op mijn radiateur
tenmiste; dat is de evap purge valve.
de klep die ik bedoel zit bevestigd aan mijn lucht filterhuis naast de lmm
die zit al voor op mijn radiateur
tenmiste; dat is de evap purge valve.
de klep die ik bedoel zit bevestigd aan mijn lucht filterhuis naast de lmm
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9388
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: nut vacuum klep
Uhm jahaaa...
waarschijnlijk trek je dat ding er zo uit omdat het rubber uit gelubberd is...
Nut geen idee, lelijke ding zitten op alle non turbo gebakjes geprikt, zowel ph1 als ph2.
Als je hem er uit trekt, zakt idd toeren tal, zuigt ie als een malle door dat gat.
waarschijnlijk trek je dat ding er zo uit omdat het rubber uit gelubberd is...
Nut geen idee, lelijke ding zitten op alle non turbo gebakjes geprikt, zowel ph1 als ph2.
Als je hem er uit trekt, zakt idd toeren tal, zuigt ie als een malle door dat gat.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Re: nut vacuum klep
De Pierburg 30611668 is de TCV, maar die zit niet aan de terugslagkleppen. De locatie vond ik ook al vreemd, maar wat voor motor heb je dan? b4164s2 = ? Zou dan een turbomotor moeten zijn...?!
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9388
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: nut vacuum klep
Plaats anders wat motor gegevens (of vin nr)
En foto van wat je bedoeld
En foto van wat je bedoeld
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: nut vacuum klep
deze onderdeel past op veel modellen
hier linkje ernaar
http://www.volvopartswebstore.com/produ ... 11668.html
hier linkje ernaar
http://www.volvopartswebstore.com/produ ... 11668.html
-
- Engine off
- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo 19 okt 2014, 14:13
- 9
- Model: V40
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Emmeloord
Re: nut vacuum klep
vin yv1vw10f3yf462981
juist omdat het geen turbo motor betreft kon ik het apparaat niet plaatsen
of de funtie ervan.
zal van de week proberen even foto te maken en waar de slangen precies heen gaan (druk druk laat thuis )
zal ook eens naar de draad kleuren kijken.
misschien kan ik iets in een elektrisch schema terug vinden waar hij voor dient.
juist omdat het geen turbo motor betreft kon ik het apparaat niet plaatsen
of de funtie ervan.
zal van de week proberen even foto te maken en waar de slangen precies heen gaan (druk druk laat thuis )
zal ook eens naar de draad kleuren kijken.
misschien kan ik iets in een elektrisch schema terug vinden waar hij voor dient.
-
- Idle
- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo 23 feb 2014, 10:32
- 10
- Model: S40
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Martijn
- Locatie: Rotterdam/ Nieuw Milligen
Re: nut vacuum klep
Heb (had) ik ook. Volgens mij is het het vacuumsysteem voor het bedienen van de regelklep van de warmeluchttoevoer (één slangetje loopt van de regelklep onderaan het filterhuis naar de luchtinlaat ná het luchtfilter, de ander komt van het motorblok en gaat naar dezelfde aansluiting na het luchtfilter. Omdat ik LPG rijd én een openluchtfilter heb hebben de slangetjes bij mij niet echt een functie meer, hoewel ik ze nog wel heb aangesloten. De warmeluchttoevoer voor het starten bij koude omstandigheden was al verwijderd (slang van het uitlaatspruitstuk naar de regelklep onderaan het filterhuis).
Bij stationair draaien hoor je idd de motor om de zoveel seconden iets in toeren zakken en een zuiggeluid bij de slangetjes. Ik heb er nog nooit een nadeel van ondervonden....
Bij stationair draaien hoor je idd de motor om de zoveel seconden iets in toeren zakken en een zuiggeluid bij de slangetjes. Ik heb er nog nooit een nadeel van ondervonden....
-
- Engine off
- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo 19 okt 2014, 14:13
- 9
- Model: V40
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Emmeloord
Re: nut vacuum klep
ahaaa.... dankjewel voor het antwoord
klinkt heel logisch.
ik heb er wel problemen mee , vast omdat 1 van die slangen of aansluitingen lekt.
als de klep wordt aangestuurd en geopend,
creëert deze dus een vacuüm lek na de lmm.
die lucht word niet gemeten en word niet gecompenseerd met extra brandstof,
en krijg dus een arm mengsel.
vandaar dat het toerental inzakt.
klinkt heel logisch.
ik heb er wel problemen mee , vast omdat 1 van die slangen of aansluitingen lekt.
als de klep wordt aangestuurd en geopend,
creëert deze dus een vacuüm lek na de lmm.
die lucht word niet gemeten en word niet gecompenseerd met extra brandstof,
en krijg dus een arm mengsel.
vandaar dat het toerental inzakt.
-
- Idle
- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo 23 feb 2014, 10:32
- 10
- Model: S40
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Martijn
- Locatie: Rotterdam/ Nieuw Milligen
Re: nut vacuum klep
Misschien is er eentje niet goed aangesloten, de slangetjes zijn volgens mij niet gevoelig voor uitdrogen.
-
- Engine off
- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo 19 okt 2014, 14:13
- 9
- Model: V40
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Emmeloord
Re: nut vacuum klep
ja inderdaad die harde nylon slangen niet,
misschien de rubber overgang aan t einde van de slang.
de dikkere slangen heb ik al eens vervangen,
die waren uitgelubberd.
het lek zit waarschijnlijk in de nippel in de aanzuigbuis.
maar hoe dan ook, dop ik de slangen af en laat de klep aan gesloten op de stekker.
ik gebruik de verwarming toch niet meer.
de thermostaat in het filterhuis was al kapot
evenals de luchtklep die bleef hangen.
klep heb ik verwijderd uit het filterhuis, en is goed te merken als ik het gas intrap.
kom nu een stuk sneller voor uit.
misschien de rubber overgang aan t einde van de slang.
de dikkere slangen heb ik al eens vervangen,
die waren uitgelubberd.
het lek zit waarschijnlijk in de nippel in de aanzuigbuis.
maar hoe dan ook, dop ik de slangen af en laat de klep aan gesloten op de stekker.
ik gebruik de verwarming toch niet meer.
de thermostaat in het filterhuis was al kapot
evenals de luchtklep die bleef hangen.
klep heb ik verwijderd uit het filterhuis, en is goed te merken als ik het gas intrap.
kom nu een stuk sneller voor uit.