Inhouden bij 180+ km/h

Benzine specifiek gerelateerde onderwerpen
Plaats je auto/motor gegevens in het eerste bericht
Plaats reactie
Turbonick
Engine off
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 05 nov 2017, 12:13
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 1998
Locatie: Venlo

Inhouden bij 180+ km/h

Bericht door Turbonick » do 22 feb 2018, 20:48

Ik heb een vraag aan de kenners onder ons.

De S40 start bij een koude start met een heel laag toerental (600-700 toeren)
Stabiliseert zich na een 10-15 seconden.
Bij flink gasgeven op de autobahn merk ik op dat de auto bij het accelereren voorbij de 180-190 km/h een seconde of 2 goed inhoudt (alsof de auto op 3 pitten gaat lopen of even geen benzine meer krijgt) om daarna gewoon normaal door de trekken tot ongeveer 230 km/h op de klok (soms ietsje meer)
het verbruik ligt zelfs bij extreem rustig rijden (100-110 op de snelweg) met heel veel moeite op 1 op 10.
Auto heeft nieuwe olie (Shell Helix 5w30) en wordt altijd met minimaal octaan 98 getankt (meestal Aral 102) dus dat kan ik uitsluiten.
Zou een luchtmassameter misschien het probleem kunnen zijn of zou ik het ergens anders moeten zoeken?
ik ben ook van plan om de auto te laten chippen, komt een goede tuner misschien achter waar hier het probleem zit of zal ik er zelf toch achteraan moeten gaan.
Auto heeft overigens geen foutcodes :)

Harmjan
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 01 jan 2018, 21:26
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Locatie: Noordwolde (Groningen)

Re: Inhouden bij 180+ km/h

Bericht door Harmjan » do 22 feb 2018, 21:41

hmm zit aan meerdere dingen te denken,
voor het inhouden zou iktoch gaan kijken naar mn bougies kabels en bobines.
voor het verbruik moet je denk ik bij de lmm en lambda wezen;) mits de compressie en vvt goed is;)

Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 8735
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1997
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Inhouden bij 180+ km/h

Bericht door volvoS40 » do 22 feb 2018, 22:15

Hij heeft een ph1 2.0t
Die heeft nog geen vvt.

Verbruik kan aan veel dingen liggen, niet alleen Lambdasonde en luchtmassameter, maar ook carterventilatie die volgeslipt zit.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40

Dudedouwe
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 13 nov 2017, 08:51
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 1999

Re: Inhouden bij 180+ km/h

Bericht door Dudedouwe » do 22 feb 2018, 23:05

Heb je er toevallig een blowoff op? Ik heb namelijk met mijn eigen S40 phase 1 2.0T ervaren (vraag me niet hoe) dat door de blowoff de motor valse lucht aanzoog en die van mij liep gemiddeld 1 op 9 en ging met pijn en moeite voorbij de 200. En dan was het nog niet eens zozeer dat er foutcodes genoteerd stonden. Strookt niet compleet met jou verhaal maar misschien toch nakijken waard.

Turbonick
Engine off
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 05 nov 2017, 12:13
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 1998
Locatie: Venlo

Re: Inhouden bij 180+ km/h

Bericht door Turbonick » zo 25 feb 2018, 09:26

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Een blowoff zit er (nog) niet op dus dat kan ik op dit moment nog uitsluiten.
Kwa vermogen heb ik over het algemeen niet echt het idee dat ik wat te kort kom, volgens de vbox in 8,4 seconden naar de 100 en de top ligt op 221km/h (GPS) dus dat zit wel goed.
Aangezien ik toch wil gaan (laten tunen) is dan als vervanging van de gewone lamba een wideband een idee? die 100 euro extra is het me wel waard om een eventueel probleem op te lossen en daarnaast nog tijdens het rijden een idee te hebben van de AFR.

Plaats reactie