Alleen mbt problemen TURBO motor Vermogensverlies, sloom enz
- Xo-Drive
- Idle
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 27 jun 2010, 17:01
- 13
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Bedum
Re: Diverse problemen S40 T4
Thanx, handel ik dat wel af als het startprobleem verholpen is :)
EDIT: PS moeten de lambdas geen errors geven in de log van de computer? Ik krijg namelijk geen storingen in de computer. Sensoren die niet goed functioneren moeten toch fouten registreren in het log bestand van de ECU?
EDIT: PS moeten de lambdas geen errors geven in de log van de computer? Ik krijg namelijk geen storingen in de computer. Sensoren die niet goed functioneren moeten toch fouten registreren in het log bestand van de ECU?
Re: Diverse problemen S40 T4
Carterventilatie ivm olieverbruik mocht t niet aan de turbo liggen.Xo-Drive schreef:Ik heb het gasklephuis en stationairklep gereinigd. Auto loopt als hij gestart is stationair super stabiel.
Re: Diverse problemen S40 T4
Niet altijd. Maar brandstofdrukregelaar zou ik eerst vervangen persoonlijk.Xo-Drive schreef: Thanx, handel ik dat wel af als het startprobleem verholpen is :)
EDIT: PS moeten de lambdas geen errors geven in de log van de computer? Ik krijg namelijk geen storingen in de computer. Sensoren die niet goed functioneren moeten toch fouten registreren in het log bestand van de ECU?
- Xo-Drive
- Idle
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 27 jun 2010, 17:01
- 13
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Bedum
Re: Diverse problemen S40 T4
Thanx, ga ik idd de brandstofdruk regelaar vervangen.
UPDATE: olie verbruik bleek lekage te zijn en is nu praktisch nul. We hebben voor enige tijd terug de pakkingen vervangen bij de turbo. Ik heb nu zo'n 1500 a 2000 km daarmee gereden zonder een dat het pijl op de stok ook maar een milimeter gezakt is. Gelukkig was het dus niet de turbo zelf welke lekte, viel allemaal reuze mee dus.
Mijn excuses dat ik dit niet eerder gemeld heb, mijn auto heeft een paar week bij die vriend gestaan en heb tijden lang in de diesel gereden daarna. Maarja in de vakantie rijdt je weer meer prive, het gaat nu inprincipe alleen om het start probleem voor zover ik kan zien. Sorry voor de verwarring.
UPDATE: olie verbruik bleek lekage te zijn en is nu praktisch nul. We hebben voor enige tijd terug de pakkingen vervangen bij de turbo. Ik heb nu zo'n 1500 a 2000 km daarmee gereden zonder een dat het pijl op de stok ook maar een milimeter gezakt is. Gelukkig was het dus niet de turbo zelf welke lekte, viel allemaal reuze mee dus.
Mijn excuses dat ik dit niet eerder gemeld heb, mijn auto heeft een paar week bij die vriend gestaan en heb tijden lang in de diesel gereden daarna. Maarja in de vakantie rijdt je weer meer prive, het gaat nu inprincipe alleen om het start probleem voor zover ik kan zien. Sorry voor de verwarring.
-
- Supporting Member
- Berichten: 4745
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Diverse problemen S40 T4
Alleen start problemen zou ik lekker die brandstof regelaar vervangen..
dacht dat er meer aan de hand was
dacht dat er meer aan de hand was
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
- roykosmeijer
- Idle
- Berichten: 28
- Lid geworden op: do 28 feb 2013, 09:05
- 11
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
Vaag probleem S40 T4
mede bezitters,
ik heb een vaag probleem met mijn S40, waarvan ik wellicht het 'probleem' al heb gezien op dit forum.
Ik heb een paar dagen geleden mijn V40 1.8 ingeruild voor een S40 T4. Een ENORM verschil ik pk's zeg! Heerlijk
Maar het eerste probleem doet zich helaas al voor:
Gisteren liep de auto stationair en begon ineens te stotteren. Bijzonder weinig toeren en het gaspedaal indrukken hielp niet.
Even wachten, auto starten en wegrijden was later geen probleem.
's Avonds kwam het probleem terug op de snelweg, bij een snelheid van 120 / 130.
Vanmorgen werd het probleem steeds erger en begon de auto ook te stotteren bij een snelheid van 70 km/u.
Op advies van mijn buurman heb ik een nieuwe brandstoffilter gekocht en ik heb dit forum gebruikt voor uitleg om deze te vervangen.
Daarbij las ik dat sommige T4's -na defect- een andere type brandstofpomp hebben gekregen, waardoor er te veel lucht werd aangezogen en dit stotterende effect zou krijgen. Remedie: tanken :) Want met een volle tank zou dit opgelost zijn?
Nou ja, ik maar naar de tank en... verdorie, de auto geeft geen kick meer. Rijd netjes weg, zonder stotteren. Na warm rijden even flink laten knallen. Hij liep weer super!
Helaas op de terugweg deed de auto nog even moeilijk voor het stoplicht maar is niet uitgevallen verder. Stationair is (20 minuten!) was ook ineens geen probleem meer.
Nu vraag ik mij af; is dit nou echt het probleem geweest? Hebben meerdere het op deze manier meegemaakt? En wat kan ik nu het beste doen?
ik heb een vaag probleem met mijn S40, waarvan ik wellicht het 'probleem' al heb gezien op dit forum.
Ik heb een paar dagen geleden mijn V40 1.8 ingeruild voor een S40 T4. Een ENORM verschil ik pk's zeg! Heerlijk
Maar het eerste probleem doet zich helaas al voor:
Gisteren liep de auto stationair en begon ineens te stotteren. Bijzonder weinig toeren en het gaspedaal indrukken hielp niet.
Even wachten, auto starten en wegrijden was later geen probleem.
's Avonds kwam het probleem terug op de snelweg, bij een snelheid van 120 / 130.
Vanmorgen werd het probleem steeds erger en begon de auto ook te stotteren bij een snelheid van 70 km/u.
Op advies van mijn buurman heb ik een nieuwe brandstoffilter gekocht en ik heb dit forum gebruikt voor uitleg om deze te vervangen.
Daarbij las ik dat sommige T4's -na defect- een andere type brandstofpomp hebben gekregen, waardoor er te veel lucht werd aangezogen en dit stotterende effect zou krijgen. Remedie: tanken :) Want met een volle tank zou dit opgelost zijn?
Nou ja, ik maar naar de tank en... verdorie, de auto geeft geen kick meer. Rijd netjes weg, zonder stotteren. Na warm rijden even flink laten knallen. Hij liep weer super!
Helaas op de terugweg deed de auto nog even moeilijk voor het stoplicht maar is niet uitgevallen verder. Stationair is (20 minuten!) was ook ineens geen probleem meer.
Nu vraag ik mij af; is dit nou echt het probleem geweest? Hebben meerdere het op deze manier meegemaakt? En wat kan ik nu het beste doen?
Eerste auto's: Hyundai Lantra en Coupé (2.0 DOHC)
Eerste Volvo: V40 1.8 Benzine 1998
Vorige Volvo: S40 1.9 T4 Benzine 1998
Huidige Volvo: V70 2.4 Diesel uit 2002
Eerste Volvo: V40 1.8 Benzine 1998
Vorige Volvo: S40 1.9 T4 Benzine 1998
Huidige Volvo: V70 2.4 Diesel uit 2002
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9389
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Vaag probleem S40 T4
kijk eens naar je benzine druk regelaar (common rail)
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
- R.O.B
- Veteraan
- Berichten: 9660
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
- 14
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
Re: Vaag probleem S40 T4
Op het forum is veel info te vinden. Graag ook zoeken. Bijvoorbeeld:
(Bij warm) inhouden/stotteren als je door wil trekken
Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen
(Bij warm) inhouden/stotteren als je door wil trekken
Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen
- EnigmaEll
- 5th Gear 3000rpm member
- Berichten: 4768
- Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 22:16
- 11
- Model: V50
Re: Vaag probleem S40 T4
Misschien te simpel gedacht: maar wat tank je?
Euro 98 is voor een t4 beter en loopt de motor beter op.
Euro 98 is voor een t4 beter en loopt de motor beter op.
-
- Idle
- Berichten: 32
- Lid geworden op: wo 12 mei 2010, 12:15
- 13
Re: Vaag probleem S40 T4
Hij loopt wel lekkerder op 98, maar op 95 moet hij deze problemen niet geven.
- marcveen
- 4th Gear member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Maarssen (prov. Utr.)
Re: Vaag probleem S40 T4
Bobines.
Is al veel over geschreven en zelf ervaring mee gehad.
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... it=+bobine
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... it=+bobine
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... it=+bobine
Is al veel over geschreven en zelf ervaring mee gehad.
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... it=+bobine
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... it=+bobine
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... it=+bobine
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
- roykosmeijer
- Idle
- Berichten: 28
- Lid geworden op: do 28 feb 2013, 09:05
- 11
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
Re: Vaag probleem S40 T4
Nu heb ik de auto gistermiddag volgetankt en er ondertussen alweer 100 km mee gereden zonder problemen.
Met een volle tank zou de bobine nog steeds een probleem geven toch?
Met een volle tank zou de bobine nog steeds een probleem geven toch?
Eerste auto's: Hyundai Lantra en Coupé (2.0 DOHC)
Eerste Volvo: V40 1.8 Benzine 1998
Vorige Volvo: S40 1.9 T4 Benzine 1998
Huidige Volvo: V70 2.4 Diesel uit 2002
Eerste Volvo: V40 1.8 Benzine 1998
Vorige Volvo: S40 1.9 T4 Benzine 1998
Huidige Volvo: V70 2.4 Diesel uit 2002
- marcveen
- 4th Gear member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Maarssen (prov. Utr.)
Re: Vaag probleem S40 T4
Bij mij trad het ook plotseling op en de volgende dag was het weer weg om de dag erna weer problemen te geven.
Toen hij eens slecht liep heb ik per bobine de bougiekabels losgenomen.
Bij de eerste bobine bleef hij slecht lopen. Toen ik de kabels van de tweede bobine lostrok sloeg de motor af.
De eerste bobine was dus de boosdoener. Alle twee toen vervangen (€ 85,-- voor een setje). Sindsdien geen problemen meer.
Toen hij eens slecht liep heb ik per bobine de bougiekabels losgenomen.
Bij de eerste bobine bleef hij slecht lopen. Toen ik de kabels van de tweede bobine lostrok sloeg de motor af.
De eerste bobine was dus de boosdoener. Alle twee toen vervangen (€ 85,-- voor een setje). Sindsdien geen problemen meer.
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
- roykosmeijer
- Idle
- Berichten: 28
- Lid geworden op: do 28 feb 2013, 09:05
- 11
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
Re: Vaag probleem S40 T4
Gisteravond trad het probleem weer op.
Bij even flink gas geven ging ineens het DSA lampje branden en wilde ook niet meer uit.
Daarnaast brand sindsdien lampje 21 "fault in engine electronic system"
( zie: http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =44&t=2269 )
Wellicht toch niet het vacuum/lucht probleem naar idd misschien wel de bobine's/Lambdasonde/ECU?
Dus, resumé; bougie's één voor één lostrekken en zo controleren welke bobine het niet goed doet? Kan dit ook als de motor verder wel goed loopt?
Bij even flink gas geven ging ineens het DSA lampje branden en wilde ook niet meer uit.
Daarnaast brand sindsdien lampje 21 "fault in engine electronic system"
( zie: http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =44&t=2269 )
Wellicht toch niet het vacuum/lucht probleem naar idd misschien wel de bobine's/Lambdasonde/ECU?
Dus, resumé; bougie's één voor één lostrekken en zo controleren welke bobine het niet goed doet? Kan dit ook als de motor verder wel goed loopt?
Eerste auto's: Hyundai Lantra en Coupé (2.0 DOHC)
Eerste Volvo: V40 1.8 Benzine 1998
Vorige Volvo: S40 1.9 T4 Benzine 1998
Huidige Volvo: V70 2.4 Diesel uit 2002
Eerste Volvo: V40 1.8 Benzine 1998
Vorige Volvo: S40 1.9 T4 Benzine 1998
Huidige Volvo: V70 2.4 Diesel uit 2002
- marcveen
- 4th Gear member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Maarssen (prov. Utr.)
Re: Vaag probleem S40 T4
Nee, juist als hij slecht loopt. Want als het geen bobine probleem is blijft hij, ongeacht welke kabel je los neemt, net zo slecht lopen.
Als je een slechte bobine hebt zal, als je een kabel van de goede bobine los neemt, de motor nog slechter gaan lopen of zelfs afslaan.
Als je een slechte bobine hebt zal, als je een kabel van de goede bobine los neemt, de motor nog slechter gaan lopen of zelfs afslaan.
Laatst gewijzigd door marcveen op za 02 mar 2013, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
- roykosmeijer
- Idle
- Berichten: 28
- Lid geworden op: do 28 feb 2013, 09:05
- 11
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
Re: Vaag probleem S40 T4
Update:
Gisteren weer het probleem dat de auto zelfs vermogen verliest bij 60 km/u.
Voltanken en het probleem was weer 'opgelost'
Het 2e probleem (wellicht het zelfde defect) doet zich nog wel voor; vanaf de 3e versnelling vermogen boven de 3k toeren inhouden.
Alleen gaat het lambdasonde-lampje niet branden, ook zo vaag.
Om 13.00u heb ik een afspraak bij de garage om het beestje uit te lezen.
*duimt*
Gisteren weer het probleem dat de auto zelfs vermogen verliest bij 60 km/u.
Voltanken en het probleem was weer 'opgelost'
Het 2e probleem (wellicht het zelfde defect) doet zich nog wel voor; vanaf de 3e versnelling vermogen boven de 3k toeren inhouden.
Alleen gaat het lambdasonde-lampje niet branden, ook zo vaag.
Om 13.00u heb ik een afspraak bij de garage om het beestje uit te lezen.
*duimt*
Eerste auto's: Hyundai Lantra en Coupé (2.0 DOHC)
Eerste Volvo: V40 1.8 Benzine 1998
Vorige Volvo: S40 1.9 T4 Benzine 1998
Huidige Volvo: V70 2.4 Diesel uit 2002
Eerste Volvo: V40 1.8 Benzine 1998
Vorige Volvo: S40 1.9 T4 Benzine 1998
Huidige Volvo: V70 2.4 Diesel uit 2002
-
- Eigenaar
- Berichten: 2492
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 12:15
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Venray
Re: Vaag probleem S40 T4
Aanvullend aan de tips hierboven: vervang ook preventief de TCV (turbocontrolvalve). Kost niet de wereld (40-50 euro) en een keertje gaat bij dat ding toch het licht uit (dan gaat ie als het ware in noodloop max. 0,5 bar turbodruk).
"May the Moose be with you!" "My Kawasaki smells the best, on my 80cc Puch I feel the best, in my V40 I am the best!
- roykosmeijer
- Idle
- Berichten: 28
- Lid geworden op: do 28 feb 2013, 09:05
- 11
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
Re: Vaag probleem S40 T4
UPDATE:
Ik heb de auto laten uitlezen en daarbij kwamen de volgende meldingen naar boven:
23 Mengselaanpassing foutief of tijd overschreden
10 Atmosf. druk niet plausibel
37 Mengselaanpassing foutief of tijd overschreden
19 Luchtmassamter. signaal buiten bereik
Wat zou dit kunnen zijn?
Ik heb de auto laten uitlezen en daarbij kwamen de volgende meldingen naar boven:
23 Mengselaanpassing foutief of tijd overschreden
10 Atmosf. druk niet plausibel
37 Mengselaanpassing foutief of tijd overschreden
19 Luchtmassamter. signaal buiten bereik
Wat zou dit kunnen zijn?
Eerste auto's: Hyundai Lantra en Coupé (2.0 DOHC)
Eerste Volvo: V40 1.8 Benzine 1998
Vorige Volvo: S40 1.9 T4 Benzine 1998
Huidige Volvo: V70 2.4 Diesel uit 2002
Eerste Volvo: V40 1.8 Benzine 1998
Vorige Volvo: S40 1.9 T4 Benzine 1998
Huidige Volvo: V70 2.4 Diesel uit 2002
-
- 1st Gear member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: do 29 dec 2011, 17:14
- 12
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Hoofddorp
Re: Vaag probleem S40 T4
Zijn dit verse melingen of is de auto 1 keer uitgelezen. Ik zou fouten wissen en gaan rijden. Na een aantal keren problemen gehad te hebben, weer uitlezen. Maar zou de luchtmassameter kunnen zijn.
[ Geplaatst met Android ]
[ Geplaatst met Android ]
V70 2.4T AWD
- roykosmeijer
- Idle
- Berichten: 28
- Lid geworden op: do 28 feb 2013, 09:05
- 11
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
Re: Vaag probleem S40 T4
Ik laat de auto volgende week weer uitlezen.
Verder bleef er 1 melding staan na het wissen (contact uit, wissel, contact erop) maar ik weet uit mijn hoofd niet meer welke bleef staan. Iets met luchtdruk geloof ik.
Ik lees heel veel de zelfde problemen op dit forum (en problemcar.nl) met de T4, maar allemaal heeeel veel verschillende oplossingen. Enorm balen. Ik hoop dat iemand deze storingcodes herkend!!
Verder bleef er 1 melding staan na het wissen (contact uit, wissel, contact erop) maar ik weet uit mijn hoofd niet meer welke bleef staan. Iets met luchtdruk geloof ik.
Ik lees heel veel de zelfde problemen op dit forum (en problemcar.nl) met de T4, maar allemaal heeeel veel verschillende oplossingen. Enorm balen. Ik hoop dat iemand deze storingcodes herkend!!
Eerste auto's: Hyundai Lantra en Coupé (2.0 DOHC)
Eerste Volvo: V40 1.8 Benzine 1998
Vorige Volvo: S40 1.9 T4 Benzine 1998
Huidige Volvo: V70 2.4 Diesel uit 2002
Eerste Volvo: V40 1.8 Benzine 1998
Vorige Volvo: S40 1.9 T4 Benzine 1998
Huidige Volvo: V70 2.4 Diesel uit 2002