Alleen mbt problemen TURBO motor Vermogensverlies, sloom enz
- Xo-Drive
- Idle
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 27 jun 2010, 17:01
- 13
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Bedum
Re: Diverse problemen S40 T4
Interressant om te horen dat het ook kan trillen als het optisch niet goed zichtbaar is. Mijn resonantie is het best verneembaar bij stationair toerental en iets daar boven. Vooral als de motor koud is, maar opzich is dat logisch gezien een koude motor altijd wat zwaarder loopt.
Is zoiets beter optisch te inspecteren? Of moet je daarvoor echt de rubbers er eerst uithalen voor je het goed kan zien? Ik zag namelijk in je omschreven topic dat de twee steunen links en rechts 139 euro per stuk kosten. Het geld groeit bij mij nog niet aan bomen :), zeker niet als de Turbo en remmerij vervangen gaat worden.
Is zoiets beter optisch te inspecteren? Of moet je daarvoor echt de rubbers er eerst uithalen voor je het goed kan zien? Ik zag namelijk in je omschreven topic dat de twee steunen links en rechts 139 euro per stuk kosten. Het geld groeit bij mij nog niet aan bomen :), zeker niet als de Turbo en remmerij vervangen gaat worden.
- marcveen
- 4th Gear member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Maarssen (prov. Utr.)
Re: Diverse problemen S40 T4
Aan mijn bovenste ophangpunten kon je niet echt wat zien.
Het enige wat mijn opviel aan de onderste steunen was dat de motor "uitgezakt" in de steunen hing, vooral de achterste.
De bout van de achterste steun zat niet netjes in het midden, maar 1 a 2 centimeter naar beneden.
Ik was voor een complete set van de vier ophangpunten/steunen € 280,-- kwijt bij de dealer.
Voor jou T4 zijn dit de nummers volgens VIDA (voor zowel M56 als AW50-42 bak)
Rechtsboven: 30630070
Linksboven: 30825700
Vooronder: 30611143
Achteronder: 30611144
Het enige wat mijn opviel aan de onderste steunen was dat de motor "uitgezakt" in de steunen hing, vooral de achterste.
De bout van de achterste steun zat niet netjes in het midden, maar 1 a 2 centimeter naar beneden.
Ik was voor een complete set van de vier ophangpunten/steunen € 280,-- kwijt bij de dealer.
Voor jou T4 zijn dit de nummers volgens VIDA (voor zowel M56 als AW50-42 bak)
Rechtsboven: 30630070
Linksboven: 30825700
Vooronder: 30611143
Achteronder: 30611144
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
- Xo-Drive
- Idle
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 27 jun 2010, 17:01
- 13
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Bedum
Re: Diverse problemen S40 T4
Goed bezig :), bedankt voor de nummers. Ik ga als hij dit weekend op de brug staat even goed kijken. Ik weet namelijk echt niet waar de trillerij anders vandaan zou kunnen komen. Het enige wat er na de krukaspoelie die vervangen is nog te binnen schiet is iets anders mechanisch, maar wat.
- Dimitri
- Veteraan
- Berichten: 4380
- Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 20:47
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Dimitri
- Locatie: Hazerswoude Z-H
Re: Diverse problemen S40 T4
Ik weet niet hoe het zit met die olieretourleiding, dat zou even moeten bekijken, ik weet alleen dat er al meerdere hier op het forum er last van gehad hebben.
Wat betreft die brandstofpomp zou je even moeten zoeken op het forum er staat wat over geschreven maar kan het zo 123 niet vinden.
Wat betreft die brandstofpomp zou je even moeten zoeken op het forum er staat wat over geschreven maar kan het zo 123 niet vinden.
- Xo-Drive
- Idle
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 27 jun 2010, 17:01
- 13
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Bedum
Re: Diverse problemen S40 T4
Na enige maanden kan ik melden dat het slechte starten nog niet is verholpen. Sterker, de auto start steeds slechter.
Ik rijdt niet heel veel in de auto omdat ik een zakelijke diesel er naast heb. Maar weekends wel iedere dag.
Wat ik gedaan heb de afgelopen maanden om zaken uit te sluiten zal ik hier beneden even opsommen:
- Bougies vervangen ( onlangs gecontroleerd, bruin van kleur, klein zwart puntje, alle vier )
- Accu vervangen
- Bougiekabels vervangen
- Compressie gemeten op alle 4 cylinders ( vrijwel alle vier hetzelfde, over de 10 )
- Luchtfilter schoongemaakt
- MAF sensor schoongemaakt
- Brandstof filter vervangen
- Olie en filter vervangen ( ook al lijkt het me sterk iets hiermee te maken te hebben )
- Injectoren al twee maal gereinigd met Wynns spul, weinig brandstof in de tank dus hoge concentratie
- Gasklephuis en stationairklep gereinigd volgens handleiding op forum
De brandstof pomp loopt wel, als de auto eenmaal is gestart loopt hij goed. Niet onregelmatig of iets dergelijks.
Wat ik hier en daar heb gelezen en nog niet heb geprobeerd is het volgende:
- BDP sensor ( maar loopt hij dan ook niet vreemd? )
- ECU, verkeerde / rotte serie welke niet allemaal door Volvo zijn vervangen. ( kan dit invloed hebben op het start probleem? )
- Slechte massa kabel? Hoe kan je zoiets checken?
De computer geeft geen storingen met de Volvo software en ook niet met Torque op Android.
Waar zou ik nog naar kunnen kijken, ben een beetje ten einde raad met dit zeer vreemde probleem. Straks komt het moment dat hij misschien helemaal niet meer wil starten. De startmotor gaat nu vaak meer dan 10 keer rond.
Tips wat ik kan testen en kan terug posten hier?
Ik rijdt niet heel veel in de auto omdat ik een zakelijke diesel er naast heb. Maar weekends wel iedere dag.
Wat ik gedaan heb de afgelopen maanden om zaken uit te sluiten zal ik hier beneden even opsommen:
- Bougies vervangen ( onlangs gecontroleerd, bruin van kleur, klein zwart puntje, alle vier )
- Accu vervangen
- Bougiekabels vervangen
- Compressie gemeten op alle 4 cylinders ( vrijwel alle vier hetzelfde, over de 10 )
- Luchtfilter schoongemaakt
- MAF sensor schoongemaakt
- Brandstof filter vervangen
- Olie en filter vervangen ( ook al lijkt het me sterk iets hiermee te maken te hebben )
- Injectoren al twee maal gereinigd met Wynns spul, weinig brandstof in de tank dus hoge concentratie
- Gasklephuis en stationairklep gereinigd volgens handleiding op forum
De brandstof pomp loopt wel, als de auto eenmaal is gestart loopt hij goed. Niet onregelmatig of iets dergelijks.
Wat ik hier en daar heb gelezen en nog niet heb geprobeerd is het volgende:
- BDP sensor ( maar loopt hij dan ook niet vreemd? )
- ECU, verkeerde / rotte serie welke niet allemaal door Volvo zijn vervangen. ( kan dit invloed hebben op het start probleem? )
- Slechte massa kabel? Hoe kan je zoiets checken?
De computer geeft geen storingen met de Volvo software en ook niet met Torque op Android.
Waar zou ik nog naar kunnen kijken, ben een beetje ten einde raad met dit zeer vreemde probleem. Straks komt het moment dat hij misschien helemaal niet meer wil starten. De startmotor gaat nu vaak meer dan 10 keer rond.
Tips wat ik kan testen en kan terug posten hier?
- Roffel-Patje
- 5th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 18:34
- 14
- Model: Andere
- Locatie: 's-Heerenberg
Re: Diverse problemen S40 T4
Als je er al zoveel aan gedaan hebt, is het dan niet verstandig om de auto eens naar de dealer te brengen? Je kunt dan een lijstje achterlaten met punten die je zelf al vervangen en-of gecontroleerd hebt, scheelt weer tijd (geld)
- Kuip
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 22:06
- 13
- Model: V70
- Type: T4
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Feiko
- Locatie: Uithoorn
Re: Diverse problemen S40 T4
Brandstofdrukregelaar.....?
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
- marcveen
- 4th Gear member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Maarssen (prov. Utr.)
Re: Diverse problemen S40 T4
Zijn meer start problemen mee.Xo-Drive schreef:- Slechte massa kabel? Hoe kan je zoiets checken?
Zie o.a. http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... 56#p204385
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: za 09 okt 2010, 22:02
- 13
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Leeuwarden
Re: Diverse problemen S40 T4
staat niet gewoon je turbo vast, of lekt deze olie richting je inlaat.. ?
Nissan micra K12
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9390
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Diverse problemen S40 T4
1 van de 2 lambda sondes gruwelijk aan gort? Ik weet niet tot hoeverre deze meespeelt bij het starten. Is eigenlijk het enige wat ik niet in je lijstje zie rond zwerven.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- Idle
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 20 jul 2010, 20:07
- 13
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Twisk (n-h)
Re: Diverse problemen S40 T4
brandstofdrukregelaar
- Xo-Drive
- Idle
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 27 jun 2010, 17:01
- 13
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Bedum
Re: Diverse problemen S40 T4
@Roffel-Patje:
Ja dat zou inderdaad een idee kunnen zijn maar zou het zo graag zelf op willen lossen. Bovendien was ik niet erg overtuigd van de kundigheid van de vakmannen bij de dealer de laatste keer. ( hangen de computer er aan, vinden niks dus is er niks. Ik kom toch met een probleem :-P, hoezo ik vindt niks dus is er niks ). Maar mocht ik er inderdaad echt niet uit komen dan is dat mogelijk nog een oplossing.
@Kuip:
Ja mogelijk zou dat nog iets kunnen zijn, zal het forum even bij langs zoeken over hoe het een en ander getest kan worden. Loopt de auto wel normaal met een defecte brandstofdruk regelaar?
@marcveen:
Ik zal daar nog even goed naar kijken. Had het luchtfilterhuis er vorig weekend al uitgehaald en de kabel onder dit filterhuis gechecked. Dat zag er allemaal netjes uit, maar lees dat er dus ook nog één naar de versnellingsbak gaat. Anders toch maar gewoon vervangen, zal wel niet veel kosten.
@w.rusman:
Doet deze uberhaupt iets bij het starten van je auto? We hebben de turbo nog los gehad voor twee maand terug, toen draaide hij soepel en zat er geen speling op de scoops.
@volvoS40:
Ja dat zou natuurlijk kunnen. Mogelijk is dat te meten, maar volgens mij moet het beestje dan ook wel vreemd lopen zou je zeggen of niet?
@t4man:
Thanx :) 1 en 1 is 2, zal hier ff wat onderzoek naar verrichten
Allemaal harstikke bedankt voor jullie super snelle reacties. Ik hou jullie op de hoogte, ga er even mee bezig, dit weekend schijnt het redelijk weer te worden :)
Ja dat zou inderdaad een idee kunnen zijn maar zou het zo graag zelf op willen lossen. Bovendien was ik niet erg overtuigd van de kundigheid van de vakmannen bij de dealer de laatste keer. ( hangen de computer er aan, vinden niks dus is er niks. Ik kom toch met een probleem :-P, hoezo ik vindt niks dus is er niks ). Maar mocht ik er inderdaad echt niet uit komen dan is dat mogelijk nog een oplossing.
@Kuip:
Ja mogelijk zou dat nog iets kunnen zijn, zal het forum even bij langs zoeken over hoe het een en ander getest kan worden. Loopt de auto wel normaal met een defecte brandstofdruk regelaar?
@marcveen:
Ik zal daar nog even goed naar kijken. Had het luchtfilterhuis er vorig weekend al uitgehaald en de kabel onder dit filterhuis gechecked. Dat zag er allemaal netjes uit, maar lees dat er dus ook nog één naar de versnellingsbak gaat. Anders toch maar gewoon vervangen, zal wel niet veel kosten.
@w.rusman:
Doet deze uberhaupt iets bij het starten van je auto? We hebben de turbo nog los gehad voor twee maand terug, toen draaide hij soepel en zat er geen speling op de scoops.
@volvoS40:
Ja dat zou natuurlijk kunnen. Mogelijk is dat te meten, maar volgens mij moet het beestje dan ook wel vreemd lopen zou je zeggen of niet?
@t4man:
Thanx :) 1 en 1 is 2, zal hier ff wat onderzoek naar verrichten
Allemaal harstikke bedankt voor jullie super snelle reacties. Ik hou jullie op de hoogte, ga er even mee bezig, dit weekend schijnt het redelijk weer te worden :)
-
- Supporting Member
- Berichten: 4745
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Diverse problemen S40 T4
Wat dacht je van een lek spruitstuk ?
Heb ik ook gehad en symptomen komen heel er overheen..
Ook het slechte starten ?!
[ Geplaatst met iPhone ]
Heb ik ook gehad en symptomen komen heel er overheen..
Ook het slechte starten ?!
[ Geplaatst met iPhone ]
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
- Xo-Drive
- Idle
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 27 jun 2010, 17:01
- 13
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Bedum
Re: Diverse problemen S40 T4
Hmm met het inhouden kan ik me daar wel iets bij voorstellen, maar ook bij het starten? Ik hoor alleen de startmotor rond draaien, de motor doet niet eens moeite om aan te slaan ( ja pas na meer dan 10 keer maar dan slaat hij ook gewoon direct aan ).
Volgens mij moet een auto toch gewoon starten met een lek spruitstuk?
Volgens mij moet een auto toch gewoon starten met een lek spruitstuk?
- KoenT4
- Engine off
- Berichten: 15
- Lid geworden op: ma 08 feb 2010, 19:42
- 14
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Spijkenisse
Re: Diverse problemen S40 T4
Misschien de nokkenas positie sensor of krukas positie sensor nakijken? Een van de sensoren bepaalt namelijk welke zuiger er bovenaan staat en waar de ontsteking dus moet beginnen bij het starten. Ik weet niet welke je moet hebben maar wellicht dat andere forumleden je dat kunnen vertellen. Succes
Volvo S40 T4 '98
- Xo-Drive
- Idle
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 27 jun 2010, 17:01
- 13
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Bedum
Re: Diverse problemen S40 T4
Thanx, dit zou misschien ook interessant kunnen zijn, zou wel willen weten waar deze zit en is dit een kwestie van vervangen voor je het weet of kan je ook iets meten? En heb je hier alleen problemen mee bij het starten of zou de auto ook vreemd moeten lopen dan?
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9390
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Diverse problemen S40 T4
Als je voor de auto staat, rechter kant van het blok op de hoogte van je nokkenas.
De ander durf ik zo even niet te zeggen.
De ander durf ik zo even niet te zeggen.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Re: Diverse problemen S40 T4
Ja, dacht ik ook aan.. en is de PCV wel in orde?Kuip schreef:Brandstofdrukregelaar.....?
Re: Diverse problemen S40 T4
Achterste geeft een CEL, maar voorste zou kunnen.. na 208.000km moet die sowieso wel vervangen worden/zijn. Maar niet echt van invloed op het starten. Dus zou ik niet als eerste proberen.
- Xo-Drive
- Idle
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 27 jun 2010, 17:01
- 13
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Bedum
Re: Diverse problemen S40 T4
PCV? Is dat de stationairklep?sdirkx schreef:Ja, dacht ik ook aan.. en is de PCV wel in orde?Kuip schreef:Brandstofdrukregelaar.....?
Ik heb het gasklephuis en stationairklep gereinigd. Auto loopt als hij gestart is stationair super stabiel.